• Buradasın

    İmam Hatip Okulları

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • İmam Hatip Okullarının LGS ve YKS Başarıları Üzerine Konuşma

      Bu video, bir yetkili tarafından yapılan, imam hatip okullarının LGS ve YKS sınavlarındaki başarılarını öven bir konuşma içermektedir. Konuşmacı, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü'nden bir yetkili olarak görünmektedir.. Konuşma, imam hatip okullarının LGS'de 63 şampiyon ve 719 derece elde etmesi ve YKS'de de büyük başarılar elde etmesi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, bu başarıların 2012'den sonra yeniden açılan imam hatip okullarının 2019'dan beri gösterdiği yükselen trend olduğunu, öğrencilerin ek ders almadan kendi okullarındaki sistematiği içinde bu başarıları yakaladığını vurgulamaktadır. Ayrıca, imam hatip okullarının sadece eğitim veren okullar değil, aynı zamanda "çift kanatlı" gençler yetiştiren, kültürel ve sosyal değerler kazandıran bir aile ortamı sunduğunu belirtmektedir. Konuşmacı, imam hatip okullarının Türkiye'nin sınırları dışında da yayıldığını ve küresel bir kardeşlik iklimine katkıda bulunduğunu da ifade etmektedir.

      • youtube.com
    • İmam Hatip Okullarının Öncüsü Celaleddin Ökten

      1882'de Trabzon'da doğdu, anne-babasını küçük yaşta kaybetti. 1911'de Darülfünun Edebiyat Şubesinden mezun oldu. Arapça, Farsça ve Fransızca biliyordu

      • biyografya.com
    • İmam Hatip Okullarının Kurucusu Ökten

      1882'de Trabzon'da doğdu, küçük yaşta anne-babasını kaybetti. 1911'de Darülfünun Edebiyat Şubesinden mezun oldu. İstanbul'da çeşitli okullarda Türkçe ve felsefe dersleri verdi

      • trthaber.com
    • İslam Kültürü, Eğitim ve Dini Tartışmalar Üzerine Bir Röportaj

      "Tarafsız Bölge" adlı programda sunucu, Cübbeli Ahmet Hoca, Hakan Bayrakçı ve diğer dini yetkililer ile yapılan bir röportajdır. Programda Mahmut Efendi, Abdullah Ceylan, İbrahim Solmaz gibi İslam dünyasındaki önemli isimler yer almaktadır.. Video, İsmail Ağa cemaatindeki cinayetlerden başlayarak İslam kültürü, eğitim sistemi ve dini tartışmalar üzerine kapsamlı bir tartışma sunmaktadır. İlk bölümde Hızır Ali Muradoğlu ve Bayram Ali Öztürk cinayetleri ele alınırken, sonraki bölümlerde İslam eğitimi, imam hatip okulları, Diyanet'in rolü, deizm ve İslam dünyasındaki farklı akımlar tartışılmaktadır. Ayrıca Afganistan'daki Taliban rejimi ve Türkiye'deki dini hareketler de programda yer almaktadır.. Röportajda İslam'da dini yorum özgürlüğü, Kur'an yorumlamaları, kader konusu, İslam'da evlilik ve dört kadınla evlenme gibi tartışmalı konular ele alınmaktadır. Konuşmacılar, imam hatip okullarında yaşanan deizm sorunları, hocaların televizyonda yaptığı açıklamaların toplumsal güveni sarsabileceği ve bu sorunların çözümü için derneklerin ve vakıfların daha aktif rol oynaması gerektiği görüşlerini paylaşmaktadır.

      • youtube.com
    • Karpal Tünel Sendromu ve KTS Tanımları

      Bilekte median sinirin sıkışmasıyla oluşan karmaşık bir sendromdur. En sık görülen tuzak nöropatidir ve erken dönemde atipik semptomlarla ortaya çıkabilir. Parmak uyuşması, bilek ağrısı ve başparmakta güç kaybı belirtileri görülür. Tedavi için ağrı kesici, ödem çözücü jeller ve kortikosteroid enjeksiyonları kullanılır. Tedavi edilmezse kas güçsüzlüğü ve atrofisi ilerleyebilir

      • hukukidestek.net
    • Imam Hatip Okulları Hakkında Şiirsel Bir Anlatım

      Bu video, imam hatip okullarını öven bir şiirsel anlatımı içermektedir. Video boyunca tekrarlanan dizeler, imam hatip okullarının değerlerini ve önemi hakkında metaforik ifadeler kullanarak anlatmaktadır.. Video, imam hatip okullarını "nadide çiçek gibi" ve "pırıl pırıl" bir kavram olarak tanımlamakta, bu okulların "küflenmiş aşk dolu, sevgi dolu" ve "kurtuluş köprüsü" olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca bu okulların "cemiyetin yüz akı zerafettin sali" ve "köklü gelişmişliğin en mücerret halidir" olarak nitelendirilmesiyle, şiirsel bir dille imam hatip okullarının toplumsal ve kültürel önemine değinilmektedir.

      • youtube.com
    • Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ders Yetkileri

      Fen Bilimleri öğretmenleri için atamaya esas alan belirlenmiştir. Öğrenciler her yıl üç seçmeli ders grubundan en az birer ders seçmelidir. Seçmeli dersler 5-8. sınıflarda veya sürekli olarak alınabilir. Haftada altı ders saati seçmeli ders olarak belirlenir

      • lokmanbas.net
    • İmam Hatip Okullarının Genel Durumu

      İmam hatip okulları tüm okulların %13,49'unu oluşturuyor. İmam hatip liselerinde 514 bin 630 öğrenci eğitim görüyor. İmam hatip ortaokullarında 710 bin 264 öğrenci bulunuyor

      • karar.com
    • TÜBİTAK Proje Araştırmaları ve Eğitim

      1997'den sonra öğretmen yetiştiren programlardan bilimsel araştırma yöntemleri dersleri çıkarıldı. MEB 2004/2005'te yapılandırmacı anlayışla yeni ders programlarını uygulamaya koydu. Kitap, sosyal bilimler için temel araştırma yöntemleri ders kitabı olarak hazırlandı

      • academia.edu
    • LGS Başarısı ve İmam Hatip Okulları Hakkında Video

      Bu videoda bir öğrenci, LGS sınavında başarılı olduğunu ve bu başarıya nasıl ulaştığını anlatıyor. Ayrıca imam hatip okulları hakkında bilgi veriyor.. Videoda öğrenci, LGS sürecinde kendisine destek olan öğretmenlerine, ailesine ve arkadaşlarına teşekkür ediyor ve LGS'ye hazırlananlara sabırlı olmalarını tavsiye ediyor. Ayrıca imam hatip okullarının "iyinin, doğrunun, güzelin, faydalının, hakkın ve adaletin hakim olması için var gücüyle çalışan, ilim, irfan ve güzel ahlak sahibi müslüman hanımefendiler ve beyefendileri yetiştiren okullar" olduğunu belirtiyor. LGS süreci başladığı için hafızlığını lise sürecini ertelediğini ve gelecekte hafızlıkla LGS başarısını taçlandırmayı planladığını ifade ediyor.

      • youtube.com
    • İslam Anlayışı ve Eğitim Üzerine Bir Röportaj

      Bu video, bir televizyon programında sunucu ve çeşitli konuklar arasında geçen bir röportaj formatındadır. Konuklar arasında Cemil Kılıç (imam hatip lisesi mezunu ve ilahiyat eğitimi almış), Kemal Atatürk'ün ilahiyatçıları olarak kendini tanımlayan bir din görevlisi ve CHP Mersin Milletvekili Alpay Antmen bulunmaktadır.. Videoda İslam anlayışı, eğitim sistemi ve özellikle imam hatip okulları hakkında tartışmalar ele alınmaktadır. İlk bölümde "Cübbeli Ahmet" olarak bilinen Ahmet Mahmut Ünlü'nün görüşleri ve yarattığı tartışmalar incelenirken, sonraki bölümlerde İslam'da tekfir kavramı, imam hatip okullarının eğitim anlayışı, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde bilimsel yaklaşım ve AKP milletvekili Şenel Yedi Yıldız'ın dini yorumları tartışılmaktadır.. Programda ayrıca fikir ifade etme hakkı, memurların fikir beyan etme özgürlüğü, Ankara'nın Mamak ilçesindeki bir ortaokulda çalışan bir din öğretmeninin alevi öğrencilere yönelik ayrımcılık yaptığı iddiası ve Türkiye'de inançsal çeşitliliğin önemi gibi konular da ele alınmaktadır. Konuklar, siyasetin ve dinin ayrılması gerektiğini vurgulayarak, Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş'ın bu konularda ses çıkarması gerektiğini belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Türkiye'deki Eğitim Sistemi ve İmam Hatip Okulları Üzerine Eleştiri

      Bu video, bir konuşmacının Türkiye'deki eğitim sistemi ve özellikle imam hatip okulları hakkındaki eleştirel görüşlerini içeren bir konuşmadır.. Konuşmacı, Türkiye'deki eğitim sisteminin cehalet savunduğu ve okumaya düşman olduğunu belirterek başlıyor. Ardından imam hatip okullarının bütçedeki payının artması, öğrenci sayısının ve okul sayısının artışı, ancak akademik başarı açısından yetersiz kaldığı rakamlarla gösteriliyor. Konuşmacı, imam hatip okullarının yurt dışında da açıldığını ve bu okulların gelecekte aranan yetkinliklere sahip insan yetiştirmediğini vurguluyor. Video, eğitim sisteminin içeriğinin tartışılması gerektiğini savunarak sona eriyor.

      • youtube.com
    • Radyo Kitaplığı: Imam Hatip Okulları

      Bu video, Dr. Necdet Subaşı'nın sunduğu "Radyo Kitaplığı" programının bir bölümüdür. Programda Iren Özgür'ün "Imam Hatip Okulları" başlıklı çalışması değerlendirilmektedir.. Video, imam hatip okullarının Osmanlı'dan modern Cumhuriyet'e geçiş sürecinde nasıl ortaya çıktığını, laik bir sistemde kendine yer bulma sürecini ve bu okulların ürettiği bilginin toplumda nasıl karşılık bulduğunu ele almaktadır. Dr. Subaşı, imam hatip okullarının modernleşme sürecindeki rolünü, dini bilginin eğitim müfredatına dahil edilmesi tartışmasını ve bu okulların mezunlarının toplumda yarattığı sosyolojik-psikolojik sonuçları incelemektedir.

      • youtube.com
    • İmam Hatip Okulları ve İlmin Önemi Üzerine Röportaj

      TV Kayseri'nin "Bir İftara Doğru" programında sunucu, Kimler ve Eğitime Destek Platformu Başkanı Hacı Ali Çakıcı, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü yetkilisi ve Erzincan Üniversitesi'nde doçent-profesör olan bir imam hatip mezunu eğitimci ile Hoca Hacer Çakıcı arasında geçen bir röportaj.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde imam hatip okullarının yapısı, eğitim programları, Türkiye genelindeki durumu ve Kayseri'deki imam hatip mezunlarının burs temini konuları ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise ilmin önemi, sınıflandırılması, alimlerin topluma katkıları ve "ilmiyle amil olmak" kavramı üzerinde durulmaktadır.. Röportajda ayrıca ilmin beşeri ve şer'i olarak sınıflandırılması, faydalı ve faydasız ilimler, alimlerin üç farklı kategorisi ve kıyamet alametlerinden biri olarak ilmin kaldırılması konuları Kur'an ayetleri ve hadislerle desteklenerek açıklanmaktadır. Program Ramazan ayı sırasında yayınlanmakta ve Ramazan tebrikleri ile sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • İmam Hatip Okullarının Yükseköğretim Kurumları Sınavındaki Başarısı

      Bu video, Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) imam hatip okullarından mezun olan öğrencilerin gösterdiği başarıyı konu alan bir haber formatındadır. Videoda Batman İl Başkanı Mehmet Nezir Ceylan'ın açıklamaları ve çeşitli imam hatip mezunlarının deneyimleri yer almaktadır.. Video, Türkiye genelinde YKS'de ilk on bine giren öğrenciler arasında çok sayıda imam hatipli öğrencinin olması ve bu başarının takdirle karşılanması üzerine odaklanmaktadır. Batman İl Başkanı, imam hatip okullarının başarısının gölgede bırakılmak istendiğini belirterek, bu okulların sadece ilahiyat fakültelerine değil, tıp, psikoloji, tarih, İngilizce öğretmenliği gibi çeşitli bölümlere de mezun verdiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, imam hatip mezunlarının kendi deneyimlerini paylaşarak, okullarının sunduğu eğitim kalitesinin ve öğretmenlerin katkılarının sınav başarılarına etkisini anlatmaktadırlar.

      • youtube.com
    • Önder İmam Hatipliler Derneği Okul Aile Birliği Komisyonu Mesajı

      Bu video, Önder İmam Hatipliler Derneği Genel Başkan Yardımcısı ve Okul Aile Birliği Komisyon Başkanı'nın okul aile birliği başkan ve üyelerine yönelik bir mesajını içermektedir.. Videoda, eğitim sürecinin bütüncül bir mesele olarak ele alınması gerektiği vurgulanmakta ve okul aile birliklerinin rolü anlatılmaktadır. Konuşmacı, komisyonun temel prensiplerini, çözüm odaklı çalışmayı ve sistemli çalışmayı vurgulamaktadır. Ayrıca, 81 ilde tüm imam hatip okullarında okul aile birliklerinin bilgi alabilecekleri bir danışman ekibi oluşturmak için yapılan çalışmalar ve komisyon üyelerinin eğitimlerine başlanması hakkında bilgi verilmektedir.

      • youtube.com
    • İmam Hatip Okulları Hakkında Siyasi Tartışmalar

      Bu video, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Mustafa Şentop ve Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş'ın imam hatip okulları hakkındaki açıklamalarını içeren bir haber veya yorum sunumudur.. Video, imam hatip okullarının eğitim sistemindeki konumu ve bu okullara yönelik eleştiriler üzerine odaklanmaktadır. Diyanet Başkanı Ali Erbaş, imam hatip neslinin yüce bir inancın temsilcisi olduğunu belirtirken, Meclis Başkanı Mustafa Şentop, imam hatip okullarına yönelik eleştirileri "dine karşı düşmanlık" olarak nitelendirmektedir. Ayrıca Şentop, imam hatip okullarının teröre karşı etkili kurumlar olduğunu ve Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu bir eğitim modeli olduğunu vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • İslam'da Deizm, Reformistlik ve İlahiyat Eğitimi Üzerine Bir Sohbet

      Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunucu ve çeşitli konuklar arasında geçen bir sohbeti içermektedir. Konuklar arasında Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden Cihat Kısa ve Tolga Kaan Değirmenci, bir tarihçi ve diğer ilahiyat eğitimi konusunda görüşlerini paylaşan kişiler bulunmaktadır.. Programın ana konusu İslam'da deizm ve reformistlik akımı, ilahiyat eğitimi sisteminin sorunları ve din reformu gerekliliğidir. Konuşmacılar, deizm kavramının tanımı, son 15-20 yıldır İslam eğitiminde deizm akımının artışı, reformistlik akımının Mısır'da Abdu Afgani döneminde başlaması ve ilahiyat hocalarının farklı görüşleri gibi konuları tartışmaktadır.. Programda ayrıca Meryem Hz. hakkında yapılan yorumlar, dinin insanlığa kazandırabileceği bir şeyin kalmadığı görüşü, imam hatip okulları hakkındaki görüşler ve Diyanet'in imam seçimi gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, din eğitimi sisteminin yeniden yapılandırılması ve dinler mukayesesi enstitüsü gibi öneriler de sunmaktadır.

      • youtube.com
    • Türkiye'nin Eğitim Sistemi Üzerine Bir Eleştiri

      Bu video, İrfan Sözlendi'nin Türkiye'nin eğitim sistemi hakkındaki eleştirel bir konuşmasını içermektedir. Konuşmacı, eğitim sisteminin siyasi ve ideolojik boyutlarını eleştirmektedir.. Konuşmacı, eğitim yılının başlamasıyla birlikte yaşanan sorunları ele alıyor. Eğitim maliyetlerinin artışı, eğitim kalitesinin düşüşü ve özellikle dil eğitimi konusundaki sorunlar üzerinde duruyor. Özellikle 2012 yılında getirilen "4+4+4" eğitim sistemi ve 66 aylık çocukların okula başlaması gibi siyasi kararların çocuklara zarar verdiği, imam hatip okullarının artması ve liseye giriş sınavlarının kaldırılması gibi politikaların sonuçları detaylı şekilde anlatılıyor. Konuşmacı, eğitim sisteminin sadece derslik yapmakla kalmayıp, içine eğitim koymayı da gerektirdiğini vurguluyor.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor