Bu video, bir öğretmen ve Fatih hocadan oluşan ekip tarafından sunulan Türkçe dersi eğitim içeriğidir.. Video, paragrafın anlam özelliklerini ve soru çözüm tekniklerini iki bölümden oluşarak ele almaktadır. İlk bölümde paragrafın tanımı, ana fikri, yardımcı düşünceleri, konusu, başlığı, anahtar kelimeleri gibi temel unsurları açıklanırken, ikinci bölümde paragraf sorularında karşılaşılan farklı soru tipleri ve bu soruları çözme stratejileri sunulmaktadır.. Video özellikle LGS sınavında en çok soru çıkan anlam konusunu ele alarak, paragraf sorularını çözerken önce soru kökünü okumak, paragrafı sorunun cevabını arayarak okumak, önemli bilgileri işaretlemek ve ilgili olmayan şıkları atlamak gibi pratik tavsiyeler içermektedir.
Kitap, paragraf sorularını saniyeler içinde çözmeyi hedefleyen bir kaynak olarak tasarlanmıştır. Taktikler, pekiştireçler ve konu etkinlikleriyle zenginleştirilmiştir. ÖSYM sınavlarındaki Türkçe sorularını çözme becerisi kazandırmayı amaçlar
Paragraf soruları okuduğunu anlamaya yöneliktir. Paragrafta giriş, sonuç ve akış bölümleri bulunur. Paragrafta ana düşünce ve yardımcı düşünceler yer alır
Paragraf, ana düşünceyi ve destekleyici bilgileri içeren bir metindir. Giriş cümlesi, paragrafın ana fikrini ve konusunu belirler. Sonuç cümlesi, ana düşünceyi özetler ve destekler
Bu eğitim videosunda bir matematikçi, deneme sınavlarında düşük net alan öğrencilere yönelik tavsiyeler sunuyor.. Video, deneme sınavlarında netleri yükseltmek için üç temel taktiği ele alıyor: konu çalışma sırası, deneme analizi ve soru çözme. Konuşmacı, konuları bitirmemiş öğrencilerin deneme analizine göre eksikliklerini belirleyip tekrar etmesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, matematik olasılığına göre hangi soruları boş bırakmanın zararlı olabileceğini matematiksel hesaplamalarla açıklıyor. Video, net yükseltmek için konuları sağlam çalışmanın ve bol soru çözmenin önemini tekrar ederek sonlanıyor.
Bu video, Rüştü Hoca tarafından sunulan bir Türkçe dilbilgisi eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek ders anlatımı yapmaktadır.. Videoda cümlenin ögeleri konusu ele alınmakta ve özellikle yan cümlenin görevi detaylı olarak açıklanmaktadır. İlk bölümde yan cümlenin fiilimsi olan kısım olduğu ve özne, nesne, dolaylı tümleci, belirtili nesne ve yüklem görevlerinde nasıl kullanıldığı 9 farklı örnek üzerinden gösterilmektedir. İkinci bölümde ise cümlenin ögeleriyle ilgili soru tarzlarının çeşitliliği anlatılmakta ve sınavlarda bu konudan ortalama iki sorunun çıktığı vurgulanmaktadır.. Öğretmen, öğrencilere dil bilgisi kitabından uygulamaları yapmaları ve soru çözme taktiklerini öğrenmeleri tavsiyesinde bulunmaktadır. Ayrıca gelecek derslerde bu konuyla ilgili yeni bir uygulama hazırlanacağı belirtilmektedir.
Paragraf, bir yazının satırbaşından satırbaşına kadar olan bölümüdür. Her paragrafta bir düşünce savunulur ve giriş, gelişme, sonuç bölümleri vardır. Paragrafta konu, başlık, ana düşünce ve yardımcı düşünceler bulunur
Paragraf giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşur. Ana düşünce, parçada verilmek istenen asıl mesajdır. Yardımcı düşünce, ana düşünceyi destekleyen ve açıklayan yargılardır
Identify information by reading first two or last two lines of paragraphs. Match statements with people's names using keywords. Focus on specific challenges faced by farmers in developing countries. Discuss collective action and financial assistance for farmers
Bu video, Melih Hoca tarafından Partikül Matematik kanalında sunulan bir eğitim içeriğidir. Melih Hoca, LGS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik stratejiler ve tavsiyeler sunmaktadır.. Video, "Son Beş Ayda LGS Nasıl Kazanılır?" konusunu ele alarak planlı yaşamın önemi üzerine odaklanmaktadır. Melih Hoca, haftalık planlama, her hafta en az 500 soru çözme hedefi, konuların öne geçilmesi ve yarıyıl tatilinin değerlendirilmesi gibi beş kritik madde sunmaktadır. Ayrıca dengeli yaşam tarzı, erteleme hastalığından kurtulma ve soru çözme sistemini değiştirme (süreli ve analizli soru çözümü) konularında da tavsiyelerde bulunmaktadır.. Video, LGS maratonunun yoğun bir dönemde olduğunu vurgulayarak, doğru çalışmanın değil, zamanında doğru çalışmanın ve yanlışlara odaklanarak öğrenmenin LGS'de başarılı olmak için kritik olduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir öğretmenin LGS ve TYT sınavlarında yeni nesil soruları rahatça anlamanın ve çözmenin 16 yöntemini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, yeni nesil soruların sadece bilgiyle değil, mantık, muhakeme ve okuma-anlama becerisiyle de çözülebileceğini vurgulayarak başlıyor. Ardından 16 yöntem detaylı olarak anlatılıyor: düzgün ve akıcı okuma, hızlı okuma, önce soru kökünü okuma, soruyu parça parça okuma, sadece önemli yerleri altını çizme, soruların üstündeki bilgiyi kullanma, hemen yeni nesil soru çözme, konu konu branş denemesi çözme, genel deneme çözme ve çözemediğin soruların çözümünü öğrenme. Her yöntem için pratik öneriler ve uygulama önerileri sunuluyor.
Bu video, bir öğretmenin TYT ve AYT sınavlarına hazırlık amacıyla tarih dersinin ilk ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle tarihin tanımı, tarih biliminin özellikleri ve faydaları ele alınmaktadır. Öğretmen, tarihin sosyal bilim olduğu, kesin bilgiler olmadığı, belgelerin önemi ve tarihi olayların değerlendirilmesi gibi temel kavramları açıklar. Ardından soru çözme teknikleri anlatılmakta, özellikle "genelleme" konusu üzerinde durulmakta ve örnek sorular üzerinden bu kuralın uygulanması gösterilmektedir.. Video, tarihin geçmişten ders almak, milli ve manevi değerleri öğretmek, özgüven kazandırmak ve farklı bakış açısı kazandırmak gibi faydalarını da içermektedir. Soru çözme bölümünde, soru kökü olumlu ise "her, bütün, tümü, hepsi, sadece, yalnızca, tamamı" gibi ifadelerin genellikle doğru cevap olmadığını, olumsuz sorularda ise bu ifadelerin doğru cevap olabileceğini açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan YDS ve YÖKDİL sınavına hazırlık dersidir. Eğitmen, Fransızca YDS'den 86 puan almış biri olarak deneyimlerini paylaşmaktadır.. Video, kelime öğrenmenin önemini vurgulayarak başlıyor ve ardından bir cümle tamamlama sorusu üzerinden çözüm tekniklerini gösteriyor. Eğitmen, soru öbeğini analiz ederek her kelimenin anlamını açıklıyor, bağlaçların önemini vurguluyor ve en olası cevabı bulma stratejisini anlatıyor. Video, kelime haznesini geliştirme, soru çözme tekniğini öğrenme ve çeviri becerisini geliştirmek amacıyla hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.
Bu video, sınavlara hazırlanan öğrencilere yönelik bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, sınavlarda soru çözerken dikkat edilmesi gereken önemli taktikleri paylaşıyor.. Video, sınavlarda soru çözerken dikkat edilmesi gereken beş temel taktiği detaylı şekilde anlatıyor: olumsuz dil kalıplarına dikkat etmek, büyük paragrafları parçalara ayırarak çözmek, soruları öğretmen bakış açısıyla detaylıca çözmek, çözülen soruların sağlamasını yapmak ve her soruyu sınav gibi değerlendirmek. Konuşmacı, bu taktiklerin sınavlarda başarılı olmak için önemini vurguluyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dil bilgisi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuları örneklerle pekiştirmekte ve sınavlarda soru çözme taktikleri sunmaktadır.. Video, paragraf konusunu kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. İlk bölümde anlatım biçimleri (öyküleme, açıklama, betimleme ve tartışmacı anlatım) ve bunların özellikleri açıklanırken, ikinci bölümde tanımlama, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, alıntı yapma, tanık gösterme ve sayısal verilerden yararlanma anlatım biçimleri detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video, 7-8 gün sürecek bir ders serisinin ilk bölümüdür ve soru çözümüne geçileceği bilgisiyle sonlanmaktadır. Her bir anlatım biçiminin nasıl tespit edileceği, hangi kelimelerin bu anlatım biçimlerini işaret ettiği ve test sorularında bu konuların nasıl sorulacağı detaylı şekilde anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, öğrencilere Türkçe sınavlarında karşılaşılabilecek soru tiplerinin çözüm tekniklerini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda ana düşünce soruları, edebiyat soruları ve Türkçe dil bilgisi sorularının çözüm yöntemleri adım adım gösterilmektedir. Eğitimci, ana düşünce sorularının çözümünde dört adımlı bir yöntem sunmakta, edebiyat sorularında Kuna Bau ve Mehmet Rauf gibi yazarlar üzerinden örnekler vermektedir ve Türkçe dil bilgisi sorularında Mehmet Rauf, Tezer Özlü ve Remzi Efendi gibi yazarlar hakkında soruları çözmektedir.. Video, sınav hazırlığı yapan öğrenciler için faydalı bir kaynak niteliğindedir. Eğitimci, soruları çözerken otomatik pilot yerine bilinçli bir yaklaşım gerektirdiğini, parçaları yorumlayarak kendi kaderimizi çizebileceğimizi ve soruları çözerken çeldirici seçeneklere takılmamamız gerektiğini vurgulamaktadır.