Bir sayıyı tam bölen sayılara çarpan, bölenlere çarpan denir. Asal sayılar 1'den büyük, sadece 1 ve kendisine bölünebilen sayılardır. Asal olmayan sayılar çarpan ağacı veya bölen listesi ile gösterilir
Bu video, Abdülaziz Gürbüz tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK (En Küçük Ortak Kat) konularını öğrencilere anlatmaktadır.. Videoda EBOB ve EKOK kavramlarının temel anlamları açıklanmakta, ardından bu değerleri bulmanın iki farklı yöntemi detaylı olarak gösterilmektedir. İlk yöntem, sayıların ortak bölenlerini ve katlarını bulma yöntemidir, ikinci yöntem ise asal çarpanlara ayırma yöntemidir. Öğretmen, her iki yöntemi de örneklerle pekiştirmekte ve farklı sayı grupları için EKOK bulma tekniklerini adım adım göstermektedir.. Video, EKOK'un toplamı veya çarpımı gibi farklı soru tiplerini çözmekte ve gereksiz özelliklerin ezberlenmemesi gerektiğini vurgulamaktadır. Son bölümde, a, b ve c sayılarının EKOK'unun 80 olduğu ve bu sayıların toplamının en çok kaç olabileceği sorusu çözülmekte, bir sonraki derste EBOB konusuna devam edileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf matematik dersinde ortak katlar ve bölenler konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, kitaptaki 49-59. sayfaları ve sayfa 52-57'ye kadar olan bölümleri ele almaktadır.. Video, ortak katlar ve bölenler konusunu çeşitli günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır. Kan bağışı, çikolata-bisküvi fiyatları, doktor nöbetleri, sokak hayvanlarına yardım kampanyası, zeytinyağı doldurma, boru parçalama, elma-armut kutulara yerleştirme, kumaşları eşit uzunlukta parçalara ayırma, misket sayısını belirleme, top-kutu oyunu, buzdolabı fiyatı hesaplama, oklarla hedef tahtası üzerinde puan hesaplama, pirinç-bulgur poşetlerini doldurma ve parktaki aydınlatma direkleri gibi çeşitli problemler adım adım çözülmektedir.. Videoda ayrıca aralarında asal sayılar kavramı da açıklanmakta ve tablo üzerinden aralarında asal sayıları belirlemek için etkinlikler gerçekleştirilmektedir. Video, ölçme değerlendirme konusunun tamamlanmasıyla birinci temanın sona ermesiyle sona ermektedir.
Bu video, Melih Hoca tarafından Parti Matematik kanalında sunulan 6. sınıf öğrencilerine yönelik bir matematik dersidir.. Videoda öncelikle ortak bölenler konusu ele alınmakta, çarpanlar ve bölenler arasındaki ilişki açıklanmakta, 12 ve 20 sayılarının ortak bölenleri bulunmaktadır. Ardından en küçük ortak bölen (EKOK) kavramı anlatılmakta ve nohut-pirinç poşetleme problemi üzerinden pratik uygulamalar gösterilmektedir. Daha sonra ortak katlar konusu işlenmekte, bir sayının katlarının nasıl bulunacağı örneklerle açıklanmakta ve Zehra'nın kalemleri, Ayşe ve Fatma hemşirelerin nöbet tutma düzeni gibi problemler çözülmektedir.. Video, bir sınıftaki 24 öğrencinin her gruptaki öğrenci sayısı birbirine eşit ve 15'ten az olacak biçimde kaç farklı gruba ayrılabileceği problemi üzerinden ortak bölenlerin pratik uygulamasını göstermekte ve 24 öğrencinin 7 farklı gruba ayrılabileceği sonucuna varmaktadır. Video, 8. sınıfta karşılaşılacak ortak katlar konusuna geçiş yaparak sona ermektedir.
İki veya daha fazla sayının EBOB'u, sayıları kalansız bölen en büyük pozitif tamsayıdır. EBOB, sayıların ortak bölenlerinin çarpımı ile bulunur. En az iki sayı aralarında asal ise EBOB 1'dir
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine matematik dersinde en küçük ortak kat (EKOK) ve en büyük ortak bölen (EBOB) konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle EKOK ve EBOB kavramlarının tanımları yapılmakta, ardından 24 ve 36 sayıları üzerinden örnekler verilmektedir. Öğretmen, sayıların katlarını bulma ve çarpanlarına ayırma yöntemlerini adım adım göstermekte, ardından çeşitli örnekler üzerinden konuyu pekiştirmektedir. Ayrıca, kenar uzunlukları 10 metre ve 20 metre olan bir koridorun zeminini kırmızı-mavi kare şeklindeki fayanslarla döşeme ve 24 ile 36 sayılarının ortak katlarının kaç tanesi iki basamaklıdır gibi problemler çözülmektedir.. Video, 6. sınıf matematik dersinin ikinci ünitesinin sonunu getirmekte ve ortak bölenlerin en büyüğü bir olan sayıların ortak katlarının en küçüğünün bu sayıların çarpımı olduğu gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK (En Küçük Ortak Kat) konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, EBOB ve EKOK kavramlarının tanımıyla başlayıp, asal çarpanlara ayırma yöntemiyle bu değerlerin nasıl bulunacağını örneklerle göstermektedir. Ardından EBOB ve EKOK'un çarpımı ile sayıların çarpımı arasındaki ilişki, aralarında asal sayıların özellikleri ve ardışık çift sayıların EBOB'unun 2 olduğu gibi önemli özellikler anlatılmaktadır. Ayrıca EKOK'ları belirli bir değer olan sayıların toplamının en az veya en büyük değerini bulma yöntemleri de açıklanmaktadır.. Video, çeşitli örnek sorular üzerinden konuyu pekiştirir ve bir sonraki derste EBOB-EKOK problemlerinin devam edeceğini belirtir.
EBOB, iki veya daha fazla sayının her birini tam bölen en büyük doğal sayıdır. EKOK, iki veya daha fazla sayının ortak katlarından en küçüğüdür. Aralarında asal sayıların EBOB'ları 1'dir
EBOB, bir sayının en büyük ortak bölenidir. EKOK, bir sayının en küçük ortak katlarının toplamıdır. Aralarında asal sayılar EBOB'u 1'e böler
EKOK, sıfırdan farklı iki veya daha fazla sayının pozitif ortak katlarının en küçüğüdür. İki sayının tüm ortak katları, EKOK'larının birer katıdır. EKOK işleminin birleşme özelliği vardır
Bu video, Nimete Hoca tarafından sunulan bir ortaokul matematik dersidir. Öğretmen, ortak bölenler ve ortak katlar konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Videoda öncelikle ortak bölenlerin tanımı yapılarak, iki doğal sayının ortak bölenlerinin nasıl bulunacağı örneklerle açıklanmaktadır. Ardından asal çarpanlara ayırma yöntemi kullanılarak ortak bölenlerin en büyüğünü bulma tekniği gösterilmektedir. Daha sonra kesirlerin sadeleştirilmesinde ortak bölenlerin kullanımı anlatılmakta ve son olarak ortak katların tanımı yapılarak, iki doğal sayının ortak katlarının nasıl bulunacağı örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca en küçük ortak kat (EKOK) hesaplama yöntemleri adım adım gösterilmekte, sayıların katlarını yazarak ortak katları bulma yöntemi ve asal çarpanlara ayırma yöntemiyle EKOK hesaplama anlatılmaktadır. Son olarak, 4 cm en ve 6 cm boy dikdörtgenlerden en küçük kare oluşturma problemi çözülerek EKOK'un pratik uygulamaları gösterilmektedir.
EBOB, iki sayının ortak bölenleri arasındaki en büyük ortak bölendir. EKOK, iki sayının ortak katları arasındaki en küçük ortak kattır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK (En Küçük Ortak Kat) konularını içeren bir eğitim dersidir.. Videoda EBOB ve EKOK'un günlük hayattan örneklerle nasıl kullanıldığı anlatılmaktadır. İlk bölümde 11 farklı test sorusu çözülmekte, ikinci bölümde ise 80, 100 ve 120 sayılarının EBOB'unu bulma süreci adım adım gösterilmektedir. Sorular bere paketleme, bitki boy uzaması, ekmek üretim, ritmik sayma, tarla tel örgüsü, tavuk yumurtlama ve kitap dizme gibi çeşitli konuları içermektedir.. Video, matematik dersinde EBOB-EKOK konusunu pekiştirmek isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynak niteliğindedir ve gerçek hayat örnekleriyle konuyu somutlaştırmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Murat adlı öğrencisiyle birlikte 6. sınıf matematik dersini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde ortak katlar ve ortak bölenler kavramları örneklerle açıklanmakta, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen kavramları vurgulanmaktadır. İkinci bölümde ise aralarında asal sayılar konusu ele alınmakta, ardışık sayıların aralarında asal olması, ardışık çift sayıların aralarında asal olmaması ve bir ile tüm doğal sayıların aralarında asal olması gibi önemli bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca 98 sayısından en az hangi doğal sayı çıkarılırsa kalan 3 ve 5'e kalansız bölünür sorusu çözülerek ortak katlar konusu pekiştirilmektedir. Her iki kavram için de çeşitli örneklerle konu detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından 6. sınıf matematik konularından ortak bölenler ve ortak katlar konusunu anlatmaktadır.. Video, ortak bölenlerin ve ortak katların ne olduğunu açıklayarak başlıyor. Öğretmen önce ortak bölenlerin nasıl hesaplanacağını örneklerle gösteriyor, ardından ortak katların nasıl bulunacağını anlatıyor. Daha sonra bu konularla ilgili problemler çözülüyor: otobüs şoförlerinin nöbet tutma düzeni ve patates-soğan paketleme problemi gibi pratik uygulamalar sunuluyor. Video, izleyicilere bir problem çözmeleri için bir alıştırma ile sonlanıyor.