Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan "Erken Çocukluk Eğitimine Giriş ve Yaklaşımlar" dersinin soru çözümü formatındadır. Eğitimci, öğrencilere hitap ederek okul öncesi eğitim konusundaki soruları çözmektedir.. Videoda okul öncesi eğitim tarihindeki önemli kuramcılar ve yaklaşımlar ele alınmaktadır. Platon, Waldorf, Maria Montessori, John Dewey, Frobel gibi eğitimcilerin görüşleri, 2013 okul öncesi eğitim programının amaçları, çevre yaklaşımı ve okul öncesi eğitim ilkeleri gibi konular soru-cevap şeklinde işlenmektedir.. Eğitmen, soruları çözerken her bir kuramın temel prensiplerini ve önemli kavramlarını açıklamakta, çevre üçüncü öğretmendir ilkesi ve John Locke'un düşünceleri gibi konuları vurgulamaktadır. Video, orta düzey sorularla devam edeceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, erken çocukluk eğitimine giriş ünitesinin sekizinci konusu olan "Öğrenme Merkezleri" hakkında eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Milli Eğitim Bakanlığı'nın okul öncesi eğitim programında yer alan öğrenme merkezlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, öğrenme merkezlerinin genel tanımıyla başlayıp, blok merkezi, kitap merkezi, müzik merkezi, sanat merkezi, fen merkezi ve dramatik oyun merkezi gibi temel merkezleri incelemektedir. Her bir merkezin özellikleri, içeriği, düzenlenmesi için dikkat edilmesi gereken noktalar ve çocukların gelişimine sağladığı katkılar detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca her merkez için uygun alan, mobilya ve malzeme seçimi, güvenlik önlemleri ve aile katılımı gibi konular da işlenmektedir. Fen merkezlerinin bilimsel süreç becerilerinin önemi ve dramatik oyun merkezinin dil gelişimi, sosyal beceriler, yaratıcılık ve problem çözme alanlarındaki etkileri vurgulanmaktadır.
Bu video, Auezef Çocuk Gelişimi Bölümü'nde verilen "Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar" dersinin yedinci ünitesini içeren eğitim amaçlı bir ders anlatımıdır.. Video, High Scope programının tarihçesi, felsefesi ve kuramsal temellerini anlatarak başlamakta, ardından programın beş ana bileşenini (etkin öğrenme, yetişkin-çocuk etkileşimi, çocuğun öğrenme çevresi, günlük rutinler ve değerlendirme) detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca programın günlük etkinlikleri, ebeveyn katılımı, öğretmenin rolü ve değerlendirme yöntemleri (otantik değerlendirme, çocuk gözlem kayıtları, anekdot kayıtları, portfolyolar ve normatif değerlendirme araçları) kapsamlı şekilde ele alınmaktadır.. Video, bir eğitim ünitesinin sonunda ve vizelerin 1. ve 7. üniteleri kapsadığı bilgisiyle sonlanmaktadır. Programın 1962 yılında düşük sosyo-ekonomik düzeydeki Afrikan-Amerikan çocuklarda uygulandığı ve etkin öğrenme kavramını vurguladığı belirtilmektedir.
Erken çocukluk eğitimi doğumdan 8 yaşa kadar olan çocuklara verilen eğitimdir. Okul öncesi eğitim, 0-72 ay grubundaki çocukların gelişimini destekleyen süreçtir. Çocukların tüm gelişim alanlarını kapsayan planlı bir eğitimdir
Bu video, Açık Toplum Vakfı Mülteci Programı Sorumlusu Kaya Heyse ile yapılan bir röportajdır. Heyse, Suriyeli mülteci çocukların eğitim durumu hakkında bilgi vermektedir.. Video, Suriyeli mülteci çocukların Türkiye'deki eğitim durumunu ele almaktadır. Geçen yıl 80 bin civarında olan Suriyeli çocukların devlet okullarına devam eden sayısı bu yıl 60 bin civarında gerilediği belirtilmektedir. Heyse, çocukların okula erişimindeki zorlukları, ekonomik nedenlerle çalışmak zorunda kalma durumunu ve Türkçe bilmedikleri için eğitim hayatından uzak kalma sorunlarını anlatmaktadır. Ayrıca, çocukların okula gitmemesi durumunda çalışma hayatı, istismar ve radikalleşme gibi tehlikelerle karşı karşıya kalabilecekleri vurgulanmaktadır. Açık Toplum Vakfı'nın bu konudaki çalışmaları, erken çocukluk eğitimi ve Türkçe öğrenimi üzerinde yoğunlaştığı belirtilmektedir.
Montessori, Reggio Emilia ve Waldorf gibi farklı programlar çocukların gelişimini destekler. Rudolf Steiner'in şeftali rengi yaklaşımı çocukların iç dünyasıyla ilişkisini vurgular. Reggio Emilia yaklaşımı çocukların aktif katılımını ve çevre etkileşimini önemser
Çocuk gelişimi, çocukların tüm gelişim alanlarını kapsayan multidisipliner bir alandır. Mesleki eğitimin amacı ekonomik ve sosyal sektörlerin işgücü taleplerini karşılamaktır
Test, Erken Çocukluk Eğitimine Giriş dersine ait çalışma ve çıkmış soruları içerir. Test 20 sorudan oluşmaktadır. Her soru için A, B, C, D ve E seçenekleri sunulmaktadır. Teste Başla butonu ile erişim sağlanabilir. Sınavın ortalama puanı 105'tir
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik sunulan erken çocukluk eğitimi giriş dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, 2022 KPSS sınavında çıkabilecek High Scope yaklaşımı hakkında kapsamlı bilgiler vermektedir.. Video, High Scope yaklaşımının temel felsefesinden başlayarak eğitim ortamı, eğitim programı, öğretmenin rolü, aile katılımı ve anahtar kavramlar gibi konuları ele almaktadır. Yaklaşımın ABD'de We-Card tarafından ortaya çıktığı, 2013 okul öncesi eğitim programına dahil edildiği ve "planla yap değerlendirme" süreci gibi önemli ilkeleri detaylı olarak anlatılmaktadır.. Ders içeriğinde 58 anahtar deneyim ve 10 farklı konsept (yaratıcı temsil, dil ve okuryazarlık, toplumsal ve duygusal gelişim, hareket, müzik, sınıflandırma, sıralama, sayı, mekan ve zaman) açıklanmakta, günlük rutin plan, küçük grup etkinlikleri, büyük grup etkinlikleri ve bahçe zamanı gibi eğitim ortamı özellikleri anlatılmaktadır. Ayrıca, aktif öğrenme kavramının dört bileşeni ve Çukurova Üniversitesi'nde bir akademisyen tarafından yazılan makale üzerinden yaklaşımın tarihsel gelişimi de ele alınmaktadır.
Data Yayınları tarafından yeni sınav sistemine göre hazırlanmıştır. Okul öncesi alanındaki koridorlar hassasiyetle analiz edilmiştir. Sorular konuların derinliğine tekrarı ve zaman kazandırmayı amaçlamaktadır
Bu video, Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi öğrencilerinin ve öğretmenlerinin rektör Prof. Dr. Sedat Murat'ı ziyaretini göstermektedir. Ziyarette rektör yardımcısı Prof. Dr. Suat Uğur, çaba çam ve proje yürütücüsü Prof. Dr. Ebru Aktan Acar da hazır bulunmuştur.. Videoda öğrenciler, 24 Kasım Öğretmenler Günü vesilesiyle rektörün makamına ziyaret ederek hediye hazırlamışlardır. Ziyaret sırasında öğrenciler bir şarkı söylemiş ve rektörün beğendiği bir hediye (bot) gösterilmiştir. Ayrıca videoda öğrencilerin bir şarkı öğrendikleri ve bunu rektörün önünde söyledikleri görülmektedir.
Anadolu Yakası'nda 10 farklı oyun grubu merkezi bulunuyor. Merkezler 0-8 yaş arası çocuklara hizmet veriyor. Çoğu merkez Montessori felsefesiyle eğitim sunuyor
Bu video, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Okul Öncesi Öğretmenliği (Erken Çocukluk Eğitimi) programının tanıtımını yapan bir akademik sunumdur. Sunumda Nalan Babür, Ersoy Erdemir, Zeynep Erdiller Yatmaz, Ayşegül Metin Doğan gibi öğretim üyeleri ve Beyhan Ataş, Ruhsat Şeker gibi araştırma görevlileri yer almaktadır.. Video, programın tarihçesi, yapısı, hedefleri ve ders içerikleri hakkında bilgiler sunarak başlıyor, ardından öğretim üyeleri ve araştırma görevlilerinin tanıtımı yapılıyor. Daha sonra bölümün fiziksel özellikleri, laboratuvarları, çocuk kütüphanesi ve interaktif eğitim yöntemleri anlatılıyor. Son bölümde ise mezuniyet sonrası kariyer imkanları, yurtdışı değişim programları ve soru-cevap bölümü yer alıyor.. Program 2004 yılında ilk mezunlarını vermiş ve 2016'da İlköğretim Bölümü'nden Temel Eğitim Bölümü'ne geçiş yapmıştır. Lisans programı 142 kredi olup, teorik, araştırma ve uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Mezunların hem devlet hem de özel okullarda iş bulabileceği, ancak özel okullarda daha fazla iş imkanı olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, konuşmacı erken çocukluk döneminde eğitici drama konusunu anlatmaktadır.. Video, eğitici drama çalışmalarının sınıflandırılması ve örnekleri üzerine odaklanmaktadır. Eğitici drama türleri beş ana kategoride incelenmektedir: tanışma-selamlaşma, isim öğrenme çalışmaları; ilişki kurma, iletişim ve hareket çalışmaları; rahatlama, gevşeme çalışmaları; duyu çalışmaları (dinleme, gözlem ve dokunma çalışmaları) ve doğaçlama ve yaratıcılık çalışmaları (beden doğaçlamaları, pandomimle doğaçlama, konu doğaçlamaları ve olay-öykü doğaçlamaları). Ayrıca, yaratıcılığı engelleyen nedenler ve en yeni eğitici drama örnekleri (destekleyici etkinlikler ve aile katılımı) de ele alınmaktadır. Video, final sınavlarına hazırlık amacıyla 1. ve 14. ünitelerin ağırlıklı olarak sorulacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, eğitim dünyasına dair güncel bilgileri aktaran bir haber sunumu formatındadır. Sunucu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi gazetede yayınlanan 2022 yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programındaki eğitim hedeflerini aktarmaktadır.. Videoda, fırsat eşitliği temelinde tüm kademelerde eğitime erişimin sağlanması için belirlenen hedefler detaylı olarak anlatılmaktadır. Bu hedefler arasında zorunlu eğitimin beş yaşa kadar düşürülmesi, erken çocukluk eğitiminde beş yaş zorunlu eğitim kapsamına alınması, 3000 yeni anaokulunun yapılması, 40.000 yeni anasınıfının açılması, eğitim binalarının teknoloji ve çevreye uyumlu tasarlanması ve tarihi okul binalarının korunması gibi projeler yer almaktadır. Sunucu, bu bilgilerin gerçekçi olup olmadığını sorgulayarak videoyu sonlandırmaktadır.
Bu video, çocuk gelişimi ve eğitimi alanının tanıtımını yapan eğitici bir içeriktir.. Video, çocuk gelişimi ve eğitimi alanının program geliştirme çalışmaları kapsamında modüler esaslı hazırlanması gerektiğini vurgulayarak başlıyor. Ardından bu alandaki eğitim programları, ders içerikleri ve mezuniyet sonrası kariyer imkanları detaylı şekilde anlatılıyor. Son bölümde ise erken çocukluk eğitim kurumlarında öğretmen yardımcısı olmak isteyenlerin sahip olması gereken nitelikler açıklanıyor.
Bu video, bir eğitim etkinliğinin açılış konuşmasını içermektedir. Konuşmacı, Milli Eğitim Müdürlüğü'nde şube müdürü olarak çalışmaktadır ve konuşmasında Öztürk Bey ve Ahmet Bey (Halk Eğitim Merkezi Müdürü) ile birlikte çalıştığını belirtmektedir.. Konuşmacı, çocukların yetiştirilmesinin en büyük yatırım olduğunu vurgulayarak, 0-18 yaş arasındaki çocukların yetiştirilmesi, anne-baba ile iletişim, erken çocukluk eğitimi ve meslek tanımaya yönelik faaliyetler konusunda bir kurumun önemini anlatmaktadır. Etkinlikte okul yöneticileri de yer almaktadır.
Bu video, erken çocukluk eğitimi hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemi hakkında bilgi vermektedir.. Video, erken çocukluk eğitiminin tanımı ve yaş aralığı ile başlayıp, bu dönemde çocukların zihinsel, bedensel, ruhsal, duygusal, ahlaki ve insani gelişimlerinin nasıl etkilendiğini anlatmaktadır. Ayrıca, erken çocukluk eğitiminin üç yaş, üç-dört yaş ve dört-beş yaş olarak sınıflandırıldığı ve Türkiye için okul öncesi yaş diliminin dört-beş yaş olarak adlandırıldığı belirtilmektedir. Video, okul öncesi eğitim almış çocukların ileriki yaşamda ve akademik yaşamda daha başarılı olabilecekleri bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Yüce Meslek Lisesi'nin sunduğu eğitim programlarını tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, lisenin sunduğu beş farklı eğitim dalını detaylı olarak anlatmaktadır: Aşçılık, Web Tasarımı ve Programlama, Hazır Giyim, Modern Makinecilik ve Modelistik, Erken Çocukluk Eğitimi, Sanayi Nakışları ve Grafik ve Fotoğraf. Her dal için öğrencilerin 11. sınıftan itibaren hangi alanlarda eğitim aldıkları, mezun olduktan sonra hangi alanlarda çalışabilecekleri ve üniversitelerin hangi bölümlerine yerleşebilecekleri hakkında bilgiler verilmektedir.
TRT Haber'de yayınlanan "Eğitim Editörü" programında sunucu Süleyman Belediyeoğlu, Gazi Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Adalet Kandır ile bir röportaj gerçekleştiriyor.. Programda 2023 Eğitim Vizyon Belgesi'nin okul öncesi eğitimi konusundaki detayları ele alınıyor. Prof. Dr. Adalet Kandır, beş yaş erken çocukluk eğitiminin zorunlu olması, sosyal dezavantajlı bölgelerdeki çocukların beslenme ihtiyaçlarının karşılanması ve yaz okullarının açılması gibi vizyon belgesinin önemli unsurlarını açıklıyor.. Röportajda ayrıca erken çocukluk döneminde okuma yazma öğretilmesinin etkileri, teknolojinin eğitimdeki rolü ve Vizyon Belgesi'nin toplum temelli bir erken çocukluk eğitimi öne çıkarması tartışılmaktadır. Prof. Dr. Adalet Kandır, erken çocukluk eğitiminin akademik bilgi yüklemek yerine çocuklara hayata hazırlama, sosyal ilişkiler ve yaşam becerileri kazandırmayı amaçladığını vurgulamaktadır.