"Anam açtı, babam soktu" bilmecesi her yaş grubuna hitap eder. Bilmeceler yüzyıllardır zeka geliştirmek için kullanılmaktadır. Bilmeceler düşünme ve problem çözme yeteneklerini güçlendirir
Bu video, "Nasıl Kitap Yazılır" serisinin dördüncü bölümü olup, konuşmacı kitap yazmak isteyenler için konu bulma konusunda bilgiler paylaşıyor.. Video, kitap yazmak isteyenler için konu bulamama sorununa çözüm sunuyor. Konuşmacı, William Brows tekniği, şarkı sözü metodu, yaşanmış olaylardan ilham alma, zap tekniği, "ya olursa ya olmazsa" tekniği, rüyaları not alma, günlük tutma, kulak misafiri olma, uyarlama yöntemi ve hayaller gibi on farklı konu bulma yöntemini anlatıyor. Her bir yöntem kısa bir açıklamayla sunuluyor ve konuşmacı, bu yöntemlerin hiçbir yerde bulamayacağınız "altın değerinde" olduğunu vurguluyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan harflerden resim yapma eğitimidir. Eğitmen, "sevgi" kelimesini kullanarak bir resim çizmeyi adım adım göstermektedir.. Videoda öncelikle "s" harfinin nasıl çizileceği anlatılmakta, ardından bu harfin bir kız çocuğunun yüzü ve saçları olarak nasıl kullanılacağı gösterilmektedir. Daha sonra "g" harfi kullanılarak bir erkek figürü oluşturulmakta ve bu figürün yüzüne yumurta, zeytin, diken gibi detaylar eklenmektedir. Son olarak kalbin yerleştirilmesiyle resim tamamlanmaktadır. Eğitmen, izleyicilerden de benzer şekilde harflerden resim yapmalarını ve fikirlerini paylaşmalarını istemektedir.
Akıl Haritası, anahtar sözcükler ve görüntüler kullanarak bilgi düzenleme tekniğidir. Anahtar sözcükler beynin sol tarafını, anahtar görüntüler sağ tarafını uyarır. Beyin bilgiyi bütünsel olarak algılar ve düzenler
Bu video, bir anlatıcının yaratıcılık ve "duş etkisi" konusunu ele aldığı eğitici bir içeriktir. Anlatıcı, kendi deneyimlerini ve ünlü kişilerin örneklerini paylaşarak konuyu açıklamaktadır.. Video, yaratıcı fikirlerin genellikle "orta derecede ilgi çekici etkinlikler" sırasında ortaya çıktığını vurgulayarak başlıyor ve duş düşüncelerinin yaratıcılığa nasıl katkıda bulunduğu konusuna geçiyor. Anlatıcı, Arşimet, Nietzsche, Charles Dickens, Steve Jobs ve Agatha Christie gibi ünlü kişilerin yaratıcı fikirlerini nasıl elde ettiklerini örneklerle açıklıyor.. Videoda ayrıca beyin bilimi açısından varsayılan durum şebekesi (DMN) ile yaratıcı düşünme arasındaki ilişki 2022'de yapılan bir araştırma üzerinden anlatılıyor ve duş düşüncelerinin çözüm yolları (ara verme, değişiklik yapma, ısrar etme) açıklanıyor.
Richard Bach'ın 1998'de yayımlanan eseri. Jonathon Livingston adlı martının özgürlük mücadelesini anlatır. Sade dili ve yer yer resimleriyle süslenmiş
Problem solving is finding and implementing solutions to challenges. Effective problem solving requires structured process and data-driven approach. Problem solving combines skillset, mindset and process
Bu video, bir konuşmacının Sam adlı kişiyle birlikte çörek otu ile avize yapımını adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, Trendyol'dan alınan plastik bir avize aparatı kullanılarak çörek otu ile bir çocuk avize yapımı üç ana aşamada gösterilmektedir: ilk olarak makrome ipi ile avize aparatı sarılması ve püskül yapımı, ardından renkli iplerle süsleme ve gökkuşağı yapımı, son olarak da avizeye montajı. Konuşmacı, her adımı detaylı şekilde anlatarak ve hızlandırılmış görüntülerle izleyicilere avizenin nasıl tamamlanacağını göstermektedir.. Konuşmacı, yaratıcı düşünmenin önemini vurgulayarak, avize yapımının kişisel zevke göre şekillendirilebileceğini belirtmektedir.
Preference for math or music classes. Attention to melody and rhythm in music. Focus on number in pictures. Preference for detailed reading. Preference for following recipes in cooking
Teknoloji alanına katkıda bulunmak isteyen öğrenci teknoloji alanında çalışmak istediğini belirtmiştir
Bu video, girişim firmalarında beyin fırtınası toplantılarının nasıl kullanılacağını anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, beyin fırtınası toplantılarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bu toplantıların diğer toplantılarla farklılıklarını ele alıyor. Ardından toplantıya başlamadan önce yapılması gerekenler, toplantıda dikkat edilmesi gerekenler ve toplantı sonrası süreç detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca, beyin fırtınası toplantılarının girişim firmalarının dışındaki kişilerle de nasıl gerçekleştirilebileceği ve bu durumdaki dikkat edilmesi gereken noktalar da açıklanıyor.
Bu video, bir kadının basit bir tişörtten havalı bir tişört yapma sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda Jasmin adında bir karakterden bahsedilmektedir.. Videoda, alışveriş zamanı olmadığı için basit bir tişörtten yaratıcı bir şekilde havalı bir tişört yapma süreci adım adım gösterilmektedir. Önce tişörtün üst kısmı kesilip, bantlarla şekillendirilir, ardından kalp deseni eklenerek tişört tamamlanır. Video, izleyicilere kendi tişörtlerini yapabilecekleri mesajıyla sonlanır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, öğrenme kuramı konusunu ele almaktadır.. Video, Ver Timer'ın ortaya koyduğu problem çözme türlerini (A türü ve B türü) açıklayarak başlıyor ve ardından yaratıcı düşünce kavramını detaylandırıyor. Daha sonra yaratıcı düşünce önündeki engeller (alışkanlıklar, duygusal engeller, algısal engeller, toplumsal engeller ve işleve takılma) günlük hayattan örneklerle inceleniyor.. Videoda merdivenden kitaplık yapma, sandaldan yatak yapma gibi yaratıcı çözümler ve bunların arkasındaki engeller üzerinden konu pekiştirilmektedir. Ayrıca KPSS matematik testi gibi sınavlarda karşılaşılan karmaşık soruların aslında kolay olabileceğini vurgulayarak, algısal engellerin nasıl ortaya çıktığını göstermektedir.
Bu video, bir sunucu ve Can adlı konuk arasında geçen bir röportaj formatındadır. Konuk, Angelicali ile birlikte olmak ve 40 kilo olmak gibi imkansız şeyler hakkında konuşmaktadır.. Videoda, "imkansız" olarak görülen şeylerin gerçek olup olmadığı tartışılıyor. Sunucu ve konuk, çeşitli videolardaki imkansız görünen olayları izleyip yorumluyorlar. Bazı videolarda para dik durması, araba içinde top atma, Jenga oyunu, bilardo veya golf topu atma gibi olaylar ele alınıyor. Konuk, bazı videolarda kendisinin de yapabileceğini düşünüyor, bazılarını ise imkansız buluyor. Video, insanların kendi potansiyellerini keşfetmesi ve geliştirmesi gerektiği mesajıyla sonlanıyor.
Bu video, bir grup insanın (Ozan Bey, Zeynep Hanım ve diğerleri) bir resim yorumlama oyununu oynadığı bir içeriktir. Katılımcılar farklı resimlerdeki nesneleri ve sahneleri yorumlamaktadır.. Videoda katılımcılar sırayla farklı resimleri görüp kendi yorumlarını paylaşıyorlar. Bazı resimler şeytan, köpek yavrusu, kan, mutlu evli çift, silahlar ve bebek gibi farklı nesneleri içeriyor. Bazı katılımcılar güzel şeyler görürken, diğerleri daha olumsuz yorumlar yapıyor ve bu durum arasında bir tartışma yaşanıyor.
Bu video, çocuklar için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, konuşma stratejileri hakkında bilgi vermektedir.. Video, konuşma kavramının insan için önemi ile başlayıp, yaratıcı konuşma, eleştirel konuşma ve empati kurarak konuşma gibi farklı konuşma stratejilerini açıklamaktadır. Her bir konuşma stratejisinin ne olduğunu ve nasıl uygulanacağını anlatan video, konuşmalarda dikkat edilmesi gereken noktalara da değinmektedir.
Bu video, bir çocuk programı formatında olup, Ayıcık Bombo karakteri ve bir çocuk arasında geçen diyalogları içermektedir.. Videoda, Ayıcık Bombo'nun eski oyuncaklarını değerlendirmesi konu edilmektedir. Çocuk, Ayıcık Bombo'ya çeşitli oyuncaklarını gösterirken, Ayıcık Bombo bu oyuncakları farklı amaçlarla yeniden kullanmayı önerir. Yeşil oyuncak davul veya çiçek yetiştirmek için, futbol topu ise tabak veya şapka olarak kullanılabileceği gibi fikirler sunulur. Video, Ayıcık Bombo'nun "eski eşyalarını değerlendirmeyi biliyorsun" diyerek sona erer.
Bu video, bir dizi inceleme içeriği olup, konuşmacı Polypus (veya High Mind) adlı dizinin sezon 1 ve 2 bölümlerini değerlendiriyor. Dizide Carol adlı bir kurgusal yazar karakteri ve Helen adlı bir arkadaşı yer alıyor.. İncelemede, uzaydan gelen bir sinyal sonucu üretilen RNA'nın dünyaya yayılması ve "High Mind" konsepti detaylı olarak ele alınıyor. Konuşmacı, Carol'ın hayatından bıkmış, alkol problemi olan ve Helen'in ölümünden sonra yaşadığı duygusal zorlukları anlatırken, dizinin oyunculuk kalitesi, gerçekçi sahneler ve teknik detayları da değerlendiriyor.. Videoda ayrıca "High Mind" konsepti, uzaydan gelen bir mesajla dünyaya gelen ve insanları birleştiren tek bir bilinç sistemi olarak tanımlanıyor ve bu konseptin eksiklikleri değerlendiriliyor. Konuşmacı, dizinin ilerleyen bölümlerinde bu konseptin nasıl gelişeceğini merak ederek incelemeyi sonlandırıyor.
Bu video, çeşitli karakterlerin (bir anne, çocuklar, Tek Boynuzlu Peri, Eva ve diğerlerinin) evde çeşitli sanat projeleri ve DIY (Kendin Yap) renovasyon çalışmaları gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, evde basit malzemelerle çeşitli sanat projelerinin nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir. İçerikte tuvalet kağıdı gözler, kola kapağından sandalye, gökkuşağı temalı oda dönüşümü, bisikletten masa yapımı, havuz makarnası ile sanat eserleri, ev dışarı yaratma ve oyuncak bebekler için yatak hazırlama gibi çeşitli projeler yer almaktadır.. Videoda ayrıca duvarları boyama, yünlerle ponpon yapma, aynayı yeniden tasarım, eski eşyaları yeniden kullanma ve yorganları boyama gibi ev dekorasyonu teknikleri de gösterilmektedir. Tüm projeler, evde bulunan basit malzemelerle yaratıcı düşünme ve yenilikçi çözümler sunarak, izleyicilere evlerini kişiselleştirme fikirleri sunmaktadır.