Bu video, bir öğretmen ve Recep adlı öğrencisi arasında geçen eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada örnekler göstererek konuları anlatmaktadır.. Video, Türkçe dil bilgisi konularını iki ana bölüme ayrılmış olarak ele almaktadır: ilk bölümde metin türleri (anı, mektup, tiyatro ve gezi yazısı) açıklanırken, ikinci bölümde benzetme, kişileştirme, konuşturma, tezat ve abartma gibi söz sanatları detaylı olarak incelenmektedir. Her bir konu için örnekler verilmiş ve bu örneklerin nasıl tespit edileceği gösterilmiştir.. Öğretmen, interaktif bir ders anlatımı sunarak öğrencilere sorular sorarak konuları pekiştirmekte ve Türkçe dersinde metin türleri ve söz sanatları konularını öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Orhun Abideleri, Türklerin ilk yazılı belgeleri olarak kabul edilir. Türk edebiyatının üç önemli alfabesi vardır. Şiir, Türk edebiyatının hangi dönemine ait olabilir
Bu video, 20 yıllık öğretim tecrübesine sahip bir öğretmenin Tonguç adlı bir öğrenciyle birlikte 8. sınıf Türkçe dersinin 2. dönem konularını anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, Türkçe dil bilgisi ve metin türleri konularını sistematik bir şekilde ele almaktadır. İçerikte fiilimsiler, cümlenin öğeleri, fiil çatısı, cümle çeşitleri, anlatım sapıklığı, sözcük anlamları, paragraf anlama teknikleri, metin türleri ve yazım-noktalama kuralları gibi konular detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen, sınavlarda çıkabilecek konuları vurgulayarak, konuları "bir dakikada" anlatmayı amaçlamaktadır.. Videoda ayrıca kişileştirme, benzetme, konuşma, abartma gibi dil bilgisi kavramları, olaya dayalı ve düşünceye dayalı metin türleri, sayısal verilerden yararlanmada, özgünlükte, anlatıcı bakış açılarında ve parçada yapıda önemli noktalar da ele alınmaktadır. Öğretmen, konuları karikatürize bir şekilde ve 82. kitaba dayanarak anlattığını belirtmektedir.
Edebiyatın din ve tarihle ilişkisi açıklanmıştır. Türk edebiyatı İslamiyet Öncesi, İslamiyet ve Batı Etkisindeki olmak üzere üçe ayrılır. Türkiye Türkçesinin Anadolu'daki gelişimi Eski Anadolu, Osmanlı ve Türkiye Türkçesi olarak sıralanmıştır. Türklerin kullandığı alfabeler: Göktürk, Uygur, Arap, Kiril ve Latin alfabesi
Kitapta dört tip test bulunmaktadır: Kazanım, Ünite, Dönem ve Genel Tekrar. Kazanım testleri bilginin pekiştirilmesini sağlar. Ünite testleri ilgili ünitenin bilgilerini tekrar eder. Dönem testleri 1. ve 2. dönem için hazırlanır. Genel testler yıl sonu için sınama amaçlıdır
Bu video, Sinan Aydın tarafından Paraf Akademi'de sunulan bir eğitim dersidir. Öğretmen, edebiyatın güzel sanatlar içindeki yeri ve metinlerin sınıflandırılması konularını anlatmaktadır.. Video, öncelikle sanatın tanımı ve güzel sanatların özellikleri ile başlayıp, üç ana sınıflandırmasını (fonetik/işitsel, plastik/görsel ve dramatik/ritmik sanatlar) açıklamaktadır. Ardından edebiyatın güzel sanatlar içindeki yeri ele alınarak, metinlerin gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve sınıflandırılması detaylı şekilde incelenmektedir. Son bölümde ise sanat metinleri ve öğretici metinler arasındaki farklar karşılaştırılarak örnek sorular çözülmektedir.. Videoda ayrıca gazete türlerinin gelişimi, günlük gazetesinin 1860'da Tercüman-ı Ahval gazetesi öncesinde var olduğu gibi tarihsel bilgiler de paylaşılmaktadır. Ders, konuyu pekiştirmek için doğru-yanlış soruları ve örnek sorular çözerek sonlanmaktadır.
Bu video, Classico.com'dan Cemal Hoca tarafından sunulan, 9. sınıf öğrencilerine yönelik bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, interaktif bir şekilde öğrencilere sorular sorarak dersi ilerletmektedir.. Video, 9. sınıf edebiyat dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, edebiyatın tanımı, dil bilgisi konuları, hikaye türleri ve metin türleri gibi temel konuları kapsamaktadır. İçerik, edebiyat sözcüğünün kökeni, metinlerin sınıflandırılması, dilin lehçeleri, anlatım biçimleri, metin türleri, dilin işlevleri, noktalama işaretleri ve yazım kuralları gibi konuları içermektedir.. Video, yaklaşık 30 boşluk doldurma sorusuyla başlayıp, doğru-yanlış soruları, iletişim ögeleri ve çeşitli yazım kuralları konularını örneklerle açıklamaktadır. Öğretmen, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini göstererek çözüm yöntemlerini paylaşmakta ve öğrencilere sınav hazırlığı için öneriler sunmaktadır.
Şiirden açık ve örtük iletiler örneklerle açıklanmıştır. Şiirden imge örnekleri verilmiştir. Betimleyici ögelerle şiir paragrafı yazılmıştır
Edebiyat, estetik duygular uyandırmak için dil aracılığıyla duygu ve düşünceleri aktarır. Türk edebiyatı İslamiyet öncesi, İslamiyet ve Batı etkisinde gelişen dönemlerden oluşur. Edebiyat sözlü ve yazılı olmak üzere ikiye ayrılır
Sınavda her soru 20 puan değerindedir. Toplam 7 soru bulunmaktadır. Her soru için 20'şer puan verilmektedir
Bu video, Tonguç Akademi 2. sınıf kanalında bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dersinde metin türleri ve hikaye unsurları konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde metin türleri (düz yazı ve şiir) detaylı olarak açıklanmakta, her birinin özellikleri ve örnekleri verilmektedir. İkinci bölümde ise hikaye unsurları (ana karakter, yer, zaman ve olay) tanıtılmakta ve bunları bulmak için "kim, ne, nerede, ne zaman" gibi soruların nasıl kullanılacağı anlatılmaktadır.. Öğretmen, hikaye unsurlarını belirlemek için çeşitli etkinlikler yapmakta, örnek hikayeler yazmakta ve öğrencilerin de benzer hikayeler yazmalarını istemektedir. Video, hikaye unsurlarını test eden sorularla devam ediyor ve sonunda ödüllü bir soru ile sonlanıyor.
Bu video, Eyüp Hoca tarafından sunulan 5. sınıf Türkçe dersinin konu anlatımı bölümüdür. Öğretmen, metin türleri ve hikaye unsurları konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda öncelikle metinlerin iki ana gruba ayrıldığı (sanatsal ve öğretici metinler) açıklanmakta, ardından her iki gruptaki metin türleri ve özellikleri ele alınmaktadır. İlk bölümde masal, fabl, hikaye ve tiyatro gibi sanatsal metinler ile tarihi, felsefi, bilimsel metinler gibi öğretici metinler anlatılırken, ikinci bölümde özellikle haber metinleri detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda ayrıca haber metinlerinin tanımı, özellikleri, nesnel (tarafsız) anlatıma sahip olması gerektiği ve günümüzde sadece gazetelerde değil, internet, blog ve sitelerde de yayınlandığı vurgulanmaktadır. Video, konu anlatımı sonrası etkinlik ve soru çözümü videolarının geleceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, Deniz Hoca tarafından sunulan 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin 1. dönem 1. sınavına hazırlık amaçlı kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, edebiyatın tanımı ve özellikleri ile başlayıp, edebiyatın güzel sanatlarla ve bilim dallarıyla ilişkisini ele almaktadır. Ardından metin türleri, dilin kullanımdan doğan türleri ve iletişim öğeleri anlatılmaktadır. Daha sonra anlatım teknikleri, hikaye türü ve bakış açıları detaylandırılmakta, son olarak isimler konusu (özel, cins, somut, soyut, tekil, çoğul ve topluluk isimler) incelenmektedir.. Videoda her konu örneklerle pekiştirilmekte ve sınav öncesi genel bir tekrar yapmak isteyen öğrenciler için hazırlanmıştır. Özellikle edebiyatın temel kavramları, metin türleri ve dil bilgisi konuları üzerinde durulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin LGS Türkçe sınavına hazırlık amacıyla metin türleri ve yazılma amaçları konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle masal, fabl, gezi yazısı, destan, deneme, söyleşi, makale, fıkra, anı, günlük, biyografi ve otobiyografi gibi metin türleri tanıtılmakta, ardından metinlerin yazılma amaçları (bilgilendirme, eğlendirme, ikna etme, kültür aktarma ve olay yorumlama) detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, konuyu örneklerle pekiştirmekte ve LGS sınavında çıkabilecek soru tiplerini çözerek öğrencilere pratik yapmaktadır.. Video, son yıllarda LGS'de sıkça çıkan metin türleri sorularını örnek göstererek konuyu anlatmakta ve öğrencilerin metin türlerini ve yazılma amaçlarını ayırt etmelerine yardımcı olacak uygulamalar içermektedir.