Bu video, bir matematik öğretmeninin 11. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, parabol konusunun dördüncü dersini sunmaktadır.. Videoda parabolün temel kavramları (tepe noktası, kökler toplamı ve çarpımı, simetri ekseni) ve uygulamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen, MEB sınav analizine göre 11. sınıf matematik dersinin 1. dönem 2. yazılılarında parabol konusundan sadece bir soru gelebileceğini belirterek, çeşitli matematik sorularını adım adım çözmektedir.. Video boyunca maksimum değer bulma, alan hesaplama, parabolün x eksenini kestiği noktalar, üçgen alan hesaplaması ve günlük hayattan örneklerle ikinci dereceden fonksiyonların uygulamaları ele alınmaktadır. Öğretmen, ders kitabının 70. sayfasındaki soruların çözümüyle devam ederken, analitik geometri bilgisinin parabol problemlerinde önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin AYT matematik parabol konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, parabol konusunun üçüncü dersini sunmaktadır.. Videoda, parabolün grafiğini verildiğinde ikinci dereceden fonksiyonun denklemini yazma konusu ele alınmaktadır. Öğretmen önce tepe noktası bilinen parabollerin denklemini bulma formülünü (f(x) = a(x-r)² + k) açıklar, ardından kökler bilinen parabollerin denklemini bulma formülünü (f(x) = a(x-x₁)(x-x₂)) anlatır. Video boyunca çeşitli örnekler üzerinden konu pekiştirilir ve farklı tipte sorular çözülür.. Videoda ayrıca parabolün değer aralığındaki tam sayı değerlerini bulma, parabolün dönüşümlerini (öteleme), parabolün alan hesaplamalarını ve noktaları belli olan bir yamukun denkleminin nasıl yazılacağı gibi konular da işlenmektedir. Bir sonraki derste kesişimler konusunun işleneceği belirtilmektedir.
Bu video, Mehmet Hoca olarak tanıtılan bir matematik öğretmeninin AYT matematik dersinin on birinci gününde parabol konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, parabolün tanımı ve özellikleri ile başlayıp, ikinci dereceden fonksiyonların grafiklerinin çizimi, tepe noktasının bulunması, parabolün kollarının yönü ve diskriminantın (delta) parabolün x eksenine göre konumuna etkisi gibi konuları detaylı şekilde ele almaktadır. Öğretmen, teorik bilgileri vererek başlayıp, çeşitli örnekler ve çıkmış sınav soruları üzerinden konuyu pekiştirmektedir.. Videoda ayrıca parabolün öteleme dönüşümleri, parabolün x eksenini kestiği noktalar, parabolün y eksenini kestiği nokta ve parabolün alan hesaplamaları gibi konular da işlenmektedir. Öğretmen, konuyu anlamak için önemli formülleri ve noktaları vurgulayarak, öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini çözerek konuyu pekiştirmektedir.
Fonksiyonun x eksenini kestiği noktalar, f(x) = 0 denkleminin çözüm kümesidir. Fonksiyonun y eksenini kestiği noktaların ordinatları f(0) = y denkleminin çözüm kümesidir. Fonksiyonun işaretleri x ekseninin üstünde ve altında olabilir
Equation is rewritten as y=x² in vertex form. Vertex coordinates are (0,0). Parabola opens up since a=1
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan Rehber Matematik dersinin 65. gününde, AYT matematik sınavına hazırlık kapsamında parabol konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda, ikinci dereceden denklemlerin grafiklerinin çizilmesi konusu detaylı şekilde ele alınmaktadır. Öğretmen, parabolün tanımını, kavramını, ispatını ve grafik çizimini adım adım açıklamakta, parabolün kollarının yönünü belirleme, tepe noktasını bulma ve eksenleri kestiği noktaları hesaplama gibi temel adımları göstermektedir. Ayrıca, parabol denklemlerinin katsayılarının (a, b, c) değerlerinin nasıl karşılaştırılacağı ve diskriminantın (Δ) parabolün x eksenini kesme durumunu nasıl etkilediği de anlatılmaktadır.. Video, parabolün öteleme işlemleri ve tepe noktası hakkında bilgiler içermekte, sınavlarda parabol sorularını çözmek için pratik yöntemler sunmaktadır. Öğretmen, dört ders boyunca sadece parabol konusunu işleyeceğini belirterek, konuyu pekiştirmek için çeşitli örnekler üzerinden grafik çizimi ve yorumlama tekniklerini göstermektedir.
Fonksiyon grafiği, y = f(x) eşitliğini sağlayan noktaların geometrik yeridir. Fonksiyonun tanım kümesi R, görüntü kümesi R'dir. f(x) = 0 denkleminin kökleri grafiğin x eksenini kestiği noktalardır
Bu video, matematik eğitimi formatında bir ders anlatımıdır. Eğitmen, parabolün tepe noktasının y ekseni üzerinde olması konusunu açıklamaktadır.. Video, parabolün tepe noktasının y ekseni üzerinde olması durumunda parabol denkleminin nasıl değiştiğini incelemektedir. Eğitmen, tepe noktasının y ekseni üzerinde olması için b'nin sıfır olması gerektiğini ve bu durumda parabol denkleminin ax² + c şeklinde olacağını açıklar. Ayrıca, testlerde bu konuyla ilgili soru tipleri gösterilir ve örnek problemler çözülür. Video, parabol tepe noktalarının y ekseni üzerinde olması durumunda b'nin sıfır olması gerektiğini vurgulayarak sonlanır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 11. sınıf öğrencileri için hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Akademi Serisi" kapsamında parabol konusunu anlatmaktadır.. Video, parabolün çizimini iki farklı yöntemle ele almaktadır: eksenleri kestiği noktalar verildiğinde ve tepe noktası verildiğinde. Öğretmen, parabolün çizimini üç adımlı bir yöntemle açıklamakta, bu adımları örneklerle pekiştirmektedir. Ayrıca, ikinci dereceden denklemlerin kökleri, delta değerinin parabolün x eksenini kesme durumuna etkisi ve parabolün kollarının yönünü belirleme teknikleri de anlatılmaktadır.. Videoda parabolün denklemini bulma, tepe noktasını hesaplama ve parabolün x eksenini kestiği noktaları bulma gibi konular ele alınmaktadır. Video, parabol dersinin üçüncü bölümü olup, bir sonraki derste parabol uygulamaları, parabol ile doğrunun durumları ve parabolün nokta alınması konularının işleneceği belirtilmektedir.
İkinci dereceden fonksiyon, f(x) = ax² + bx + c biçimindeki fonksiyonlardır. Parabol, ikinci dereceden fonksiyonun grafiksel gösterimidir. a > 0 ise parabolde kollar yukarı, a < 0 ise kollar aşağı doğrudur
Bu video, bir matematik öğretmeninin 11. sınıf öğrencilerine parabol konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, matbu kitaptaki parabol konusunun beşinci dersini ele almaktadır.. Videoda parabolün grafiğini çizme yöntemleri adım adım gösterilmektedir. Öğretmen önce parabolün kollarının yönünü belirleme, tepe noktasının bulunması ve eksenleri kestiği noktaların belirlenmesi gibi temel adımları açıklar, ardından parabol denkleminin nasıl yazılacağını ve verilen denklemden grafik çizileceğini örneklerle anlatır.. Video, roketin yükselişini gösteren grafik üzerinden yeni nesil bir soruyla sonlanmakta ve parabol konusunun beş ders içinde bitirileceği, sonraki derslerde fonksiyon uygulamaları konusuna geçileceği belirtilmektedir.
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan AYT matematik dersinin parabol konusunun ikinci bölümüdür. Öğretmen, "Paralel Evrenden Gelen Mehmet Hoca" olarak kendisini tanıtmaktadır.. Videoda parabolün temel kavramları detaylı olarak ele alınmaktadır. Simetri ekseni, tepe noktası, kökler toplamı ve çarpımı gibi temel formüller açıklanmakta, ardından bu formüllerin pratik uygulamaları örnek sorular üzerinden gösterilmektedir. Ders, teorik bilgilerin ardından çeşitli problem çözümleriyle pekiştirilmektedir.. Video, parabolün en küçük değerini bulma, tepe noktasını hesaplama, iki nokta arasındaki uzaklık hesaplama ve fonksiyonların ötelenmesi gibi konuları içermektedir. Öğretmen, bakteri sayısının zamana göre değişim grafiği, kırtasiyeci kurşun kalem satış problemi ve dik yamuk alan hesaplama gibi çeşitli örnekler üzerinden konuyu pekiştirmekte ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek benzer soruların çözüm yöntemlerini göstermektedir.
Türevlenebilir fonksiyonun grafiğine teğet doğru çizilebilir. Teğet doğrunun eğimi, fonksiyonun birinci türev değerine eşittir. Normal doğruya teğet doğruya dik olan doğru denir
Bu video, bir matematik öğretmeninin 11. sınıf öğrencilerine parabol ve fonksiyonlar konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Matbook" serisi kapsamında interaktif bir şekilde dersi ilerletmektedir.. Video, parabolün tanımı ve özellikleri ile başlayıp, tepe noktası, simetri ekseni, kökler toplamı formülü ve parabolün eksenleri kestiği noktalar gibi konuları ele almaktadır. Daha sonra fonksiyonlar konusuna geçilerek, öğrencilere soru bankası kitabından altı soru çözmeleri istenmektedir.. Videoda parabol denklemlerinin tam kare şeklinde yazılması durumunda tepe noktasının nasıl bulunabileceği, y eksenini kestiği noktanın c değerine eşit olduğu ve x eksenini kestiği noktaların apsisler toplamının eksi b bölü a formülüyle hesaplanabileceği gibi önemli bilgiler verilmektedir. Video, TYT ve AYT sınavlarına hazırlık için de faydalı bilgiler içermektedir.
Tepe noktası, parabolün en küçük veya en büyük değerini aldığı noktadır. Tepe noktası değeri açısından parabolün dönüm noktasıdır. Parabolün değeri tepe noktasına kadar azalırken, sonra artmaya başlar