• Buradasın

    Süreç odaklı yönetim ilkeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Süreç odaklı yönetim ilkeleri şunlardır:
    • Şartları anlamak ve yerine getirmek 1. Müşteri ihtiyaçlarını anlamak, sürecin etkinliğini artırır 1.
    • Katma değer yaratma 13. Süreçler, sadece çıktı sağlamak için değil, aynı zamanda katma değer yaratmak amacıyla tasarlanmalıdır 13.
    • Sürekli iyileştirme 12. Süreçlerin performansı ve etkinliği, nesnel ölçümlerle izlenmeli ve sürekli iyileştirme fırsatları aranmalıdır 12.
    • Sistematik tanımlama ve ölçümleme 1. İşletmedeki faaliyetler sistematik bir şekilde tanımlanmalı ve her süreç ölçülmeli, analiz edilmelidir 1.
    • Sorumlulukların belirlenmesi 1. Her sürecin net sorumlulukları olmalı ve görevler açık bir şekilde tanımlanmalıdır 1.
    • İşlem adımlarının değer analizi 1. İşletmedeki süreçlerin değer analizi yapılmalıdır 1. Katma değer yaratmayan adımların tespiti ve iyileştirilmesi, zaman ve kaynak israfını önler 1.
    • Risklerin değerlendirilmesi 1. Süreçlerin müşteriler, tedarikçiler ve diğer paydaşlar üzerindeki riskleri ve etkileri değerlendirilmelidir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Süreç odaklı ölçme araçları nelerdir?

    Süreç odaklı ölçme araçlarından bazıları şunlardır: Performans değerlendirme. Öğrenci günlükleri. Rubrik ölçekler. Gözlem formları. Görüşme. Öğrenci ürün dosyası (Portfolyo). Kavram haritaları. Proje. Poster. Akran/Grup ve Öz değerlendirme. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan "Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri" de süreç odaklı ölçme araçları arasında yer alır.

    Süreç yönetimi modelleri nelerdir?

    Süreç yönetimi modelleri genel olarak üç ana türde sınıflandırılabilir: 1. Entegrasyon Merkezli BPM: İnsan müdahalesi az olan, sistemler arasında veri entegrasyonuna dayanan süreçlerle ilgilidir. 2. İnsan Merkezli BPM: İnsan katılımına odaklanan ve onayların gerekli olduğu yerlerde kullanılan bir modeldir. 3. Belge Merkezli BPM: Belirli bir belge etrafında merkezlenen, örneğin sözleşme gibi, süreçlerle ilgilenir. Diğer süreç yönetimi modelleri arasında Lean Yönetimi, Six Sigma ve Kaizen gibi yaklaşımlar da bulunmaktadır.

    Kurumsal yönetim sistemi nedir?

    Kurumsal yönetim sistemi, kurumların şeffaf ve dürüst bir şekilde yönetilmesini sağlayan bir sistemdir. Kurumsal yönetim sisteminin temel bileşenleri: iş ahlakı; şeffaflık; hesap verilebilirlik; sorumluluk; etkinlik; eşitlik; hukukun üstünlüğü; kontrol; denetim; risk yönetimi. Kurumsal yönetim, sadece yönetimsel bir olgu olarak değil, kurumun tüm birimlerini ilgilendiren bir ilkeler bütünü olarak da kabul edilir. Kurumsal yönetim sisteminin bazı amaçları: hissedarların çıkarlarını korumak; sermaye akışını sağlamak; şirketin finansal başarısını ve sürdürülebilirliğini artırmak; yatırımcı güvenini sağlamak.

    Müşteri ilişkilerinde süreç yönetimi nedir?

    Müşteri ilişkilerinde süreç yönetimi, müşterilerle olan etkileşimleri organize ederek kârlı bir ilişkiyi geliştirmeyi, yönetmeyi ve sürdürmeyi amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu süreç genellikle dört aşamadan oluşur: 1. Müşteri Seçimi: Hedef kitlenin belirlenmesi ve segmentasyon çalışmaları yapılır. 2. Müşteri Edinme: Müşterilere satışı en kolay şekilde nasıl gerçekleştirebileceğinin planlanması, ihtiyaç analizleri ve müşteri tekliflerinin hazırlanması. 3. Müşteri Koruma: Var olan müşterilerin elde tutulması için siparişlerin yönetilmesi, özel kampanyalar düzenlenmesi ve problemlerin çözülmesi. 4. Müşteri Derinleştirme: Elde edilen müşterilerin işletmeye sadık kalmalarının sağlanması, satışlardaki sepet miktarının artırılması ve müşteri ihtiyaç analizlerinin yapılması.

    Kurumsal yönetim ilkeleri nelerdir?

    Kurumsal yönetim ilkeleri şunlardır: 1. Adillik (Eşitlik): Yönetimin tüm faaliyetlerinde, pay ve menfaat sahiplerine eşit davranılmasını ve olası çıkar çatışmalarının önüne geçilmesini ifade eder. 2. Şeffaflık: Sır niteliğinde ve henüz kamuya açıklanmamış bilgiler hariç olmak üzere, şirket veya diğer yönetimlerle ilgili finansal ve finansal olmayan bilgilerin, zamanında, doğru, eksiksiz, anlaşılabilir, yorumlanabilir, düşük maliyetle ve kolay erişilebilir bir şekilde kamuya duyurulmasını sağlar. 3. Hesap Verebilirlik: Yönetim Kurulu üyelerinin ilgili tüzel kişiliğe ve dolayısıyla pay sahiplerine veya paydaşlara karşı olan hesap verme zorunluluğunu ifade eder. 4. Sorumluluk: Yönetimin görevi sırasında yaptığı tüm faaliyetlerin mevzuata, esas sözleşmeye ve tüm düzenlemelere uygunluğunu ve bunun denetlenmesini ifade eder.

    Sağlık işletmeleri hangi yönetim ilkeleri ile yönetilir?

    Sağlık işletmelerinin yönetim ilkeleri şunlardır: Katılımcılık ve işletmecilik esaslarına göre sevk ve idare. Desentralizasyon ve oto-kontrol. Hizmette rekabet. Modern tıbbi bilgi, metot ve teknolojinin takibi. İşletme gelirleri ile giderlerin karşılanması. Rutin hizmet üretimi yanında, modern eğitim ve faaliyet alanıyla ilgili araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunma. Ayrıca, sağlık işletmelerinde vizyon ve strateji geliştirme, etkili iletişim ve işbirliği kültürü oluşturma, değişim ve kriz yönetimi, yetkinlik geliştirme ve eğitim, hasta ve çalışan odaklı yaklaşım, teknoloji ve inovasyonu kullanma gibi ilkeler de önemlidir.

    Süreç odaklı değerlendirme ne zaman yapılır?

    Süreç odaklı değerlendirme, öğrencilerin öğrenme sürecinde gösterdikleri performans, beceriler ve gelişimleri dikkate alınarak süreç boyunca yapılır. Milli Eğitim Bakanlığı, 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren ilk ve orta öğretim kademelerinde ağırlıklı olarak süreç odaklı değerlendirme sistemine geçmiştir.