Properties of Number 2000000000
Even composite number with 2 prime factors and 110 divisors. Prime factorization: 210 × 59. Sum of all divisors is 4997558082. Abundance is 997558082
- numbermatics.com
Even composite number with 2 prime factors and 110 divisors. Prime factorization: 210 × 59. Sum of all divisors is 4997558082. Abundance is 997558082
Kareköklü sayılar birden fazla biçimde yazılabilir. Aynı sayının farklı biçimleri asal çarpanlarına göre bulunabilir. Karekök içindeki tam kare sayılar özel biçimlerde gösterilebilir
Bu video, bir öğretmenin Yunan Yayınları Mereng serisi kapsamında kareköklü ifadeler konusunu anlattığı matematik eğitim içeriğidir.. Video, kareköklü ifadelerin a kök b şeklinde yazılması, karekök işlemleri ve karşılaştırılması konularını kapsamaktadır. İlk bölümde kareköklü ifadelerin tam kare ifadelerin çarpımı ve asal çarpanları ayırma yöntemleriyle yazılması anlatılırken, ikinci bölümde karekök ifadelerinin sıralanması, eşitliklerde harflerin yerine gelmesi gereken değerlerin bulunması ve kök içindeki sayıların asal çarpanlarına ayırılması gibi konular ele alınmaktadır.. Öğretmen, teorik bilgileri vererek başlayıp çeşitli örnekler üzerinden konuyu pekiştirmekte ve her bir etkinlik için detaylı çözüm adımlarını göstermektedir.
Fibonacci numbers start with 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987. F(n) = F(n-1) + F(n-2) for n > 1. F(2000) can be found exactly in 50 seconds on a Macintosh PowerBook G3
LCM is the smallest number that is divisible by two or more numbers. LCM cannot be less than any number except 0. LCM can be calculated for two or more numbers using three methods
676 is a perfect square number. The square root of 676 is 26. The square of 676 is 4,56,976
Bu video, Tonguç Akademi'de bir öğretmen ve 6. sınıf öğrencisi Zeynep arasında geçen eğitici bir ders formatındadır. Zeynep, Sevinç Koleji'nden başarılı bir öğrencidir.. Video, asal sayılar konusunu anlatmaktadır. Öncelikle asal sayıların tanımı (bir'e ve kendisine bölünebilen sayılar) açıklanmakta, ardından 20'den küçük asal sayılar (2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19) gösterilmektedir. Daha sonra asal çarpanlara ayırma yöntemi (en küçük asal çarpandan başlayarak) ve ortak bölenlerin en büyüğünü bulma (EBOB) konuları örneklerle anlatılmaktadır. Video, bir arsa problemi çözümüyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan matematik problemlerinin çözümünü içeren eğitim içeriğidir. Öğretmen, Fenomen Yayınları matematik fasikülünden soruları adım adım çözmektedir.. Videoda toplam 8 farklı matematik problemi çözülmektedir. Problemler çarpanlar, pozitif bölenler, çarpan sayıları, asal çarpanlara ayırma, çokgenler, dikdörtgen ve kare alanları, kumbara sorusu ve çiçek sayısı hesaplama gibi konuları içermektedir. Her problem için eğitmen önce soruyu açıklayıp ardından çözüm yöntemini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, matematik derslerinde karşılaşılan problemlerin nasıl çözüleceğini göstermek ve öğrencilerin sınavlarına hazırlanmalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Özellikle asal çarpanlara ayırma yöntemi kullanarak pozitif bölenlerin sayısını bulma ve bunları çokgenlerle ilişkilendirme gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin (RM Tayfa olarak kendini tanıtan) 10. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Videoda Mehmet Hoca ve Sercan Hoca adlı iki öğretmen bulunmaktadır.. Videoda sayılar konusunun üçüncü temasındaki "tam bölen sayısı" konusu detaylı şekilde anlatılmaktadır. Öğretmen, pozitif ve negatif bölen sayıları, bir sayının tam bölenlerinin sayısını bulmak için kullanılan formülü, asal çarpanlara ayırma, tam bölenlerin toplamı, asal bölen sayısı, asal olmayan bölen sayısı ve tek tam sayı bölen sayısı gibi konuları örneklerle açıklamaktadır.. Video, teorik bilgilerin yanı sıra pratik problemlerle desteklenmektedir. Öğretmen, gruplandırma problemleri, çit döşeme problemi gibi çeşitli uygulamalı soruları çözmekte ve her problem için hem uzun yol hem de kısa yol yöntemlerini göstermektedir. Video, bir sonraki derste EKOK ve EBOB konularının işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
The square root of 2025 is 45. It can be expressed as √2025, (2025)½, or (2025)0.5. 2025 is a perfect square
Bu video, bir öğretmen ve Fatma adlı yardımcı öğretmenin yer aldığı matematik eğitim içeriğidir.. Video, kareköklü ifadelerin a kök b biçiminde yazılması, karekök dışına çıkarma işlemleri ve karekök hesaplama konularını ele almaktadır. İçerikte karekök içindeki ifadenin asal çarpanlarına ayrılması, tam kare olan çarpanların karekök dışına alınması, katsayıların karekök içine alınması ve kareköklü ifadelerin sıralanması gibi konular örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda 80, 50, 96, 28, 147, 40 gibi sayıların karekökleri hesaplanırken, 16, 25, 49 gibi kare sayıların karekök dışına çıkarılması ve kalan kısmın kök içinde kalması gibi durumlar detaylı olarak ele alınmaktadır.
Bu video, matematik eğitimi formatında bir ders anlatımıdır. Konuşmacı, bir sayının pozitif tam bölenlerinin sayısını bulma yöntemini açıklamaktadır.. Video, 180 sayısının pozitif tam bölenlerinin sayısını bulma örneğiyle başlayıp, bu yöntemin neden kullanıldığını ve nasıl uygulandığını detaylı şekilde anlatmaktadır. Konuşmacı, bir sayının pozitif tam bölenlerinin sayısını bulmak için üslerin bir arttırılması gerektiğini ve bu sayıların kombinasyonlarından oluştuğunu açıklar. Ayrıca, belirli bir sayının pozitif tam bölenlerinin belirli bir sayıya (örneğin 9'a) katı olma durumlarını da örneklerle göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf matematik dersinde EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK (En Küçük Ortak Kat) kavramlarını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, EBOB ve EKOK kavramlarının temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve ardından farklı hesaplama yöntemlerini örneklerle gösteriyor. Öğretmen, asal çarpanlara ayırma, listeleme yöntemi, asal çarpan algoritması ve asal çarpan ağacı gibi farklı yöntemleri detaylı şekilde anlatıyor. Ayrıca, pekmez-tahin bidonları, çiftlikteki yaşlı ağaçlar gibi pratik problemler üzerinden konuyu pekiştiriyor.. Video, 8. sınıfta işlenen ve LGS'de sorular gelen bu konuyu kapsamlı bir şekilde ele alıyor. Aralarında asal sayıların EBOB'unun 1 olduğu gibi önemli genellemeler de sunuluyor ve öğrencilerin grup çalışması için örnekler veriliyor.
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan 9. sınıf matematik dersinin bir bölümüdür. Öğretmen, öğrencilere EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK (En Küçük Ortak Kat) konularını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle asal çarpanlara ayırma yöntemi hatırlatılarak başlanmakta, ardından EBOB ve EKOK kavramları detaylı şekilde açıklanmaktadır. Öğretmen, farklı sayı biçimlerinde (asal çarpanlara ayrılmış, üslü ifade şeklinde) bu sayıların nasıl bulunacağını örneklerle göstermekte, uzun yol ve kısa yol yöntemlerini adım adım anlatmaktadır.. Video, matematik ders kitabından alınan örnekler üzerinden ilerlemekte ve öğrencilerin konuyu kavramasını sağlamak için çeşitli problem çözümleri yapılmaktadır. Ayrıca, sınavlarda EBOB-EKOK konusundan garanti soru çıkacağı bilgisi de paylaşılmaktadır.