Vakıf yükseköğretim kurumları, kazanç amacı gütmeyen vakıflar tarafından kurulan yükseköğretim kurumlarıdır. Vakıf üniversiteleri, yüksek teknoloji enstitüleri ve meslek yüksekokulları temel yükseköğretim kurumlarıdır. Vakıf yükseköğretim kurumları kamu tüzel kişiliğine sahiptir
Bu video, Serkan Hoca tarafından sunulan EKYS sınavı eğitim yöneticiden yeterlik alanları ile ilgili soru-cevap formatında bir eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 24 soru ve cevap sunulmaktadır. İlk bölümde okul yönetimi ile ilgili kavramlar (teknik güç, vizyoner liderlik, yönetim alt sistemleri, meşru güç, hiyerarşi, kurmay yetki, liderlik türleri, yönetim fonksiyonları) ele alınırken, ikinci bölümde eğitim yönetim ve denetiminin kuramsal temelleri (klasik yönetim kuramları, bilimsel yönetim kuramı, yönetim süreci kuramı, bürokrasi kuramı, McGregor'un X ve Y teorileri, Rensis Likeer'ın dört sistemi, çağdaş örgüt teorileri) incelenmektedir.
Özel öğretim kurumları için kurum açma izni zorunludur. Kurumlar bir müdür tarafından yönetilir ve bir kurucu tarafından yönetilebilir. Kurumların eğitim-öğretim ve yönetim faaliyetleri Bakanlığın denetimine tabidir
Bu video, eğitim yönetimi ve denetimi konusunda bir ders formatında sunulmaktadır. Konuşmacı, yönetim süreci üzerine çalışan üç farklı gruba odaklanmaktadır.. Video, yönetim süreci üzerine çalışan üç farklı gruptan (Henry Fayol, Lio ve Urvik, Greg) bahsederek başlıyor. Fayol'un 1916 yılında beş yönetim süreci faaliyeti (planlama, örgütleme, emir verme, eşgüdümleme ve kontrol etme) tanımladığı, Lio ve Urvik'in bunu yedi'ye çıkardığı ve Greg'in ise farklı bir yedi başlık altında (karar verme, planlama, örgütleme, iletişim kurma, etkileme, eşgüdümleme ve değerlendirme) sınıflandırdığı anlatılıyor. Video, bu konuyla ilgili soru-cevaplarla devam ediyor ve sonunda yönetim süreci fonksiyonları hakkında bir sonraki videoda daha detaylı bilgi verileceği belirtiliyor.
Profesörler: Selda Polat Hüzünşahi ve Seyithan Demirdağ. Doçentler: Cevat Eker, Murat İnce, Okan Bilgin, Mehmet Durna. Doçentler: Bayram Gökbulut, Hasan Yücel Ertem, Birsen Şahan
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde altı profesör ve dört doçent görev yapıyor. Eğitim Bilimleri Bölümü'nde on bir profesör ve on bir doçent bulunuyor. Eğitim Yönetimi Bölümü'nde altı profesör ve bir doçent görev yapıyor. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bölümü'nde on bir profesör ve on bir doçent bulunuyor. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü'nde on bir profesör ve on bir doçent görev yapıyor
Bu video, online sınav değerlendirme programının nasıl kullanılacağını adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, sisteme giriş yapma adımlarıyla başlayıp, sınav değerlendirme ve rapor alma sürecini detaylı olarak göstermektedir. Kullanıcı önce kurum, il ve ilçe seçimlerini yaparak sisteme giriş yapar, ardından sınav ve raporlar menüsünden sınav değerlendirme işlemini gerçekleştirir. Sınav sonuçlarını txt formatında yükleyip hesaplattıktan sonra, YGS ve SBS raporları gibi çeşitli raporları alabilir veya hatalı okumaları silme işlemi yapabilir.
Sınıf yönetimi, öğrenme ortamı ve düzeninin sağlanması sürecidir. Örgüt, insanların işbirliği gereksiniminden doğan toplumsal bir yapıdır. Yönetim, insanlar aracılığıyla işleri etkin ve verimli yaptırma sürecidir
Bu video, İş Sağlığı ve Güvenliği Bilgi Yönetim Sistemi (İBYS) yazılımının kullanım kılavuzudur. Video, eski ve yeni sistem arasındaki farkları açıklayarak başlıyor.. Video, bakanlığa eğitim gönderiminin nasıl yapılacağını adım adım gösteriyor. Önce eski ve yeni sistem arasındaki farklar anlatılıyor, ardından İBYS sistemine giriş yapma, eğitim kaydı oluşturma, çalışan ekleme, eğitim kaydını bakanlığa gönderme ve daha önce oluşturulan eğitimlere ulaşma işlemleri detaylı olarak gösteriliyor. Yeni sistemde her bir çalışan ve eğitim konusu ayrı ayrı gönderilebileceği, bu sayede çalışan eğitim takibinin kolaylaştırıldığı vurgulanıyor.
Bu video, bir eğitim programının öğrenci bilgi sisteminde SMS gönderme seçeneklerini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, programın öğrenci bilgilerini aktardıktan sonra SMS gönderme seçeneklerini adım adım göstermektedir. İçerikte telefon numarası, öğrenci numarası, sınıf, şube ve öğrenci adı gibi farklı kriterlere göre mesaj gönderme yöntemleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca hazır mesajların kullanımı, mesajların düzenlenmesi ve kaydedilmesi gibi özellikler de gösterilmektedir.
Okul öncesi ve ilköğretim kurumları müdür tarafından yönetilir. Müdür, okulun tüm eğitim ve yönetim işlerini yürütür. Personelin iş bölümünü yapar ve ders programlarını düzenler. Okulun fiziki altyapısını eğitim için hazırlar. Teknolojik gelişmeleri okula kazandırır ve bütçe işlemlerini yürütür
"Sosyal Bilgiler Gezegeni" kanalından bir eğitimci tarafından sunulan bu video, Milli Eğitim Bakanlığı'nın teşkilatı ile ilgili soru çözümlerini içermektedir.. Videoda Milli Eğitim Bakanlığı'nın teşkilatı, hizmet birimleri, görevleri ve yetkileri hakkında toplam 11 adet soru çözülmektedir. İlk bölümde genel teşkilat soruları ele alınırken, ikinci bölümde Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü'nün görevleri hakkında bir soru çözülmektedir.. Sunucu, her soruyu açıklayarak doğru cevabı vermektedir ve diğer videolarda da benzer konularda yaklaşık 30 soru çözümü yapacağını belirtmektedir. Video, bir soru çözüm serisinin bir parçası olup, ikinci kısmın başka bir videoda yayınlanacağı bilgisi verilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, Milli Eğitim Bakanlığı'nın hizmet birimlerini ve görevlerini tanıtan eğitim içeriğidir.. Videoda, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 85. maddesindeki 22 hizmet biriminin görevleri soru-cevap şeklinde açıklanmaktadır. Eğitimci, her bir genel müdürlüğün görevlerini anahtar kelimelerle ilişkilendirerek, öğrencilerin bu bilgileri kolayca hatırlayabilecekleri şekilde anlatmaktadır.. Videoda Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, Eğitim ve Öğretim Genel Müdürlüğü, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Yükseköğretim ve Yurtdışı Eğitim Genel Müdürlüğü, Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü, Personel Genel Müdürlüğü, Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü, İnşaat ve Emlak Genel Müdürlüğü, Teftiş Kurulu Başkanlığı gibi genel müdürlüklerin görevleri detaylı olarak ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan "Eğitim Yöneticilerinin Yeterlik Alanları" dersinin kapsamlı bir anlatımıdır. Öğretmen, ÖSYM sınavlarında sıkça sorulan konuları vurgulayarak öğrencilere hitap etmektedir.. Video, okul yöneticilerinin yeterlilik alanlarını üç ana kategoride incelemektedir: teknik yeterlikler, insancıl yetenekler ve kavramsal yeterlikler. Ayrıca çatışma çözme yöntemleri, okul yönetimini etkileyen faktörler ve okul müdürü işlevsel yönetim süreçleri detaylı şekilde ele alınmaktadır. Ders, okul işletmesinin önemi, öğrenci işlemleri, personel işlemleri, öğretim işleri ve eğitim işleri gibi konuları da kapsamaktadır.. Videoda ayrıca okul müdürünün olması gereken özellikler (entelektüel, karakter sahibi, sosyal), çatışma çözme stilleri (tümleştirme, kaçınma, uzlaşma, hükmetme ve ödün verme) ve okul işletmesi konuları (para, kantin, maliye, bina, çark ve güvenlik) hakkında bilgiler verilmektedir. Öğretmen, tümleştirme stilinin en uygun ve en iyi stil olduğunu vurgulamaktadır.
"Bilgin Nesiller" kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, bir eğitmen tarafından Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yönetici Seçme Sınavı için eğitim bilimleri bölümünü anlatmaktadır.. Video, eğitim yönetimi ve denetiminin kuramsal temelleri ve süreçleri konusunu ele almaktadır. İçerikte yönetim kavramı, eğitim yönetimi, yöneticilik, liderlik, yönetimin temel fonksiyonları, yöneticilerin sınıflandırılması, yönetim şekilleri (otoriter, yarı otoriter ve demokratik) ve liderlik teorileri (özellik teorisi, davranışsal liderlik teorileri ve durumsal liderlik teorileri) detaylı olarak anlatılmaktadır.. Eğitmen, bu konudan sınavda 24 soru çıkacağını belirterek, konuyu bitirdikten sonra soru çözümlerini de paylaşacağını ifade etmektedir. Ayrıca geleneksel ve çağdaş liderlik tarzları (otokratik, demokratik, liberal, karizmatik, etkileşimci ve dönüşümsel liderlik) de açıklanmaktadır.
"Sesli Kanun" kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, Özel Öğretim Kurumları Kanunu'nun (Kanun Numarası: 5581) detaylı açıklamasını içermektedir.. Video, kanunun üç ana bölümünü kapsamlı şekilde ele almaktadır: İlk bölümde kurum açma izni, kurucu kurum binaları, milletlerarası özel öğretim kurumları, yabancı okullar ve azınlık okulları konuları işlenmektedir. İkinci bölümde eğitim-öğretim, yönetim, kurumun kapatılması ve personel işlemleri anlatılmaktadır. Son bölümde ise denetim, mali hükümler, ücretler, ücretsiz öğrenim ve yabancı uyruklu öğrenciler hakkında bilgiler verilmektedir.. Kanun, özel öğretim kurumlarının açılış şartları, yönetim yapısı, personel gereksinimleri, ücretlendirme sistemleri ve mevzuata aykırı davranışlarda uygulanacak cezalar hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca ücretsiz okutulacak öğrencilerin seçimi, yabancı uyruklu öğrenci sayısı sınırlaması, eğitim ve öğretim desteği, dönüşüm programı, özel öğretim kursları ve öğrenci etüt eğitim merkezleri hakkında da bilgiler içermektedir.
Bu video, E-Ola ISG sisteminde gerçekleşen eğitimlerin nasıl ekleneceğini ve düzenleneceğini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, eğitim yönetimi ana modülünden gerçekleşen eğitimlere erişim ile başlayıp, yeni bir eğitim kaydı ekleme sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. Eğitim türü seçimi, lokasyon belirleme, eğitim konu başlıkları ekleme/silme/düzenleme, eğitim almış personel ekleme/silme/düzenleme ve eğitim belgelerinin görüntülenmesi gibi tüm adımlar gösterilmektedir. Ayrıca, bilgilerin bakanlığa gönderilmesi ve e-imza ile işlem onaylanması süreci de açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim sistemi ve okul yönetimi konulu bir ders anlatımıdır. Eğitmen, not alarak ve kendi kendine sorulara cevap vererek dersi sunmaktadır.. Video, örgüt ve sistem kavramlarını tanımlayarak başlayıp, bunların özellikleri ve sınıflandırılması hakkında bilgi vermektedir. Ardından okul sisteminin alt sistemleri (laboratuvar, alışveriş, uyarlama, yaşatma ve yönetim sistemleri) açıklanmakta ve Türk eğitim sisteminin üst ve alt sistemleri ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca eğitim sorunlarında hangi kurumlara başvurulması gerektiği de anlatılmakta ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri hakkında bilgi verilmektedir. Örgüt kavramı, sistem ve sistemin ögeleri, okulun alt sistemleri gibi konularda soruların gelebileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Map platformunda öğretmen ataması yapma sürecini anlatmaktadır.. Videoda, Map'te öğretmen ataması yapmak için öğretmenin yer değişiklik mazeret formunu doldurması gerektiği açıklanmaktadır. Bu form doldurulduktan sonra öğretmen ataması için gerekli adımlar başlatılabilir. Video, bu basit bilgiyi kısa ve öz bir şekilde sunmaktadır.