Bu video, bir kişinin sunduğu eğlenceli bilmece içeriğidir. Sunucu, izleyicilere çeşitli bilmece soruları sorarak cevaplarını açıklamaktadır.. Videoda toplam 10 farklı bilmece sorusu ve cevapları yer almaktadır. Sorular genellikle vücut parçaları (kalp, diş, göz, akciğer, kafa, burun, kulak, ağız, bacak, e) hakkında olup, her soru için kısa bir açıklama ve doğru cevap verilmektedir. Video, izleyicilerin eğlenceli bir şekilde bilmece çözme deneyimini sunmaktadır.
Bu video, Var, Şafak, Emir, Vahit, Kübra ve Feridun Düzağaç gibi bir grup arkadaşın katıldığı çizim yarışması ve akıl oyunu formatındadır.. Videoda katılımcılar çeşitli nesneleri çizerek birbirlerinin çizimlerini değerlendiriyorlar. İlk olarak "dümen" ve "şezlong" kelimeleri seçilerek çizim yarışması yapılıyor, ardından DC karakterleri, metro, fötr, hava hokeyi, bayrak ve uçak gibi farklı nesneler çiziliyor. Son bölümde ise "erime" temalı bir akıl oyunu oynanıyor.. Katılımcılar her çizim için puan veriyor, çizimlerin ne olduğunu tahmin ediyor ve bazen komik yorumlar yapıyorlar. Video boyunca katılımcılar çizimlerin detaylarını tartışıyor ve Emir'in birinci olduğu belirtiliyor.
Mantık soruları odaklanmayı ve konsantrasyonu artırır. Düşünme şeklini geliştirerek olaylara farklı açılardan yaklaşmayı sağlar
Bu video, matematik konulu beş filmi tanıtan bir film listeleme içeriğidir. Sunucu, Mustafa Hoca'nın önerisiyle bu listeyi hazırladığını belirtiyor.. Video, beş matematik temalı filmi sırayla tanıtıyor: "Pi" (Darren Aronofsky'nin evrenin sırrını çözme takıntısını anlatan film), "Akıl Oyunları" (John Nash'in hayatını konu alan Oscar kazanan film), "21" (Harvard'a girmek isteyen bir genç ve beş zeki öğrencinin kumarhaneleri alt etme hikayesi), "Fermat Zoom" (beş matematikcinin zamana karşı yarıştığı İspanyol filmi) ve "Sonsuzluk Teorisi" (Rajan'ın matematik çalışmalarını anlatan gerçek bir hikaye). Her film için kısa bir tanıtım ve neden izlenmesi gerektiğini belirten bilgiler sunuluyor.
Bu video, çeşitli mantık sorularını içeren eğitici bir içeriktir. Her soru, bir durum veya problem sunulup ardından çözümü açıklanır.. Video, farklı mantık problemlerini içermektedir: kaybolan bir kişinin hangi yolu seçmesi gerektiği, korkutucu bir evdeki üç kapıdan hangisinin daha güvenli olduğu, uzaylı bulma, yalan söyleyen kişiyi tespit etme, hafıza kaybı yaşayan birini bulma, kaçakçılık, evde yapılan yasadışı şeyi tespit etme ve gereksiz eşyaları bularak bavul hazırlama gibi sorular ele alınmaktadır. Her soru için önce problem tanımlanır, ardından doğru çözüm ve nedeni açıklanır.
Bu video, Ayas Hoca tarafından sunulan bir zeka soruları çözüm dersidir. Hoca, izleyicilerin isteği üzerine hazırladığı zeka sorularını çözmektedir.. Videoda beş farklı zeka sorusu çözülmektedir. İlk soru harflerin noktalı harflerine göre sıralanmasıyla ilgilidir, ikinci soru matematik problemidir (toplarla eşitlik sağlama), üçüncü soru alfabedeki harflerin sıralanmasıyla ilgilidir, dördüncü soru akvaryumdaki balıklarla ilgili bir problem sorusudur ve beşinci soru ise izleyicilere yorum bölümünde cevap yazmaları için bırakılan bir sorudur. Her soru için detaylı açıklamalar yapılmakta ve doğru cevaplar verilmektedir.
Student of Class 1-D from a wealthy family of scholars. Well-built with blonde hair and brown eyes. Often wears standard school uniform
Hoca Akşehir Gölü kıyısında yoğurt çalarken çevredekiler şaşırır. Hoca göle yoğurt çaldığını ve "ya tutarsa" dediğini söyler
Bu video, Ayas Hoca tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Hoca, Bilsem sınavlarında sorulan görsel tamamlama ve desen tamamlama sorularını çözmektedir.. Videoda toplam 10 görsel tamamlama sorusu çözülmektedir. Her soru için önce öğrencilere düşünme fırsatı verilir, ardından hoca çözümü açıklar. Sorular genellikle renk, şekil ve desen mantığına dayanmaktadır. Son soru ise izleyicilere yorum bölümünde cevap yazmaları için bırakılmış bir alıştırma sorusudur. Video, Bilsem sınavına hazırlanan öğrenciler için görsel tamamlama sorularının çözüm tekniklerini göstermektedir.
Sorular zorluk derecelerine göre sarı, mavi ve kırmızı sayfalarda düzenlenmiştir. Sarı sayfalar kolay, mavi sayfalar orta, kırmızı sayfalar zor sorulardan oluşur. Tüm soruların çözümleri kitabın sonunda geniş olarak verilmiştir
Bu video, bir kişinin Pentago adlı akıl ve zeka oyununu tanıttığı ve oynadığı bir eğitim içeriğidir. Videoda konuşmacı ve rakibi yer almaktadır.. Video, Pentago oyununun tanıtımıyla başlayıp, oyunun kurallarını ve oynanışını göstermektedir. Oyun, dört parçadan oluşan bir platformda, iki farklı renkte 18 adet taş kullanılarak oynanır. Oyunun amacı, aynı renkte taşları beş'te olarak dikey, yatay veya çaprazda yan yana getirmektir. Videoda uluslararası kurallara göre oyun oynanmakta ve oyunun kazanımları (satıcı geliştirme, dikkat, konsantrasyon, geometrik zeka ve sosyalleşme) hakkında bilgi verilmektedir.
Sorular zorluk derecelerine göre sarı, mavi ve kırmızı sayfalarda düzenlenmiştir. Sarı sayfalar kolay, mavi sayfalar orta, kırmızı sayfalar zor sorulardan oluşur. Tüm soruların çözümleri kitabın sonunda geniş olarak verilmiştir
Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için destek eğitim odası açılabilir. Haftalık ders saati toplam ders saatinin %40'ını aşmayacak şekilde planlanır. Odada görme, işitme, zihinsel engelliler sınıf öğretmenleri öncelikli görevlendirilir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan mantık sorularının çözümünü içeren eğitim içeriğidir.. Videoda toplam beş farklı mantık sorusu çözülmektedir. Sorular arasında görsel mantık problemleri, küp sayma, hayvan-yavru ilişkileri, şekil tamamlama ve harf-iç içe şekil ilişkileri bulunmaktadır. Her soru için adım adım çözüm yöntemi gösterilmekte ve doğru cevaplar belirtilmektedir. Video, öğrencilere mantık problemlerini çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Bu video, bir sunucunun "ikiyüz ayki insanlar" olarak adlandırdığı zeki insanların yaptığı çeşitli zekice hareketleri ve çözümleri gösterdiği bir içeriktir. Sunucu, izleyicilere bu videoyu zeki insanlara göndermelerini veya etiketlemelerini önermektedir.. Videoda, boğa güreşi, zeki kuşların balık yeme tekniği, zürafayı arabayla taşıma, çöp kutularının altında hazne bulma, kanserden gözünü kaybeden birinin ışık takması, otomatik kapı kapatma, basınca kapanan terlik, bardak taşıma, sandalye kapma yarışması, cepten yolu satın alma, lider ruhlu köpek, duvarı delme, yumurta kolisiyle satranç oynama, kedi ışığı kapatma, köpek tırnak kesme, araba çukura düşürme, içecek şelalesi yapma, çim duvarı kesme, su boruları şekillendirme, not alma, yemek yeme, para taşıma ve metroda yer alma gibi çeşitli zekice hareketler gösterilmektedir. Sunucu her bir hareketi yorumlayarak izleyicilere eğlenceli bir içerik sunmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı oyun teorisi kavramını anlatmaktadır. Videoda John Nash gibi önemli bilim insanları ve "Akıl Oyunları" filminin konusu da ele alınmaktadır.. Video, oyunun ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve oyun teorisinin tarihsel gelişimini anlatıyor. Ardından rekabetçi oyun teorisinin temel prensiplerini açıklıyor ve bunun için "mahkum ikilemi" örneği üzerinden detaylı bir analiz sunuyor. Bu örnek, iki suç ortağı olan Cengiz ve Derya'nın banka soygunu itiraf etme kararını matematiksel olarak analiz ederek Nash dengesinin nasıl oluştuğunu gösteriyor. Video, günlük hayatta oyun teorisinin nasıl uygulanabileceğini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, dünyanın en iyi filmlerini incelediği bir serinin parçası olup, "A Beautiful Mind" (Türkçe adıyla "Akıl Oyunları") filmini ele alıyor. Film, 2001 yapımı, Ron Howard'ın yönetmenliğini yaptığı, gerçek matematikçi John Nash'ın hayatını anlatan bir biyografik dram.. Video, film hakkında teknik bilgiler (IMDb sıralaması, oyuncu kadrosu, ödüller) ile başlayıp, filmin konusunu anlatıyor. Film, zeki ama asosyal bir matematikçinin kriptografideki çalışması sonrasında yaşadığı şizofreni hastalığı ve bu hastalığın hayatındaki etkilerini konu alıyor. İnceleme, filmi iki kısıma ayırarak değerlendiriyor: şizofreni bilinmeden önceki ve sonra olan kısımları. Ayrıca filmdeki gerçekçi yaşlanma makyajı ve John Nash'ın gerçek hayatındaki durumlarla film arasındaki farklar hakkında da bilgiler veriliyor.
Bu video, Keloğlan karakterinin yer aldığı bir tiyatro performansı veya dizi sahnesidir. Hikayede Keloğlan, padişah, padişahın hasta kızı Aykız, vezir ve saray bahçıvanı gibi karakterler yer almaktadır.. Video, Keloğlan'ın değirmende torba buğday almak için mücadelesiyle başlayıp, daha sonra padişah rolü oynaması ve saraya gizlice girmesiyle devam eder. Hikaye, padişahın hasta kızı Aykız'ın iyileşmesi için Keloğlan'ın tarhana çorbası getirmesi, vezirin onları zindana attırması ve padişahın kızını doğru cevap veren kişiye vereceği imtihan düzenlemesi etrafında şekillenir.. Hikayede Keloğlan'ın akıllıca planları, vezirin onları engellemeye çalışması ve Aykız'ın Keloğlan'a olan sevgisi gibi unsurlar yer almaktadır. Video, bardaklardan birinin zehirli olduğu sorusu sorulduğu imtihan sahnesiyle sona erer.
Bu video, Ankara'da Ahmet Taner Kışlalı Spor Salonu'nda düzenlenen İnönü İkili Bridge Turnuvası'nı konu alan bir belgesel formatındadır. Videoda turnuva katılımcıları ile yapılan röportajlar yer almaktadır.. Video, 322 sporcunun katıldığı, Ankara Bridge Kulübü, İnönü Vakfı ve Çankaya Belediyesi tarafından düzenlenen ve İsmet İnönü anısına düzenlenen turnuvayı konu almaktadır. Bridge'nin bir akıl oyunu olduğu, strateji gerektirdiği ve beyin sağlığı için faydalı olduğu vurgulanmaktadır. Katılımcılar arasında 22 yıldır oynayanlar ve üniversite kulübü aracılığıyla başlayan gençler bulunmaktadır.
Bu video, bir kişinin yarışma sıralaması hakkında mantık sorusu sorduğu ve cevapladığı bir diyalog formatındadır.. Videoda bir kişi, bir yarışta ikinci geçildiğinde kaçıncı olunacağı sorusunu sormaktadır. Konuşmacı, ikinci geçildiğinde üçüncü olunacağını, ikinci geçildiğinde birinci olunabileceğini ve sonuncu geçildiğinde birinci olunabileceğini açıklamaktadır. Video, mantık problemlerinin nasıl çözülebileceğini göstermek amacıyla hazırlanmış olabilir.