Okuma Yazma Öğretimi Rehberi
Çocuklar sesleri bilmelerine rağmen heceleri birleştirmekte zorlanırlar. Önce açık hecelerle başlamak daha kolaydır. Heceleri renkli gösterip doğru ayırma yöntemi kullanılmalıdır
- ozeldersalani.com
Çocuklar sesleri bilmelerine rağmen heceleri birleştirmekte zorlanırlar. Önce açık hecelerle başlamak daha kolaydır. Heceleri renkli gösterip doğru ayırma yöntemi kullanılmalıdır
Bu video, başarılı olamayan öğrenciler için alternatif bir okuma öğretim yöntemi olan Başar yönteminin uygulamasını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, ses temelli elain yöntemiyle başarılı olamayan öğrenciler için tasarlanmış Başar yöntemi anlatılmaktadır. Bu yöntemde, Türkçedeki 29 ses tek tek öğretilip, heceler oluşturulmakta ve bu hecelerden kelimeler ve cümleler yapılmaktadır. Video, seslerin üretilmesi, hecelerin oluşturulması ve cümlelerin öğrenilmesi aşamalarını içeren pratik uygulamalarla ilerlemektedir.
Hece, ağızdan tek seferde çıkan seslerdir. Heceler sesli harfler veya sesli-sessiz harflerin birleşiminden oluşur. Her hece bir sesli harf barındırır
Hiragana alfabesinde あ, い, う, え, お olmak üzere 5 sesli hece bulunur. Hiragana heceleri farklı stillerde yazılabilir ancak anlamları değişmez. Yüzlerce farklı stil kullanılabilir, ancak hepsi aynı anlama gelir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe heceler öğretim içeriğidir.. Videoda e, u, a ve seslerinden oluşan heceler (el, la, ak, k, ek, kel, lak, kal, kek, kalk) tekrar tekrar okunmaktadır. Eğitmen önce heceleri yavaş yavaş okuyup, ardından daha hızlı okuma alıştırmaları yapmaktadır. Video, izleyicilerin heceleri önce kendilerinin okumasını teşvik eden bir etkinlikle sonlanmaktadır.
Öğretmen Yaren'e okuma kitabını sıranın üzerine koymasını söyler. Yaren kitabı sıranın altından çıkarıp üzerine koyar
Bu video, ilk okuma yazma dersi formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, izleyicilere "a" sesi ile hece oluşturma ve okuma çalışmaları yapmaktadır.. Video, "a" sesinin tanınması ve işaretlenmesiyle başlayıp, küçük ve büyük "a" harflerinin yazılışını göstermektedir. Ardından "a" sesiyle heceler ve kelimeler oluşturulup okunmaktadır. Son bölümde ise "a" sesiyle cümleler ve okuma metinleri okunmaktadır. Video, izleyicilerin "a" sesini tanıyıp heceler ve kelimeler oluşturabilmesi için adım adım rehberlik etmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 1. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Türkçe sesler dersidir. Öğretmen, ikinci grup seslerden son sesi öğretmektedir.. Videoda öğretmen, heceleri birleştirerek kelimeler oluşturma sürecini adım adım göstermektedir. Önce "e", "i", "o", "u" gibi temel sesleri tekrar edip, ardından "ma", "mi", "mo", "mu" gibi heceleri birleştirerek "mal", "mi", "mo", "mu" gibi kelimeleri öğretmektedir. Daha sonra "ama", "hır", "mat", "mart", "mont", "mama", "mani", "mola", "elma", "orman", "omlet", "lokum", "armut", "kemik", "moon", "limon", "mantı", "mutlu", "minik", "mete", "kemal" gibi kelimeleri tekrar ederek dersi tamamlamaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe heceleri öğrettiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, görsellerdeki nesnelerin isimlerini hecelerine ayırarak hece sayısını belirtmektedir.. Videoda, elma, çilek, dondurma, televizyon, ekmek, limonata, etek, yazıcı, tilki, mandalina, daktilo, limon, sandalye, armut, avokado, keklik, örümcek, inek ve tencere gibi çeşitli nesnelerin isimleri hecelerine ayrılarak hangi kelimenin kaç heceli olduğu açıklanmaktadır. Öğretmen, her kelimenin ağzımızın kaç hareketiyle söylenmesi gerektiğini vurgulayarak hece sayısını belirtmektedir.
Çalışma sayfaları hece, çizgi ve kelime çalışmaları içermektedir. Birinci grup sesler ve harf çalışmaları bulunmaktadır. Düzenli ve serbest çalışma seçenekleri mevcuttur. Parmak güçlendirme çalışmaları yer almaktadır. Yaprak test ve oyun örnekleri sunulmaktadır
Bu video, Türkçe okuma eğitimi için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Bir eğitmen, izleyicilere sesi geçen heceler ve kelimeleri öğretmektedir.. Video, önce hecelerin okunmasıyla başlayıp, ardından bu hecelerin sesleriyle birleştirilerek kelimelerin okunmasıyla devam etmektedir. Eğitmen, "ki", "ku", "mu", "el", "ar", "k", "ek", "k", "ta", "li", "lo", "k", "mik", "mal", "ka", "rem", "m", "t", "mek", "lek", "metin" gibi heceleri ve bunların sesleriyle birleştirerek "kim", "kum", "mum", "elma", "armut", "kalem", "ekmek", "keman", "kemer", "tamir", "limon", "lokum", "kemik", "kemal", "kamil", "kerem", "mete", "melek", "metin" gibi kelimeleri öğretmektedir. Video, bu kelimelerin oluşturduğu metinlerin okunmasıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin çocuklara Türkçe heceleri öğrettiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, "an", "and", "en", "in", "at", "e", "it", "al", "alt", "el", "il", "na", "ne", "ta", "te", "ten", "ni", "nin", "mil", "nil", "la", "lan", "lat", "le" ve "led" gibi heceleri öğretmektedir.. Videoda öğretmen, her heceyi önce tek tek söyleyip ardından yanına gelen harfi ekleyerek birleştirmeyi öğretmektedir. Her hece için tekrar tekrar okuma ve birleştirme alıştırmaları yapılmakta, öğrencilerin birlikte tekrar etmesi istenmektedir. Video, Türkçe hecelerini öğrenmek isteyenler için temel bir eğitim kaynağıdır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir eğitmen tarafından Türkçe heceler ve kelimelerin okunmasını öğretmektedir.. Videoda, sesi geçen heceler ve kelimelerin birlikte okunması ve öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Eğitmen, önce tek heceleri (a, s, e, i, o, u, ü) okuyup, ardından bu heceleri çeşitli seslerle (ı, r, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u, u
Bu video, Türkçe sesli harfler eğitimi formatında hazırlanmış bir içeriktir. Video boyunca "e" harfinin farklı kombinasyonlarıyla oluşturulan heceler ve kelimeler tekrarlanmaktadır.. Video, "e" harfinin tek başına ve diğer harflerle birlikte (k, l, a gibi) oluşturduğu heceleri ve kelimeleri göstermektedir. Önce basit heceler (ek, el, ek) tekrarlanıp, daha sonra bunların birleşimleri (leke, kelek, elek) ve kısa kelimeler (kalk, lale) gösterilmektedir. Video sonunda izleyicilere "şimdi siz okuyun" diyerek aktivite yapmaları istenmektedir.
Bu video, Tonguç Akademi 1. sınıf kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, Lale ve Kelek adlı karakterlerle birlikte öğrencilere Türkçe harfleri ve heceleri öğretmektedir.. Videoda "ı" harfinin e, l ve a harfleriyle birleşmesi ve bu birleşimlerden oluşan heceler (ak, e, k, le, kek, kalk, ekle, kelek) ve kelimeler (elek, kale, karpuz) öğretilmektedir. Öğretmen, kelimeleri hem okuyup hem de yazarak göstermekte ve günlük hayattan örneklerle (mutfakta un eleme, kumdan kale yapma, sabah kalkma) anlatmaktadır.. Video, cümle kurma alıştırmalarıyla devam etmekte ve öğrencilerin kendi çalışma kağıtlarında bu kelimeleri yazmalarını önermektedir. Ayrıca, Tonguç adlı bir karakterin gelecek derslerde öğrencilerin okuma yazma çalışmalarını kontrol edeceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tarafından K harfi ile ilgili heceler ve kelimelerin okunmasını içermektedir.. Videoda öncelikle K harfi ile başlayan heceler (ok, e, i, ik, a, ka, kat, kel, kek, ket, ki, kit, koai, koli, kal, kok, tak, tok, iki, no, kano, kene, kete, kila, toka, tek, etek, etik, inek) tekrarlanarak okunmaktadır. Ardından bu hecelerin birleştirilerek kelimeler oluşturulması gösterilmektedir. Video, K harfi ile başlayan heceler ve kelimelerin öğrenimini amaçlayan eğitim amaçlı bir içeriktir.
Bu video, Renkli Okul kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, öğrencilere ilk okuma yazma dersi vermektedir.. Video, sesi ile Ece birleştirme, kelime oluşturma ve cümle okuma çalışmaları üzerine odaklanmaktadır. İçerikte önce "s" sesinin varlığı kontrol edilmekte, ardından büyük ve küçük "s" sesinin yazılışı gösterilmektedir. Daha sonra hece oluşturma çalışmaları yapılarak "ek", "ak", "ka", "kek", "kel", "kal", "kalk" gibi heceler birleştirilmekte ve cümleler okunmaktadır. Video, öğrencilerin aktif olarak tekrar etmesi ve defterlerine yazması gerektiği vurgulanarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi dersi verdiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek dersi anlatmaktadır.. Video, tığ sesinin içindeki heceler ve kelimelerin öğretimini içermektedir. Öğretmen önce "at", "et", "ta", "te" gibi temel heceleri öğretmekte, ardından "and", "tat", "ten", "ata", "tane", "anten" gibi kelimeleri oluşturmaktadır. Video, hecelerin tekrarlı okunması, anlamlı kelimelerin oluşturulması ve tekrar edilmesi şeklinde yapılandırılmıştır. Öğrenciler videoyu durdurup tekrar tekrar çalışabilirler.