• Buradasın

    İmam Hatip Okulları

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • İmam Hatip Okullarının Öncüsü Celaleddin Ökten

      1882'de Trabzon'da doğdu, anne-babasını küçük yaşta kaybetti. 1911'de Darülfünun Edebiyat Şubesinden mezun oldu. Arapça, Farsça ve Fransızca biliyordu

      • biyografya.com
    • İmam Hatip Okullarının LGS ve YKS Başarıları Üzerine Konuşma

      Bu video, bir yetkili tarafından yapılan, imam hatip okullarının LGS ve YKS sınavlarındaki başarılarını öven bir konuşma içermektedir. Konuşmacı, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü'nden bir yetkili olarak görünmektedir.. Konuşma, imam hatip okullarının LGS'de 63 şampiyon ve 719 derece elde etmesi ve YKS'de de büyük başarılar elde etmesi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, bu başarıların 2012'den sonra yeniden açılan imam hatip okullarının 2019'dan beri gösterdiği yükselen trend olduğunu, öğrencilerin ek ders almadan kendi okullarındaki sistematiği içinde bu başarıları yakaladığını vurgulamaktadır. Ayrıca, imam hatip okullarının sadece eğitim veren okullar değil, aynı zamanda "çift kanatlı" gençler yetiştiren, kültürel ve sosyal değerler kazandıran bir aile ortamı sunduğunu belirtmektedir. Konuşmacı, imam hatip okullarının Türkiye'nin sınırları dışında da yayıldığını ve küresel bir kardeşlik iklimine katkıda bulunduğunu da ifade etmektedir.

      • youtube.com
    • Denizli İmam Hatip Ortaokulları Kutlu Doğum Etkinliği

      Bu video, Denizli'deki beş İmam Hatip Ortaokulu'nun bir araya gelerek düzenlenen bir kutlu doğum etkinliğini göstermektedir. Videoda Kezban Ali Çınar İmam Hatip Ortaokulu müdürü Ömer ve Ali Kahraman İmam Hatip Ortaokulu müdürü ile röportajlar yapılmaktadır.. Etkinlik, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın kutlu doğum haftasında belirlediği "Din ve Samimiyet" konusu çerçevesinde düzenlenmiştir. Programda Kur'an-ı Kerim tilaveti, şiir okumaları, mektup okumaları ve ödül töreni gibi aktiviteler yer almaktadır. Öğrenciler tarafından sunulan performanslar arasında "Gül Ahmedim" adlı şiir, "Sen Yoktun" isimli oratoryo ve "Hasret" adlı şiir bulunmaktadır. Etkinlik, dostluk ve barış mesajını taşıyarak, çocukların Peygamberi Muhammed'in hayatını ve değerlerini daha iyi anlamaları amacıyla düzenlenmiştir.

      • youtube.com
    • İmam Hatip Okulları Hakkında Bir Konuşma

      Bu video, konuşmacının İstanbul'da Milli Türk Talebe Birliği'ndeki bir konuşmasında Tahsin Banguoğlu'nun imam hatip okulları hakkında yaptığı konuşmayı anlattığı bir anlatımdır.. Konuşmacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na atanmış Tahsin Banguoğlu'nun imam hatip okullarının menşei hakkında verdiği bilgileri ve bu okullara verilen eğitimlerin önemi hakkında düşüncelerini paylaşıyor. Ayrıca, imam hatip okullarında eğitim gören öğrencilerin gelecekte doktor, mühendis, hakim, savcı ve cumhurbaşkanı gibi çeşitli mesleklerde başarılı olabildiklerini belirtiyor. Video, imam hatip okullarının faaliyete geçmesine verilen izinlerin arkasındaki anlayışın önemini vurgulayarak sona eriyor.

      • youtube.com
    • İmam Hatip Okullarının Genel Durumu

      İmam hatip okulları tüm okulların %13,49'unu oluşturuyor. İmam hatip liselerinde 514 bin 630 öğrenci eğitim görüyor. İmam hatip ortaokullarında 710 bin 264 öğrenci bulunuyor

      • karar.com
    • Hafızlık Eğitimi Projesi Tanıtımı

      Bu video, Mehmet Akif Erse İmam Hatip Ortaokulu'ndan bir eğitimci tarafından sunulan, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü'nün Türkiye'de uygulanan hafızlık eğitimi projesini tanıtan bir sunum formatındadır.. Video, hafızlık eğitimi projesinin hedefleri, uygulama aşamaları ve başarılarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Proje, çocukların hem akademik başarılarını hem de hafızlıklarını bir arada geliştirmeyi amaçlamakta, 4. sınıfta yapılan sınav, yaz kursu, mülakat ve 5. sınıfta Kur'an-ı Kerim ağırlıklı dil sınıfı seçimi aşamalarından oluşmaktadır. Ayrıca, beşinci sınıfta hazırlık, altıncı sınıfta hafızlığa odaklanma ve yedinci sınıfta pekiştirme yaparak ilerlemektedir.. Videoda, hafızlık eğitiminin beyin gelişimine katkıları, bakış açısını genişletmesi ve zihin boşluklarını doldurması gibi bilimsel bilgiler paylaşılmaktadır. Türkiye'de 99 tane proje okulu, 22 tane imam hatip ortaokulu ve 17 tane imam hatip lisesi olduğu, 10.000'den fazla öğrencinin hafızlık eğitimi aldığı bilgisi verilmektedir. Ayrıca, çocukların IQ seviyelerinin arttığı, bilinçaltı ve motivasyonun önemi, başarı kavramının öğretimi ve çocukların farklı alanlara yönelme istekleri gibi konular da ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Karpal Tünel Sendromu ve KTS Tanımları

      Bilekte median sinirin sıkışmasıyla oluşan karmaşık bir sendromdur. En sık görülen tuzak nöropatidir ve erken dönemde atipik semptomlarla ortaya çıkabilir. Parmak uyuşması, bilek ağrısı ve başparmakta güç kaybı belirtileri görülür. Tedavi için ağrı kesici, ödem çözücü jeller ve kortikosteroid enjeksiyonları kullanılır. Tedavi edilmezse kas güçsüzlüğü ve atrofisi ilerleyebilir

      • hukukidestek.net
    • İmam Hatip Okullarının Kurucusu Ökten

      1882'de Trabzon'da doğdu, küçük yaşta anne-babasını kaybetti. 1911'de Darülfünun Edebiyat Şubesinden mezun oldu. İstanbul'da çeşitli okullarda Türkçe ve felsefe dersleri verdi

      • trthaber.com
    • İmam Hatip Okullarının Kurucusu Celalettin Ökten

      1882'de Trabzon'da soylu bir ailede doğdu, sekiz yaşına kadar orada yaşadı. Darülmuallimîn-i Âliye ve Edebiyat Fakültesi Arap Dili ve Edebiyatı'ndan mezun oldu. İstanbul'un çeşitli okullarında Türkçe ve Arapça öğretmenliği yaptı. 1947'de emekli olduktan sonra İmam Hatip okullarının kurucu müdürü oldu

      • fikriyat.com
    • Mahmut Celaleddin Ökten'in Hayatı ve İmam Hatip Okulları Projesi

      Bu video, Türkiye'de imam hatip okullarının açılması ve yaygınlaşması için verdiği mücadeleyle tanınan Mahmut Celaleddin Ökten'in 55. ölüm yıldönümü anısına hazırlanmış bir belgesel formatındadır. "Celal Hoca" lakabıyla anılan Ökten, İstanbul İmam Hatip Lisesi'nin ilk müdürüdür.. Video, Ökten'in 1882'de Trabzon'da doğumundan başlayarak eğitim hayatını, öğretmenlik kariyerini ve imam hatip okulları projesinin sahibi olarak yaptığı katkıları kronolojik olarak anlatmaktadır. Ökten'in dini ilimlerle sosyal ve fen bilimlerini bir arada okutulmasını mümkün kılan bir program geliştirmesi, İstanbul İmam Hatip Okulu'nun ilk müdürü olması ve çeşitli akademik faaliyetleri detaylı şekilde aktarılmaktadır.

      • youtube.com
    • Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ders Yetkileri

      Fen Bilimleri öğretmenleri için atamaya esas alan belirlenmiştir. Öğrenciler her yıl üç seçmeli ders grubundan en az birer ders seçmelidir. Seçmeli dersler 5-8. sınıflarda veya sürekli olarak alınabilir. Haftada altı ders saati seçmeli ders olarak belirlenir

      • lokmanbas.net
    • İmam Hatip Okulları Hakkında Bir Değerlendirme

      Bu video, Hayrettin Karaman'ın "İmam Hatip Okulları Dert midir?" başlıklı bir konuşmasını içermektedir. Konuşmacı, Türkiye'deki eğitim sistemi ve özellikle imam hatip okullarının tarihsel gelişimini anlatmaktadır.. Video, Türkiye'deki kültürel bölünmenin imam hatip okullarının gelişimindeki rolünü ele alarak başlıyor. 1951'de Demokrat Parti döneminde açılan imam hatip okullarının zamanla nasıl geliştiği, mezunlarının yükseköğretim kurumlarına girebilmesi ve ülke yönetiminde söz sahibi olmaları anlatılıyor. Konuşmacı, imam hatip okullarının bir dert veya sorun olmadığını, İslam ülkelerinin örnek aldığı eğitim kurumları olduğunu vurguluyor. Video, bu yılki yükseköğretim kurumları sınavında imam hatiplilerin elde ettikleri başarıları ve ilk yüz'e giren öğrencilerin isimlerini paylaşarak sona eriyor.

      • youtube.com
    • Milli Eğitim Bakanlığı'nın Kılık Kıyafet Yönetmeliği Değişikliği

      Milliyet TV'den bir haber sunumu olup, Milli Eğitim Bakanlığı'nın kılık kıyafet yönetmeliğindeki değişiklikleri açıklamaktadır.. Video, Bakanlar Kurulu'nun kararıyla resmi gazetede yayımlanan yeni yönetmeliğin detaylarını anlatmaktadır. Yeni yönetmeliğe göre öğrenciler okul ve sınıflarda tek tip kıyafet giymeye zorlanmayacak, ancak okul yönetimlerine kıyafet belirleme hakkı verilmiştir. Ayrıca kız öğrencilere imam hatip ortaokul ve liseleri ile çok programlı liselerin imam hatip programlarında tüm derslerde, ortaokul ve liselerde ise seçmeli Kur'an-ı Kerim derslerinde başlarını örtme serbestisi getirilmiştir. Yönetmelik, öğrencilerin atölye ve laboratuvarlarda önlük veya tulum, işyerlerinde ise yapılan işin özelliğine uygun kıyafet giymelerini de düzenlemektedir.

      • youtube.com
    • İmam Hatip Mezunlarının Güvenilirliği Üzerine Bir Konuşma

      Bu videoda konuşmacı, kendi askerlik deneyiminden örnekler vererek imam hatip mezunlarının güvenilirliğini anlatıyor. Konuşmacı, 36. Piyade Alayında yedek subay olarak askerlik yapmış ve alay komutanının kendisini kantin idaresine atamasıyla ilgili bir hikaye paylaşıyor.. Konuşmacı, imam hatip mezunlarının güvenilirliğini vurgulayarak, kendisinin kantin idaresini alarak 1970'lerde 170 bin lira karla kantini toparladığını anlatıyor. Video, imam hatip okullarının kapatılmasına karşı bir uyarı ve Maide Suresi'nin 78-79. ayetlerinin okunmasıyla sona eriyor. Konuşmacı, imam hatip mezunlarının haksızlık yapmadığı, teröre bulaşmadığı ve anarşiye katılmadığı için bu okulların kapatılmasının gerekçesini sorguluyor.

      • youtube.com
    • Radyo Kitaplığı: Imam Hatip Okulları

      Bu video, Dr. Necdet Subaşı'nın sunduğu "Radyo Kitaplığı" programının bir bölümüdür. Programda Iren Özgür'ün "Imam Hatip Okulları" başlıklı çalışması değerlendirilmektedir.. Video, imam hatip okullarının Osmanlı'dan modern Cumhuriyet'e geçiş sürecinde nasıl ortaya çıktığını, laik bir sistemde kendine yer bulma sürecini ve bu okulların ürettiği bilginin toplumda nasıl karşılık bulduğunu ele almaktadır. Dr. Subaşı, imam hatip okullarının modernleşme sürecindeki rolünü, dini bilginin eğitim müfredatına dahil edilmesi tartışmasını ve bu okulların mezunlarının toplumda yarattığı sosyolojik-psikolojik sonuçları incelemektedir.

      • youtube.com
    • Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Eğitim Politikaları Daire Başkanı İhsan Erkul ile Röportaj

      Aksu Televizyonu'nun "Güne Başlarken" programında, Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Eğitim Politikaları Daire Başkanı İhsan Erkul konuk olarak yer aldı. Program, Kahramanmaraş'ta gerçekleştirildi.. Röportajda İhsan Erkul, imam hatip okullarının toplum ve İslam dünyası için önemi hakkında konuştu. 100 yıllık geçmişe sahip olan imam hatip okullarının Türkiye'deki din eğitim ve öğretimi tecrübesini yeni nesle aktarma konusundaki birikimini vurguladı. Ayrıca, imam hatip ortaokul ve liselerinden mezun olan öğrencilerin artık katsayı mağdurluğu yaşamadan istedikleri bölüme girebildiklerini belirtti.

      • youtube.com
    • Imam Hatip Okulları Hakkında Şiirsel Bir Anlatım

      Bu video, imam hatip okullarını öven bir şiirsel anlatımı içermektedir. Video boyunca tekrarlanan dizeler, imam hatip okullarının değerlerini ve önemi hakkında metaforik ifadeler kullanarak anlatmaktadır.. Video, imam hatip okullarını "nadide çiçek gibi" ve "pırıl pırıl" bir kavram olarak tanımlamakta, bu okulların "küflenmiş aşk dolu, sevgi dolu" ve "kurtuluş köprüsü" olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca bu okulların "cemiyetin yüz akı zerafettin sali" ve "köklü gelişmişliğin en mücerret halidir" olarak nitelendirilmesiyle, şiirsel bir dille imam hatip okullarının toplumsal ve kültürel önemine değinilmektedir.

      • youtube.com
    • İmam Hatip Okullarının Yükseköğretim Kurumları Sınavındaki Başarısı

      Bu video, Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) imam hatip okullarından mezun olan öğrencilerin gösterdiği başarıyı konu alan bir haber formatındadır. Videoda Batman İl Başkanı Mehmet Nezir Ceylan'ın açıklamaları ve çeşitli imam hatip mezunlarının deneyimleri yer almaktadır.. Video, Türkiye genelinde YKS'de ilk on bine giren öğrenciler arasında çok sayıda imam hatipli öğrencinin olması ve bu başarının takdirle karşılanması üzerine odaklanmaktadır. Batman İl Başkanı, imam hatip okullarının başarısının gölgede bırakılmak istendiğini belirterek, bu okulların sadece ilahiyat fakültelerine değil, tıp, psikoloji, tarih, İngilizce öğretmenliği gibi çeşitli bölümlere de mezun verdiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, imam hatip mezunlarının kendi deneyimlerini paylaşarak, okullarının sunduğu eğitim kalitesinin ve öğretmenlerin katkılarının sınav başarılarına etkisini anlatmaktadırlar.

      • youtube.com
    • Eğitim Sistemi ve Atatürk Hakkında Konuşma

      Bu video, bir konuşmacının eğitim sistemi ve Atatürk hakkındaki düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, eğitimdeki adaletsizlik, kamu okullarının durumu ve imam hatip okullarının yaygınlaşması hakkındaki endişelerini dile getiriyor. Atatürk'ün müfredatlardan çıkarılmasının ülkeye zarar vereceğini, Anadolu Müslümanlarının selefilik inancıyla yok edilmeye çalışılmaması gerektiğini ve İslam'ın orijinal inancının Anadolu'da yaşandığını vurguluyor. Ayrıca, İslam'ı ISID felsefesiyle kirletmeye çalışanlara karşı duruşunu ifade ediyor.

      • youtube.com
    • Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın İmam Hatip Okulları Sempozyumu Konuşması

      Bu video, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın İstanbul'da düzenlenen "70. Yıl İmam Hatip Okulları ve Türkiye'de Din Eğitimi Uluslararası Sempozyumu"nda yaptığı konuşmayı içeriyor.. Konuşmada Erdoğan, imam hatip okullarının "fetret dönemini" kendilerinin bitirdiğini belirtiyor ve bu okullarda okuyan öğrenci sayısının 600 bin'den 1.415 bin'e yükseldiğini açıklıyor. Ayrıca 2011 yılında katsayı uygulamasını kaldırarak ve 2012'de 4+4+4 sistemi ile ortaokul kısımlarını açarak imam hatiplerin bu fetret devrini sonlandırdıklarını ifade ediyor. Erdoğan, kendisinin de imam hatip mezunu olduğunu ancak hiçbir zaman "imam hatipçi" olmadığını vurguluyor ve imam hatip okullarından hain çıkmadığını, şehit savcı Mehmet Selim Kiraz gibi ülkeye bağlı gençlerin çıktığını belirtiyor.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor