Öğretmen liderliği ölçeği, öğretmenlerin liderlik becerilerini ve davranışlarını ölçmek için geliştirilen bir araçtır. Bu ölçekler, genellikle aşağıdaki gibi boyutları kapsar: - Öz farkındalık: Öğretmenlerin kendilerini tanıma ve anlama yetenekleri. - İletişim: Öğretmenlerin öğrencileri ve meslektaşlarıyla etkili iletişim kurma becerileri. - Mesleki gelişim: Öğretmenlerin mesleki olarak kendilerini sürekli geliştirme çabaları. - Meslektaşlarla işbirliği: Öğretmenlerin diğer öğretmenlerle iş birliği yapma ve ortak hedefler doğrultusunda hareket etme yetenekleri. Bazı yaygın öğretmen liderliği ölçekleri şunlardır: - Katzenmeyer ve Moller'un Öğretmen Liderliği Öz-değerlendirme Ölçeği: Yedi boyuttan oluşur: özfarkındalık, değişime öncülük etme, iletişim, farklılık, öğretimsel yeterlilik ve liderlik, sürekli gelişim ve özdüzenleme. - Wang ve Xia'nın Öğretmen Liderliği Ölçeği: Dört boyuttan oluşur: öğretim ve mesleki gelişime liderlik etme, öğretmen liderlerinin özellikleri, okul çapında karar alma sürecine katılım, çeşitlilik ve sürekli gelişim. - Beycioğlu ve Aslan'ın Öğretmen Liderliği Ölçeği: Üç boyuttan oluşur: kurumsal gelişme, mesleki gelişim ve meslektaşlarla işbirliği.