Buradasın
Merkezi ve merkezi olmayan süreç yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Merkezi süreç yönetimi, tüm önemli kararların merkezi bir otorite tarafından alındığı bir yönetim biçimidir 2. Bu yapıda, hiyerarşinin en üst düzeyindeki kişi veriler üzerinde tam yetkiye sahiptir ve kararlar organizasyonun diğer kollarına doğru akar 2.
Merkezi olmayan süreç yönetimi ise kararların kurumun çeşitli düzeylerinde alındığı bir yönetim biçimidir 2. Bu yönetim şeklinde, güç ve yetki organizasyonun çeşitli kademelerine dağıtılır 2. Süreçler, süreci gerçekleştiren bireyler tarafından modellenir ve bu bireysel modeller entegre edilerek organizasyonun süreç ağı oluşturulur 1.
Merkezi olmayan süreç yönetiminin bazı avantajları şunlardır:
- Çalışan motivasyonu: Alt düzey yöneticiler arasında iş tatminini artırır 2.
- Daha hızlı karar alma: Ortaya çıkan sorunlar ekip içerisindeki her bir çalışanın fikri alınarak daha hızlı ve doğru kararların alınmasını sağlar 2.
- Çeşitlendirme ve büyüme: Şirketlerin her departmanı kendi yaratıcı yeteneğini gerçekleştirmek için yeterli bağımsızlığa kavuşur 2.
Ancak, merkezi olmayan yönetim sistemleri dış güçlere karşı daha duyarlı olabilir ve koordinasyon zorlukları yaşayabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: