Buradasın
Müşteri ilişkilerinde süreç yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri ilişkilerinde süreç yönetimi, müşterilerle olan etkileşimleri organize ederek kârlı bir ilişkiyi geliştirmeyi, yönetmeyi ve sürdürmeyi amaçlayan bir yaklaşımdır 1.
Bu süreç genellikle dört aşamadan oluşur:
- Müşteri Seçimi: Hedef kitlenin belirlenmesi ve segmentasyon çalışmaları yapılır 24.
- Müşteri Edinme: Müşterilere satışı en kolay şekilde nasıl gerçekleştirebileceğinin planlanması, ihtiyaç analizleri ve müşteri tekliflerinin hazırlanması 24.
- Müşteri Koruma: Var olan müşterilerin elde tutulması için siparişlerin yönetilmesi, özel kampanyalar düzenlenmesi ve problemlerin çözülmesi 24.
- Müşteri Derinleştirme: Elde edilen müşterilerin işletmeye sadık kalmalarının sağlanması, satışlardaki sepet miktarının artırılması ve müşteri ihtiyaç analizlerinin yapılması 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: