Education is compulsory for ages 5-18, ending at age 16. Foundation Stage covers ages 3-5, followed by four Key Stages. Compulsory education includes 13 subjects including core English, Maths, Science. School year begins on 1 September, with compulsory education ending at 16
Bu video, Romanya Parlamentosu Eğitim Komisyonu Başkanı Kamelya Gavria'nın Uluslararası Bükreş Koleji'nin yeni eğitim yılı açılışına katıldığı bir etkinliği göstermektedir.. Videoda Gavria, Lumina eğitim kurumlarına devlet okullarına örnek gösterdiklerini vurgulayarak övgülerde bulunmaktadır. Konuşmasında Lumina bünyesindeki okulların kalitesinin Romen makamlarınca kabul görmüş ve takdir kazandığını, hatta bazen devlet okullarındaki standartlar için Lumina okullarının kalitesinin baz alındığını belirtmektedir.
İlköğretim, tüm Türklerin milli gayelere uygun temel eğitimidir. İlköğretim 6-14 yaş arası çocuklar için zorunludur. Devlet okullarında ilköğretim parasızdır
Halley's comet occurs every 76 years and consists of gases and dust. High-rise buildings are tall structures with 4-story height. Atomic theory describes fundamental building blocks of matter. Acupuncture uses energy channels to treat diseases and relieve pain
Öğretmenlik, bilgiyi aktarma ve öğretme konusunda en zor mesleklerden biridir. Öğretmen olmak için eğitim fakültesinden lisans derecesi gereklidir. Formasyon eğitimi ve KPSS sınavı kamu kurumlarında zorunludur
Bu videoda Avukat Ayhan Ömen, bir takipçinin "Türkiye'de yaşayan biri Amerika'da devlet okullarında eğitim görebilir mi?" sorusuna cevap veriyor.. Avukat, Amerika'da eğitim almak isteyenlerin öğrenci vizesi alması gerektiğini ancak bu vizenin devlet okullarında eğitim almaya imkan vermediğini açıklıyor. Devlet okullarında eğitim almak isteyenlerin ITU'i belgesi verebilecek bir okulda olmaları gerektiği belirtiliyor. Ayrıca, bağlı oldukları kişinin (eş, çocuk, anne, baba) vizesi varsa bu durumda devlet okulunda eğitim almanın mümkün olabileceği de ifade ediliyor.
Bu video, konuşmacının Türkiye'deki eğitim sistemindeki özelleştirme sürecini ve devlet okullarındaki para toplama yöntemlerini anlattığı bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, kendi lise deneyimlerinden de örnekler vererek konuyu anlatmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Türkiye'de özel okul sayısının 2002'den 2022'ye kadar nasıl arttığı ve bu artışın arkasındaki sebepler (ideolojik kaygılar, imam hatip okulları, sınıfların kalabalık olması) ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise sözde bedava olan devlet okullarında öğretmenlerin kırtasiyelerle ve yayınevleriyle anlaşmalar yaparak komisyon alması, deneme sınavları için para toplama, bağış kabul etme gibi para kazanma yöntemleri anlatılmaktadır. Konuşmacı, bu durumun kapitalizmin doğasıyla ilgili olduğunu ve başka bir dünya mümkün olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir televizyon programında sunucu ve konuklar arasında geçen bir tartışma formatındadır. Konuklar arasında Turgay Güler ve diğer konuşmacılar bulunmaktadır.. Video, Türkiye'deki eğitim sistemindeki iki önemli sorunu ele almaktadır: İlk olarak, devletin öğrencilere bedava kitap vermesine rağmen okullarda yardımcı kitapların zorunlu olarak alınması ve bunun ailelere ekonomik yük oluşturması. İkinci olarak, bazı devlet okullarında kendi müfredatlarını uygulayan ve resmi müfredattan bağımsız eğitim veren sınıflar. Konuşmacılar, bu sorunların çözümü için Milli Eğitim Bakanlığı ve Cumhurbaşkanı'na çağrıda bulunmakta ve muhalefetin bu konudaki tutumunu sorgulamaktadır.
İlköğretim, tüm Türklerin milli gayelere uygun temel eğitimidir. 6-14 yaş arası çocuklar için zorunlu ve parasızdır. Bir öğretmene düşen öğrenci sayısı 40'ı geçemez
Eyaletler eğitim konusunda yetkili, federal hükümet küçük sorumluluk taşır. Üç-altı yaş arası isteğe bağlı anaokulu eğitimi verilir. Zorunlu eğitim 12 yıl sürer, evden eğitim sadece özel durumlarda mümkündür. Öğrenciler 1-6 arası notlandırılır, 1 en yüksek, 6 en düşük nottur
Bu video, çeşitli ailelerin çocuklarının eğitim konusundaki deneyimlerini ve düşüncelerini paylaştığı bir röportaj formatındadır. Konuşmacılar, çocuklarının özel okullara gönderilmesinin zorluklarını ve nedenlerini anlatmaktadır.. Video, Türkiye'deki eğitim sisteminin sorunlarını ele almaktadır. Konuşmacılar, devlet okullarındaki kalabalık sınıflar, düşük eğitim kalitesi, okul aile birliği bütçelerinin velilerden toplanan bağışlarla karşılanması ve özel okullara yönelme zorunluluğunu anlatmaktadır. Ayrıca, Türkiye'nin gelir seviyesinin artmasına rağmen özel okullara yönelme oranının arttığı ve bu durumun eğitim sistemindeki sorunları yansıttığı vurgulanmaktadır. Video, Milli Eğitim'in temel sorumluluğunun her çocuğa nitelikli eğitim sunmak olduğunu ve bu sorumluluğun özel sektörle paylaşılmaması gerektiğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, Eğitim-Sen Manisa Şube Başkanı Metin Demirel'in Manisa'daki bazı okulların imam hatip'e dönüştürme planları hakkında yaptığı açıklamayı içeriyor.. Videoda, Manisa İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri'nin 2016-2017 eğitim öğretim yılına bazı okulların imam hatip'e dönüştürülmüş olarak eğitime başlamasını planladığı belirtiliyor. Demirel, Yunus Emre Taytanlı İlkokulu, Mehmet Sup Egemen İlkokulu, Üzümcüler İsa Artunç İlkokulu, Şehzadeler Manisa Lisesi, Necati Bey İlkokulu ve Akşemseddin İlkokulu gibi okulların imam hatip'e dönüştürüleceği iddiasını savunuyor. Ayrıca, bu planların ekonomik nedenleri, ikili eğitim uygulaması ve halkın talebi olmadığı yönündeki eleştirilerini paylaşıyor.
Bu video, bir eğitim uzmanının velilere yönelik yaptığı bilgilendirme sunumudur.. Video, eğitim sisteminde son zamanlarda yaşanan değişiklikleri özetlemektedir. Özellikle dershanelerin kapatılması ve sonrasında bu kurumlara verilen dört yıllık izin süresinin sona ermesi anlatılmaktadır. Artık üniversite sınavına hazırlık çalışmaları ya devlet okullarının kurslarında ya da özel okullarda gerçekleştirilecektir.
Bu video, bir konuşmacının eğitim sistemi hakkındaki görüşlerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, devlet okullarının elit okullar olmaktan çıktığını ve mevcut imkanların yetersiz kaldığını belirtiyor. Devlet okullarının yükünün özel okullara aktarıldığını ve özel okullarda sadece bazı şartların temin edildiğini, ancak çok iyi eğitim yapılmadığını vurguluyor.
Bu video, TED Eğitim Derneği'nin faaliyetlerini tanıtan bir tanıtım filmidir. Videoda çeşitli çocukların ve yetişkinlerin TED'e olan bağlılıkları ve derneğin sunduğu imkanlar anlatılmaktadır.. Video, Türkiye'nin eğitim sistemi ve TED'in bu sisteme katkılarını konu almaktadır. TED'in maddi imkanları olmayan çocukları burs vererek okutması, eğitim kalitesini artırmak için devlet okullarına öğretmen eğitimi vermesi, sürekli değişen eğitim sistemiyle mücadele etmesi ve sanat ve spor alanlarında destek vermesi gibi faaliyetleri vurgulanmaktadır. Video, "TED bir gelecek projesidir, şimdi ve sonsuza dek" sloganıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve öğrenciler arasında geçen interaktif bir eğitim dersi formatındadır. İrfan Bey, Yağmur, Feşmekan ve Tuncer Ekrem gibi konuşmacılar da videoda yer almaktadır.. Videoda dünya genelindeki eğitim sistemleri karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. Özellikle devlet okulları, özel okullar ve charter okulların özellikleri, finansman kaynakları ve Türkiye'deki durumları ele alınmaktadır. Türkiye'de %97 oranında devlet okulların bulunduğu, özel okulların %3'üne sahip olduğu ve bu oranın 2023 yılına kadar %10'a çıkarılması planlandığı belirtilmektedir.. Videoda ayrıca Güney Afrika'daki eğitim reformları, Almanya'daki anaokul sistemi, Meksika'daki eğitim kalitesi gibi uluslararası örnekler de tartışılmaktadır. Amerika'daki charter okullarının çalışma prensipleri, başarı ölçütleri ve Türkiye'deki benzer uygulamalarla karşılaştırması da yapılmaktadır. Ayrıca öğretmen maaşları, çalışma koşulları ve Türkiye'de dershanelerin özel okullara dönüştürülmesi projesi gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, Zeytinburnu Milli Eğitim Müdürü Yakup Hayırlıoğlu'nun Türkistanlı öğrencilerin yoğun olduğu eğitim kurumları hakkında bilgi verdiği bir röportajdır.. Videoda, Zeytinburnu'daki Türkistanlı öğrencilerin yoğun olduğu okullar ve eğitim kurumları hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Kazlıçeşme Abay İlköğretim Okulu'nun Kazakistan'ın ünlü halk şairi Abay İbrahim Kunanbayoğlu'ndan aldığı isim ve her yıl Kazakistan Cumhuriyeti yetkililerinin açılış törenlerine katılması anlatılmaktadır. Ayrıca Zeytinburnu'daki toplam 56 bin civarında öğrencinin okuduğu, 40 devlet okulu ve 5 özel okulun bulunduğu, Türkmen, Kazak ve Doğu Türkistanlı öğrencilerin çoğunlukla yoğun olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından din kültürü öğretmeni adaylarına yönelik sunulan tarih dersidir.. Ders, Tanzimat Fermanı'nın ilanıyla başlayan (1839) ve Cumhuriyet dönemindeki din eğitimi tarihini kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk bölümde Tanzimat sonrası medrese eğitiminin yerini yeni mekteplerin alması, İkinci Meşrutiyet dönemindeki düzenlemeler ve 1924'te Tevhidi Tedrisat Kanunu ile medreselerin kapatılması ele alınırken, ikinci bölümde 1926'dan 1982 anayasasına kadar din derslerinin programdan kaldırılması ve tekrar yer alması süreci anlatılmaktadır.. Video ayrıca Avrupa'daki ülkelerin (İtalya, Yunanistan, Almanya, İngiltere, Avusturya, Belçika ve İsveç) devlet okullarındaki din eğitimi uygulamalarını karşılaştırmalı olarak inceliyor ve sınavlarda soru gelebilecek önemli tarihler ve kurumlar altı çizili ve yıldızlı olarak vurgulanıyor.
Motopixel TV'den bir içerik üreticisi ve Selçuk adlı bir ebeveyn, Türkiye'deki eğitim sistemi hakkındaki kişisel deneyimlerini paylaşıyor. İçerik üreticisi, Peugeot'un yeni scooter'ı Porsiyon 125 GT ile birlikte çektiği bir inceleme videosu öncesinde bu konuyu ele alıyor.. Video, devlet okullarındaki paralı eğitim sorunlarını, velilerden talep edilen kayıt parası, öğretmen seçimi için ücret ve temel ihtiyaçların (kitap, kalem, bilgisayar, temizlik malzemeleri) velilerden karşılanması gibi konuları detaylı şekilde ele alıyor. Konuşmacılar, eğitimün vatandaşlık hakkı olduğunu vurgulayarak, devlet okullarında bile eğitim tamamen parayla hale geldiğini belirtiyor.. Videoda ayrıca veli olmanın duygusal boyutu, erkek ve kız çocuklarının farklı yetiştirilme yöntemleri, "prenses" kavramının yanlışlığı ve her çocuğun eşit olarak yetiştirilmesi gerektiği savunuluyor. Konuşmacılar, Türkiye'nin eğitim sistemindeki iki temel sorunu belirterek ve siyasetin herkesin işi olduğunu vurgulayarak videoyu sonlandırıyor.