• Buradasın

    ÖğretmenEğitimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A diverse group of Turkish students and teachers in a bright classroom, engaging with digital tablets and interactive whiteboards, while a lush potted plant symbolizes sustainability in the background.

    Türkiye'de eğitim sistemi neden değişti?

    Türkiye'de eğitim sisteminde yapılan değişikliklerin bazı nedenleri: Avrupa Birliği kriterlerine uyum ve demokratikleşme: 2012 yılında uygulamaya konulan 4+4+4 sistemi, bu hedef çerçevesinde yapılmıştır. Nitelikli eleman ihtiyacı: 2025 yılında liselerde zorunlu eğitim süresinin tartışılmasının nedeni, sanayi, ticaret ve hizmet sektörlerinin nitelikli eleman bulamaması olarak belirtilmiştir. Eğitim modelinin değiştirilmesi: 2005-2006 eğitim yılında yeni ilköğretim müfredatının Avrupa ve ABD'den kopyalanan ders konularıyla uygulanması, Türkiye'nin özgün sosyo-ekonomik koşullarını yansıtmadığı için eleştirilmiştir. Eğitim sisteminde yapılan değişiklikler, genellikle plansız ve programsız bir şekilde, velilere, öğrencilere ve akademik ehil kişilere danışılmadan gerçekleştirilmektedir.

    Baş Öğretmen eğitimi online mı?

    Başöğretmenlik eğitiminin bir kısmı online, bir kısmı ise yüz yüze yapılacaktır. Eğitimlerin online kısmı, Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden gerçekleştirilecektir.

    Uzman öğretmen eğitimi online mı?

    Evet, 2025 yılı için uzman öğretmenlik eğitimleri online olarak gerçekleştirilecektir. Milli Eğitim Bakanlığı'nın açıklamasına göre, uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik unvanlarına ilişkin eğitimler, Milli Eğitim Akademileri'nin henüz hazır olmaması nedeniyle, tıpkı geçtiğimiz yıl olduğu gibi, tamamen Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden uzaktan eğitim yöntemiyle yapılacaktır.

    Formasyon yerine ne gelecek?

    1 Eylül 2025 itibarıyla pedagojik formasyonun yerine Milli Eğitim Akademisi'nde eğitim modeli uygulanacaktır. Bu yeni modelde, öğretmen adayları: Teorik ve uygulamalı eğitim alacak, sahada deneyim kazanarak ve rehber öğretmenler eşliğinde okullarda staj yaparak pratik deneyim elde edeceklerdir. Standart bir eğitim sürecinden geçeceklerdir; tüm adaylar aynı kapsamlı eğitim programını tamamlayacaklardır. Mesleki yeterlilik kazanacak, sınıf içi yönetim ve öğrenci psikolojisi gibi konularda donanımlı hale geleceklerdir. Eğitim fakültesi mezunları doğrudan öğretmenliğe atanabilirken, diğer fakültelerden gelen adaylar için alternatif sertifika programları ve mesleki yeterlilik sınavları düzenlenecektir.

    Ara tatil seminerinde ne yapılır?

    2025 yılı Nisan ara tatili seminerinde, öğretmenler "Yapay Zeka Çağında Eğitim ve Yenilik Semineri" başlıklı çevrimiçi eğitimi tamamlayacaklardır. Seminere katılım, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) platformu üzerinden uzaktan eğitim yoluyla yapılacaktır.

    Millet Akademisi ücretli mi?

    Milet Akademi'nin YKS koçluk hizmeti ücretlidir. Koçluk ücretleri aylık olarak ödenmektedir.

    ÖğretmenX ne iş yapar?

    ÖğretmenX, belirli bir görev tanımı veya iş tanımı belirtilmediği için genel olarak öğretmenlerin yaptığı işleri yapar. Öğretmenler, eğitim kurumlarında öğrencilere ders verir, eğitim programları uygular, öğrencilerin ilerlemelerini takip eder ve onlara rehberlik eder. Öğretmenlerin bazı görevleri: Ders programları hazırlamak. Öğrencilere dersler anlatmak. Sınavlar ve ödevler düzenlemek. Öğrencilerin performansını izlemek ve değerlendirmek. Velilerle düzenli iletişim kurmak. Okul yönetimiyle işbirliği yapmak. Öğrencilere etik değerleri aşılamak. Öğrencilerin karşılaştığı sorunlara çözüm bulmak. Öğretmenlerin maaşları, branş, deneyim ve çalıştıkları kuruma göre değişebilir.

    Pedagojik formasyonun kaldırılmasıyla eğitim fakülteleri nasıl bir rol üstlenmiştir?

    Pedagojik formasyonun kaldırılmasının ardından eğitim fakültelerinin rolü şu şekilde değişmiştir: Zorunlu derslerin kalkması. Mesleki yeterlilik kazanma. Teorik ve uygulamalı eğitim. Standart eğitim. Bu değişikliklerle, eğitim fakültelerinin öğretmenlik mesleği için daha standartlaşmış ve kaliteli bir eğitim süreci sunması hedeflenmektedir.

    Öğretmenler hangi konularda araştırma yapabilir?

    Öğretmenler çeşitli konularda araştırma yapabilir. İşte bazı örnekler: Eğitim ve öğretim süreçleri: Öğrencilerin akademik başarı motivasyonunun nedenleri, dijital öğrenme materyallerinin etkisi, yabancı dil öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk seviyelerinin artırılması. Okul yönetimi ve organizasyon: Öğretmen rotasyonu, rehberlik hizmetlerinin yürütülmesi, öğrenci nakillerinin eğitim öğretim durumuna etkisi. Öğrenci gelişimi: Sosyal medya bağımlılığı, akran zorbalığı, öğrencilerin sosyal uyum becerileri. Eğitim politikaları: Proje okullar ve özel okulların tercih edilme oranları, MEB ücretsiz ders kitaplarının kullanım durumu. Öğretmen eğitimi: Öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin tutum ve algıları, öğretmen yeterlikleri, öğretmen eğitimi programlarının etkileri. Ayrıca, öğretmenler kendi sınıflarındaki sorunları ele alarak eylem araştırmaları yapabilir ve bu sayede öğretim uygulamalarını araştırma ve geliştirmede aktif roller üstlenebilirler.

    Ankara güçlendiren sınıf içi ölçme uygulaması nasıl yapılır?

    Ankara Yayıncılık'ın "Güçlendiren Sınıf İçi Ölçme Uygulaması"nın nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Ankara Yayıncılık'ın ölçme değerlendirme uygulamalarına şu sitelerden ulaşılabilir: ankarayayincilik.com.tr. ankaraolcme.com.

    Milli Eğitim Akademisinde hangi bölümler var?

    Milli Eğitim Akademisi'nde hangi bölümlerin olduğuna dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, Milli Eğitim Akademisi'nde sunulan eğitim programlarından bazıları şu şekildedir: eğitim teknolojileri; sınıf yönetimi; pedagojik formasyon; müfredat geliştirme; ölçme-değerlendirme. Ayrıca, Milli Eğitim Akademisi'nde eğitim fakültelerinden mezun olup pedagojik formasyona sahip olan öğretmenler üç dönem, Talim Terbiye Kurulu tarafından öğretmenlik kaynağı lisans mezunu branşlardan pedagojik formasyona sahip olmayan öğretmenler ise dört dönem eğitim almaktadır. Milli Eğitim Akademisi ile ilgili daha fazla bilgiye aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: milliegitimakademisi.com; haberler.com; akademigirissinavi.org; mynet.com.

    İş pedagojik formasyon ders notları nelerdir?

    İş pedagojik formasyon ders notları hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, pedagojik formasyon derslerinden bazıları ve konuları şu şekildedir: Eğitime Giriş. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Sınıf Yönetimi. Eğitim Psikolojisi. Rehberlik ve Özel Eğitim. Öğretim Teknolojileri. Öğretmenlik Uygulaması.

    Öğretmen hazırlık eğitimi kaç dönem?

    Öğretmen hazırlık eğitimi, dört dönemdir. Ancak, öğretmen adayının mezun olduğu yükseköğretim programına göre bu süre üç dönem olarak uygulanabilir.

    Eğitim reformu ve değişim dersin katkısı nedir?

    Eğitim reformu ve değişim dersinin katkısına dair bilgi bulunamadı. Ancak, eğitim reformu ve değişimle ilgili bazı bilgiler şu şekildedir: Eğitim reformu, geniş ölçüde oluşan yeniliktir. Eğitim reformlarında, merkeziyetçiliğin azaltılması, müfredat çeşitliliği ve eğitimde rekabet koşullarının oluşturulması ana hedefler arasında yer alır. Eğitimde yeniliklerin kabul edilmesi, ilgililerin vereceği desteğe, yeniliğin getireceği yararların açıkça ortaya konmasına ve inandırıcı olmasına bağlıdır. Son dönemdeki eğitim reformu çabalarında bir kısır döngü oluşmuş, eğitimde merkezileşme, tekelleşme ve tekdüzelik artmıştır. Eğitim reformu ve değişimle ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: academia.edu'da "Eğitimde Değişim ve Reform" başlıklı eser; dergipark.org.tr'de "Türkiye’de Eğitim Reformu İçin Ara Öneriler" başlıklı makale; acikders.ankara.edu.tr'de "Eğitimde Yenileşme ve Reform" başlıklı ders notları.

    Milli Eğitim Akademisinde hangi dersler var?

    Milli Eğitim Akademisi'nde (MEA) verilen dersler, eğitim fakültesi mezunları ve diğer fakültelerden mezun olanlar için farklılık göstermektedir. Eğitim Fakültesi Mezunları: 3 dönem boyunca teorik ve uygulamalı eğitim alırlar: eğitim teknolojileri; sınıf yönetimi; pedagojik formasyon; müfredat geliştirme; ölçme ve değerlendirme. Diğer Fakültelerden Mezunlar: 4 dönem boyunca eğitim alırlar: güncel eğitim yaklaşımları; teknoloji entegrasyonu; öğrenci merkezli eğitim. Ayrıca, hazırlık eğitimi kapsamında öğretmenlik mesleği yeterlikleri çerçevesinde belirlenen teorik ve uygulamalı dersler de bulunmaktadır.

    Öğretmen eğitimi ve yaşam boyu öğrenme dergisi nedir?

    Öğretmen eğitimi ve yaşam boyu öğrenme dergisi olarak iki farklı dergi bulunmaktadır: 1. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi (ITALL). 2. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi. Ayrıca, "öğretmen eğitiminde yaşam boyu öğrenme araştırmaları" konusunda çalışmalar yapan dergiler arasında AVESİS'te yer alan "Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018)" bildirileri de bulunmaktadır.

    AGS'de eğitim kaç ay?

    2025 yılı için Akademi Giriş Sınavı (AGS) kapsamında Milli Eğitim Akademisi'nde verilen eğitim 14 ay sürmektedir.

    ÖBA ilerleme programları nelerdir?

    ÖBA (Öğretmen Bilişim Ağı) ilerleme programlarından bazıları şunlardır: Başöğretmenlik Eğitimi: MEB'e bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenen 240 saatlik bir programdır. İklim Değişikliği ve Çevre Eğitimi Semineri. Atık Yönetimi ve Sıfır Atık Semineri. Fikrî ve Sınai Mülkiyet Hakları Semineri. Kütüphane Organizasyonu ve Kullanımı Semineri. İlk Yardım Uzaktan Eğitimi Semineri. Geçici Koruma Statüsündeki Çocuklara Rehberlik Hizmetleri Semineri. Geçici Koruma Altındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma Becerileri Semineri. İngilizce Dil Sistemi Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesi Semineri. Dijital Becerilerin Geliştirilmesi Semineri. Etkinlik Temelli Ders Tasarımı. Eğitime katılmak isteyen öğretmenlerin MEBBİS veya e-Devlet şifreleriyle ÖBA platformuna giriş yapmaları gerekmektedir.

    Eğitim fakülteleri neden geriledi?

    Eğitim fakültelerinin gerilemesinin bazı nedenleri: Öğretmen atama sayılarının azalması. Pedagojik formasyon (PF) eğitimi. Eğitim fakültelerinin akademik yetersizliği. Öğrenci sayısındaki düşüş.

    Hasan Ali yücel eğitim fakültesi iyi mi?

    Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi'nin iyi olup olmadığı, kişisel değerlendirmelere ve deneyimlere bağlıdır. Bazı kullanıcılar, fakültenin eğitim kalitesini ve öğrenci memnuniyetini övmektedir. Ancak, bazı kullanıcılar da fakültenin küçük yapısını, sınıfların kalabalıklığını ve bazı hocaların kalitesini eleştirmektedir. Genel olarak, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Türkiye'deki en iyi eğitim fakülteleri arasında yer almaktadır.