• Buradasın

    Öğretim yetkinliği ve gelişimi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretim yetkinliği, öğretmenlerin mesleğini etkili ve verimli bir biçimde yerine getirebilmek için sahip olmaları gereken bilgi, beceri ve tutumlar olarak tanımlanır 14.
    Öğretim gelişimi ise, öğretmenlerin sürekli gelişim sürecine açık olmaları ve bu doğrultuda kendilerini yenilemeleri anlamına gelir 1. Bu süreç, öğretmenlerin öğrencilerinin bireysel farklılıklarını dikkate alarak, olumlu bir öğrenme iklimi oluşturmalarını, eğitim öğretim süreçlerini planlamalarını ve alanlarına ilişkin entelektüel bilgilerini artırmalarını içerir 1.
    Ayrıca, yetkinlik temelli öğrenme yaklaşımı da öğretim gelişiminin bir parçası olarak, öğrencilerin belirli öğrenme çıktılarına odaklanarak kendi hızlarında ve derinliklerinde ilerlemelerini sağlar 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim ve öğretimde etkinlik ne demek?

    Eğitim ve öğretimde etkinlik şu anlamlara gelebilir: 1. Çocukların öğrenme durumu. 2. Öğretim etkinlikleri modeli. 3. Etkinlik temelli öğretim.

    Yetkinlik ve davranışsal yetkinlik nedir?

    Yetkinlik, bir çalışanın başarılı olmasını sağlayan bilgi, beceri, tutum ve davranışların bütünü olarak tanımlanır. Davranışsal yetkinlik ise, çalışanın iş yapış biçimleri, tutum, iletişim tarzı gibi daha soyut ancak son derece kritik unsurları içeren bir yetkinlik türüdür. Diğer yetkinlik türleri şunlardır: Temel yetkinlikler: Sektörel temel bilgi, müşteri odaklılık gibi, işe dair olmazsa olmaz nitelikler. Fonksiyonel yetkinlikler: Yazılım geliştirme, veri analizi veya muhasebe bilgisi gibi belirli bir departman veya görev için gerekli uzmanlık becerileri. Liderlik yetkinlikleri: Stratejik düşünme, karar verme, değişim yönetimi gibi yönetici ve lider konumundaki çalışanlarda bulunması gereken bilgi ve beceriler.

    Öğretim ve öğrenme düşünme becerileri nelerdir?

    Öğretim ve öğrenmede kullanılan düşünme becerileri şunlardır: 1. Eleştirel Düşünme: Bilgiyi sorgulamak, kendi mantık süzgecinden geçirmek ve ölçütler açısından değerlendirmek. 2. Yansıtıcı Düşünme: Deneyimlerden ders çıkarmak, kendi ve başkalarının deneyimlerini değerlendirmek. 3. Yaratıcı Düşünme: Yeni, özgün ürünler ortaya koymak, hayaller kurarak farklı çözümler üretmek. 4. Analitik Düşünme: Neden-sonuç ilişkisi kurarak bilgiyi yapılandırmak, bir problemin ana ve alt nedenlerini tespit etmek. 5. Yakınsak Düşünme: Farklı düşüncelerin dayandığı ortak düşünceleri bulmak. 6. Iraksak Düşünme: Bir problemi farklı yollardan çözebilmek. 7. Lateral (Yanal) Düşünme: Bir olaya farklı açılardan bakabilmek. 8. Metabilişsel Düşünme: Kişinin kendi düşünme süreçlerinin farkında olması ve bu süreçleri kontrol edebilmesi.

    Eğitim nedir kısaca tanımı?

    Eğitim, bireylerin bilgi, beceri, değerler ve tutumlar kazanarak kendilerini geliştirmelerini sağlayan bir öğrenme sürecidir.

    Yetkinlikler nasıl değerlendirilir?

    Yetkinlikler, çeşitli yöntemler kullanılarak değerlendirilir: 1. Metin Tabanlı Anket ve Testler: Öz değerlendirmeler veya yöneticilerin doldurduğu ölçeklendirme formları ile çalışanların kendilerini güçlü veya zayıf gördükleri konular belirlenir. 2. Gözlem Tabanlı Değerlendirme: Çalışanlar iş başındayken veya simülasyonlarda izlenir ve performansları, dikkat çekici davranışları not edilir. 3. Mülakat ve Söyleşi: Yüz yüze görüşmelerle çalışanların belirli senaryolardaki tutumları, teknik bilgi düzeyleri ve olaylara yaklaşımı sorgulanır. 4. Proje Bazlı Uygulamalar: Gerçek veya model alınmış projelerde çalışanların becerileri sahada test edilir. 5. 360 Derece Değerlendirme: Çalışanla etkileşime giren herkesin (yönetici, ekip arkadaşı) geribildirimde bulunduğu kapsamlı bir yöntemdir. 6. Performans Değerlendirme Verileri: Şirketin düzenli olarak yaptığı performans değerlendirmelerinin sonuçları, yetkinlik değerlendirmelerine ışık tutar. Ayrıca, yetkinlik çerçevesi oluşturarak her bir departman ve rol için gerekli olan beceriler, davranışlar ve bilgi alanları net bir şekilde tanımlanabilir.

    Gelişim öğrenme ve öğretim nedir?

    Gelişim, öğrenme ve öğretim kavramları, bireyin bilgi, beceri ve tutumlarının kazanılması sürecinde farklı aşamaları ifade eder: 1. Gelişim: Bireyin doğumundan ölümüne kadar süren, sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel yönlerini kapsayan sürekli bir süreçtir. 2. Öğrenme: Bireyin davranışlarında nispeten kalıcı değişiklikler meydana gelmesidir. 3. Öğretim: Öğrenme ve öğretme etkinliklerinin planlı, programlı ve genellikle eğitim kurumlarında sistematik olarak gerçekleştirilmesidir.

    Eğitim ve öğretim arasındaki fark nedir?

    Eğitim ve öğretim arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kapsam: Eğitim, bireyin genel gelişimini ve topluma uyumunu hedeflerken, öğretim belirli bilgi ve becerilerin kazanılmasına odaklanır. 2. Amaç: Eğitim, bireyin karakter gelişimi, sosyal ve duygusal becerilerini de içerirken, öğretim sadece bilgi aktarımını amaçlar. 3. Süreç: Eğitim, hayat boyu devam eden bir süreç olup, okul, aile, arkadaşlar ve toplumda gerçekleşen tüm deneyimleri kapsar. 4. Ölçüm: Eğitimin sonuçları, bireyin sosyal ve duygusal gelişimini ve toplumsal sorumluluk bilincini kazandırmayı hedeflerken, öğretimin sonuçları daha somut ve ölçülebilir olup, bireyin belirli bir konuda bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi uygulayabilme yeteneğini kazanması şeklinde ölçülür.