• Buradasın

    Yetkinlik örnekleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yetkinlik örnekleri farklı kategorilerde incelenebilir:
    • Temel yetkinlikler:
      • etkili konuşma, dinleme ve yazılı iletişim yetenekleri 5;
      • ekip üyeleriyle uyumlu çalışabilme becerisi 5;
      • problemleri analiz etme ve çözüm üretme kapasitesi 5;
      • müşteri ihtiyaçlarına duyarlılık ve çözüm üretme yaklaşımı 5.
    • Yönetsel (liderlik) yetkinlikler:
      • analitik düşünme 12;
      • planlama ve organize etme 14;
      • karar verme 14;
      • inisiyatif kullanma 15.
    • Fonksiyonel (teknik) yetkinlikler:
      • iş bilgisi 1;
      • süreç bilgisi 1;
      • müzakere becerileri 1;
      • analiz ve raporlama 1.
    • Diğer yetkinlik örnekleri:
      • yaratıcı düşünme 24;
      • yapay zekâ ve büyük veri yönetimi 2;
      • merak ve hayat boyu öğrenme 2;
      • teknoloji okur yazarlığı 2.
    Yetkinliklerin belirlenmesi için, geçmişte üstlenilen projelerde başarılı olmayı sağlayan faktörler, kişisel özellikler, karşılaşılan zorluklarla başa çıkma yöntemleri ve iş arkadaşlarının/yöneticilerin vurgu yaptığı iyi özellikler göz önünde bulundurulabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Görev tanımı ve yetkinlik formu nedir?

    Görev tanımı, bir pozisyonun gerektirdiği sorumlulukları, nitelikleri, hedefleri, beklentileri ve becerileri içeren açıklamadır. Yetkinlik formu ise, görev tanımının bir parçası olarak, pozisyon için başvurabilecek adaylarda bulunması gereken nitelikler ve yeteneklere yer verilen bölümdür. Görev tanımı ve yetkinlik formu şu unsurları içerebilir: İş unvanı. İş özeti. Temel görev ve sorumluluklar. Deneyim, gereksinimler ve beceriler. Görev tanımı ve yetkinlik formu, pozisyon bazında iş/görev tanımları kitabında yer alabilir.

    Yetkinlik bazlı mülakatta hangi uygulamalar yapılır?

    Yetkinlik bazlı mülakatta yapılan bazı uygulamalar: STAR yöntemi: Mülakatta adayın yetkinliklerini değerlendirmek için kullanılır. Davranışsal mülakat: Adayın ilgili yetkinliği bir davranışa nasıl dönüştürdüğünü anlamak için detaylı sorular sorulur. Geçmiş deneyimlerin sorulması: Adaya, iş hayatında karşılaştığı zorluklar, aldığı riskler, liderlik yaptığı projeler ve problem çözme yöntemleri gibi konular hakkında sorular yöneltilir. Hikayeleştirme: Adayların, deneyimlerini anlatırken olayları hikayeleştirerek anlatmaları beklenir. Yetkinlik bazlı mülakat uygulamaları, adayın yetkinliklerine ve kurumun insan kaynakları politikasına göre değişiklik gösterebilir.

    Yetkinlik sertifikası ne işe yarar?

    Yetkinlik sertifikası, bir bireyin belirli bir konuda eğitim aldığını ve o alanda yetkinlik kazandığını gösteren resmi bir belgedir. Bu sertifikaların işe yarar yönleri şunlardır: 1. Kariyer Gelişimi: Sertifikalar, kariyer ilerlemesini hızlandırır ve daha yüksek pozisyonlara yükselmeyi sağlar. 2. Rekabet Avantajı: Sertifika sahibi olmak, iş piyasasında rekabet avantajı sağlar ve iş başvurularında öne çıkmayı sağlar. 3. Yasal Gereklilik: Bazı meslek dallarında sertifikalar, yasal çalışma izni veya mesleki yeterlilik için zorunlu hale gelir. 4. Uluslararası Tanınırlık: Uluslararası geçerli sertifikalar, farklı ülkelerde iş başvurusu yaparken veya eğitime devam ederken avantaj sağlar. 5. Kişisel Gelişim: Sertifikalar, bireyin kişisel ve sosyal becerilerini geliştirmesine yardımcı olur.

    TYÇ 8 anahtar yetkinlik nedir?

    Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) kapsamında yer alan 8 anahtar yetkinlik şunlardır: 1. Anadilde İletişim. 2. Yabancı Dilde İletişim. 3. Matematik- Fen ve Teknolojide Temel Yeterlilikler. 4. Dijital Yeterlilik. 5. Öğrenmeyi Öğrenmek. 6. Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği. 7. Girişim ve Girişimcilik Anlayışı. 8. Kültürel Bilinç ve İfade.

    Yetkinlik envanteri nedir?

    Yetkinlik envanteri, şirket çalışanlarının veya adayların, o şirket için beklenen davranış stillerini ne ölçüde sergilediğini analiz eden bilimsel bir çalışmadır. Bu envanterler, kişinin pozisyonunun gerektirdiği yetkinliklere sahip olma düzeyini belirlemek amacıyla kullanılır. Yetkinlik envanterleri şu alanlarda da kullanılabilir: - işe alım süreci; - performans değerlendirmesi; - liderlik gelişimi; - takım uyumluluğu.

    Yetkinlik ve beceri aynı şey mi?

    Yetkinlik ve beceri kavramları birbirine yakın olsa da aynı şey değildir. Beceri, belirli bir görevi yerine getirme yeteneği olup, öğrenme, pratik ve deneyim yoluyla geliştirilir. Yetkinlik ise, bir kişinin belirli bir alandaki bilgi, beceri ve deneyimlerinin toplamıdır.

    Yeterlilik alanları nelerdir?

    Yeterlilik alanları, öğretmenlerin mesleklerini icra ederken sahip olmaları gereken bilgi, beceri ve tutumları ifade eder. Başlıca yeterlilik alanları: Konu alanı yeterliliği. Öğretim yöntem ve teknikleri. İletişim becerileri. Teknoloji kullanımı. Ayrıca, mesleki yeterlilik belgeleri bağlamında yeterlilik alanları, sektörel gereksinimlere göre teknik alanlar, hizmet sektörü ve ticaret-satış gibi farklı türlerde de incelenebilir.