Çalışma sayfaları anaokulu ve birinci sınıf öğrencileri için tasarlanmıştır. Harfler ve sesleri arasındaki farkı anlamak dil öğreniminin temelidir. Çalışma sayfaları yapılandırılmış ancak esnek bir yaklaşım sunar
Başında ü olan 415 kelime bulunmaktadır. Scrabble ve Türkçe araştırmalarında kullanılabilir. Kelime Bulma Makinesi ile daha kapsamlı sonuçlar elde edilebilir
K ile biten 19751 kelime bulunmaktadır. Kelimeler Scrabble oyununda kullanılabilir. Kelime bulma makinesi kullanılabilir
Bu video, Ringli Okul kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, izleyicilere ilk okuma yazma dersi sunmaktadır.. Videoda A sesleri ile hece ve kelime oluşturma çalışmaları yapılmaktadır. Öğretmen önce "at", "ta", "et", "tan", "anten", "tat", "tane" ve "tente" gibi heceleri ve kelimeleri göstermekte, ardından bu heceleri birleştirerek kelimeleri oluşturmaktadır. Video sonunda öğretmen, izleyicilere çalışmayı sessiz olarak tekrar etmelerini ve videoyu başa alarak tekrar tekrar çalışabileceklerini belirtmektedir.
Başında ö olan 871 kelime bulunmaktadır. Scrabble ve Türkçe araştırmalarında kullanılabilir. Kelime Bulma Makinesi ile daha kapsamlı sonuçlar elde edilebilir
Prefixes are bound morphemes added before roots or complex bases. All English prefixes are derivational, unlike suffixes. Words can contain multiple prefixes, like anti-pseudo-classicism
Bu video, "Renkl Kanalı" tarafından sunulan ilk okuma yazma etkinliklerinden biridir. Bir eğitmen tarafından sunulan ders formatında hazırlanmıştır.. Video, "u" sesinin öğretimini içermektedir. Önce "u" sesinin geçtiği varlıkları belirleme, ardından küçük ve büyük "u" sesinin yazılışını gösterme, son olarak "e" ve "u" seslerini kullanarak heceler ve kelimeler oluşturma çalışmaları yapılmaktadır. Eğitmen, "el", "elle" gibi kelimeleri ve bunların cümlelerde kullanımını örneklerle açıklamaktadır.
Game played on 15x15 board with 100 letter tiles. Players take turns drawing 7 tiles each. First player starts with tile closest to "A". Words must be horizontal or vertical, not diagonal
Bu video, "Keyifli Okul" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, öğrencilere yönelik ü sesi ile hece, kelime ve cümle oluşturma etkinliğini sunmaktadır.. Videoda öğretmen, ü sesini tekrar ederek heceler oluşturmakta ve ardından bu hecelerden kelimeler ve cümleler yapmaktadır. Etkinlik, ü sesiyle başlayan hecelerden başlayarak (ü, üi, üne, ütük, tüm, kü, küt, ütü, tüt, kü, mlü, ünlem, tün, mek, tünmek, tünek, lünekle, nük, li, nükteli, ütüle, ünal, ütü al, ülkü, etek ütülü, ümit, onu elleme) ilerlemektedir.
Bu video, Renkli Okul kanalından bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, öğrencilere B sesi ile hece ve kelime oluşturma çalışmasını göstermektedir.. Videoda öncelikle büyük ve küçük B sesleri yazılıyor, ardından heceler (ab, bi, bo, be, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo, bo,
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından sunulan Türkçe dil bilgisi dersidir.. Videoda İ sesi ile hece birleştirme ve kelime oluşturma çalışmaları yapılmaktadır. Öncelikle büyük ve küçük İ seslerinin nasıl yazılacağı gösterilmekte, ardından İ sesi ile çeşitli heceler (kıt, kın, kıl, kıy, kır, mır, tık, yırtık, tırtıl, tıkır, tıkırtı, ırmak, tarık, yılan, kırıntı, takıntı, akıntı) oluşturulmaktadır. Son olarak, bu kelimelerle cümleler oluşturulup okuma çalışması yapılmaktadır.
Bu video, "Kolay Yöntemleri Rusçak" kanalında yayınlanan bir dil eğitimi dersidir. Eğitmen, Türkçe ve Rusça kelimelerin nasıl oluşturulduğunu ve değiştirildiğini öğretmeyi amaçlamaktadır.. Videoda öncelikle Rusça kelimelerin köklerinden türetilmesi ve farklı cinslere dönüştürülmesi adım adım gösterilmekte, ardından Türkçe kelimelerin nasıl oluşturulduğu anlatılmaktadır. Eğitmen, "koca", "kadın", "ağrı", "tuz" gibi temel kelimelerden başlayarak, harflerin değiştirilmesi, harflerin atılması ve harflerin yer değiştirilmesi gibi yöntemlerle yeni kelimelerin nasıl elde edileceğini göstermektedir.. Dersin sonunda, kelimeleri ezberlemek için pratik tavsiyeler verilmektedir: yavaş ve anlaşılır bir şekilde öğrenmek, kelimeleri resimlerle ilişkilendirmek, tekrar etmek ve yazmak gibi yöntemler önerilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe okuma becerilerini geliştirmek için hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, daha önce öğretilen küçük ve büyük harfleri kullanarak yeni heceler ve kelimeler oluşturmayı öğretmektedir.. Video, "a" ve "na" seslerinin birleştirilmesiyle oluşan "an" ve "na" hecelerinin öğretimini içermektedir. Öğretmen önce bu heceleri tek tek okuyup tekrar ettiriyor, ardından "ana" kelimesini oluşturuyor ve son olarak tüm heceleri ve kelimeleri içeren sayfaları birlikte okuyor. Video boyunca tekrarın önemi vurgulanarak, öğrencilerin kulağını dolması için bol bol tekrar yapmaları tavsiye ediliyor.
Bu video, "Keyifli Okul" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından sunulan videoda, öğrencilerle etkileşimli bir şekilde "o" sesi ile hece, kelime ve cümle oluşturma etkinliği gerçekleştirilmiştir.. Videoda öğretmen, "o" sesini tekrar ettirerek başlayıp, bu sesi kullanarak çeşitli heceler (ko, co, kok, kol, kol) ve kelimeler (kokao, koli, kek, lale, kola) oluşturuyor. Sonrasında bu kelimelerden cümleler oluşturmaya geçiliyor. Video, öğrencilerin "o" sesini ve bu sesle oluşturulan kelimeleri öğrenmelerine yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır.
Bu video, Renkli Okul kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, öğrencilere ilk okuma yazma dersi vermektedir.. Video, sesi ile Ece birleştirme, kelime oluşturma ve cümle okuma çalışmaları üzerine odaklanmaktadır. İçerikte önce "s" sesinin varlığı kontrol edilmekte, ardından büyük ve küçük "s" sesinin yazılışı gösterilmektedir. Daha sonra hece oluşturma çalışmaları yapılarak "ek", "ak", "ka", "kek", "kel", "kal", "kalk" gibi heceler birleştirilmekte ve cümleler okunmaktadır. Video, öğrencilerin aktif olarak tekrar etmesi ve defterlerine yazması gerektiği vurgulanarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi dersi verdiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek dersi anlatmaktadır.. Video, tığ sesinin içindeki heceler ve kelimelerin öğretimini içermektedir. Öğretmen önce "at", "et", "ta", "te" gibi temel heceleri öğretmekte, ardından "and", "tat", "ten", "ata", "tane", "anten" gibi kelimeleri oluşturmaktadır. Video, hecelerin tekrarlı okunması, anlamlı kelimelerin oluşturulması ve tekrar edilmesi şeklinde yapılandırılmıştır. Öğrenciler videoyu durdurup tekrar tekrar çalışabilirler.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe okuma eğitim videosudur. Eğitmen, izleyicilere sesleri geçen kelimeleri birlikte okumayı öğretmektedir.. Video, Türkçe'deki sesleri içeren hecelerin ve kelimelerin okunmasını adım adım göstermektedir. İlk olarak tek sesli heceler (al, el, il) okunmakta, ardından özel isimler (nil), tek sesli hecelerin birleştirilmesi (inal, tel, la, lale, ali, ili, line, elli, telli, etli, elti, aleti, aletli, atlet, aile, aileli, elle, iyi, lan, lila, line, nail, naneli, taneli) ve son olarak da daha önceki videolarda öğretilen kelimelerin sonuna li hecesi eklenerek yeni kelimeler oluşturulmaktadır.
Bu video, Renkli Okul kanalında yayınlanan bir Türkçe dil bilgisi dersidir. Bir öğretmen, öğrencilere i sesi ile heceler ve kelimeler oluşturmayı öğretmektedir.. Videoda i sesi ile çeşitli heceler (li, ki, ek, il, la, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik, il, kil, ek, ek, lik