Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yetkinlikler farklı bakış açılarıyla dört gruba ayrılır 1:
- Temel Yetkinlikler: Bir işi yapmak için çalışanlardan beklenen asgari düzeydeki yetkinliklerdir 13.
- Ayırt Edici Yetkinlikler: İşte mükemmel performans gösterenler ile ortalama performans gösterenleri birbirinden ayıran üst düzey yetkinliklerdir 1.
- Fonksiyonel Yetkinlikler: İşletmelerin pazarlama, üretim, finans ve insan kaynakları gibi departmanlarında çalışanlardan kendi fonksiyonlarına göre göstermeleri gereken yetkinliklerdir 13.
- Hiyerarşik Kademelere Özgü Yetkinlikler: Alt, orta ve üst kademe çalışanlar için gereken teknik, beşeri ve kavramsal yetkinliklerdir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: