Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yetkin kişilerin yönetimi, bir organizasyonun insan kaynaklarını etkin bir şekilde yönetme sürecidir 2. Bu süreç, yeteneklerin belirlenmesi, geliştirilmesi ve değerlendirilmesini içerir 3.
Yetkinlik yönetiminin aşamaları:
- Yetkinlik Seti Oluşturma: Organizasyonun hedeflerine uygun yetkinliklerin tanımlanması ve seviye geçiş koşullarının belirlenmesi 1.
- Objektif Değerlendirme: Çalışanlara yetkinliklerin atanması, performanslarına ve gelişim alanlarına ilişkin geri bildirimlerin verilmesi 1.
- Yetkinliklerin Geliştirilmesi: Eğitim, mentorluk gibi desteklerin sağlanması ve periyodik takip 13.
- Güncel Tutma: Vizyon, stratejiler ve hedeflerdeki güncellemelere uygun olarak yetkinlik setlerinin ve çalışanların yetkinliklerinin güncel tutulması 1.
Yetkinlik yönetiminin faydaları:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: