Üç dağıtım şirketi sırayla A iline uğruyor. İki saat 16 ve 20 saatte bir çalıyor. Üç uçak 18, 20 ve 32 günde bir havaalanına iniyor. İki vapur 16 ve 20 saatte bir limana yanaşıyor
Even composite number with 2 prime factors and 110 divisors. Prime factorization: 210 × 59. Sum of all divisors is 4997558082. Abundance is 997558082
Bu video, Deniz Çopur Hoca tarafından sunulan LGS 2025 hazırlık serisinin üçüncü bölümüdür. Bir matematik öğretmeni tarafından öğrencilere asal çarpanlara ayırma konusu anlatılmaktadır.. Videoda asal çarpanlarına ayırma yöntemleri detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk olarak asal çarpan algoritması (bölen listesi) yöntemi, ardından çarpan ağacı yöntemi örneklerle açıklanmaktadır. Ayrıca bilinmeyen harfleri bulma, pozitif tam bölen sayısını hesaplama ve asal çarpanların toplamını bulma gibi konular da işlenmektedir.. Video, EBOB ve EKOK konularında temel oluşturan bu konunun LGS sınavına hazırlanan öğrenciler için önemini vurgulamaktadır. Serinin üçüncü bölümü tamamlanmakta ve bir sonraki bölümde EBOB konusuna geçileceği belirtilmektedir.
Prime numbers are natural numbers greater than 1 that cannot be divided by smaller numbers. Prime factorization decomposes composite numbers into prime factors. Fundamental theorem states that all natural numbers greater than 1 are prime or factorizable
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, Arı Yayınları Atölyem kitabının değerlendirme testinin beşinci bölümünü çözmektedir.. Videoda toplam 16 soru çözülmektedir. Sorular genellikle EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK (En Küçük Ortak Kat) konularını içermektedir. Eğitmen her soruyu adım adım çözmekte, asal çarpanlara ayırma yöntemi kullanarak EBOB ve EKOK hesaplamalarını göstermekte ve doğru cevabı belirtmektedir. Video, öğrencilere bu konudaki bilgilerini pekiştirmeleri için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.
Bu video, Bülbül Öğretmen Eğitim kanalında yayınlanan bir matematik eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, 6. sınıf öğrencilerine çarpanlar ve katlar konusunu anlatmaktadır.. Video, çarpanların tanımı ve örneklerle açıklanmasıyla başlayıp, çarpan ağacı yöntemi detaylı olarak anlatılmaktadır. Ardından asal sayılar tanıtılarak, asal çarpanlara ayırma yöntemleri (çarpan ağacı ve bölen listesi) örneklerle gösterilmektedir. Son bölümde 54 sayısının asal çarpanlarına ayrılması adım adım anlatılmaktadır.. Videoda 15, 27, 45, 60, 18, 24 ve 54 gibi sayıların çarpanlarını bulma yöntemleri örneklerle açıklanmakta, öğrencilere iyi çalışmalar dilekleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan matematik problemlerinin çözümünü içeren eğitim içeriğidir. Öğretmen, Fenomen Yayınları matematik fasikülünden soruları adım adım çözmektedir.. Videoda toplam 8 farklı matematik problemi çözülmektedir. Problemler çarpanlar, pozitif bölenler, çarpan sayıları, asal çarpanlara ayırma, çokgenler, dikdörtgen ve kare alanları, kumbara sorusu ve çiçek sayısı hesaplama gibi konuları içermektedir. Her problem için eğitmen önce soruyu açıklayıp ardından çözüm yöntemini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, matematik derslerinde karşılaşılan problemlerin nasıl çözüleceğini göstermek ve öğrencilerin sınavlarına hazırlanmalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Özellikle asal çarpanlara ayırma yöntemi kullanarak pozitif bölenlerin sayısını bulma ve bunları çokgenlerle ilişkilendirme gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır.
EKOK, sıfırdan farklı iki veya daha fazla sayının pozitif ortak katlarının en küçüğüdür. İki sayının tüm ortak katları, EKOK'larının birer katıdır. EKOK işleminin birleşme özelliği vardır
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK (En Küçük Ortak Kat) konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle asal çarpanlara ayırma yöntemi hatırlatılarak başlanıyor, ardından EBOB ve EKOK kavramları açıklanıyor. Öğretmen, sayıların katlarını ve bölenlerini yazarak EBOB ve EKOK bulma yöntemlerini adım adım gösteriyor. Ayrıca, EBOB ve EKOK bulma için baloncuk yöntemi detaylı olarak anlatılıyor. Video, çeşitli sayı çiftleri için EBOB ve EKOK bulma örnekleriyle devam ediyor ve bir sonraki videoda bu konularla ilgili problemlerin çözüleceği belirtiliyor.
Bu video, Abdülaziz Gürbüz tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK (En Küçük Ortak Kat) konularını öğrencilere anlatmaktadır.. Videoda EBOB ve EKOK kavramlarının temel anlamları açıklanmakta, ardından bu değerleri bulmanın iki farklı yöntemi detaylı olarak gösterilmektedir. İlk yöntem, sayıların ortak bölenlerini ve katlarını bulma yöntemidir, ikinci yöntem ise asal çarpanlara ayırma yöntemidir. Öğretmen, her iki yöntemi de örneklerle pekiştirmekte ve farklı sayı grupları için EKOK bulma tekniklerini adım adım göstermektedir.. Video, EKOK'un toplamı veya çarpımı gibi farklı soru tiplerini çözmekte ve gereksiz özelliklerin ezberlenmemesi gerektiğini vurgulamaktadır. Son bölümde, a, b ve c sayılarının EKOK'unun 80 olduğu ve bu sayıların toplamının en çok kaç olabileceği sorusu çözülmekte, bir sonraki derste EBOB konusuna devam edileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
676 is a perfect square number. The square root of 676 is 26. The square of 676 is 4,56,976
LCM is the smallest number that is divisible by two or more numbers. LCM cannot be less than any number except 0. LCM can be calculated for two or more numbers using three methods
Bu video, Tonguç Akademi'de bir öğretmen ve 6. sınıf öğrencisi Zeynep arasında geçen eğitici bir ders formatındadır. Zeynep, Sevinç Koleji'nden başarılı bir öğrencidir.. Video, asal sayılar konusunu anlatmaktadır. Öncelikle asal sayıların tanımı (bir'e ve kendisine bölünebilen sayılar) açıklanmakta, ardından 20'den küçük asal sayılar (2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19) gösterilmektedir. Daha sonra asal çarpanlara ayırma yöntemi (en küçük asal çarpandan başlayarak) ve ortak bölenlerin en büyüğünü bulma (EBOB) konuları örneklerle anlatılmaktadır. Video, bir arsa problemi çözümüyle sonlanmaktadır.
Bu video, Partikül Matematik kanalından Melih Hoca tarafından sunulan bir matematik dersidir. Öğretmen, 9. sınıf matematiğinin temel konularından EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK (En Küçük Ortak Kat) konularını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle EBOB ve EKOK'un temel kavramları hatırlatılarak, ardından farklı çözüm yöntemleri gösterilmektedir. Öğretmen, asal çarpanlara ayırma yöntemi kullanarak EBOB ve EKOK hesaplamalarını örneklerle açıklamakta ve üç farklı problem üzerinden konuyu pekiştirmektedir. Problemler arasında fayanslarla zemin kaplama, yazıcıların kağıt basma süresi ve belirli sayıların katı olan en küçük sayı bulma gibi uygulamalar bulunmaktadır.. Video, 9. sınıf matematik dersinin yoğun konularını ele almakta ve gelecek derslerde periyodik problemlerle devam edileceğini belirtmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin Obeb (Ortak Bölenlerin En Büyüğü) ve Okek (Ortak Katların En Küçüğü) konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle Obeb ve Okek kavramlarının tanımı yapılmakta, ardından asal çarpanlara ayırma yöntemiyle bu kavramların nasıl bulunacağı gösterilmektedir. Öğretmen, çeşitli örnekler üzerinden konuyu pekiştirmekte ve iki doğal sayının toplamının en az kaç olabileceği, aralarında asal sayıların Okek'leri, üç basamaklı en küçük Okek'li sayı bulma gibi problemleri adım adım açıklamaktadır.. Video, bir serinin ilk bölümü olup, ikinci bölümde OBB problemlerine değinileceği belirtilmektedir. Matematik dersinde Obeb ve Okek konusunu öğrenmek veya pekiştirmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin öğrencilere asal sayılar ve bölenler konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada veya whiteboard üzerinde çözümleri adım adım göstermekte ve öğrencilere sorular sorarak interaktif bir ders anlatımı sunmaktadır.. Video, asal sayılar konusunun temel kavramlarından başlayarak, tekil asal sayılar, üç'ler asalı, aralarında asal sayılar, ikili asal sayılar gibi özel sayı türlerini ele almaktadır. Ayrıca, asal çarpanlara ayırma, pozitif tam sayı bölenlerinin sayısını bulma, tam sayı bölenleri, çift bölenler, tek bölenler ve asal bölenlerin sayısını hesaplama gibi konular detaylı şekilde işlenmektedir.. Videoda çeşitli matematik problemleri çözülmekte, her soru için adım adım çözüm yöntemleri gösterilmekte ve öğrencilerin kendi başlarına çözmeleri için ipuçları verilmektedir. Ayrıca, yayınevlerinin yanlış yazdığı sorular üzerinde durularak doğru çözümler gösterilmekte ve birinci baskı kitaplardaki bazı soruların ikinci baskıda düzeltilmiş olabileceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 8. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak ve kağıt-kalem kullanarak konuyu görsel olarak göstermektedir.. Video, 8. sınıf matematik konularının ilk bölümü olan "Çarpanlar ve Katlar" konusunu ele almaktadır. İçerik, pozitif tam sayıların çarpanları ve bölenleri arasındaki ilişkiyi açıklayarak başlayıp, asal sayıların tanımı, özellikleri ve asal çarpanlarına ayırma yöntemlerini detaylı olarak anlatmaktadır. Ayrıca çarpan ağacı yöntemi, asal çarpan duvarı ve üslü sayılar konuları örneklerle pekiştirilmektedir.. Videoda Cansu'nun marketten aldığı ürünlerin fiyatları ve sayıları hakkında bir problem, toplamları yedi olan iki basamaklı sayılar ve asal çarpanlarının çarpımı otuz olan üç basamaklı sayılar gibi çeşitli problemler çözülmektedir. Öğretmen, matematik problemlerinin çözümünde sabır ve tekrarın önemini vurgulayarak, öğrencilere kağıt ve kalemle yazarak çalışmanın faydalarını da anlatmaktadır.