Bu video, 5. sınıf okuma becerileri kitabından "Su Sporları" konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, kitaptan alınan metni okuyup soruları çözmektedir.. Video, su sporlarının önemi ve çeşitli su sporları hakkında bilgiler sunmaktadır. İçerikte yüzme, paletli yüzme, sörf, su kayağı, wakeboard, yelken, serbest dalış, tüplü dalış, kano, kürek ve rafting gibi su sporları tanıtılmaktadır. Her bir spor için temel bilgiler, özellikleri ve ilgili sorular çözülmektedir. Video, öğrencilerin su sporları hakkında bilgi edinmelerine ve okuma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde yapılandırılmıştır.
Okuduğunu anlama, metni anlama ve bilinçli olarak yorumlama yeteneğidir. Anlama, metin anlama ve kelime bilgisi olmak üzere iki bileşenden oluşur
Okuma, başkasının yardımıyla düşünmek ve yargı gücünü geliştirmektir. Seçerek ve özümseyerek yapılan okuma, dünyayı daha iyi anlamayı sağlar
Bu video, bir öğretmenin 1. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Türkçe okuma dersidir. Öğretmen, önceki videoda hece ve kelime tablosunu bitirdiklerini belirterek, şimdi cümleler ve metinleri okumaya başladıklarını açıklıyor.. Videoda öğretmen, "anne elinle nane at", "inal anten al", "lale tane tane anlat" gibi cümleleri yavaşça ve hızlandırarak okuyor. Öğrenciler de kalemle birlikte takip ediyor ve kelime kelime okuyor. Video, bir sonraki gruba geçileceği ve harflerin yazılışlarını izlemeleri gerektiği bilgisiyle sonlanıyor.
Site 10.000'den fazla cümle okuma materyali sunmaktadır. Materyaller okuma, yazma, matematik ve Türkçe konularını kapsamaktadır. Çeşitli harf ve ses çalışmaları bulunmaktadır
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe okuma becerilerini geliştirmek için hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, daha önce öğretilen küçük ve büyük harfleri kullanarak yeni heceler ve kelimeler oluşturmayı öğretmektedir.. Video, "a" ve "na" seslerinin birleştirilmesiyle oluşan "an" ve "na" hecelerinin öğretimini içermektedir. Öğretmen önce bu heceleri tek tek okuyup tekrar ettiriyor, ardından "ana" kelimesini oluşturuyor ve son olarak tüm heceleri ve kelimeleri içeren sayfaları birlikte okuyor. Video boyunca tekrarın önemi vurgulanarak, öğrencilerin kulağını dolması için bol bol tekrar yapmaları tavsiye ediliyor.
Bu video, "Kolay Okul" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, 1. sınıf öğrencilerine yönelik hızlı okuma dersi vermektedir.. Videoda "o" sesi ile ilgili hızlı okuma metinleri çalışılmaktadır. Öğretmen önce yavaş okuyarak "at", "ot", "ona", "otel", "olta", "tonla", "nota", "elinle" gibi kelimeleri tekrar eder, ardından daha hızlı okuyarak öğrencilerin takip etmesini sağlar. Video, bir sonraki ses çalışmasına geçileceği bilgisiyle sonlanır.
Paragraf, bir yazının satırbaşından satırbaşına kadar olan bölümüdür. Her paragrafta bir düşünce savunulur ve giriş, gelişme, sonuç bölümleri vardır. Paragrafta konu, başlık, ana düşünce ve yardımcı düşünceler bulunur
Dinleme/izleme metinlerini yönetme ve ön bilgilerle bağlantı kurma. Metnin yazılış amacını tahmin etme ve çıkarım yapma. Metinleri içerik, tür ve üslup açısından karşılaştırma
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencileri için hazırladığı Türkçe dersi eğitim içeriğidir.. Videoda iki ana bölüm bulunmaktadır: İlk bölümde 5. sınıf okuma becerileri dersi 2. dönem 1. yazılı sınavının açık uçlu soru örnekleri çözülmekte, metin analizi, cümle sıralama, metin anlama, grafik yorumlama ve kurgu kavramı gibi konular ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Türkçe dil bilgisi konuları işlenmekte, bağlaçlar, geçiş ve bağlantı unsurları, karşılaştırma cümleleri, deyimler, atasözleri, nesnel anlatım, abartı, sebep-sonuç ilişkisi ve dörtlü konuları örneklerle açıklanmaktadır.. Video, öğrencilerin yazılı sınavlarına hazırlık için çeşitli soru tiplerini içermekte ve her soru için adım adım çözüm yöntemlerini göstermektedir.
Bu video, "Mutlu Okul" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, öğrencilere Türkçe okuma becerilerini geliştirmek için hece, kelime ve cümle okuma çalışmaları sunmaktadır.. Video, önce önceki derslerde öğretilen "el", "lale", "ela" gibi hecelerin tekrarıyla başlıyor. Ardından "e", "u", "a" ve "k" seslerinden oluşan heceler (e-c, e-e, a-a, a-k, le-le, la-la, kek-kek, kl-kel, kalk-kalk, ekle-ekle, kelek-kelek, kelle-kelle) öğretiliyor. Son bölümde ise bu hecelerden oluşan cümleler okunuyor ve "iki kek al", "keke şeker ekle", "kalk kek al" gibi basit cümleler tekrar ediliyor.
Alfabe, harflerin belirli sırayla dizilmiş halidir. Alfabede 29 harf vardır: 8 ünlü, 21 ünsüz harf. Hece, ağzın bir hareketiyle çıkan ses ve ses gruplarıdır
Bu video, "Mutlu Okul" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, izleyicilere C sesi ile ilgili hece birleştirme ve kelime okuma çalışmaları sunmaktadır.. Video, C sesinin tanıtımı ve görsellerle gösterilmesiyle başlıyor. Ardından hece birleştirme çalışmaları (e-c, a-c, o-c, u-c, ö-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï-c, i-c, a-c, u-c, o-c, ï
Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf İngilizce dersi için sınav hazırlığı yapan eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde 11. sınıf İngilizce 1. dönem 1. yazılı sınavı için hazırlanmış örnek bir sınavın çözümü adım adım gösterilmektedir. İkinci bölümde ise İngilizce'de spor ve tercihler hakkında soru-cevap şeklinde ilerleyen bir ders içeriği sunulmaktadır.. Videoda iş ilanları ve CV'lerle ilgili sorular, ünlü kişilerin hayatları hakkında metinler, okuma soruları, spor tercihleri ve hobiler hakkında diyaloglar bulunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere beş cümle içeren bir paragraf yazma alıştırması da verilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı bilgilendirici metinlerde önemli ve önemsiz ifadeleri nasıl belirleyeceğimizi anlatmaktadır.. Video, bilgilendirici metinlerde önemli ifadelerin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından iki örnek üzerinden (bir olay yazısı ve bir düşünce yazısı) bu kavramları uygulamalı olarak gösteriyor. Önemli ifadelerin hikayenin temel olay örgüsünü, karakterlerin arasındaki ilişkiyi ve ana fikri destekleyen cümleler olduğu, önemsiz ifadelerin ise konuya renk katan ancak ana mesaj için kritik olmayan bilgiler içerdiği vurgulanıyor. Video, önemli ifadelerin nasıl değerlendirileceğini özetleyerek sonlanıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan metin analizi konulu kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, metin kavramının tanımıyla başlayıp, metinde konu, ana fikir, yardımcı fikirler, anahtar kelimeler ve başlık gibi temel kavramları detaylı şekilde açıklamaktadır. Eğitmen, her bir kavramı örneklerle pekiştirmekte ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini çözerek konuları uygulamalı olarak göstermektedir.. Videoda "David Copperfield" romanı örneği üzerinden ana fikrin toplumsal değişimlere yol açabileceği gösterilmekte, yardımcı düşüncelerin ne olduğu açıklanmakta ve başlık kavramı detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca, konuları ve ana fikirleri bulma yöntemleri, anahtar kelimelerin önemi ve ana fikir cümlelerinin özellikleri gibi önemli noktalar vurgulanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı okuma becerileri dersi yazılı sınav sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, Ezop masallarından alınan bir hikaye üzerinden soruları açıklamaktadır.. Videoda öncelikle güneş ve rüzgar arasındaki bir hikaye üzerinden ana fikir, başlık yazma ve sözcük gruplarına eşleştirme soruları çözülmektedir. Ardından atasözleri ve deyimler ile ilgili sorular ele alınmaktadır. Öğretmen, soruları adım adım açıklayarak öğrencilere yardımcı olmakta ve bazı atasözlerinin anlamlarını günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, "Mutlu Okul" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, öğrencilere Türkçe okuma becerilerini geliştirmek için "o" sesi ile ilgili heceler ve kelimeleri öğretmektedir.. Videoda öğretmen, "o" sesi ile başlayan heceler ve kelimeleri tablo şeklinde okuyarak öğrencilere örnek vermektedir. Öğretmen her hece veya kelimeyi renklendirerek ve tekrar ederek, öğrencilerin dikkat etmesini sağlamaktadır. Video boyunca "al", "lo", "on", "no", "ok", "kol" gibi heceler ve bunların çeşitli kombinasyonları (koli, kilo, kola, koni, okan, oğlan, kano, ekol, kolla, kokla, konak, kokan, kolon, kakao, koala, kanola) tekrarlanmaktadır.
Bu video, uzun metinleri ve paragrafları okurken zorlanan öğrencilere yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Video, paragrafların temel bileşenlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. İlk olarak ana fikir, yardımcı fikir, konu ve başlık kavramları tanımlanmakta, ardından şiirde ana duygu, duyu, karakter özellikleri gibi konular ele alınmaktadır. Son bölümde ise iyi bir yazının sahip olması gereken anlatım özellikleri (özgünlük, özlülük, doğallık, duruluk, sürükleyicilik, akıcılık, tutarlılık, açıklık, ulusallık, evrensellik, sadelik ve kalıcılık) açıklanmaktadır. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini de örneklerle göstermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere satır başı ve satır sonu görme egzersizi sunmaktadır.. Videoda, metinde satır başlarında ve satır sonunda bulunan kelimelerin altlarının çizildiği bir çalışma gösterilmektedir. Egzersizin amacı, okuma sırasında satır başlarını daha iyi yakalamak ve satır atlamalarını önlemektir. İzleyicilere, herhangi bir kitaptan sayfanın satır başındaki ve sonundaki kelimelerini çizerek bu egzersizi yapabilecekleri ve bu çalışmayı ne kadar çok yaparlarsa gözlerinin görme alanının genişleyeceği belirtilmektedir.