Bu video, sendikacılık ve işçi hareketi konusunda uzmanlar arasında gerçekleşen bir söyleşi formatındadır. Konuşmacılar arasında Özlem, Aziz Abi, Serkan, Ceren, Gökhan Intiba ve Birleşik Metallik'te çalışan bir sendikacı bulunmaktadır.. Söyleşi, Türkiye'de sendikacılık hareketinin tarihsel gelişimini, özellikle 2000'li yıllardaki durumunu ve 2002 Sendika Yasası'nın etkilerini ele almaktadır. Konuşmacılar, 2001 ve 2008 krizlerinin sendikacılığa etkilerini, esnek çalışma uygulamalarının işçiler üzerindeki yarattığı değişimleri, sendikaların bürokratik yapısını ve siyasetle olan ilişkisini tartışmaktadır.. Söyleşide ayrıca Gebze'deki Sinter Metal direnişi, Tersaneler, Teksif, Tekgıda gibi sektörlerdeki sendikacılık deneyimleri ve Çanakkale, Kartal gibi bölgelerdeki işçi direnişleri örnek olarak incelenmektedir. Konuşmacılar, sendikaların işçilere temsil etmekteki sorunlarını, sendikal demokrasi kavramını ve 6365 sayılı yeni sendika yasasının içeriğini de değerlendirmektedir.
Helen Todd'un 1910'da Chicago'da yaptığı konuşmadan ortaya çıkmıştır. Todd, Chicago Kadın Sendikalar Birliği'nin grevine katılmıştır. 1911'de Kaliforniya'da kadınlara oy hakkı tanınmıştır
Bu video, 1950'lerde geçen bir Türk filmi veya dizisidir. Ana karakterler arasında Mustafa (Şehmuz), Esma, Cahit, Nur, Alparslan, Emre ve Hoca gibi karakterler bulunmaktadır. Mustafa, ilkokul öğretmeni ve Örnektepe Halk Komitesi Sorumlusu olarak tanımlanmaktadır.. Video, işçi sınıfının yaşadığı zorluklar, sendika mücadelesi ve devrimci aktivistlerin yaşadığı baskıları konu almaktadır. Hikaye, Mustafa'nın komünist olduğu iddiasıyla tutuklanması, işkence görmesi, serbest bırakılması ve sonrasında yaşadığı zorlukları anlatmaktadır. Ayrıca 1950'lerde yaşanan ihtilal, sıkıyönetim ilanı ve silahlı kuvvetlerin sokağa çıkma yasağı getirmesi gibi toplumsal olaylar da işlenmektedir.. Videoda ayrıca Mustafa'nın aile ilişkileri, ev kirası sorunları, televizyon taksitleri ve eski devrimci arkadaşlarıyla olan ilişkilerinin bozulması gibi konular da ele alınmaktadır. Mustafa'nın kendisini örgüt üyesi olarak ihbar eden eşinin ihbarının asılsız olduğu ortaya çıkınca serbest bırakılması ve sonrasında yaşadığı takip süreci de hikayenin önemli bir parçasını oluşturmaktadır.
Bu video, bir grup karakterin arasında geçen kısa bir diyalogu içermektedir. Konuşmada devrimcilerin koğuşundan bahsedilmektedir.. Videoda devrimcilerin koğuşunun havasız ve mezar gibi olduğu, insanların nasıl dayanabildiği sorulmaktadır. Ayrıca ekmek konusunda bir tartışma yaşanmakta ve "somutsuz kaldı, kendine çekildi bütün zamanlar gölgeler orda kaldı" sözleriyle video sonlanmaktadır.
Muallim hanımların ayrı oturtulmasına karşı çıkarak Türk kadınlarının faziletine vurgu yaptı. Sakarya Savaşı'nda zaferin değerini abartan tabloyu eleştirdi. Hacı Bayram Veli türbesi törenini reddederek ordunun hakkını savundu
Women continue to face violence and discrimination despite progress. Women receive lower pay globally and many still face violence. Feminism is not limited to any gender or sexuality
Bu belgesel formatındaki video, Alice adlı bir kadının ve ailesinin yaşadığı toprak mücadelesini anlatıyor. Alice, ailesinin yaşadığı ve nesiller boyunca sahip oldukları arazide yaşadığı zorlukları paylaşıyor.. Video, Alice'nin ailesinin 2005 yılında inşa ettikleri ev ve restoranın, zamanla yerleşimcilerin gelmesiyle nasıl yıkıldığını ve ailenin sürekli olarak yerlerinden edildiğini gösteriyor. Alice, polis tarafından fiziksel şiddet nedeniyle tutuklandığını ve ailesinin sürekli olarak yerleşimcilerin tehditleriyle karşı karşıya kaldığını anlatıyor. Belgesel, Alice'nin yaşadığı stresli ve tehlikeli durumu, yerleşimcilerin sürekli saldırıları ve ailenin bu durumla nasıl başa çıktığını gösteriyor.
Bu video, Münferit Fikir Platformu tarafından düzenlenen bir söyleşi formatındadır. Konuk, gazeteci Nebi Arı olarak tanıtılmakta olup, kendisini sosyal medya editörü, gazeteci ve Vidyolog platformu kurucusu olarak tanıtmaktadır.. Söyleşinin ana konusu İslam ve feminizm arasındaki ilişki, Türkiye'de İslami feminizm hareketinin tarihi ve üçüncü kuşak İslami feministlerin yaklaşımıdır. Konuşmacılar, İslami feminizmin üç kuşak hareketini (60'lar-80'ler, 80'ler-2000'ler ve günümüz) ele alırken, Kur'an'ın cinsiyet açısından yorumlanması, erkek yorumlarından kurtulma çabaları ve kadın hakları konularını tartışmaktadır.. Söyleşide ayrıca Müslüman feministlerin seküler feministler ve İslam erkekleri tarafından nasıl eleştirildiği, "ihanet-için ihanet" arasında sıkıştıkları, mahalle içindeki mücadelesi, ev içi eşitlik sorunu ve başörtüsüyle ilgili baskılar gibi konular da tartışılmaktadır. Video, erkeklerin ataerkil sisteme dair düşünmelerinin önemi ve erkeklerin kendi hayatlarını düzeltmeleri gerektiği fikriyle sonlanmaktadır.
Bu video, işçi hakları mücadelesini konu alan bir film fragmanıdır. Ana karakterler arasında İlyas, Nurettin, Ömer, İsmail ve sendika başkanı Sadede bulunmaktadır.. Film, maden kazasında ölen işçilerin ailelerinin yaşadığı acı ve İlyas'ın işçilerin haklarını savunmak için imza toplama hareketini başlatması etrafında dönmektedir. Video, işçilerin sendika ağlarına karşı mücadelesini, faşist çetecilerin saldırılarını ve toplumsal bölünmeyi konu almaktadır. İşçilerin başlangıçta az katılım gösteren imza toplama hareketini sürdürmeleri, İlyas'ın vurulması ve "beyaz olmalı her şey bembeyaz" sloganıyla birlikte aydınlığa çıkma çabaları gösterilmektedir.. Videoda ayrıca işçilerin Paşa Vadisi'ndeki tehlikeli çalışma koşulları, patronların baskısı ve toplumsal şiddet olayları da ele alınmaktadır. Karakterlerin moral bozukluğu yaşadığı ve tepeyi zorlamak gibi çözüm yolları düşünmeleri de gösterilmektedir.
African Americans are descendants of enslaved Africans in the United States. First Africans arrived in the Americas in 16th century via Spanish and Dutch traders. By 1775, Africans made up 20% of the population in American colonies. By 1860, 4.4 million enslaved people were in the United States
Bu video, bir şehirde geçen bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında yeni tayin edilen kütüphane müdürü Güner Bey, Hacı Zübeyir Amca, Mahmut ve devrimci bir grup bulunmaktadır.. Video, Güner Bey'in şehre tayin edilmesi ve kütüphane müdürü olmasıyla başlar. Ardından Hacı Zübeyir Amca ile bir görüşme sahnesi izlenir. Son bölümde ise devrimci bir grup, Mahmut'a Vatan Tepesi'ne büyük bir yazı yazması için baskı yapar. Mahmut, bu görevi reddeder ve devrimci grubun ona para vermediğini belirtir. Video, devrimci grubun Mahmut'u ikna etmeye çalışmasıyla sona erer.
Bu video, bir grup karakterin Türkiye'nin ilk erkek sendikasını kurma fikrini tartıştığı bir komedi sahnesidir. Mahsun adında bir karakter ve diğer konuşmacılar arasında geçen diyaloglar yer almaktadır.. Videoda, kayıtlı, sigortalı ve vesikalı olan erkeklerin kendi sendikalarını kurma fikri tartışılmaktadır. Konuşmacılar sendikanın adı, sendika üyeleri ve sendika faaliyetleri hakkında fikirlerini paylaşırken, Mahsun'un "Türkiye'nin önünü kapatmayın" diyerek yasadışı faaliyetlere atıfta bulunduğu bir diyalogla video sona ermektedir.
Boycott is a voluntary, nonviolent abstention from products, people or organizations. Term derives from Captain Charles Boycott, Irish land agent in 1880. Boycotts can be moral, social, political or environmental
Populism emphasizes common people against perceived elite. Term emerged in late 19th century, first used by Russian narodniki. Academic interest grew rapidly from 1950s to 2018
Bu video, bir Türk dizisinin bölümlerini içermektedir. Ana karakterler arasında Meral (bir şarkıcı ve işletme mezunu), Tolga, Meral'in babası Tarık Eroğlu, annesi ve diğer aile üyeleri bulunmaktadır.. Dizi, Meral'in ailesinden kaçarak özgürlük arayışı ve aşk hikayesini konu almaktadır. Meral, ailesinin "güvenli" dünyasından kaçarak Aliağa'ya termik santrali protesto etmek için yolculuğa çıkar, İzmir'de yeşilci hareketiyle ilgili faaliyetlerde bulunur ve Tolga ile bir ilişki kurar. Ancak babasının kızının ilişkisine karşı çıkması ve kontrol çabaları nedeniyle aile içi çatışmalar yaşanır.. Dizide ayrıca çevre zehirleme konusunda bir fabrika kurma planları, Meral'in annesinin kızının evliliğini kabul etmemesi ve Meral'in kendi hayatını kurmak için ailesinden ayrılması gibi alt hikayeler de yer almaktadır. Video, aile ilişkileri, kontrol ve özgürlük temaları etrafında gelişen duygusal sahnelerle ilerlemektedir.