Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yetkinlikler, genellikle üç ana gruba ayrılır:
- Temel Yetkinlikler: Şirketin tüm çalışanlarından, pozisyon fark etmeksizin sahip olmalarını beklediği genel bilgi, beceri ve davranışlardır 13. Örnekler: etkili iletişim, ekip çalışması, problem çözme 15.
- Teknik Yetkinlikler: Belirli bir iş alanında, departmanda veya meslekte başarılı olmak için gerekli olan teknik bilgi, beceri ve tecrübedir 13. Örnekler: finans, satış, teknik bilgi 15.
- Yönetsel (Liderlik) Yetkinlikler: Yönetici konumundaki çalışanlarda bulunması gereken bilgi, beceri ve davranışlardır 13. Örnekler: stratejik düşünme, karar verme, değişim yönetimi 15.
Ayrıca, kültürel yetkinlikler, dijital yetkinlikler ve davranışsal (kişisel/bireysel) yetkinlikler gibi diğer türlere de ayrılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: