Western culture emerged from classical Greco-Roman era and Mediterranean history. Roman Empire divided into Greek East and Latin West after 395. Christianity became dominant force in Western culture after Roman Empire's fall. Medieval Renaissance revived Greek and Roman knowledge through Christian scholars
Bu video, bir konuşmacının toplumsal sorunlar hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, akıl almaz cinayetler ve intihar olayları gibi toplumsal sorunları ele almaktadır.. Konuşmacı, kapitalist sistemin ve seküler hayatın toplumsal sorunlara neden olduğunu savunmaktadır. Diziler, filmler ve kitapların toplum mühendisliği yaparak insanları dinsizleştirdiğini, bu durumun psikopat ve manyakların ortaya çıkmasına yol açtığını iddia etmektedir. Konuşmanın son bölümünde gençlere yönelik nasihatlerde bulunarak, ilim ve bilgiyle uğraşmaları, sevgili olma furoyasından uzak durmaları ve Allah'ın rızasını kazanmak için çabalamaları gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında "dayı" olarak hitap edilen bir kişi bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu dünya üzerindeki dinlerin dağılımı ve Müslümanların durumu etrafında şekillenmektedir. Konuşmacılar Müslümanların sayısı, dinsizlerin sayısı ve cennet-cehennem inancı gibi konuları tartışmaktadır. Ayrıca Avrupa Birliği'ne katılım, para ile dinin değiştirilmesi gibi konulara da değinilmektedir.
Bu video, İslam mezheplerinin oluşumu ve gelişimi hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, mezheplerin sadece dini tartışmaların ürünü olmadığını, psikososyal ve sosyopolitik faktörlerin de etkili olduğunu açıklamaktadır.. Video, mezheplerin doğuşuna zemin hazırlayan unsurları iki ana başlıkta ele almaktadır: psikososyal etkenler (insanın tabiatı, nasların tabiatı, farklı din, kültür ve medeniyetlerle karşılaşma) ve sosyopolitik gelişmeler (halife seçimleri, Hz. Osman dönemindeki olaylar, Hz. Ali dönemindeki iç savaşlar ve tahkim olayı). Ayrıca, mezheplerin oluşumunda etkili olan Kur'an ayetleri ve hadislerin yorumlanmasındaki görüş ayrılıkları, Müslümanların farklı dinlerle etkileşimi ve İslam'ın ilk yüzyılında meydana gelen siyasi olayların mezheplerin oluşumuna etkisi detaylı olarak anlatılmaktadır.
Atatürk, 6 Şubat 1923'te İzmir'den Balıkesir'e geçti. 7 Şubat'ta Zağanos Paşa Camii'nde mevlit programına katıldı. Öğle namazı sonrası minbere çıkarak hutbe konuşması yaptı
"Ev Halinin Cuması" adlı programda sunucu Tuğba, Çankaya Valisi Dr. Gülay Bigin, ilahiyatçı ve psikolog Canan Karataş Teke ile birlikte kimlik oluşumu ve ötekileştirme konularını tartışmaktadır.. Program, kimliğin bireysel ve sosyal boyutlarını, oluşum aşamalarını ve toplumsal ilişkilerdeki etkisini ele almaktadır. Konuşmacılar, kimliğin alt altyapı (fıtrat) ve üst yapı (dini inançlar, toplumsal, kültürel unsurlar) arasındaki uyumun önemini vurgulamakta, ötekileştirme kavramını İslam'ın hoşgörülü yaklaşımı ışığında değerlendirmektedir. Ayrıca sanal kimlikler, sosyal medya kullanımı ve bunların gerçek kimliklerle ilişkisi de tartışılmaktadır.. Programda İngiltere'de yaşanan ırkçılık deneyimleri, Amerika'da iki Müslüman kadın hostesin uçaktan indirilmesi olayı gibi güncel örnekler de paylaşılmaktadır. Konuşmacılar, modern dönemin getirdiği çoğullaşma ve tercihlerin kişilik bölünmesine yol açtığı, dinin ise bu bölünmeleri önleyecek bir bütünleştirici unsuru olduğu görüşünü dile getirmektedir.
1858'de Fransa'da Yahudi bir ailede doğdu. 1887'de Bordeaux Üniversitesi'nde, 1902'de Sorbonne'da ders vermeye başladı. 1906'da Sorbonne Eğitimbilim Profesörlüğüne getirildi. 1917'de Paris'te öldü
Dünya ülkelerini sekiz büyük kültürel kümeye ayırmışlardır. Coğrafya, dil ve din faktörlerine göre kümeleme yapılmıştır. Coğrafya genellikle dil ve dinden önce gelir
Güney Kore, mistik ve modern kültürü birleştiren gelişmiş bir ekonomiye sahiptir. Ülke, Asya'nın içe kapanmacı politikalarından uzaklaşarak evrensel değerleri benimsemiştir. Kadınlara Asya'da en fazla hak ve özgürlük sunan ülkelerden biridir
Bu video, Türk sosyolojisinin önemli isimlerinden Ziya Gökalp ve Prens Sabahattin hakkında bir eğitim dersi formatında sunulmaktadır. Dersin sonunda üç açık uçlu soru (iki kısa ve bir uzun cevaplı) sorulacağı belirtilmektedir.. Video, öncelikle Ziya Gökalp'in hayatı, milliyetçi, toplumcu ve modern bir toplum oluşturma anlayışı, kültür-uygarlık ayrımı, halkçılık anlayışı, dil ve edebiyat, din, eğitim ve ekonomi sosyolojisi konularındaki görüşlerini ele alıyor. Ardından Prens Sabahattin'in hayatı, merkeziyetçi yönetim anlayışı, eğitim politikaları, bireyci toplum yapısı, dinin toplumsal yapıyla bağlantısı ve ekonomik kalkınma için özel girişimcilik önemi gibi sosyolojik görüşleri inceleniyor.. Video, her iki düşünürün Türk sosyolojisine katkılarını vurgulayarak, Prens Sabahattin'in Sosyal Ekolü'nün temsilciliğini ve bu ekolü etkileyen sosyologları da anlatıyor.
Hoşgörü, insanların inançlarını, davranışlarını ve zevklerini olduğu gibi kabul etmektir. Her insan kendi yolunu belirler ve istediği gibi yaşayabilir. İnsanları yadırgamak ve dışlamak bize düşmez
Bu video, Efe ve Sevda adlı konuşmacıların yer aldığı bir sohbet programıdır. Programda kitap yorumlaması yapılmakta ve çeşitli toplumsal konular ele alınmaktadır.. Program, bir kitabın yorumlanmasıyla başlayıp, toplumsal değerler, ahlak ve kültürel değişimler üzerine bir sohbetle devam etmektedir. Konuşmacılar alkol yasağı, ahlaksızlık, sokak yaşamı, medeniyet kavramı ve dini kuralların ihlali gibi konuları tartışmaktadır. Ayrıca, sanatçıların toplumsal davranışları, plajda alkol içmenin yasakları ve yerli sosyal medya platformu Next'in önemi de ele alınmaktadır.. Programda özellikle Hende Yener'in "fahişe" yazan tişört giymesinin toplumsal bir tehlike olduğu, kamusal alanlarda görülen ahlaki değerlerin bozulması ve çocukların korunması konuları vurgulanmaktadır. Son bölümde ise oje kullanımı, gusül ve abdest gibi dini konular tartışılarak, insanların Allah'ın kurallarını ciddiye almadığı ve "Allah kalbimi biliyor" diyerek kendi kendilerini teselli ettiği belirtilmektedir.
Bu video, bir kişinin Kurban Bayramı hakkındaki düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, kendisini hayvansever olarak tanımlamakta ve ilahiyatçı olmadığını belirtmektedir.. Videoda konuşmacı, Kurban Bayramı'nın yasaklanması gerektiğini savunmaktadır. Hz. İbrahim hikayesi üzerinden dinin yorumlanabilir olduğunu, günümüzde bu gelenekin gerekli olmadığını ve insanların temel ihtiyaçlarının eğitim ve farklı dünyalar bilmek olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, günümüzde çok fazla insanın olduğu ve bu kadar çok hayvanın kesilmesinin gezegen için zararlı olduğunu ifade etmektedir.
Bu video, bir din adamı ve Huzeyfe Bey adlı bir kişi arasında geçen dini bir sohbet programıdır. Konuşmacı, İslam hukukundaki zina kavramını ve cezasını açıklamaktadır.. Videoda zinanın İslam'da en ağır günah olduğu vurgulanarak, evli kişilerin zinasının cezası olan recm (taşlanarak öldürme) uygulamasının aslında zinanın cezası değil, zinayı aleni işlemenin cezası olduğu anlatılmaktadır. Konuşmacı, zina cezasının uygulanmasında dört şahit gerekliliği, mülane usulü gibi İslam hukukundaki kuralları örneklerle açıklamakta ve günümüzde toplumda artan cinsel sapıklıkların İslam hukukunun bu kurallarının uygulanmasıyla önlenebileceğini belirtmektedir.
Bu video, bir sunucu ve konuk arasında geçen, tesettür konusunu ele alan bir çapraz sorgulama formatındadır. Konuk, tesettür konusunda görüşlerini paylaşmaktadır.. Videoda tesettürün kadınların özgürlüğünü kısıtlayıp kısıtlamadığı, tesettürün esaret olup olmadığı, tesettürün cennete girmenin bir şartı olup olmadığı gibi sorular ele alınmaktadır. Konuk, tesettürün kadınların özgürlüğünü artırdığını, şehvetten korunmaya yardımcı olduğunu ve Allah'ın emri olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca tesettürün sadece dış görünüş değil, iç ahlak ve imanın da önemli olduğunu belirtmektedir. Video, konuğun şu anki eşinin tesettürsüz olsaydı da evleneceğini söylemesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir ustad ile yapılan bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Osmanlı döneminde bozkurt işareti kullanımı ve İslam'ın önemi hakkında görüşlerini paylaşıyor.. Videoda öncelikle bozkurt işareti Osmanlı döneminde kullanılmadığı belirtiliyor. Ardından konuşmacı, İslam'ın her kavme bir peygamber gönderdiğini kabul ettiğini ancak tarih öncesi dönemlerdeki peygamberlik iddialarını delilsiz olarak reddediyor. Sohbetin ikinci bölümünde İslam'ın toplumsal ve manevi önemine vurgu yapılıyor, dinsizliğin toplumsal sorunlara yol açtığı ve İslam'ın bu sorunlara çözüm olabileceği savunuluyor. Konuşmacı, Mustafa Kemal'in dini kullanarak kitleleri harekete geçirdiğini ve bir vatanın tehlikede olduğunda dindarların imanının askerlerin vatan için hayatını feda etmesine neden olduğunu örneklerle anlatıyor.
"Din ve Hayat" adlı programda Prof. Dr. Mustafa Öztürk ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mahmut Aydın konuk olarak yer almaktadır. Program, Hristiyanlık ve İslam arasındaki ilişkileri ele almaktadır.. Video, Kur'an-ı Kerim'de geçen Hristiyanlık ve Yahudilik konularının yorumlanmasıyla başlayıp, Hz. İsa'nın hayatı, ölümü ve göğe çıkması hakkındaki farklı görüşleri incelemektedir. Daha sonra İncillerin tarihsel gelişimi, dinler arası diyalog projesi ve özellikle Fethullah Gülen'in Papa ile diyalog projesi eleştirilmektedir. Program, Müslümanların önce kendi içindeki diyalogları kurmalı ve hakim güçlerle ilişkiye girmeden önce kendi bölgelerindeki insanlarla diyalog kurmalı olduğu vurgusuyla sonlanmaktadır.. Konuşmacılar, Kur'an ayetlerinin farklı yorumlarını, Hristiyanlık'ın İslam'dan farklarını ve dinler arası diyalogun gerçek anlamını tartışmaktadır. Ayrıca, Katolik Kilisesi'nin diyalog politikası, Vatikan Konsili ve Türkiye'deki diyalog faaliyetleri hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.