Bu video, bir aile drama sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında bir kız çocuk, annesi Nazmiye, babası Rıza ve kız çocuğunun arkadaşı Erkut bulunmaktadır.. Videoda, yaratıcı drama öğretmeninin verdiği ödev üzerine Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler masalını telefonla çekme süreci anlatılmaktadır. Kız çocuk, annesi ve babası kostüm giyerek masal sahnesini canlandırmaya çalışırlar. Ancak kostümler ve rol yapma konusunda yaşanan komik durumlar, özellikle Rıza'nın tayt giymekten rahatsız olması ve Nazmiye'nin masal sahnesini canlandırmak için yatağa uzanması gibi olaylar videoyu eğlenceli hale getirir.
50 hafta, 300 saatlik Avrupa standartlarında uygulama ağırlıklı program. MEB onaylı ve 15 yıllık deneyime sahip kurum. 8200'den fazla mezun ve %98 katılımcı memnuniyeti. Erken kayıtta %50 indirim imkanı
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan satış eğitimi formatındadır. Konuşmacı, yaratıcı drama tekniğinin satışta nasıl kullanılabileceğini anlatmaktadır.. Video, yaratıcı drama tekniğinin satış eğitiminde nasıl uygulanacağını adım adım açıklamaktadır. Önce grup çalışması, vakayı planlama, anahtar kelimeler belirleme ve oyunlaştırma aşamaları anlatılmaktadır. Ardından, yaratıcı drama ile satış yapabilmek için yalnız kalınarak hayal gücü kullanmanın önemi vurgulanmaktadır. Son olarak, satışın sosyolojik ve psikolojik bir süreç olduğu, farklılıkları yönetmek için insanların tiplerini anlamak gerektiği ve bu süreçte yaratıcı dramanın pratik bir çözüm olduğu belirtilmektedir.
Bu video, Diyalog Anlatım İletişim Okulu'nda 25 yıldır çalışan, tiyatro eğitimi almış ve İzmir Devlet Tiyatrosu'nda çalışmış bir eğitimcinin sunduğu eğitim içeriğidir. Eğitimci, İstanbul'a taşındıktan sonra çocuklarla yaratıcı drama çalışmaları yapmıştır.. Eğitimde hikayeleştirmenin konuşmada etkisi, duygusal bağlantıların önemi ve etkili iletişim teknikleri ele alınmaktadır. Video, hikayelerin gücünü ve duyguların iletişimdeki rolünü vurgulayarak başlıyor, ardından yaratıcı fikirlerin önemi, seçim yapmanın gerekliliği ve ayrıntıların etkili iletişimdeki rolü anlatılıyor. Son bölümde artikülasyon, beden kullanımı ve göz iletişimi gibi teknik konular işleniyor.. Eğitim sürecinde katılımcıların çizme ve boyama gibi aktivitelerle duygusal bağlantılar kurması ve hayata nasıl uygulanacağı üzerinde durulmaktadır. Kızamık aşısı kampanyası örneği üzerinden hikayelerin etkisi anlatılmakta ve insanların duygularına ve kalbine dokunabildiğiniz zaman akılda kalacağınızı ve hatırlanacağınızı belirtmektedir.
Yaratıcı drama, oyun ve sanatı birleştiren bir eğitim yöntemidir. Çocuklar yaparak ve yaşayarak öğrenme fırsatı bulur. Kurallara bağlı olmayan bu yöntem, özgür bir ortam sağlar
Bu video, yaklaşık 25 yıllık radyo deneyimine sahip bir radyo programcısının yaratıcı drama hakkında yaptığı kısa bir tanıtım programıdır. Programcı aynı zamanda İşığın Eğitim Kurumlarında yaratıcı drama hocası olarak da görev yapmaktadır.. Videoda yaratıcı dramanın ne olduğu ve bu bilginin hayatımızdaki önemi anlatılmaktadır. Programcı, yaratıcı dramanın herkesin hayatına katkı sağlayabileceğini, profesyonel bir iş kolu olarak da kullanılabileceğini vurgulamaktadır. Ayrıca İşığın Eğitim Kurumlarının bu konudaki eğitimlerinin en iyi kurumlardan biri olduğunu belirtmektedir.
Yaratıcı drama, 19. yüzyıl sonunda İngiltere'de ortaya çıkmıştır. Türkiye'de 1980'lerin başında İnci San ve Tamer Levent ile gelişmiştir. Eğitimde araç ve amaç olarak kullanılmaktadır
Yaratıcı drama sistematik ve kurallı bir etkinliktir. Drama lideri, grup, materyaller ve uygun ortam temel unsurlardır. Drama planı konu, hedef, materyal ve süreyi içerir
Drama, Yunanca "dran" (yapmak) sözcüğünden türemiştir. TDK'ya göre sahnede oynanmak için yazılmış oyun veya tiyatro yazısıdır. Yaratıcı drama ABD'de, eğitimde drama İngiltere'de yaygın kullanılır
Bu videoda Özge Öztürk, DC Cosmos'ta yaratıcı drama eğitmenliği eğitiminde uzman hocalardan biri olarak kendini tanıtıyor.. Video, yaratıcı drama eğitmenliği eğitiminin avantajlarını ve nasıl katılınabileceğini anlatıyor. Özge Öztürk, bu eğitimin dünya değişen eğitim anlayışına uygun olduğunu, lise diploması almış herkesin katılabileceğini ve temel oyunculuk eğitimi olmadan da eğitmen olunabileceğini belirtiyor. Eğitmenlik için ilk beş aşamanın atölyelerini tamamlamak ve altıncı aşamada uygulamalı bir proje yapmak gerekiyor. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı sınavına girerek belgenin onaylı hale getirilebileceği de belirtiliyor.
"İşi Bilen" programında arkeolog, filolog, yaratıcı drama lideri ve müze bilimci Gül Bulut ile yapılan bir röportajdır. Gül Bulut, 30 yıllık iş tecrübesine sahip ve müzede drama projesi üzerinde çalışmaktadır.. Röportajda müzede drama projesinin ne olduğu, amacı ve uygulamaları anlatılmaktadır. Proje, yaratıcı drama yöntemiyle müzelerde eğitim işlevi ve kültürel miras farkındalığı kazandırmayı hedeflemektedir. Üç aşamalı yapıda olan proje, müze deneyimi öncesi, müze deneyimi ve müze deneyimi sonrası atölyeler düzenlemektedir.. Proje, müzeleri "duvarsız sınıf" olarak tanımlayarak okul ve müze arasında bir bağlantı kurmayı amaçlamakta ve beş farklı kategoride (müzede drama, çocuk, genç, kurumsal ve aile) atölyeler düzenlemektedir. Özellikle çocukların kültürel miras ve müzelerle tanıştırılması ve gelecek nesillere kültürel mirasın güvenli aktarılması amacıyla geliştirilen proje, öğrencilerin kültürel mirasını tanımasını, empati kurmasını ve kalıcı öğrenme elde etmesini hedeflemektedir.
Bu video, yaklaşık bir senedir hem online hem de pandemi döneminde atölyeler düzenleyen bir eğitimcinin yaratıcı drama konusundaki bilgilerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve uygulama şekilleri anlatılmaktadır. Yaratıcı drama, yaşayarak öğrenme modeli olarak tanımlanmakta ve üç aşamadan oluşmaktadır: ısınma, canlandırma ve değerlendirme. Konuşmacı, uzaylıların ülkemize geldiğini konu alan bir atölye örneği vererek yaratıcı dramayı günlük hayattaki çeşitli alanlara nasıl uygulanabileceğini açıklamaktadır. Ayrıca, bu öğrenme modelinin sadece çocuklara değil, tüm aile üyelerinin bilişsel ve duyuşsal gelişimine katkı sağlayabileceği vurgulanmaktadır.
Çocuklar hayal güçlerini kullanarak öğrenme süreçlerini anlamlandırır. Yaratıcı drama ve tiyatro, çocukların sosyal ve duygusal gelişimine katkı sağlar
Bu video, Salih (Yahoo Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunu, yüksek lisansını Ege Üniversitesi'nde yapmış uzman psikolog) ve Banu Tarhan (yaratıcı drama eğitmeni) arasında geçen bir sohbet formatındadır. İki konuşmacı yaklaşık 12-15 yıllık bir tanışıklık içinde ve profesyonel olarak birlikte çalışmaktadır.. Videoda, konuşmacılar kendi mesleklerini ve ortak çalışma alanlarını anlatmaktadır. Salih, kurumsal eğitimlerde bilişsel açıdan bilgi verirken, Banu yaratıcı drama teknikleri kullanarak bu bilgileri somut davranışlara dönüştürmektedir. İki konuşmacı, düşünce-duygu-davranış ilişkisini vurgulayarak, eğitimlerin sıkıcı olmaması için eğlenceli yöntemler kullandıklarını ve kurumların kültürel iklimine göre eğitim tasarladıklarını belirtmektedir. Video, YouTube kanalında izleyicilerle sohbet etme ve onların taleplerine göre içerik üretme amacını da içermektedir.
Bu video, Sosyal Akademi YouTube kanalında yayınlanan, öğretmenlere yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitmen, sosyal bilgilerde müze eğitim konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, Türkiye'deki müzecilik tarihinden başlayarak müze çeşitlerini, müzelerde eğitim sürecinin üç aşamasını (müze öncesi, müze ve müze sonrası etkinlikler) ve çeşitli eğitim tekniklerini ele almaktadır. Ayrıca yaratıcı drama teknikleri ve müze içi kullanılan teknolojik sistemler (sesli rehber, sanal tur, VR, MR) hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Videoda müze etkinliklerinin öğrenci merkezli, etkileşimli ve esnek olması gerektiği vurgulanmakta, her bir eğitim tekniği için uygulama alanları, avantajları ve dikkat edilmesi gereken noktalar örneklerle açıklanmaktadır. Ayrıca sınıf içinde teknoloji kullanımı, müzelerin web siteleri, kataloglar ve dijital platform uygulamaları gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı tarafından düzenlenen etkileşimli bir konferans hakkında bilgi veriyor. Konferansa Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Meral Adıgüzel konuşmacı olarak katılmıştır.. Konferans, eğitimde yaratıcı dramanın önemini vurgulamak amacıyla düzenlenmiştir. Prof. Dr. Adıgüzel, duyu organları alıcılığıyla öğrenme biçimini ele alarak, sadece okuma ile öğrenmenin sadece %10'una kadar kalıcı olduğunu belirtmiştir. Konferans sırasında öğrenci ve akademisyenlerle etkileşimli drama çalışmaları yapılmış ve konferansın sonunda Prof. Dr. Adıgüzel'e eğitim fakültesi dekan yardımcısı Prof. Dr. Bilge Can tarafından hediye takvimi sunulmuştur.
Bu video, İstanbul Roman Kahramanları Edebiyat Festivali'nin beşinci oturumunu göstermektedir. Moderatör Emre, Afyonkarahisar'ın Bombadil ilçesinde Raziye Sultan Yusuf Kayabaşı Sosyal Bilimler Edebiyat Öğretmeni ve Ankara Bilfen Çayyolu Liselerinin Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Gülcan Demir ile birlikte Türkiye'nin çeşitli yerlerinden Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleriyle birlikte oturmuştur.. Videoda, öğretmenler kendi roman kahramanlarından bahsetmektedir. İlk bölümde Gülcan Demir'in "Benimle Roman Kahramanları" adlı sahne metnini ve bu metnin ortaya çıkış hikayesini anlatmaktadır. Daha sonra "Küçük Prens" kitabının incelenmesi ve son bölümde Hatay Kars Sosyal Bilimler Lisesi'nden emekli edebiyat öğretmeni Mehmet Serdar Yükseloğlu'nun Victor Hugo'nun "Le Misérables" romanındaki Jan Valjan karakteri üzerine yaptığı konuşması yer almaktadır.. Videoda ayrıca yaratıcı drama tekniğiyle roman kahramanlarının canlandırılması, "Küçük Prens" kitabının toplumsal eleştiri açısından önemi ve roman kahramanlarının okuyucular üzerindeki etkisi gibi konular ele alınmaktadır.