Buradasın
İş yerinde hangi evraklar olmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş yerinde bulunması gereken bazı evraklar:
- Mesleki diploma veya kurs bitirme belgesi 1. Ustalık ve uzmanlık gerektiren işler için ilgili mesleğe ait belge gereklidir 1.
- Küşat (açılış) belgesi 1. İşyeri veya ofisin açılabilirliğini onaylayan belge, belediyeden alınır 1.
- Hafta sonu ve tatil günleri çalışma izin belgesi 1. Cumartesi en geç 13.00’dan itibaren başlayıp Pazar gününü de içine alan hafta sonu ve tatillerde çalışma izni verir 1.
- İşyeri açma izin belgesi 1. İşyerinin çalıştırılabilmesi için gerekli belgedir, belediyeden alınır 1.
- Vergi levhası 1. Satış işi yapan her işyerinde bulunması zorunludur 1.
- Asgari ücret yazısı 1. İş yerinde çalışan işçilerin aylık kazancını gösterir 1.
- Sosyal Güvenlik Destek Primi bordrosu 1. Belirli yaş ve prim şartlarını yerine getiren çalışanların işvereni tarafından hazırlanan bordrodur 1.
Ayrıca, işe giriş evrakları da iş yerinde bulunmalıdır. Bu evraklar, çalışanın kimlik bilgilerini, adli ve sağlık geçmişini doğrulamak, iş sözleşmesini düzenlemek ve yasal olarak gerekli olan belgeleri sağlamak amacıyla istenir 24. İşe giriş evraklarına örnek olarak nüfus cüzdanı fotokopisi, ikametgâh belgesi, diploma fotokopisi, sağlık raporu ve adli sicil kaydı verilebilir 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: