Bu video, Türklerin keçeyle olan tarihini ve keçe yapım sanatını anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda keçe ustalarının deneyimleri ve keçe yapımının aşamaları gösterilmektedir.. Video, keçenin Orta Asya'dan Anadolu'ya nasıl geldiğini anlatarak başlıyor ve keçe yapımının tarihsel gelişimini, Anadolu'daki önemini ve günümüzdeki kullanımını ele alıyor. Keçe yapımının aşamaları detaylı olarak gösteriliyor: yün kalitesinin önemi, yünün ayrılması, saçılması, tepme ve pişirme işlemleri. Ayrıca, keçe yapımının Anadolu topraklarındaki kültürel değeri ve modern dünyada moda alanlarında kullanımı da vurgulanıyor.
Aşıklık, ozan-baksı geleneğinin değişimiyle Anadolu'da ortaya çıkmıştır. Sazlı, sazsız, doğaçlama veya yazılı olarak şiir söyleme biçimidir. Halk şiirinde dörtlük düzeni ve hece ölçüsü kullanılır
Bu video, "Dağda Yaşam" adlı bir belgesel formatında, dağda yaşayan bir ailenin günlük yaşamını göstermektedir. Videoda ana, oğul ve diğer aile üyeleri yer almaktadır.. Video, kış aylarında dağda yaşayan bir ailenin yöresel hamur işlerini ve geleneksel yemeklerini konu almaktadır. İlk bölümde ana, tarlalardan toplanan otlarla hamur işi yaparak börek kozine hazırlamaktadır. İkinci bölümde ise aile, elektrik sıkıntısı yaşadığı ve günlük zorluklarla mücadele ettiği anlatılmaktadır. Son bölümde ise dağda yaşam sucukları üretimi gösterilmektedir. Video, Anadolu kültürünün vazgeçilmez hamur işlerini ve geleneksel yemeklerini tanıtmayı amaçlamaktadır.
Bu belgesel, Anadolu kültüründe şıra yapımını konu alıyor. Mehmet Ergün, Şeref Köşk gibi yerel çiftçiler ve yaşlılarla yapılan röportajlarla, Elazığ ve Kahramanmaraş'ta şıra yapımının geleneksel yöntemleri gösteriliyor.. Video, Anadolu kültürüne ait geleneksel yemeklerin ve ürünlerin önemini vurgulayarak başlıyor ve ardından şıra yapımının tüm aşamalarını detaylı olarak anlatıyor. Kabarcık üzümü, kirli toprak ve imece usulü gibi geleneksel yöntemler, şıranın kaynatılması, kefleme, pekmeze dönüştürülmesi ve bulamaç haline getirilmesi gibi üretim aşamaları gösteriliyor.. Belgeselde ayrıca şıra yapımının aile bağlarını güçlendirdiği, Anadolu kültüründe yardımlaşma ekseninde kurulan düzenin hayatın her alanında kendini gösterdiği ve geleneksel üretim yöntemlerinin kuşaktan kuşağa aktarıldığı vurgulanıyor. Elazığ'ın Türkiye'nin en zengin ikinci mutfağına sahip olduğu bilgisi de paylaşılıyor.
"Deklanşör" adlı programda fotoğraf sanatçıları Celal Gezici ve Nadire Günday ile yapılan bir röportaj videosu. Celal Gezici, Mardinli bir ailenin son kuşağı olarak Batman'da doğmuş, Konya'da eğitim görmüş ve 33 yıldır fotoğrafla uğraşan bir resim öğretmenidir. Nadire Günday ise belgesel fotoğrafçılığıyla ilgilenen bir sanatçıdır.. Video, belgesel fotoğrafçılığının hazırlık aşamaları, çekim süreci ve editörlük aşamaları hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Röportajda fotoğraf teknikleri, fotoğraf makinesi yerine fotoğrafçının önemi, Anadolu'nun kültürel zenginliğini anlatmak için gerçek ışıkla boyama tekniği ve profesyonel fotoğrafçılık için gerekli ekipmanlar gibi konular ele alınmaktadır.. Programın son bölümünde Selçuk Üniversitesi kampüsünde halk röportajı yapılarak fotoğraf düzenleme teknikleri, efektler ve profesyonel fotoğrafçılık için gerekli ekipmanlar hakkında görüşler paylaşılmaktadır. Nadire Günday, Tayfun Talipoğlu ve Cüneyt Tüzün gibi etkilendiği fotoğrafçıları ve onlarla birlikte yaptığı projeleri anlatırken, Eugen Smith'in Minamata serisi hakkında da görüşlerini paylaşmaktadır.
Kilim, sadece çözgü ve atkı iplikleriyle düz dokunur. Desenler, renkli atkı ipliklerinin çözgü etrafına sarılmasıyla oluşturulur. Keskin desenler için her desen öğesi belirli iplikle bitirilir
Bu video, "Türkiye'nin en egzantrik, en absürt en beklenmedik çift kanalı" olarak tanıtılan bir yemek programıdır. Programda Fırat, annesi Serpil Hanım, Ceyda ve Abdullah Bey (baba) yer almaktadır.. Videoda, Anadolu kültüründen gelen jöleli pasta tarifi adım adım gösterilmektedir. Serpil Hanım, annesinden öğrendiği tarifi uygulayarak bisküvi ve krema hazırlar, ardından muhallebi tabakası ve Anadolu usulü jöle hazırlanır. Pastanın hazırlanması sırasında aile üyeleri arasında şakalaşmalar ve yardım istekleri yaşanır.. Video, Anadolu kültürünün yemek yapma geleneğini ve bu kültürün zaman içinde nasıl değiştiği konusunda bilgiler içermektedir. Pastanın hazırlanması, kesilmesi ve tadılmasıyla sona erer.
Kilim, iki iplik sistemiyle yapılan havsız bir dokuma türüdür. En eski kilim örneği Eski Mısır'da IV. Tuthmosis'in mezarından çıkmıştır. Anadolu'daki en eski kilim M.Ö. 2300'lere tarihlenen Truva kilimidir. Pazırık'ta M.Ö. 5-4. yüzyıllara ait kilim parçaları bulunmuştur
Ninni, Anadolu kültürünün önemli sözlü anlatımlarından biridir. Anonim halk şiiri olup sade dille ve ezgili söylenir. Biçim yönünden özgür, ezgisi ruh durumuna göre değişebilir. Toplumun kültürünü nesilden nesile aktarır
Anadolu halk giysileri, halkın özgün kültürünün ürünüdür. Giysiler evde, işte, törenlerde ve özel günlerde giyilir. Basit, fonksiyonel ve yöresel özelliklere sahiptir. Çok renkli ve elişi ağırlıklıdır
Bu video, Mimar Sinan Üniversitesi'nde hocalık yapan ve ünlü Türk sinema yönetmeni Halit Refiğ'in 35 yıldan fazla birlikte yaşadığı eşi Seyit Çolak ile yapılan bir röportajdır. Röportaj, sinema öğrencilerine hitap eden bir formatta sunulmaktadır.. Röportajda Halit Refiğ'in kişiliği, sinema anlayışı ve Türk sinemasındaki yeri hakkında detaylı bilgiler paylaşılmaktadır. Seyit Çolak, eşiyle tanışma hikayesini, Halit Refiğ'in "ulusal sinema" kavramını ortaya atma çabalarını ve Yeşilçam sineması hakkında görüşlerini aktarmaktadır. Ayrıca Türk sinemasının tarihsel gelişimi, 1960'lı ve 1970'li yıllardaki yapıları ve Anadolu'nun kültürel mirası da ele alınmaktadır.. Röportajda Halit Refiğ'in "Yorgun Savaşçı" filmi 1980 askeri darbesinde yakılması, Kemal Tahir'i anma çalışmaları ve Oğuz Atay ile Metin Aksan gibi sanatçı dostlarıyla olan ilişkileri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca Anadolu'nun 12 bin yıllık tarihi, Lidya, Likya ve Hititler gibi medeniyetler ve bölgede kadınların önemli rolleri de konuşmanın bir parçası olarak anlatılmaktadır.
Şiir, memleket edebiyatının temel felsefesini ve ilkelerini ortaya koyar. Kozmopolit Batı sanatına karşı Anadolu kaynaklı Türk-İslam kültürünü savunur. Türk sanatının kaynağının Anadolu olduğunu vurgular
Bu video, bir konuşmacının çay hakkında duygusal bir anlatımını içermektedir. Konuşmacı, Anadolu insanının çay sevgisini ve çayın günlük hayattaki önemini vurgulamaktadır.. Video, çayın günlük hayattaki çeşitli anlardaki yeri, samimi bir içecek olarak değeri ve sınıf ayrımını ortadan kaldıran bir içecek olduğu konularını ele almaktadır. Konuşmacı, çayın kahvaltıda, akşam yemeğinde, ders çalışırken, arkadaşlarla sohbet ederken ve yalnızlıkta nasıl kullanıldığını anlatırken, çayın yanında her şeyi yiyebileceğimizi ve yazın hararet alırken kışın içini ısıttığını belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Atatürk'ün milliyetçilik anlayışı ve Turancılık konusundaki görüşlerini ele aldığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilerin talebi doğrultusunda bu konuyu detaylı şekilde incelemektedir.. Video, Atatürk'ün Turancılık hayali olup olmadığı sorusunu ele alarak başlıyor ve Atatürk'ün demokratik milliyetçilik anlayışını, Türkçülük anlayışını ve "milli siyaset" kavramını açıklıyor. Konuşmacı, Atatürk'ün turancılık veya panislamizm gibi ideolojileri desteklemediğini, bunun yerine Misak-ı Milli sınırları içindeki ülkenin savunmasından ibaret olduğunu vurguluyor.. Videoda ayrıca Atatürk'ün Anadolu kültürüne daha çok başvurduğu, Türklerin Anadolu'nun en eski medeniyetlerinden biri olduğunu tarihsel olarak ispatlamaya çalıştığı ve bu nedenle ılımlı, mutedil bir milliyetçilik anlayışı kurduğu anlatılıyor. Turgut Özal döneminde Sovyetler Birliği'nin yıkılması sonrası Türkiye Cumhuriyetleri'nin kurulması ve bu durumun ırkçı milliyetçi aydınlar ve siyasal İslamcılar üzerindeki etkisi de inceleniyor.
Bu video, bir taklacı programı formatında olup, sunucu ve Ankara'daki Anadolu Güvercin Kültür Derneği'nin kurucusu Adil Kayabaşı ile yapılan kapsamlı bir röportajı içermektedir. Programda ayrıca Fatih Hoca gibi güvercin yetiştiricileri de yer almaktadır.. Video, Anadolu'daki güvercin ırkları, güvercin yetiştiriciliği, taklacı güvercin yarışları ve puanlama sistemleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Program, güvercinlerin teknik özellikleri, yetiştiriciliğinin tarihsel gelişimi, yarışma kuralları, puanlama sistemi ve güvercinlerin beslenmesi ve sağlık sorunları gibi konuları ele almaktadır.. Videoda ayrıca güvercin yetiştiriciliğinin Anadolu kültürünün bir parçası olduğu vurgulanmakta, taklacı güvercin yarışlarının organizasyonu, yaş kategorileri ve farklı illerdeki koşulların yarışlara etkileri anlatılmaktadır. Programın sonunda, Türkiye'nin Avrupa Birliği adaylığı bağlamında güvercinlerin hayvan refahı konuları da ele alınmaktadır.
Bu video, Anadolu'daki kilim dokumacılığını anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, dokumacılığın Orta Asya'dan Anadolu'ya yayılışını ve Anadolu'da nasıl geliştiğini anlatmaktadır. Anadolu'da kilimlerin farklı isimlerle (eşme, pınarbaşı, avşar, bünyan) anıldığı, dokuma tekniğinin istar tezgahlarında yapıldığı ve kullanılan motiflerin (göz, kuş, küpe, koçbaşı, pıtırak, eli belinde) derin anlamları açıklanmaktadır. Kilimlerin Anadolu halkının duygularını, özlemlerini ve hayallerini yansıttığı vurgulanmaktadır.
Bu video, bir yemek programı formatında olup, sunucu ve konuk arasında geçen bir sohbeti içermektedir. Konuk, 11 yıllık evli, bir çocuk annesi ve Anadolu'nun yemek kültürünü tanıtan bir program sunucusu olarak tanıtılmaktadır.. Videoda öncelikle güllaca sarılmış et tarifi hazırlanmaktadır. Dana antrikot, biber, mantar, sarımsak ve fıstık gibi malzemelerle harç hazırlanıp, güllaç hamuruna sarılarak fırında pişirilmektedir. Aynı zamanda konuk, seyahat ederken kitap okuma alışkanlığından ve Anadolu'nun yemek kültürünü tanıtan programından bahsetmektedir.. Videoda ayrıca çocuk yetiştirme konusunda sohbet edilmekte, Doğan Cüceloğlu'nun çocuk yetiştirme hakkındaki görüşleri paylaşılmaktadır. Video, oyuncak müzesi ve Sakıp Sabancı Müzesi gibi kültür kurumlarının tanıtımıyla devam etmekte ve konuğun mesaj ve telefon isteklerini beklediği bir sonla tamamlanmaktadır.
Bu video, bir aile içinde geçen bir diyalogu göstermektedir. Videoda Haluk, Zeynep (Haluk'un kızı), Zeynep'in annesi ve babası yer almaktadır. Ayrıca videoda bir düğün masası düzeni ile ilgili kısa bir sahne de bulunmaktadır.. Video, Zeynep'in okulda yapılacak kitap atölyesi için hikaye anlatma konusunda yaşadığı endişeyi ve ailesinin ona verdiği destek üzerine odaklanmaktadır. Aile üyeleri, Zeynep'in okuduğu hikayeleri (Tilki ve Karga, Marul Hikayesi, Alaaddin ve Sihirli Lamba, Kırmızı Başlıklı Kız) dinleyip, bu hikayelerin çocuklara öğrettiği mesajları tartışmaktadır. Özellikle Haluk, hikayelerin Anadolu kültüründen değil yabancı dilden çevrilmiş olduğunu ve bu hikayelerin çocuklara yanlış mesajlar verdiğini savunmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının çay hakkında düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, Anadolu insanının çay sevgisini ve çayın günlük hayattaki önemini anlatmaktadır. Video, çayın günlük yaşamdaki farklı anlardaki yeri, muhabbetin bir parçası olarak önemi, samimiyetle ilişkisi ve sınıf ayrımını ortadan kaldıran bir içecek olduğu gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca, çayın yazın hararet alması, kışın içini ısıtması ve herkesin (ayakkabı boyacısı da, CEO'su da) içebileceği bir içecek olduğu vurgulanmaktadır.