Bu video, Dr. Necdet Subaşı'nın sunduğu "Radyo Kitaplığı" programından bir bölüm. Dr. Subaşı, Martin Van Brunesse'nin "Avrupa'da Müslüman Öznenin Üretimi" adlı kitabını tanıtmaktadır.. Programda, Avrupa'da yaşayan Müslümanların kimliklerinin nasıl oluştuğu, İslami bilgiyi nereden edindikleri ve günlük dini davranışlarını şekillendiren faktörler ele alınmaktadır. Kitap, Avrupa'da yaşayan farklı Müslüman topluluklarının kimliklerini, bu kimliklerin nasıl şekillendiğini ve bu süreçte ortaya çıkan sorunları incelemektedir. Dr. Subaşı, kitabın hem Müslüman cemaatleri hem de onların milli-kültürel kodlarıyla kurdukları ilişkileri, bu ilişkilerin yeni coğrafyalara taşınırken ortaya çıkan hasarları ve kayıpları telafi etme mekanizmalarını göstermesi açısından önemli olduğunu vurgulamaktadır.
Kütahya'da özel günlerde kullanılan entarili kadın giysilerinin göstergebilimsel çözümlemesi yapılmıştır. Giysiler, toplumsal statü ve kimliği ifade eden önemli bir iletişim aracıdır. Çalışma Kütahya merkez ve çevre ilçelerindeki entarili giysileri kapsamaktadır
Bu video, bir konuşmacının Türk kimliği ve bilimsellik arasındaki ilişkiyi ele aldığı bir tartışma formatındadır. Konuşmacı, Rıdvan Bey adında bir kişiyle etkileşim halindedir.. Videoda konuşmacı, Türk kimliğinin ne zaman başladığını sorgulayarak başlıyor ve cihada gitmeyip mescit yapanların mescidinin yıktırılmasıyla Türk kimliğinin başladığını iddia ediyor. Konuşmacı, 17. yüzyılda Türklerin mağlup edilebilir olduğu düşüncesiyle medeniyet inşa etme çabalarının Türk kimliğiyle bilimsellik arasında ters bir ilişki yarattığını ve bilimselliğin Türkler için uydurulmuş bir kavram olduğunu savunuyor.
Bu video, bir konuşmacının tarih ve sancağın gölgesi hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, dünyanın çeşitli bölgelerindeki insanların (El Bab, Halep, Başika, Musul, Pakistan, Makedonya) Türk sancağının gölgesinin kuvvetli olduğunu ve tarihin Türk halkını çağırdığını vurgulamaktadır. Konuşmacı, 600 yıl bir bölgede hüküm süren ve bin yıl bu topraklarda ayakta kalan bir milletin tarihini anlatarak, Türk halkının bu topraklara gitmek zorunda olduğunu ifade etmektedir.
Bu video, bir kişinin monolog şeklinde yaptığı konuşmayı içermektedir. Konuşmacı kendisini Giresunlu olarak tanıtmakta ve Türk kimliği konusunda düşüncelerini paylaşıyor.. Videoda konuşmacı, Türk kimliği, vatan sevgisi ve Giresun'un Türkiye'deki önemi üzerine konuşuyor. Özellikle "bu çocuk Amerikalı olsaydı beğenirdiniz değil mi?" gibi tekrarlanan ifadelerle Türk kimliğini savunmakta ve Giresun'un "ülkenin şah damarı" olduğunu vurguluyor. Ayrıca, Türk erkeklerin kendilerini nasıl giydiklerinden dolayı hor görüldüğünü ve vatan düşmanlarına karşı duruşunu anlatıyor.
Kimlik insana özgü bir kavram olup tanımlama ve aidiyetten oluşur. Kimlik çok çeşitli aidiyetlerden oluşur ve birey onu bir bütün olarak yaşar. Kimlik oluşumu yaşam süresince kendiliğinden oluşur ve dış etkilere açıktır
Bu video, bir kişinin Türk bayrağı taşıyarak yürüdüğünü ve bir kişiyle tartıştığını gösteren bir sahneyi içeriyor. Konuşmada "müslümanım, Türk'üm" ifadesi tekrarlanıyor.. Videoda iki kişi arasında yaşanan bir tartışma gösteriliyor. Bir kişi Türk bayrağı taşıyarak yürüyüş yaparken, diğer kişiyle "müslümanım, Türk'üm" ifadesi üzerine bir tartışma başlıyor. Tartışma sırasında bir vurma olayı yaşanıyor ve polis çağrılıyor. Video, toplumsal kimlik sorunlarını ve farklı görüşleri yansıtan bir diyalog sunuyor.
Kimlik, bireyin sosyal ve kültürel bağlamda kendini tanımlamasıdır. Coğrafya, topluluk, din ve dil gibi unsurlarla şekillenir. Bireysel, kişisel, ulusal ve kültürel boyutları olan dinamik bir kavramdır
Politik psikoloji kavramı ilk kez 1860'larda Adolf Bastian tarafından kullanılmıştır. Emile Boutmy, 1901-1904 yıllarında politik psikoloji üzerine çalışmalar yapmıştır. I. Dünya Savaşı sonrası totaliter rejimlerin etkisiyle kendiliğinden gelişmiştir
Bu video, bir konuşmacının Z kuşağı hakkında düşüncelerini paylaştığı kısa bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, Z kuşağı hakkında endişelerini dile getiriyor ve bu kuşakta kendini tek bir kimlikle tanımlamayan, buna sıkıştırmayan bir nesil olduğunu belirtiyor. Video, gençlerin yaşadığı zorluklar, para sorunları ve toplumsal kimlik arayışı gibi konuları ele alıyor. Konuşmacı, bu kuşakta yaşanan değişimlerden korktuğunu ve onların geleceğinin nasıl şekilleneceğini merak ettiğini ifade ediyor.
Bu video, Türkiye'de cinsiyet değiştiren ünlü isimlerin hayatlarını anlatan bir belgesel formatındadır. Bülent Ersoy, Devran Çağlar, Emel Aydan, Selin Ciğerci, Nil Erkoçlar, Ahmet Melih Yılmaz, Aybüke Es'in Tumluer, Ayta Sözeri ve Neslihan Doğrusöz (Doruk Doğrusöz) gibi isimlerin hikayeleri ele alınmaktadır.. Video, biyolojik cinsiyetinden memnun olmayan ve kendini başka toplumsal kimlikle tanımlayan kişilerin hikayelerini kronolojik olarak anlatmaktadır. Her isim için müzik kariyeri, film çalışmaları, cinsiyet değişim süreci ve sonrasında yaşadığı zorluklar detaylı şekilde aktarılmaktadır.. Belgeselde özellikle Bülent Ersoy'un 1981'de Londra'da operasyon geçirerek kadın olması, Nil Erkoçlar'ın "Emret Komutanım" dizisindeki rolünden sonra cinsiyet değiştirmesi, Ayta Sözeri'nin 1976'da Almanya'da doğumundan ve 20 yaşında geçirdiği operasyondan, Neslihan Doğrusöz'ün (Doruk Doğrusöz) moda programlarından tanınmasından ve 2009 yılında yaptığı operasyondan bahsedilmektedir. Her kişinin aile ilişkileri, kimlik arayışı ve toplumsal algılarla mücadelesi de detaylı şekilde aktarılmaktadır.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar Türk kimliği, vatandaşlık ve Türk olmanın anlamı hakkında tartışmaktadır.. Sohbet, "Türk diyen kendine müslümandır mutlaka" ifadesiyle başlayıp, Türk kimliğinin ne anlama geldiği üzerine yoğunlaşmaktadır. Konuşmacılar, Türk olmanın sadece vatandaşlık anlamına gelmediğini, bireyin kendini Türk hissetmesinin önemli olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca Atatürk'ün "Ne mutlu Türk'üm diyene" sözü ve Türk kimliğinin tarihsel boyutları da tartışılmaktadır.
Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar'ı postmodern edebiyatın öncüsüdür. Halide Edip Adıvar'ın Sinekli Bakkal'ı doğu-batı çatışmasını işler. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Saatleri Ayarlama Enstitüsü toplumsal kimlik mücadelesini anlatır. Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna'sı aşk ve yalnızlık temalarını işler
Cultural identity is part of a person's self-conception related to nationality, ethnicity, religion, and social class. Cultural identity is an evolving process shaped by social, cultural, and historical experiences. Identity consists of cultural knowledge, category label, and social connections
Bu video, bir konuşmacının Alevilik ve İslam arasındaki ilişki hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Kazım Bey adlı bir entelektüel grubun Alevilik'i İslam dışı olarak tanımlamasını eleştirmektedir.. Konuşmacı, Alevilik'in Sünniliğe benzememesi nedeniyle İslam dışı olması gerektiğini söyleyen görüşlere karşı çıkarak, tarihsel gerçekleri anlatmaktadır. Osmanlı döneminde Alevilere karşı çıkan fetvalar ve bu yaklaşımların Alevi toplumunu parçaladığını belirtmektedir. Ayrıca, devletin geleneksel Alevi kimliğini muhatap alması gerektiğini vurgulamakta ve teolojik tartışmaların yerine konuya dönülmesi gerektiğini ifade etmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Türk kimliği ve bağımsızlık konularında düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, Avrupa'da Müslüman olan bir kişinin "Türk oldu" denildiğini anlatarak Türk kimliğinin değerini vurgulamaktadır. Video, Türk kimliğinin ve bağımsızlığın ne kadar değerli olduğunu, bunları tehlikeye atmanın ciddi sonuçlar doğuracağını ve bu değerlerin kan ve can pahasına elde edildiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının toplumsal ilişkiler ve kimlik kavramı üzerine yaptığı felsefi bir anlatımdır.. Video, insanın günlük yaşamında ötekilerle olan ilişkisini ve "herkes alanı" kavramını incelemektedir. Konuşmacı, insanların ötekilerle birlikte olmada kendilerini kaybetme, sıradan olma ve tekdüzeleşme eğilimlerini ele alır. Herkes alanının insanın varoluş yükünü hafiflettiği, ancak bu süreçte kişinin kendi kimliğini kaybettiği ve sorumluluktan kaçındığı vurgulanır. Video, toplumsal kimlik ve bireysel özgürlük arasındaki çatışmayı felsefi bir bakış açısıyla incelemektedir.
Bu podcast, "Alternatif Peron" programında Douglas ve Yalnız Kovboy'un Ian Woodward'ın "Maddi Kültürü Anlamak" kitabını ele aldıkları bir sohbet formatındadır.. Video, maddi kültürün teorik yaklaşımlarını, Marx'ın meta kavramı, kullanım değeri-mübadele değeri ayrımı ve nesnelerin toplumsal kimliklerle ilişkisini inceliyor. Konuşmacılar, kapitalist toplumda nesnelerin insanları nasıl etkilediğini, tüketimin artışı ve insanların var olanla yetinmeme eğilimi gibi konuları tartışarak kitabın içeriğini derinlemesine ele alıyorlar.. Sohbette ayrıca Douglas'ın Chicago'da 82 aileden 300'den fazla kişiyle yaptığı mülakat sonuçları, evdeki önemli nesnelerin sıralaması ve George Simmel'in süs eşyası hakkındaki görüşleri de inceleniyor. Konuşmacılar, nesnelerin kişisel ve toplumsal kimliklerimizi nasıl belirlediğini, kapitalizm, moda ve tüketim alışkanlıkları gibi konuları günlük hayattan örneklerle açıklıyorlar.