Buradasın
Kamu kaynaklarının etkin kullanımı için norm kadro uygulaması nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Norm kadro uygulaması, kamu kaynaklarının etkin kullanımı için bir organizasyonun ihtiyaç duyduğu en uygun personel sayısını ve bu personelin görev dağılımını belirleyen sistematik bir planlamadır 2.
Norm kadro uygulamasının kamu kaynaklarının etkin kullanımına katkıları şunlardır:
- Maliyet kontrolü: Gereksiz personel istihdamının önüne geçerek bütçenin etkin kullanılmasını sağlar 24.
- Verimlilik ve etkinlik: İş yükü dengesizliklerini ortadan kaldırarak daha verimli bir işleyiş sağlar 2.
- İnsan kaynakları yönetimi: İşe alım, terfi, rotasyon ve performans değerlendirme gibi süreçleri kolaylaştırır 2.
Kamu sektöründe norm kadro tabloları, ilgili bakanlık veya merkezi otoritenin onayı ile yürürlüğe girer ve genellikle teşkilat yasaları ile personel kanunlarına göre düzenlenir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: