• Buradasın

    Personel nakil bildirimi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Personel nakil bildirimi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
    1. Sisteme Giriş: Muhasebe birimi tarafından verilen şifrelerle KBS (Kamu Personeli Nakil Bildirim Sistemi) sistemine giriş yapılır 2.
    2. Nakil Bildirim Ekranı: "Maaş Uygulaması" menüsünden "Kamu Personeli Nakil Bildirim Sistemi (KANBİS)" seçilir ve "Nakil Bildirim Ekranı" alanına girilir 2.
    3. Personel Seçimi: Naklen başka kuruma geçecek personel sorgulanır ve "Kişi Sorgula" butonuna tıklanarak ilgili personel seçilir 2.
    4. Form Doldurma: İlgili personel için "Personel Nakil İşlemleri Bildirim Formu" ekrana gelir 2. Formdaki alanlar, personelin durumuna göre doldurulur 2.
    5. Onay Süreci: Form, Gerçekleştirme Görevlisi (Maaş Mutemedi) tarafından onaylandıktan sonra, seçilen kurumda yetkilendirilen Gerçekleştirme Görevlisinin onayına düşer 2.
    6. Tamamlama: Formda hata veya eksiklik yoksa, "Naklen Al" işlemi yapılarak personel yeni kurumuna aktarılır 2.
    Nakil işlemleri sırasında oluşabilecek hata ve eksiklikler, ilgili mutemet tarafından onaylanmadan önce geri alınabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Nakil nedeniyle işe giriş bildirgesi ne zaman verilir?

    Nakil nedeniyle işe giriş bildirgesi, sigortalının eski işyerinden ayrılış bildirgesi düzenlendikten sonra verilmelidir. Nakil nedeniyle işe giriş bildirgesinin verilme şartları: Sigortalının işten ayrılış tarihi ile işe giriş tarihi arasında boşluk olmamalıdır. Nakil yapılan işyerlerinin SGK tescil kütüklerinde kayıtlı vergi kimlik numaraları aynı olmalıdır. İşe başlama tarihi, eski işyerindeki ayrılış tarihinin bir gün sonrası olmalıdır. Bu şartlara uyulduğunda, nakil nedeniyle işe giriş bildirgesi yasal süresi dışında verilse bile süresi içinde verilmiş sayılır ve idari para cezası uygulanmaz.

    Sözleşmeli personel nakil hakkı ne zaman?

    Sözleşmeli personelin nakil hakkı, sözleşmeli personel pozisyonları arasında kura veya sınavla yapılacak nakiller için hizmet biriminde en az 1 yıl çalıştıktan sonra mümkündür. Ayrıca, kamudaki sözleşmeli personelin kadroya geçirilmesi durumunda, yeni statülerine göre 3 yıl çalışma şartı ve 1 yıl aday memurluk süresi sonunda nakil hakkına sahip olacaklardır.

    Personel nakil formu kim onaylar?

    Personel nakil formunu onaylama yetkisi, nakil işleminin yapıldığı kuruma göre değişiklik gösterir: Nakil gönderen kurumda: "Gerçekleştirme Görevlisi (Maaş Mutemedi)" onaylar. Nakil gönderilen kurumda: "Gerçekleştirme Görevlisi" ve "Harcama Yetkilisi" formu kontrol eder, ancak veri girişi yapamaz; onay veya iade seçeneği ile işlemi başlatana geri gönderebilir. 26 Ekim 2024 tarihli düzenlemeye göre, personel nakil bildirimlerinde muhasebe yetkilisinin onay yetkisi kaldırılmıştır.

    Personel naki̇l formu nereden alınır?

    Personel nakil formu, ilgili kurumun insan kaynakları biriminden veya strateji.igdir.edu.tr gibi resmi web sitelerinden temin edilebilir. Ayrıca, kamu personeli için nakil bildirim işlemleri Kamu Personeli Nakil Bildirim Sistemi (KANBİS) üzerinden elektronik olarak da gerçekleştirilebilir.

    Aynı işveren farklı işyeri arası nakil nasıl yapılır?

    Aynı işveren farklı işyeri arası nakil işlemleri şu şekilde yapılır: 1. İşten ayrılış bildirgesi düzenlenir ve ayrılış nedeni "16-Nakil" olarak işaretlenir. 2. İşe giriş bildirgesi verilir. Nakil gelen sigortalı seçeneği işaretlenir ve "Nakil Geldiği İşyeri Sicil" alanına yine 26 haneli işyeri sicil numarası yazılır. 3. Her iki işyerinin de vergi numaralarının aynı olması gereklidir, aksi takdirde işveren hakkında idari para cezası uygulanır. 4. Nakil işleminin gerçekleştirilebilmesi için işe giriş tarihinin işten ayrılış tarihinden hemen sonraki gün olması gerekir. Nakil işlemi sırasında karşılaşılabilecek bazı hatalar: Nakil gelen işyerinin vergi numarası veya TC kimlik numarası ile nakil olunan işyerinin vergi numarası veya TC kimlik numarasının farklı olması. Bu tür hatalarla karşılaşıldığında, çalışan için işveren çıkışlı olarak çıkış işlemi yapılıp, yeni işyerine giriş işlemi gerçekleştirilebilir. Nakil işlemi sırasında yaşanabilecek hukuki sorunlar için bir avukata danışılması önerilir.

    Transfer Bildirim Formu kaç gün içinde verilir?

    Transfer Bildirim Formu'nun (TBF) kaç gün içinde verilmesi gerektiğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, TBF ile ilgili bazı bilgiler şu şekildedir: TBF, ithalat bedelinin transfer edilmesi veya eşyanın satış suretiyle devredilmesi gibi durumlarda düzenlenir. Formun elektronik ortamda Bakanlığa aktarılması, protokollü bankalar tarafından gerçekleştirilir. Bir TBF numarası, transfer tutarını aşmamak kaydıyla birden fazla beyannamede kullanılabilir.

    Aynı iş yerinde nakil kaç gün sürer?

    İş yerinin aynı il içinde başka bir ünitenin görev bölgesine nakledilmesi durumunda, işyeri bildirgesi verilmez ve nakil tarihini takip eden 10 gün içinde durum, işverence eski ve yeni üniteye bir yazı ile bildirilir. İş yerinin aynı il içinde farklı bir adrese nakledilmesi durumunda ise yeni adres, işyerinin nakledildiği tarihten itibaren 10 gün içinde işyerinin işlem gördüğü üniteye yazı ile bildirilir, ancak yeni bir işyeri dosyası tescil edilmez. Bu süreler, iş yerinin başka bir ildeki adrese nakledilmesi durumunda 15 güne çıkabilir.