Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Öğretmen liderliği ölçeği, öğretmenlerin liderlik davranışlarını ve yeteneklerini ölçmek için geliştirilmiş bir araçtır 34.
Bu ölçekler genellikle farklı boyutlar içerir:
- Öğretim ve mesleki gelişime liderlik etmek 13.
- Öğretmen liderlerin özellikleri 13.
- Okul çapında karar alma sürecine katılım 13.
- Çeşitlilik ve sürekli gelişim 13.
Türkiye'de kullanılan bazı öğretmen liderliği ölçekleri:
- Beycioğlu ve Aslan (2010) tarafından geliştirilen ölçek, "Kurumsal Gelişme", "Mesleki Gelişim" ve "Meslektaşlarla İşbirliği" isimli üç boyuttan oluşur 24.
- Demir (2014) tarafından geliştirilen Öğretmen Liderliği Kültürü Ölçeği'nde ise "Mesleki İşbirliği", "Yönetici Desteği" ve "Destekleyici Çalışma Ortamı" olmak üzere üç alt boyut bulunur 3.
- Wang ve Xia (2020) tarafından geliştirilen ölçek, "Öğretim ve mesleki gelişime liderlik etmek", "Öğretmen liderlerin özellikleri", "Okul çapında karar alma sürecine katılım" ve "Çeşitlilik ve sürekli gelişim" olmak üzere dört boyuttan oluşur 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: