EBOB ve EKOK Kavramları
EBOB, iki veya daha fazla sayının ortak bölenlerinin en büyüğüdür. EKOK, iki veya daha fazla sayının ortak katlarının en küçüğüdür
- blog.edunette.com
EBOB, iki veya daha fazla sayının ortak bölenlerinin en büyüğüdür. EKOK, iki veya daha fazla sayının ortak katlarının en küçüğüdür
EBOB, en az iki sayının ortak bölenlerinin en büyüğüdür. EBOB, sayılar asal çarpanlarına ayrılıp bölenlerin çarpımıyla bulunur. Aralarında asal sayıların EBOB'u 1'dir. EBOB = d ise, a = dx ve b = dy şeklinde aralarında asal sayılar vardır
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf matematik dersinde ortak katlar ve bölenler konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, kitaptaki 49-59. sayfaları ve sayfa 52-57'ye kadar olan bölümleri ele almaktadır.. Video, ortak katlar ve bölenler konusunu çeşitli günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır. Kan bağışı, çikolata-bisküvi fiyatları, doktor nöbetleri, sokak hayvanlarına yardım kampanyası, zeytinyağı doldurma, boru parçalama, elma-armut kutulara yerleştirme, kumaşları eşit uzunlukta parçalara ayırma, misket sayısını belirleme, top-kutu oyunu, buzdolabı fiyatı hesaplama, oklarla hedef tahtası üzerinde puan hesaplama, pirinç-bulgur poşetlerini doldurma ve parktaki aydınlatma direkleri gibi çeşitli problemler adım adım çözülmektedir.. Videoda ayrıca aralarında asal sayılar kavramı da açıklanmakta ve tablo üzerinden aralarında asal sayıları belirlemek için etkinlikler gerçekleştirilmektedir. Video, ölçme değerlendirme konusunun tamamlanmasıyla birinci temanın sona ermesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere matematik dersi yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, yeni müfredatla tam uyumlu süper sorular hazırladığını belirtmektedir.. Videoda sınavda çıkma ihtimali yüksek olan çeşitli matematik problemleri adım adım çözülmektedir. İçerik, sayıların bölünebilme kuralları, ortak bölenler, nicel ve kategorik veriler, kök-yaprak yöntemi gibi konuları kapsamaktadır. Her problem için detaylı çözüm yöntemleri gösterilmekte ve sınavda çıkabilecek tarzda örnek sorular ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca en büyük çarpanı 21 olan sayının katlarını bulma, ipi eş parçalara ayırma, bahçenin çevre uzunluğunu hesaplama, sayıların 4, 5 ve 6 ile bölünebilme kuralları, nohut ve mercimek paketleme problemi gibi çeşitli matematik soruları çözülmektedir.
Ebob (b) en büyük, ekok (k) en küçük ortak bölen anlamına gelir. Ortak bölenler EBOB ile bulunur
Bu video, Kurt Akademi YouTube kanalında bir öğretmenin 6. sınıf öğrencileri için hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, mobil yayınlar fasikül soru bankası birinci fasikül bold test sorularını çözmektedir.. Videoda ortak bölenler ve ortak katlar konusu ele alınmaktadır. İlk bölümde 1-12. sorular, ikinci bölümde ise 13-16. sorular adım adım çözülmektedir. Sorular arasında sayıların ortak bölenlerinin toplamı, ortak katlarının bulunması, en küçük ortak kat (EKOK) ve en büyük ortak bölen (EBOB) hesaplamaları, bölünebilme kuralları gibi çeşitli matematik problemleri bulunmaktadır.. Sorular arasında Atatürk'ün doğum yılı, sokaktaki evlerin kapı numaraları, boruların eş parçalara ayrılması, yarış pistindeki araçların buluşma zamanı gibi gerçek hayat örnekleri de bulunmaktadır. Her soru için çözüm yöntemleri detaylı olarak açıklanmakta ve doğru cevaplar belirtilmektedir.
Bu video, Zafer Hoca tarafından sunulan bir matematik eğitim dersidir. Öğretmen, EBOB (En Büyük Ortak Bölen) konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda EBOB'un ne olduğu açıklanarak başlanmakta, çarpanlar yöntemi ve asal çarpan algoritması gibi hesaplama yöntemleri örneklerle gösterilmektedir. Daha sonra EBOB'un günlük hayattan örneklerle nasıl uygulandığı, mercimek ve buğday torbaları, okul sınıfları, tarla direkleri ve parselleme gibi farklı senaryolarda EBOB'un nasıl hesaplanacağı anlatılmaktadır.. Video ayrıca EBOB ve EKOK arasındaki ilişkiyi açıklamakta, "çevre bölü EBOB" formülünü kullanarak direk sayısını hesaplama yöntemini göstermekte ve yeni nesil kazanım testinden örnek sorular çözmektedir. Özellikle "hiç artmayacak şekilde", "eşit sayıda" ve "en az maliyet" gibi ifadelerin EBOB ile ilişkisi vurgulanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan matematik eğitim içeriğidir. Yaz kampı kapsamında EBOB (En Büyük Ortak Bölen) konusundaki problemleri çözmektedir.. Videoda, 9'dan 14'e kadar olan EBOB problemleri adım adım çözülmektedir. Öğretmen, ardışık sayıların EBOB'unun 1 olduğunu, birbirinin katı olan sayıların EBOB'unun küçük olan sayı olduğunu ve çeşitli uygulamalı problemleri (kütük kesme, çiftçinin yem çuvallarını paylaşması, aydınlatma direkleri yerleştirme, fayans yerleştirme ve tarlalarda fidan dikme) EBOB kavramı kullanarak çözmektedir.. Her problem için detaylı çözüm adımları ve hesaplamalar sunulmakta, farklı çözüm yöntemleri gösterilmektedir. Video, bir sonraki videoda görüşmek üzere sonlanmaktadır.
İki veya daha fazla sayının EBOB'u, sayıları kalansız bölen en büyük pozitif tamsayıdır. EBOB, sayıların ortak bölenlerinin çarpımı ile bulunur. En az iki sayı aralarında asal ise EBOB 1'dir
Parçalama ve bölme gerektiren sorularda EBOB kullanılır. Bütünden parçaya gidildiğinde EBOB tercih edilir. Bölen sorusunda EBOB kullanılır. Örnek: 6-8-12 kg bulgur için 13 poşet gerekir
EBOB, iki sayının ortak bölenleri arasındaki en büyük ortak bölendir. EKOK, iki sayının ortak katları arasındaki en küçük ortak kattır
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan bir matematik dersidir. Öğretmen, ortak bölenler ve ortak katlar konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, öncelikle ortak bölenlerin tanımı ve 24 ile 30 sayılarının ortak bölenlerini bulma örneğiyle başlamakta, ardından günlük hayattan örneklerle (yağ şişeleri, bahçe ağaçları, fasulye-nohut torbaları) konuyu pekiştirmektedir. Daha sonra ortak katlar kavramı açıklanmakta ve 30 ile 40 sayılarının ortak katları ile iki minibüsün tekrar birlikte hareket etme süresi gibi örnekler verilmektedir. Son bölümde ise vazodaki çiçeklerin dörderli ve beşerli gruplandırılabildiği, sepetteki elmaların dokuz'ar ve oniki'şer sayıldığında hiç elma artmadığı gibi iki farklı problem çözülmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK (En Küçük Ortak Kat) konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, EBOB ve EKOK kavramlarının tanımıyla başlayıp, asal çarpanlara ayırma yöntemiyle bu değerlerin nasıl bulunacağını örneklerle göstermektedir. Ardından EBOB ve EKOK'un çarpımı ile sayıların çarpımı arasındaki ilişki, aralarında asal sayıların özellikleri ve ardışık çift sayıların EBOB'unun 2 olduğu gibi önemli özellikler anlatılmaktadır. Ayrıca EKOK'ları belirli bir değer olan sayıların toplamının en az veya en büyük değerini bulma yöntemleri de açıklanmaktadır.. Video, çeşitli örnek sorular üzerinden konuyu pekiştirir ve bir sonraki derste EBOB-EKOK problemlerinin devam edeceğini belirtir.
Bu video, matematik eğitimi formatında bir problem çözümü sunmaktadır.. Videoda, A, B ve C sayılarının EBOB'ları (en büyük ortak bölenleri) hakkında bilgiler verilerek, bu sayıların en küçük değerlerini bulma problemi çözülmektedir. Önce A'nın EBOB'ının 5 olduğu, ardından A'nın EBOB'ının 2 olduğu ve son olarak A'nın EBOB'ının 2 ve 9 olduğu belirtilerek, A'nın 10, B'nin 45 ve C'nin 18 olduğu hesaplanmaktadır. Son olarak bu sayıların toplamının 73 olduğu gösterilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin Murat adlı öğrencisiyle birlikte 6. sınıf matematik dersini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde ortak katlar ve ortak bölenler kavramları örneklerle açıklanmakta, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen kavramları vurgulanmaktadır. İkinci bölümde ise aralarında asal sayılar konusu ele alınmakta, ardışık sayıların aralarında asal olması, ardışık çift sayıların aralarında asal olmaması ve bir ile tüm doğal sayıların aralarında asal olması gibi önemli bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca 98 sayısından en az hangi doğal sayı çıkarılırsa kalan 3 ve 5'e kalansız bölünür sorusu çözülerek ortak katlar konusu pekiştirilmektedir. Her iki kavram için de çeşitli örneklerle konu detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Melih Hoca tarafından Parti Matematik kanalında sunulan 6. sınıf öğrencilerine yönelik bir matematik dersidir.. Videoda öncelikle ortak bölenler konusu ele alınmakta, çarpanlar ve bölenler arasındaki ilişki açıklanmakta, 12 ve 20 sayılarının ortak bölenleri bulunmaktadır. Ardından en küçük ortak bölen (EKOK) kavramı anlatılmakta ve nohut-pirinç poşetleme problemi üzerinden pratik uygulamalar gösterilmektedir. Daha sonra ortak katlar konusu işlenmekte, bir sayının katlarının nasıl bulunacağı örneklerle açıklanmakta ve Zehra'nın kalemleri, Ayşe ve Fatma hemşirelerin nöbet tutma düzeni gibi problemler çözülmektedir.. Video, bir sınıftaki 24 öğrencinin her gruptaki öğrenci sayısı birbirine eşit ve 15'ten az olacak biçimde kaç farklı gruba ayrılabileceği problemi üzerinden ortak bölenlerin pratik uygulamasını göstermekte ve 24 öğrencinin 7 farklı gruba ayrılabileceği sonucuna varmaktadır. Video, 8. sınıfta karşılaşılacak ortak katlar konusuna geçiş yaparak sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere matematik dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, iki doğal sayının ortak bölenleri ve ortak katları konusunu adım adım açıklamaktadır.. Video, ortak bölenlerin ve ortak katların tanımı ile başlayıp, bulma yöntemlerini örneklerle göstermektedir. Ardından günlük hayattan örneklerle (paylaşma, paketleme, kesir sadeleştirme) ortak bölen ve ortak kat problemlerinin çözümü anlatılmaktadır. Son bölümde ise Yusuf Emir'in ilaç içme saatleri, Ali'nin bilyelerini sayma, terazi dengesi, bayrak dizme ve aynayı taşlarla süsleme gibi çeşitli problemler çözülmektedir.. Videoda ayrıca yeni nesil sorulara da yer verilmekte ve bir sonraki videoda kümelerin anlatılacağı belirtilmektedir.