Bu video, Türkçe yeterlik sınavını tanıtan bir reklam filmidir.. Video, yabancı dil olarak Türkçe öğrenmek isteyenler, Türkiye'deki üniversitelere başvuru yapmak isteyenler, yurtdışında Türkçe öğretmek isteyen öğretmen adayları ve tercümanlar için hazırlanmış Türkçe yeterlik sınavını tanıtmaktadır. Sınav, Türkiye'de ve Yunus Emre Enstitüsü Türk Kültür Merkezleri'nin bulunduğu tüm ülkelerde eş zamanlı uygulanmakta, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini ölçmektedir. Başarılı adaylara Türkçe yeterlik belgesi verilmektedir.
Bu video, bir kişinin Yunus Emre Enstitüsü'nün Roma'daki merkezini ziyaret ettiği bir anlatımdır. Konuşmacı, kültür bakanlığından bir temsilci olarak görünmektedir.. Videoda, Yunus Emre Enstitüsü'nün yurtdışı faaliyetleri, özellikle Türkçe kursları ve sergiler gibi kültürel etkinlikler ele alınmaktadır. Konuşmacı, kültür merkezlerinin Türkiye'nin önemli faaliyetlerinden biri olduğunu, Türk kültürünü tanıtmak ve yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarını derlemek açısından önemli olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, kültür bakanlığının envanterinden ve Türkiye'de yapılmış işlerden nasıl faydalanabilecekleri konusunda Yunus Emre Enstitüsü ile sohbet ettiğini belirtmektedir.
Bu video, Türkçe yeterlik sınavını tanıtan bir reklam filmidir.. Video, yabancı dil olarak Türkçe öğrenmek isteyenler, üniversite başvurularında Türkçe yeterlik belgesi almak isteyenler, yurtdışında Türkçe öğretmek isteyen öğretmen adayları ve tercümanlar için hazırlanmış Türkçe yeterlik sınavını tanıtmaktadır. Sınavın Türkiye'de ve Yunus Emre Enstitüsü Türk Kültür Merkezleri'nin bulunduğu tüm ülkelerde eş zamanlı uygulandığı, uluslararası standartlarda hazırlanmış olduğu ve okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini ölçtüğü belirtilmektedir. Başarılı adaylara Türkçe yeterlik belgesi verildiği de vurgulanmaktadır.
Yunus Emre Enstitüsü 66 ülkede 90 Türk Kültür Merkezi'ne sahip. 2023'te Türkçe kurslarına 40.720, çevrim içi kurslara 7.759 kursiyer katıldı. TYS'ye 2023'te 4.251 aday katıldı
Bu video, Yunus Emre Enstitüsü başkanı Profesör Dr. Şeref Ateş'in sunduğu bir programın tanıtımını içeriyor. Programda ünlü yazar Alev Al, virüsle ilgili sorular üzerine canlı yayında konuşuyor.. Program, virüsle dünya üzerindeki yıkımları, hesaplaşılması gereken konuları ve ezberlerin bozulması gerektiği gerçekleri ele alıyor. Konuşmacı, yeniden düşünmek ve yorumlamak için bu akşam saat 22'de Yunus Emre Enstitüsü'nde yer alacak sohbeti duyuruyor.
Bu video, Türk Temsil Heyeti'nin Kosova Güvenlik Kuvvetleri'ne verdiği Türkçe eğitimi hakkında bir belgesel formatındadır. Videoda Üsteğmen İsmail Kahyaoğlu Türkçe öğretmeni ve Kosova Güvenlik Kuvvetleri'ne mensup askerler yer almaktadır.. Video, Kosova Güvenlik Kuvvetleri Eğitim ve Doktrin Komutanlığı karargahına yapılan ziyaretle başlıyor ve burada verilen Türkçe eğitimi gösteriliyor. Dokuz ay sürecek olan dört dönem temel Türkçe kursunun amacı, kursiyerlere temel düzeyde Türkçe öğretmek ve başarılı olanlara Türkiye'deki askeri eğitim kurumlarında eğitimlerine devam etmelerini sağlamaktır. Ayrıca Yunus Emre Enstitüsü ile işbirliği içinde Türk yemekleri, ud, bağlama ve ebru sanatı tanıtılmakta ve konuşma kulübü kurulmaktadır. Video, öğrencilerin Türkçe dersi ve "Çanakkale içinde aynalı çarşı" şarkısını söylemesiyle sona ermektedir.
Ankara Ulus'ta bulunan enstitü, Yunus Emre Vakfı'na bağlıdır. 2009'da kurulan enstitünün 52 ülkede 62 merkezi bulunmaktadır. Prof. Dr. Şeref Ateş başkan, Doç. Dr. Çiçekler ve Dr. Yalçın başkan yardımcılarıdır
Bu video, 2017 Türk Dili Yılı kapsamında Eskişehir Anadolu Üniversitesi'nde düzenlenen bir konferansın kaydıdır. Konferansa Kültür ve Turizm Bakanlığı Müşaviri, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Müdürü, öğretim elemanları ve Osmangazi Üniversitesi ile Anadolu Üniversitesi öğrencileri katılmaktadır.. Konferans, Türk dilinin önemi, tarihsel gelişimi ve kültürel değeri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, Türkçenin 2000-2500 yıllık bir dil olduğunu, 7. yüzyıldan başlayarak bilim dili olarak gelişimini ve günümüzde 300 milyon civarında insan tarafından konuşulduğunu anlatmaktadır. Ayrıca, Türkçenin karakteristik özellikleri, eklemeli yapısı ve dünya dillerine etkisi örneklerle açıklanmaktadır.. Konuşmada ayrıca Türkçenin prestij dil olma yolunda ilerlediği, Yunus Emre Enstitüsü'nün faaliyetleri ve Türk dizilerinin etkisi, günümüzdeki dil sorunları (yabancı dillerden gelen sözcüklerin imlası, sosyal medya dilinin etkileri, okuduğunu anlamama problemi) ve Türk dilinin korunması için öneriler (kitap okumanın, dil bilincinin geliştirilmesi, eğitimlerin kendi dillerle yapılması) ele alınmaktadır.
Yurt dışındaki Yunus Emre Türk Kültür Merkezlerinde görevlendirilmek üzere okutman alınacak. Başvurular 16 Ekim 2015 saat 17:00'ye kadar şahsen veya posta yoluyla yapılabilir. Adaylar sadece bir kadroya başvurabilir
Bu video, Yunus Emre Enstitüsü ve Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası'nın Roma'da gerçekleştirdiği özel konserleri anlatan bir haber sunumudur. Videoda Japon şef Seyiji Mukayema ve İtalyan şef Lorenzo Castriota Skanderbeg gibi müzik uzmanları yer almaktadır.. Video, iki gün boyunca Roma'da gerçekleşen iki özel konseri kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk konser Elizau Tiyatrosu'nda Japon şef Seyiji Mukayema ile birlikte gerçekleşmiş ve Buka'nın Ertuğrul Fırkateyni ve Tahran'dan Kaçış besteleri icra edilmiştir. İkinci konser ise Tarihi Arjantino Tiyatrosu'nda Türk-İtalyan dostluk konseri olarak gerçekleşmiş ve İtalyan bestecilerin eserleri ile Ulvi Cemal Erkin'in besteleri sunulmuştur. Konserler, Türkiye, İtalya ve Japonya arasındaki tarihsel bağları ve dostluğu sanat diliyle vurgulamayı amaçlamaktadır.
Başvurular 9 Ekim 2015 saat 17:00'ye kadar kabul edilecektir. Adaylar yurt içi ve yurt dışındaki Türk Kültür Merkezlerinde çalışabileceklerdir. Başvurular şahsen veya posta yoluyla İnsan Kaynakları Müdürlüğüne yapılacaktır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından Yunus Emre Enstitüsü'nün Yedi İklim A2 kitabının birinci ünitesini anlatmaktadır.. Videoda "Zaman-Mekan" ünitesi işlenmektedir. Öğretmen, Semih adlı bir karakterin bir gününü kronolojik sırayla anlatarak zaman ifadelerini (kahvaltıdan önce, kahvaltıdan sonra, sınavdan sonra, ödevlerini yaptıktan sonra vb.) öğreten bir aktivite sunmaktadır. Video, kitabın 10. sayfasını kapsayan bir ders olup, öğrencilere sorular sorularak interaktif bir şekilde ilerlemektedir.
Bu video, Kudüs'ün en köklü okullarından biri olan İbrahimiye Lisesi'nde Türkçe derslerinin nasıl başladığı hakkında bilgi veren bir haber formatındadır. Videoda Yunus Emre Enstitüsü'nde görevlendirilen Türkçe öğretmeni Selçuklular ve okul müdürü Abdülselam Ebleh ile öğrenciler yer almaktadır.. Video, Filistinlilerin Türkiye sevgisi nedeniyle İbrahimiye Lisesi'nde Türkçe derslerinin müfredata nasıl girdiğini anlatmaktadır. Okulda şu anda 60 öğrenci Türkçe dersi almakta ve Yunus Emre Enstitüsü'nün desteğiyle Gazze'den Kudüs'e Filistin'in birçok şehrinde 5 bin Filistinliye Türkçe eğitimi verildiği belirtilmektedir. Türkçe derslerinin şimdilik sadece 9. ve 10. sınıflara verildiği, diğer sınıflardaki öğrencilerin ise bu durumdan üzüldüğü vurgulanmaktadır.
Yapılandırmacı yaklaşım, öğrencilerin bilgiyi aktif olarak yapılandırmasını hedefler. Yedi İklim Türkçe seti, Yunus Emre Enstitüsü'nün yurtdışındaki Türk merkezlerinde kullanılmaktadır. Set, A1'den C2'ye kadar olan seviyeleri kapsamaktadır
Kitap, 2016'da yayımlanan genişletilmiş ikinci baskısını Ağustos 2023'te tamamlamıştır. Editörlüğünü Burak Tüfekçioğlu ve Faruk Yıldırım üstlenmiştir. Kitap, Türkçe öğretimine teori ve pratik açıdan katkı sağlamayı amaçlamaktadır
Bu video, Türkçe dinleme becerisini geliştirmek isteyenler için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Video, dinleme becerisinin en hızlı ve kolay geliştirilebilecek bir beceri olduğunu vurgulayarak başlıyor. İçerikte dinleme becerisini geliştirmek için beş temel ipucu sunuluyor: dinlemeye hazırlanmak, önemli bilgileri dinlemek, zevkle dinlemek, konuşan insanları dikkatle incelemek ve farklı kültürlerin beden dillerini öğrenmek. Ayrıca Yunus Emre Enstitüsü YouTube sayfası, Türkçe'nin sesi radyosu ve tiyatro sahneleri gibi kaynakların dil öğrenme sürecindeki faydaları da anlatılıyor.
TRT Avaz tarafından İstanbul'dan yayınlanan bu özel yayında, Yunus Emre Enstitüsü'nün düzenlediği yaz kampının kapanışı ve "Bin Yıllık Türkçe Bayramı" etkinliği anlatılmaktadır. Programda Yunus Emre Enstitüsü Genel Müdürü Hayati Develi, Yerli Düşünce Derneği Onursal Başkanı Yalçın Topçu ve Polonya, Ukrayna, Cezayir, İran, Mısır ve Hindistan'dan gelen Türkçe öğrenen öğrenciler yer almaktadır.. Video, iki aydır Türkiye'de Yunus Emre Enstitüsü'nde Türkçe öğrenen 500 genç öğrencinin yaz kampının kapanış törenini ve "Bin Yıllık Türkçe Bayramı" etkinliğini konu almaktadır. Programda öğrencilerin Türkiye'deki deneyimleri, Türkçe öğrenme hikayeleri ve gelecek planları paylaşılırken, törende şiir, şarkı, dans gösterileri, tasavvuf, Selçuklu ve Osmanlı kültüründen örnekler sunulacağı belirtilmektedir.. Yunus Emre Enstitüsü'nün 2009'dan beri dünya çapında Türkçeyi öğretme çalışmaları, 42 kültür merkezi bulunduğu ve 2023 hedefi 100 kültür merkezi açmak olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca, Balkanlar, Romanya, Gürcistan gibi ülkelerde 6000 üniversite öğrencisine ikinci yabancı dil olarak Türkçe öğretildiği ve bu öğrencilerin Türkiye ile Türk kültürüyle temas kurduğu belirtilmektedir.
Bu video, Yunus Emre Enstitüsü ve Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı'nın işbirliğiyle gerçekleştirilen Türkçe Yaz Okulu'nun tanıtımını yapmaktadır.. Video, 2010 yılında başlayan ve 2014 yılında beşinci yılını kutlayan Türkçe Yaz Okulu'nun programını anlatmaktadır. Her yıl artan katılımcı ülke ve öğrenci sayısıyla (2011'de 23 ülkeden 123, 2012'de 44 ülkeden 244, 2013'te 57 ülkeden 268, 2014'te ise 72 ülkeden 315 öğrenci) devam eden program, 13 farklı ilde gerçekleşmekte ve öğrencilerin kültür tanıtımı, el sanatları yapımı gibi etkinliklerle otantik kültürle tanışmalarını sağlamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti A2 kitabının tanıtımını içermektedir.. Videoda A2 seviyesindeki kitabın içeriği detaylı olarak incelenmektedir. Kitapta toplam sekiz ünite bulunmaktadır: Zaman, Mekan, Sağlık, Sosyal Etkinlikler, Güzel Ülkem, Üretimden Tüketime, Yapabilirim, Gidebilirim, Yüzebilirim ve Teknoloji ve İletişim. Her ünitede dilbilgisi konuları (belirsiz geçmiş zaman, geniş zaman, dolaylı anlatım, idaa, mak için, için, mak üzere diye sormak, diye cevap vermek) ve beceriler (istek, rica ve yardımla ilgili kavramları kullanma, ilanlardaki temel kavramları anlama, şehir, mahalle gibi mekanları tanıma) ele alınmaktadır. Video, birinci üniteye hazırlık için izleyicilere sorular sorarak sona ermektedir.
Bu video, Türk dış politikasının ve kamu diplomasisinin katkılarını anlatan bir konuşmadır.. Video, son dönemde kurulan ve gelişen yeni dış kamuoyuna açık faaliyet gösteren kurumları ele almaktadır. Özellikle TİKA ve Yunus Emre gibi kurumların yurt dışında Türk kültürünü, tarihi ve kültürel bağları tanıttığı, sağlık, eğitim, spor ve altyapı alanlarında yaklaşık 50-60 ülkede faaliyet gösterdiği vurgulanmaktadır. Bu kurumların Türk dış politikasındaki önemli rolü ve katkıları detaylı olarak anlatılmaktadır.