Klasik yönetim anlayışı, yönetim literatüründe ilk sistemli bilgi topluluğu, ilkeler ve düşünceleri kapsayan bir yaklaşımdır. Temel özellikleri: Örgüt yapısı ve hiyerarşi: Açık bir örgüt yapısı ve otorite ilişkileri önemlidir. İş bölümü ve uzmanlaşma: Görevler açıkça belirlenir ve uzmanlaşmaya gidilir. Merkeziyetçilik: Yönetim fonksiyonları evrensel ve değişmez ilkelere dayanır. Otoriterlik: Otoriter ve merkeziyetçi bir örgüt yapısı gereklidir. İletişim: İletişim yukarıdan aşağıya olmalıdır. İnsan unsuru: İnsan, ekonomik ve akılcı bir varlık olarak görülür, ikinci planda ele alınır. Temsilcileri: Frederic Winslow Taylor (Bilimsel Yönetim Yaklaşımı); Henry Fayol (Yönetim Süreci Yaklaşımı); Max Weber (Bürokratik Yönetim Yaklaşımı).