• Buradasın

    İdariİşlemler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    OSB parselasyon planı nasıl hazırlanır?

    OSB parselasyon planı şu şekilde hazırlanır: 1. Ön Hazırlık: OSB tarafından, 1/5000 veya 1/2000 ile 1/1000 ölçekli halihazır harita ve imar planına esas jeolojik-jeoteknik etüt raporu hazırlanır veya hazırlatılır. İmar planları için gerekli kurum görüşleri toplanır. 2. İmar Planı Hazırlığı: OSB, 1/5000 veya 1/2000 ölçekli nazım imar planı ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planı hazırlar. 3. Parselasyon Planı: İmar planına uygun olarak parselasyon planı, OSB tarafından hazırlanır. 4. Bakanlığa Sunum: Hazırlanan parselasyon planı ve ilgili belgeler, Bakanlığın görüşüne sunulur. 5. Onay ve Yürürlüğe Giriş: Bakanlıkça onaylanan parselasyon planı, il idare kurulu kararı ile yürürlüğe girer. Parselasyon planları, belediye ve mücavir alan içinde belediye encümeni, dışında ise il idare kurulu onayından sonra yürürlüğe girer.

    İdari işlemlerin hukuka aykırılık halleri nelerdir?

    İdari işlemlerin hukuka aykırılık halleri şunlardır: Yetki unsuru yönünden hukuka aykırılık: İdari işlem, kanunla veya düzenleyici işlemlerle belirlenen yetkili makam tarafından tesis edilmezse yetki yönünden hukuka aykırı olur. Şekil unsuru yönünden hukuka aykırılık: İdari işlemin oluşturulması sürecinde öngörülen usul ve şekil kurallarına uyulmaması (örneğin, gerekli onayların alınmaması, eksik imza, savunma hakkı tanınmaması) şekil yönünden hukuka aykırılık oluşturur. Sebep unsuru yönünden hukuka aykırılık: İdarenin sebepsiz işlem yapması veya gösterilen sebebin gerçekte mevcut olmaması ya da hukuki nitelendirmesinde hata yapılması hukuka aykırılık teşkil eder. Konu unsuru yönünden hukuka aykırılık: İdari işlemin konusunun imkansız veya kanuna aykırı olması hukuka aykırılık oluşturur. Amaç (maksat) unsuru yönünden hukuka aykırılık: İdarenin işlem tesis ederken kamu yararı dışında bir amaç gütmesi veya kişisel saiklerle hareket etmesi hukuka aykırılık oluşturur.

    İdari yargılama usulü kanunu 27. madde nedir?

    2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 27. maddesi, yürütmenin durdurulması kararını düzenler. Bu maddeye göre, Danıştay veya idari mahkemeler, idari işlemin uygulanması halinde şu iki şartın birlikte gerçekleşmesi durumunda yürütmenin durdurulmasına karar verebilirler: 1. Telafisi güç veya imkânsız zararların doğması. 2. İdari işlemin açıkça hukuka aykırı olması. Ayrıca, uygulanmakla etkisi tükenecek olan idari işlemlerin yürütülmesi, savunma alındıktan sonra yeniden karar verilmek üzere, idarenin savunması alınmaksızın da durdurulabilir. Yürütmenin durdurulması kararlarında, idari işlemin hangi gerekçelerle hukuka açıkça aykırı olduğu ve işlemin uygulanması halinde doğacak telafisi güç veya imkânsız zararların neler olduğunun belirtilmesi zorunludur.

    İdarenin düzenleyici işlemleriyle suç ve ceza konulamaz ilkesi nedir?

    İdarenin düzenleyici işlemleriyle suç ve ceza konulamaz ilkesi, Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) 2. maddesinin 2. fıkrasında yer alır. İlkenin detayları: Suç tanımı: İdare, yeni bir suç tanımı yapamaz. Ceza türü ve miktarı: Ceza türü ve miktarını belirleyemez. Güvenlik tedbirleri: Hapis, adli para cezası veya güvenlik tedbiri öngöremez. Ancak, idare mevcut kanuni suçun uygulanma şeklini açıklayabilir, yorumlayabilir veya teknik detayları düzenleyebilir. Bu ilke, hukuk devletinin temel prensiplerinden biridir ve bireylerin cezalandırılabilir fiiller konusunda önceden bilgi sahibi olmalarını sağlar.

    Hangi idari işlemler uygulanmakla tükenir?

    Uygulanmakla etkisi tükenecek idari işlemler, uygulanmakla tamamlanan ve icra edildikleri takdirde geri dönülmez neticeler doğuran işlemlerdir. Bu tür işlemlere bazı örnekler: yıkım kararları; sınır dışı etme kararları; tahliye kararları; kamu hizmetinin kesintiye uğramasına sebebiyet verecek işlemler; riskli yapı niteliğindeki taşınmazlarda arsa payı satış kararları; ağaç sökümüne ilişkin kararlar. Kamu görevlileri hakkında tesis edilen atama, naklen atama, görev ve unvan değişikliği, geçici veya sürekli görevlendirmelere ilişkin idari işlemler ise bu kategoriden istisna tutulmuştur.

    Yürütmenin durdurulması hangi hallerde istenebilir?

    Yürütmenin durdurulması, idari işlemlerin iptali için açılan davalarda, aşağıdaki şartların sağlanması durumunda istenebilir: İdari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkânsız zararların doğması. İdari işlemin açıkça hukuka aykırı olması. Bu iki şartın birlikte gerçekleşmesi gereklidir. Yürütmenin durdurulması talebi olmadan bu karar verilemez. Ayrıca, uygulanmakla etkisi tükenecek olan idari işlemler hakkında, idarenin savunması alınmadan da yürütmenin durdurulması kararı verilebilir. Kamu görevlileri hakkında tesis edilen bazı idari işlemler (atama, naklen atama, görev ve unvan değişikliği, geçici veya sürekli görevlendirmeler) için yürütmenin durdurulması kararı verilemez. Yürütmenin durdurulması kararı, mahkeme tarafından verilmedikçe uygulanmaz ve dava sonuçlanıncaya kadar devam eder.

    İlçenin başında neden ilçe yazılır?

    İlçenin başında "ilçe" kelimesinin yazılmasının nedeni, yer adlarının büyük harfle başlaması kuralıdır. Örneğin, "İstanbul/Kadıköy" veya "Karaköprü/Şanlıurfa" gibi adres yazımlarında önce il, sonra ilçe yazılır ve her iki kelimenin de baş harfi büyük olur.

    Şekil unsurunun sakatlık halleri nelerdir örnek?

    Şekil unsurunun sakatlık halleri ve bazı örnekler: Asli şekil sakatlığı: İşlemin esasını etkileyebilecek nitelikteki şekil sakatlıklarıdır. Savunma alınmadan tesis edilen işlemler: Öğrencilere verilecek disiplin cezalarında, öğrencinin savunmasının alınmaması işlemin iptalini gerektirir. Kurul organlarının hukuka aykırı oluşumu: Mevzuatın çeşitli hükümlerinde yer alan kurul, komisyon, meclis, encümen ve senato gibi organların hukuka aykırı oluşumu ve toplantıları sonucunda alınan kararlar şekil bakımından sakattır. Tali şekil sakatlığı: İşlemin esasını etkilemeyecek nitelikte olan ve ihmali caiz olan şekil sakatlıklarıdır. Kurula fazladan kişinin katılması: Kurul toplanma tutanağında kurul üyelerinin imzalarının bulunmaması tali şekil sakatlığı olarak görülebilir. Şekil sakatlıkları, işlemin iptalini gerektirip gerektirmediğine göre de ayrılabilir. Şekil sakatlıklarıyla ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: hukuksall.wordpress.com; hukuknotum.net; jurix.com.tr.

    Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi personel daire başkanlığı ne iş yapar?

    Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı, üniversitenin personel işlerini yürütür. Personel Daire Başkanlığı, aynı zamanda üniversite personelinin eğitim, oryantasyon ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını da karşılar.

    TEB müşteri hizmetleri idari takip nedir?

    TEB müşteri hizmetleri idari takip hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, TEB müşteri hizmetlerine ulaşmak için aşağıdaki numaralar kullanılabilir: Genel müdürlük: 0216 635 35 35. Çağrı merkezi: 0850 200 0 666 (bankacılık işlemleri için). CEPTETEB destek merkezi: 0850 222 09 29. Ayrıca, TEB'in resmi internet sitesi teb.com.tr üzerinden veya CEPTETEB İnternet Şubesi’nde yer alan “Bize Yazın” alanı aracılığıyla da iletişime geçilebilir.

    Yetki devri ve imza devri nedir?

    Yetki devri, üst kademe yöneticisinin, kendi iradesiyle bazı yetkilerini, belirli koşullarda alt kademedeki yöneticilere devretmesidir. İmza devri ise yetkili makamın, yetkili olduğu işlemlerden bir kısmının imzalanması yetkisini yardımcılarına veya astlarına devretmesidir. Yetki devrinin bazı özellikleri: Kanuna dayanmalıdır. Devredilen yetkinin sınırları açıkça gösterilmelidir. Yetki devri, devredilen yetkinin önemi ile uyumlu olmalıdır. Yetki devredilen personel, görevin gerektirdiği bilgi, deneyim ve yeteneğe sahip olmalıdır. İmza devrinin bazı özellikleri: İmza devrinin kanunla düzenlenmesi zorunlu değildir. İmza devri, devredilen yetkinin önemi ile uyumlu olmalı ve kısmi yapılmalıdır. İmza yetkisini devreden veya devralan makamdan sürekli olarak ayrılması imza devrini sona erdirir.

    Hukuki nitelendirmede hata olursa ne olur?

    Hukuki nitelendirmede hata olması durumunda farklı sonuçlar ortaya çıkabilir: İdari işlemlerde: İşlem, sebep unsuru bakımından sakat hale gelir ve yargı yoluyla iptal edilebilir. Ceza muhakemesinde: İddianamenin iadesi veya görevsizlik kararı gibi sonuçlar doğurabilir. Hukuk davalarında: Hukuki nitelendirmede çelişki olması durumunda, iddiaların somutlaştırılması ve hukuki sebebin açıklanması için ek süre verilebilir. Ayrıca, yanlış hukuki nitelendirme, masumiyet karinesinin ihlali, isnadın ağırlaştırılması ve kişilik haklarının zedelenmesi gibi sorunlara yol açabilir. Hukuki nitelendirmedeki hataların düzeltilmesi için HMK madde 183 kapsamında maddi hataların düzeltilmesi veya istinaf/temyiz yollarına başvurulması mümkündür.

    Dernekler İl Müdürlüğü ne iş yapar?

    Dernekler İl Müdürlüğü'nün bazı görevleri: Derneklerin kuruluş iş ve işlemlerini izlemek, kayıtlarını tutmak, dosyalamak ve arşivlemek. İzne tabi kelimeleri kullanma talepleri ile ilgili yazışmaları yapmak. Kamu yararına çalışan derneklerden sayılma talepleri ile ilgili yazışmaları yapmak. Dernek ve birliklerin amaç ve faaliyet alanlarına göre tasnifini yapmak. Dernek ve birliklerin faaliyetleri ve üyeleri hakkında ilgili kuruluşlarla koordineli çalışmak. Dernek ve birliklere kütük numarası verilmesi, kütükten silinmesi ile ilgili işlemleri yürütmek ve izlemek. Dernek ve birliklerin tüzel kişiliğinin sona ermesi ve tasfiyesi ile ilgili işlemleri yürütmek. Yurtdışından sağlanacak ayni ve nakdi yardımlara ilişkin işlemleri yürütmek. 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu’na göre yapılan faaliyetlerle ilgili iş ve işlemleri yapmak. Gerekli görülen hallerde, dernek ve birliklerin yönetim yerleri, müesseseleri ve her çeşit eklentileri ile defterleri, hesap iş ve işlemlerinin denetimini sağlamak.

    Emniyet hudut kapıları büro amirliği ne iş yapar?

    Emniyet Hudut Kapıları Büro Amirliği, sınır kapılarında çeşitli işlemleri yürütür: Pasaport kontrolü ve veri girişi: Pasaport işlemleri ve idari işlemlerin yürütülmesi. Kaçakçılıkla mücadele: Düzensiz göçle mücadele ve seyahat belgelerinde sahteciliğin önlenmesi. Personel eğitimi: Bu alanda görev yapan personelin eğitilmesi. Teknik ve personel tedbirleri: İş hacmine uygun olarak teknik ve personel açısından gerekli önlemlerin alınması. Elektronik geçiş sistemleri: Sınır kapılarında elektronik geçiş sistemlerinin kurulumu ve geliştirilmesi. İletişim teknolojileri: Vatandaşların hizmetlerden hızlı faydalanabilmesi için iletişim teknolojilerinin kullanılması.

    Mükerrer idari işlem nedir?

    Mükerrer idari işlem, aynı işlemin birden fazla kez gerçekleştirilmesi anlamına gelir. Örneğin, bir rütbede bekleme süresinin dolmasına rağmen terfi işleminin yapılmaması durumunda, ilgilinin her başvurusu terfi işleminin süregelen etkisi nedeniyle öncekinden bağımsız ve başvuru yapılan tarih itibariyle hukuki sonuç doğuracaktır. Ayrıca, idareye yapılan mükerrer başvurular, belirli koşullarda dava açma süresini canlandırabilir.

    Katip ne iş yapar?

    Katiplerin temel görevleri, çalıştıkları kuruma göre değişiklik gösterse de genel olarak yazılı belgelerin hazırlanması, düzenlenmesi ve arşivlenmesinden sorumludurlar. Katiplerin bazı görevleri: Yazılı belge hazırlama. Duruşma tutanağı tutma. Veri girişi yapma. Resmi yazışmaları yönetme. Dosya takibi yapma. Katipler, adliyeler, noterler, icra müdürlükleri, kamu kurumları ve askerî kurumlar gibi çeşitli alanlarda çalışabilir.

    İptal itiraz neden yapamıyorum?

    İptal itiraz yapamamanın birkaç nedeni olabilir: Yetki eksikliği: İdari işlemlerin iptalinde, işlemin yetki, şekil, sebep, konu ve maksat yönlerinden en az birinin hukuka aykırı olması gerekir. Özel kanunlarla getirilen düzenlemeler: Bazı durumlarda dava açmadan önce zorunlu idari başvuruların yapılması gerekebilir. Teknik sorunlar: Örneğin, GİB portalında imza işlemi sırasında "bilgilerinizin alınması sırasında bir hata oluştu" uyarısı alıyorsanız, bu durum javadan veya akis kartınızın kilitlenmesinden kaynaklanabilir. İptal işlemi için bir avukata danışılması önerilir.

    Düzenleyici ve bireysel idari işlemler nedir?

    Düzenleyici ve bireysel idari işlemler, idari işlemlerin iki ana türüdür. Düzenleyici idari işlemler: Genel ve soyut hukuk kuralları koyan işlemlerdir. Tüzük, yönetmelik, sirküler, genelge gibi türleri vardır. İdarenin takdir yetkisini kullanmadan, sadece kanunlara uygunluk kontrolü yaptığı işlemlerdir. Bireysel idari işlemler: Belirli bir kişi veya olayla ilgili olan işlemlerdir. Ruhsat verme, izin verme, ceza verme gibi türleri vardır. Kişisel, özel ve sübjektif hukuki durumlar yaratan, belli bir kişiye veya belirli sayıdaki kişilere yönelik işlemlerdir.

    Hangi durumlarda dava açılır?

    Dava açılabilecek bazı durumlar: Hukuk davalarında: korunmaya değer bir hukuki yararın bulunması; yetkili ve görevli mahkemenin belirlenmesi; usulüne uygun hazırlanmış bir dava dilekçesinin sunulması; harç ve gider avansının yatırılması; iddiaları destekleyen belgelerin ve tanıkların dilekçeye eklenmesi. Ceza davalarında: suç işlendiğinde mağdur veya bir başkasının savcılığa suç duyurusunda bulunması; savcının soruşturma yapması ve suç unsuru tespit ederse kamu davası açması. Dava açılabilmesi için belirli hukuki şartların yerine getirilmesi gerekmektedir ve bu şartlar davanın türüne göre değişiklik gösterir.

    İdari işlemler hangi hallerde sona erer?

    İdari işlemler, çeşitli nedenlerle sona erebilir: Sürenin dolması. İnfisahi şartın gerçekleşmesi. İptal. Maddi sebepler. Geri alma. Ayrıca, idarenin iradesi dışındaki sebepler de idari işlemleri sona erdirebilir.