Koşullu önermeler "eğer...ise..." şeklinde iki kısımdan oluşur. Bileşik önermeler iki önermenin birleşimidir. Koşullu önermeler koşula bağlı olarak doğru veya yanlış olabilir
Bu video, matematik eğitimi formatında bir ders anlatımıdır. Eğitmen, parabolün tepe noktasının y ekseni üzerinde olması konusunu açıklamaktadır.. Video, parabolün tepe noktasının y ekseni üzerinde olması durumunda parabol denkleminin nasıl değiştiğini incelemektedir. Eğitmen, tepe noktasının y ekseni üzerinde olması için b'nin sıfır olması gerektiğini ve bu durumda parabol denkleminin ax² + c şeklinde olacağını açıklar. Ayrıca, testlerde bu konuyla ilgili soru tipleri gösterilir ve örnek problemler çözülür. Video, parabol tepe noktalarının y ekseni üzerinde olması durumunda b'nin sıfır olması gerektiğini vurgulayarak sonlanır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik problemlerinin çözümünü içeren bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, her bir problemi adım adım çözmekte ve doğru cevabı belirtmektedir.. Video, toplam 12 farklı matematik probleminden oluşmaktadır. Problemler genellikle denklem kurma, sayı problemleri, çevre hesaplamaları ve günlük hayattan uygulamalı matematik sorularını içermektedir. Her problem için eğitmen, denklemleri kurma, çözme ve doğru cevabı belirleme sürecini detaylı olarak göstermektedir. Video, matematik derslerinde karşılaşılan problem türlerini öğrenmek veya pekiştirmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Logaritma, bir sayının kendisiyle aynı tabandaki kuvvetinin logaritmasıdır. 1'in tüm tabanlarda logaritması 0'dır. Logaritma içi üssü logaritmanın önüne katsayı olarak alınabilir
Torbadan çekilen topların siyah-yeşil gelme olasılığı 2/7'dir. 35 kişilik sınıfta erkek öğrenci seçilme olasılığı 4/7'dir. Üç zar atıldığında üçünün de tek sayı gelme olasılığı 1/8'dir. Dört çocuklu ailede dördüncü çocuğun kız olma olasılığı 1/2'dir
Bu video, bir matematik öğretmeninin ikinci dereceden denklemlerin kökleri toplamı ve çarpımı konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak konuyu adım adım açıklamaktadır.. Videoda, ikinci dereceden denklemlerin kökleri toplamı (x₁ + x₂ = -b/a) ve çarpımı (x₁ * x₂ = c/a) formülleri tanıtılmakta, ardından bu formüllerin çeşitli örneklerle nasıl uygulanacağı gösterilmektedir. Ayrıca, köklerin toplamı ve çarpımı bilinen ikinci dereceden denklemlerin nasıl yazılacağı "x² - (köklerin toplamı)x + (köklerin çarpımı) = 0" kalıbı kullanılarak anlatılmaktadır.. Video, soru çözümlerinin sonunda ve daha zor soruların bulunduğu bir soru çözüm videosuna geçiş yapılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Avogadro sayısı (N) 6,02.10²³ mol-1'dir. Mol, sayılamayacak çokluktaki tek çeşit madde miktarıdır. 1 mol madde 6,02.10²³ tanecik içerir
Bu video, bir öğretmenin öğrencisi Koray ile birlikte logaritma konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, logaritma konusunun temel özelliklerini ve uygulamalarını adım adım açıklamaktadır.. Video, logaritmanın temel özelliklerini ele almaktadır. Tabanları aynı olan logaritmaların toplanması ve çıkarılması, logaritma tabanının değiştirilmesi, logaritma ifadelerinin çarpılması gibi konular örneklerle anlatılmaktadır. Ayrıca, logaritma a tabanında b ifadesinin log b bölü log a şeklinde yazılabilmesi gibi özellikleri de gösterilmektedir.. Videoda günlük hayattan bir bitki uzama problemi de çözülmekte olup, logaritma iki tabanında üç, logaritma dört tabanında dokuz gibi ifadelerin eşitliği gibi özellikler de gösterilmektedir.
Bu video, Selim Hoca tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere çeşitli matematik problemlerini adım adım çözerek anlatmaktadır.. Videoda sayı basamakları, denklem çözümleri, oran orantı ve hız problemleri gibi farklı matematik konuları ele alınmaktadır. Öğretmen, ÖSYM'nin sorduğu bıyıklı soruları çözerek, basamak analizi, sayı oluşturma ve hız problemlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Her problem için farklı çözüm yöntemleri gösterilmekte ve öğrencilerin kendi başlarına çözebilecekleri sorular sunulmaktadır.. Videoda ayrıca sayı doğrusu ve koşu parkuru gibi görsel materyaller kullanılarak problemler çözülmekte, "kuzen sayılar" kavramı gibi özel matematik kavramları da açıklanmaktadır. Video sonunda öğretmen, öğrencilere Miray soru bankasından ödev vermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı bilimsel hesap makinesi kullanarak tek bilinmeyenli denklemlerin nasıl çözüleceğini göstermektedir.. Video, önce basit bir örnek (30+1/x) üzerinden hesap makinesinin kullanımını göstermekte, ardından mühendislik uygulamalarında kullanılan karmaşık bir formül (86,60 = 120√(1-x)/2sin(2x/2)) üzerinden çözüm sürecini anlatmaktadır. Konuşmacı, hesap makinesinin "sol" fonksiyonunun nasıl kullanılacağını, tahmin değerinin önemi ve denklemin tek veya birden fazla kökü olduğunda nasıl sonuç verdiğini detaylı şekilde açıklamaktadır.
Mutlak değer, bir sayının sayı doğrusunda sıfırdan uzaklığıdır. Mutlak değerde uzaklık asla negatif olamaz. Mutlak değerde x = -x, x/y = x/y gibi temel kurallar geçerlidir
Üç özdeş musluk havuzu 12 saatte dolduruyorsa, 14 saatte doldurmak için 2 saat arayla açılmalıdır. İki musluk 4 saatte doldurur, üçüncü 6 saatte boşaltırsa, havuzun 1/6'sı dolar. Üç musluk havuzu 6 günde dolduruyorsa, a, b, c değerleri için a=(6,18), b=(9,∞), c=(18,∞)
Bu video, matematik eğitimi formatında bir ders anlatımıdır. Eğitmen, ikinci dereceden denklemlerin çözüm formülünü açıklamaktadır.. Video, önceki derste öğretilen ikinci dereceden denklemlerin çözüm formülünün (delta formülü) ispatını göstermektedir. Eğitmen, a x² + bx + c = 0 denklemini kareye tamamlama yöntemiyle delta formülüne dönüştürme sürecini adım adım anlatmaktadır. Önce denklemin her iki tarafını a'ya bölmek, ardından c/a terimini sağ tarafa almak, b/2a'nın karesini eklemek ve son olarak karekök alarak formülü elde etmek gösterilmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin öğrencilere yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Serkan adında bir öğrenciyi de ders sırasında yanına alarak soruları çözmektedir.. Videoda, sayıların toplamı ve çarpımı problemleri, değer verme problemleri, denklem çözümleri ve terim sayısı konuları ele alınmaktadır. Öğretmen, doğal sayı, tam sayı ve sayma sayıları kavramlarını açıklayarak, toplamları verilen sayıların çarpımının en büyük ve en küçük değerlerini bulma, denklemlerde değer verme yöntemi ve terim sayısı formülü gibi konuları adım adım anlatmaktadır.. Video, bir serinin altıncı bölümü olup, yaklaşık 30 dakika sürmektedir. Öğretmen, "2a = 3b" gibi denklemlerde katsayıların en küçük ortak katını bulma, "2a + 3b = 24" gibi denklemlerde kaç farklı a-b ikilisi olduğunu bulma ve "küçük değer artarken büyük değer azalır" şeklindeki denklemlerin çözümü gibi çeşitli örnek sorular üzerinden konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin stüdyosunda oğlu Ali'nin de bulunduğu bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, matematik konularını öğrencilere anlatmaktadır.. Videoda sayılarda islay konusu ve denklem çözümü detaylı olarak ele alınmaktadır. İçerik, üç basamaklı rakamları farklı sayıların toplamı, iki basamaklı sayıların toplamı, çıkarma işlemleri ve rakamların yer değiştirilmesi gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen, her problemi adım adım çözerek öğrencilerin sıkıldığı noktaları vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca iki basamaklı bir doğal sayının rakamlarının yer değiştirildiğinde sayının 36 küçüldüğü koşuluna uyan kaç farklı sayı olduğunu bulma ve üç basamaklı doğal sayı abc ile reel sayı x arasındaki ilişkiyi kullanarak abc x ifadesinin değerini bulma gibi karmaşık problemler de çözülmektedir.
Bu video, bir öğretmenin cebirsel ifadeler konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, cebirsel ifadelerin temel kavramlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak değişken, terim, katsayı ve sabit terim kavramları anlatılmakta, ardından benzer terimler ve sözel ifadelerin cebirsel ifadelere dönüştürülmesi açıklanmaktadır. Daha sonra bilinmeyen sayıların değişkenlerle ifade edilmesi, parantez kullanımı ve çarpma önceliği gibi temel kavramlar işlenmekte, son olarak da cebirsel ifadelerin değerlerinin hesaplanması ve günlük hayattaki uygulamaları örneklerle gösterilmektedir.. Videoda ayrıca yeni nesil bir soru çözümü de yer almaktadır. Bu soruda, kenarlarının uzunlukları x metre ve 2x-1 metre olan bir havuzun planı verilmiş ve bu havuzun kenarlarının 3 metre uzatılmasıyla oluşan yeni havuzun alanı hesaplanmaktadır. Öğretmen, x=5 için x yerine 5 yazarak hesaplamaları adım adım göstermekte ve sonucun 51 metrekare olduğunu açıklamaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin tahtada mutlak değer konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek interaktif bir şekilde dersi ilerletmektedir.. Video, mutlak değer kavramının temel tanımıyla başlayıp, mutlak değer ifadelerinin dışarı nasıl çıkacağını, mutlak değer içindeki sayıların işaretlerini belirleme kurallarını ve mutlak değer denklemlerinin çözüm yöntemlerini örneklerle anlatmaktadır. İçerik, dört bölüme ayrılmış bir dizi olarak sunulmakta olup, bu video ilk bölümün devamı niteliğindedir.. Videoda mutlak değer problemlerinin çözüm yöntemleri detaylı olarak gösterilmekte, mutlak değer eşitliğinin karşısında bir şey yoksa değer verme yöntemi ve normal çözüm yöntemi olarak iki farklı yaklaşım sunulmaktadır. Öğretmen, altı farklı soru çözmekte ve çözüm yöntemlerini adım adım açıklamaktadır.