Bu video, tarih ve saatlerin nasıl doğru yazılacağını anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, doğum günü davetiyesi hazırlarken tarih ve saatlerin nasıl yazılacağını açıklamaktadır. Tarihlerin rakamlarla yazıldığında gün, ay ve yıl arasına nokta veya eğik çizgi konulması, ay adı yazılmışsa noktalama işareti kullanılmaması, belirli tarihlerde ay ve gün adlarının büyük yazılması, herhangi bir ay ve gün alı ise küçük harfle yazılması anlatılmaktadır. Ayrıca saat ve dakika gösteren sayıların arasına nokta konulması ve saat ve dakikalara gelen eklerin kesme işareti ile ayrılması da açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından tarih konuları anlatılmaktadır. Öğretmen, tarih yardımcı kaynakları ve tarih yazım çeşitlerini detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, tarih yardımcı kaynaklarını (coğrafya, kronoloji, arkeoloji, etnografya, paleografya, antropoloji, filoloji, diplomatik, para bilimi, kimya, skiografi, toponimisi ve isim bilimi) ve tarih yazım çeşitlerini (haberci tarih, hikayeci tarih, öğretici tarih ve araştırmacı tarih) ele almaktadır. Her bir konu için örnekler verilerek, bu kaynakların ve yazım çeşitlerinin tarih araştırmalarında nasıl kullanıldığı açıklanmaktadır.
Bu video, İstanbul Üniversitesi Bilim Tarihi bölümünden bir akademisyenin gençlere yönelik yaptığı akademik bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, rektör İbrahim Hoca ve Fero Hoca gibi kişilerle birlikte seyahat etmektedir.. Konuşmanın ana teması, bilim tarihi ve tarih araştırmasının zorlukları, İslam medeniyetinin dökümü, tarih yazımında objektiflik ve doğru soru sorma yöntemleridir. Konuşmacı, tarih araştırmasının "paramparça olmuş bir aynayı parçalarını bulup eski haline getirme ameliyatı" olduğunu anlatarak, İslam dünyasındaki bilimsel gelişmeleri, nazari düşünce kavramını ve günümüz Müslümanların çağdaş dünyadaki durumunu ele almaktadır.. Konuşmacı ayrıca, tarih anlatımında mistifikasyonun olumsuz etkilerini, Osmanlı dönemindeki bilimsel gelişmeleri yanlış yorumlama örneklerini ve İslam dünyasındaki cebir gelişimini, İbn Rüşd ve İbn Bacce gibi filozofların görüşlerini açıklamaktadır. Video, soru-cevap bölümüyle devam etmektedir.
German week starts with Monday (Montag) instead of Sunday. Most days end in -tag (der Tag) and are masculine. Saturday has two forms: Samstag in most regions, Sonnabend in eastern Germany. Days are shown with two-letter abbreviations (Mo, Di, Mi)
Dijital platformlar sayesinde kaynaklara internet üzerinden kolay erişim sağlandı. Dijital arama motorları kaynak taramalarını saatler içinde gerçekleştiriyor. Dijital araçlar tarihçilere yeni analiz yöntemleri sunuyor. Dijital platformlar tarih yazımının daha geniş kitlelere ulaşmasını sağladı
Bu video, tarih biliminin temel kavramlarını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, tarihin tanımı ve temel unsurlarıyla başlayıp, tarih yazımının hikayeci, öğretici ve araştırmacı olmak üzere üç ana türünü anlatmaktadır. Ardından olay ve olgu kavramları, tarih kaynakları (birincil ve ikincil kaynaklar) açıklanmaktadır. Son bölümde ise tarihin zamana, mekana ve konuya göre sınıflandırılması ele alınmaktadır. Video, tarih biliminin temel kavramlarını öğrenmek isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
German dates follow day-month-year order. Single-digit dates use "0" placeholder. Periods follow day and month numbers. No space needed after period
Bu video, Ders.com tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Bir eğitmen tarafından Türkçe yazım kuralları konusunda bilgi verilmektedir.. Video, sayıların yazımı, gün ve ayların yazımı ile tarihlerin yazımı konularını kapsamaktadır. Eğitmen önce sayıların rakamla veya yazıyla nasıl yazılacağını açıklar, ardından gün ve ayların belirli bir tarih bildirirse büyük harfle, bildirmezse küçük harfle yazılması gerektiğini anlatır. Son olarak tarihlerin yazımında gün, ay, yıl sırasının kullanılması gerektiğini belirtir. Her konu sonunda örnek cümleler ve yazım yanlışları içeren sorular çözülmektedir.
Tarih, geçmiş zamanın incelenmesi ve olayların yorumlanması bilimidir. Tarih, deney ve gözleme dayanmaz, nesnel verilere dayanır. Tarihin amacı insanın kendini tanımasıdır
"Tarih Söyleşileri" programında sunucu ve Akif Hoca adlı tarihçi arasında geçen bu video, Ahmet Cevdet Paşa'nın hayatı, kariyeri ve eserleri hakkında kapsamlı bir sohbeti içermektedir.. Video, Cevdet Paşa'nın 1823'te Bulgaristan'da doğumundan başlayarak eğitim sürecini, İstanbul'a gelişini, çeşitli nazırlıklar ve valiliklerdeki görevlerini, Meclis-i Ahkam-ı Adliye'deki faaliyetlerini ve Kanun-ı Esasi'nin hazırlanmasındaki rolünü kronolojik olarak ele almaktadır. Ayrıca Cevdet Paşa'nın hukuk anlayışı, siyasi görüşleri, aile hayatı ve "Tarih-i Cevdet", "Tezkire", "Kısas-ı Enbiya" gibi önemli eserleri de detaylı şekilde incelenmektedir.. Programda Cevdet Paşa'nın Osmanlı kültürü ile Batı kültürünün sentezini yapan önemli bir ilim adamı olduğu vurgulanırken, Meclis-i Ahkam-ı Adliye'nin kuruluşu, Nizamiye mahkemelerinin kurulması ve Türkçeye verdiği önem gibi konular da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, Cevdet Paşa'nın Osmanlı hukukunun modern kanun tekniğine uygun olarak Türkçe kaleme alınması ve Türkiye Cumhuriyeti'nin Osmanlı hukukunu terk etmesiyle onun kıymetinin takdir edilmediğini belirtmektedir.
Months are units of time measuring Moon's revolution around Earth. There are approximately 12 months in a year. Most months contain 30-31 days
Bu video, bir ustadın Osmanlı tarihi ve ilim konularında görüşlerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, İsmail Hakkı Uzunçarşılı'nın hayatı ve çalışmaları hakkında bilgi vererek başlamaktadır.. Videoda Osmanlı tarihi yazımı, özellikle İsmail Hakkı Uzunçarşılı'nın çalışmalarının değerlendirilmesi yapılmaktadır. Konuşmacı, tarih yazımında kaynak göstermenin önemini vurgulayarak, halka hitap eden tarihçilerin her cümleye kaynak göstermesinin gereksiz olduğunu belirtmektedir. Ayrıca ilim ve iman arasındaki ilişki, Türkiye'deki ilim ve servet kaynaklarının çürük olduğu iddiası ve tiyatro-sinema alanındaki telkin faaliyetleri hakkında görüşlerini paylaşmaktadır.
Bu video, Sınav Yayınları'nın "Yirmidört Adımda TYT AYT Tarih" setinin birinci adımını içeren bir eğitim dersidir. Tarih öğretmeni Ümit Akal, TYT ve AYT sınavlarına hazırlanan öğrencilere tarih biliminin temel kavramlarını anlatmaktadır.. Video, tarih biliminin tanımı ve özellikleriyle başlayıp, tarih araştırmalarının beş aşamalı sürecini (kaynak tarama, tasnif, tahlil-tenkit, terkip) detaylı şekilde açıklamaktadır. Ardından tarihin konuları (siyasi, askeri, ekonomik, kültürel, dini ve sosyal tarih), tarih yazım çeşitleri ve tarihe yardımcı bilimler (coğrafya, etnografya, arkeoloji, antropoloji, nümizmatik, filoloji, kronoloji, diplomasi) ele alınmaktadır.. Video, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerine örneklerle değinmekte ve tarihin milli ve toplumsal kimliğin inşasındaki rolü hakkında bilgiler içermektedir. Ayrıca, Leopold von Ranke, İbn Haldun ve Halil İnalcık gibi önemli tarih düşünürlerinin görüşleri ve Atatürk'ün tarih öğretimine verdiği önem de videoda paylaşılmaktadır.
Sıra sayıları konum ve zamanı gösteren sayılardır. Sayılar genellikle "-th" eki alır. 11, 12 ve 13 sayıları özel "-th" eki alır