Buradasın
İş yerinde hangi evraklar olmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş yerinde bulunması gereken bazı önemli evraklar şunlardır:
- Küşat Belgesi: İşyeri veya ofisin açılabilirliğini onaylayan ve belediyeden alınan açılış belgesi 1.
- Hafta Sonu ve Tatil Günleri Çalışma İzin Belgesi: Cumartesi en geç 13.00'dan itibaren başlayıp, Pazar gününü de içine alan hafta sonu ve tatillerde çalışma izni 1.
- İşyeri Açma İzin Belgesi: İşyerinin çalıştırılabilmesi için zorunlu olan belge 1.
- Vergi Levhası: Vergi levhasının duvarda asılı olması zorunluluğu kaldırılmıştır, ancak her yıl düzenlenmeye devam eder 1.
- Asgari Ücret Yazısı: İşyerinde çalışanların aylık kazancının gösterildiği ve asgari ücret tutarının yazılı olduğu belge 1.
- Sosyal Güvenlik Destek Primi Bordrosu: Sosyal güvenlik primlerine ait bordrolar 1.
- Mesleki Diploma veya Kurs Bitirme Belgesi: İlgili mesleğe ait diploma veya kurs bitirme belgesi 12.
- Sağlık Raporu: Tehlikeli ve çok tehlikeli işlerde çalışanların fiziksel ve ruhsal olarak işlerine uygun olup olmadığını belirleyen rapor 34.
Bu evraklar, iş yerinin yasal olarak faaliyet göstermesi ve çalışanların haklarının korunması için gereklidir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: