Kuvvet, bir nesnenin hareketini değiştirebilme yeteneğidir. Ağırlık, yer çekimi etkisiyle sahip olunan kütledir. Kuvvet hareket yaratırken, ağırlık sadece mevcut kütleyi tanımlar
Bu video, Şahin Bey Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nin sıkça sorulan sorular serisinde eğitsel değerlendirme ve tanımlama sürecini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, eğitsel değerlendirme sürecinin adımlarını sırasıyla açıklamaktadır. Öncelikle öğrencinin fark edilmesi ve gözlemlenmesi, okul PDR servisi, idare ve veli ile görüşme, uzman doktordan durum bildirme, sağlık raporu alma, eğitsel değerlendirme isteği formu ile RAM'a yönlendirme ve tanılama-yönlendirme hizmeti sunulması anlatılmaktadır. Son olarak, eğitim tedbirine uygun yerleştirme kararı alındıktan sonra öğrencinin özel eğitim hizmetinden faydalanabileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) oluşturma sürecini adım adım anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, kendi öğrencisi Berat Büyüsün üzerinden müzik dersi örneği üzerinden BEP oluşturma sürecini göstermektedir.. Video, ERBARAM sistemi üzerinden BEP oluşturma sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. Öncelikle sistem girişinden başlayarak, okul ve ilçe bilgilerinin girilmesi, ders seçimi, uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi, öğrencinin eğitsel performansının değerlendirilmesi, çalışma planlarının oluşturulması ve araç-gereçlerin eklenmesi adımları gösterilmektedir. Video, BEP'in PDF formatında kaydedilmesiyle sona ermektedir.
Öğrenciler grup içinde uyumlu ve kendini ifade edebilen bireyler. İletişim becerileri gelişmiş, hem alıcı hem ifade edici dilleri iyi. Sosyal ortamlarda ilk başta çekingen davranabiliyorlar
Form öğrencinin kişisel bilgileri ve okul-sınıf bilgilerini içerir. Aile içi ilişkiler ve kardeşlerle ilgili sorular bulunur. Arkadaşlık ilişkileri ve kendini algılama konuları ele alınır. Günlük yaşam ve okul yaşamı hakkında bilgi toplanır
Bu video, Salihli RAM Rehberlik Hizmetleri adına Mustafa Yıldız tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Mustafa Yıldız, psikolojik danışman olarak rehberlik ihtiyaçları belirleme anketlerinin (RİBA) online ortamda nasıl gönderileceğini adım adım göstermektedir.. Video, RİBA'ların ne olduğu ve neden doldurulduğu hakkında kısa bir girişle başlayıp, farklı eğitim kademelerine (okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise) uygun formların nasıl erişileceğini anlatmaktadır. Özellikle ilkokul örneği üzerinden, öğrenci, öğretmen ve veli anketlerinin nasıl doldurulacağı, sonuçların nasıl hesaplanacağı ve RAM'a nasıl gönderileceği detaylı olarak gösterilmektedir. Video, anket sonuçlarının RAM'a başarıyla gönderildiğini kontrol etme adımlarıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir Instagram canlı yayını formatında olup, 30 yıllık tecrübeye sahip ve emekli olduktan sonra 12 yıl daha eğitime katkıda bulunan bir eğitimci ile eğitim tasarımcısı Sema Topçularla yapılan bir röportajdır.. Videoda, geleneksel eğitim sisteminin yerine düşünme ve idrak becerilerinin geliştirilmesi üzerine odaklanan "Düşünme Yıldızları" adlı yeni bir eğitim yaklaşımı ele alınmaktadır. Konuşmacı, bu sistemin üç temel felsefeye dayandığını, beş algoritmik adım içerdiğini ve çocukların bütünsel gelişimini gösteren bir sınav defteri olarak değerlendirildiğini açıklamaktadır.. Röportajda ayrıca, "Düşünme Yıldızları" defterlerinin haftalık değerlendirmeler, haftalık değerlendirme ve genel değerlendirme olmak üzere üç farklı perspektiften öğrencinin gelişimini takip ettiği, zayıf yönleri geliştirilmesi gereken yönler olarak değerlendirildiği ve her çocuğun gelişebileceğine inanıldığı belirtilmektedir. Konuşmacı, bu eğitim sisteminin sadece yüksek puanlar değil, gelişen yetenekler ve kazanılan bakış açılarını vurguladığını, hukuk sisteminde de uygulanabileceği ve cezaevlerinde de faydalı olabileceği görüşünü paylaşmaktadır.
Karne görüşleri öğrencinin dönem başarılarını ve gelişimini gösterir. Akademik başarı objektif ve gerçekçi değerlendirilmelidir. Öğrencinin güçlü ve zayıf yönleri tespit edilmelidir. Davranış ve sosyal ilişkiler hakkında bilgi verilmelidir
Bu video, Nun Okullarında öğrencilerin kariyer planlamalarına dair atılan adımları anlatan bir tanıtım içeriğidir.. Video, öğrenci alım sürecinden başlayarak öğrencilerin akademik, bilişsel, sosyal ve davranışsal yönlerinin değerlendirilmesini, atölye çalışmaları, bireysel ve aile görüşmelerini, bilimsel test ve envanter çalışmaları ile yaz deneyim programları ve "Kırkbeş Dakikada Kariyerim" adlı programı detaylı şekilde anlatmaktadır. Okulların amacı, öğrencilerin kendilerini tanımaları, meslek gruplarını tanımaları ve iyi bir insan olarak kariyer yolculuklarına devam etmeleridir.
Testler, öğrencilerin öğreniminin resmi değerlendirmesidir. Kısa sınavlar çoktan seçmeli, kısa cevaplı ve deneme soruları içerir. Testler öğrencilerin ilerlemesini ölçmek için sayısal veriler sağlar
Bu video, eğitim sürecinde öğrenci performansının nasıl değerlendirilmesi gerektiğini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, öğrenci performansı değerlendirmesinin eğitim sürecinin en önemli bölümü olduğunu vurgulayarak başlıyor. Değerlendirme sürecinin sistemli ve objektif olması gerektiği belirtiliyor. Ölçüt bağımlı testler, doğruluk ve yanlışlık açısından tartışmaya yer vermeyen objektif testler olarak tanımlanıyor. Video, bir bakım teknisyeni örneği üzerinden, öğrencilerin hedeflere ulaşma durumunu ve bu durumun eğitim onayına etkisini açıklıyor.
Bu video, bir öğretmen ve öğrencisi arasında geçen özel bir ders formatındadır. Öğretmen, öğrencisine biyoloji konularını sorularla test etmektedir.. Videoda öğretmen, "Zeki Öğretim Sistemleri" adlı bir teknik uygulamayı uygulamaktadır. Bu uygulama, öğrencinin hazır bulmuşluğunu öğrenerek seviyesine uygun sorular sormayı ve soruların zorluk seviyesini gitgide yükseltmeyi amaçlamaktadır. Öğretmen, öğrencinin biyoloji bilgilerini test etmek için hücreler, mitokondri, plastikler, bitki ve hayvan hücreleri arasındaki farklar gibi konuları sormaktadır.
Bu video, bir animasyon formatında özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) geliştirme sürecini anlatmaktadır. Videoda Ahmet adlı bir öğrencinin özel öğrenme güçlüğü tanısı alması ve BEP sürecinin adım adım nasıl uygulandığı örnek olarak verilmektedir.. Video, BEP sürecinin altı aşamasını detaylı olarak açıklamaktadır: özel eğitim ihtiyacı belirlenmesi, kişisel bilgilerin toplanması, öğrencinin performansının değerlendirilmesi, öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi, amaçların saptanması, strateji ve kaynakların belirlenmesi ve değerlendirme. Her aşama için gerekli adımlar, toplantılar ve uygulamalar anlatılmakta, ayrıca destek eğitim odasının açılması ve BEP'in uygulanması süreci de gösterilmektedir. Video, BEP sürecinin karmaşık olmadığını ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik basit bir eğitim planının geliştirilmesi olduğunu vurgulayarak sonlanmaktadır.
Form öğrencinin kişisel bilgileri ve eğitim geçmişini içerir. Değerlendirme nedenleri ve alınan tedbirler belirtilir. Öğretmen, veli ve idarecilerin görüşleri alınmalıdır
Bu video, bir eğitim uzmanının PISA (Programme for International Student Assessment) değerlendirmesi ve eğitim sistemi hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, PISA değerlendirmesinin nasıl yapıldığını "pizza yapımı" benzetmesiyle açıklamaktadır. Türkiye Cumhuriyeti'nin bir evren olduğu, bu evreni temsil eden örneklemlerin nasıl seçildiği anlatılmaktadır. Eğitim sisteminin temel amacı, öğrencilerin okuma, fen ve matematik becerilerini geliştirmek ve bunları günlük hayatta kullanabilmeleri için ezber yerine problem çözme becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin altı farklı kategoride değerlendirildiği ve modern dünyada yaşayabilmek için en az 5. dereceye ulaşmaları gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı dikkat testinin nasıl yapılacağını anlatmaktadır.. Videoda öğrencilerin dikkat gücünü ölçmek için yapılan test detaylı olarak açıklanmaktadır. Test, karmaşık sıralarda dizilmiş harflerden oluşan bir tablo üzerinde a, b, d ve g harflerini bulma şeklindedir. Ortaokul öğrencileri için 3 dakika, lise öğrencileri için 2 dakika süre verilmektedir. Konuşmacı, testin nasıl değerlendirileceğini, sonuçların nasıl yorumlanacağını ve örnek bir test uygulamasını göstermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından eşleme becerilerinin nasıl değerlendirileceğini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, eşleme becerilerinin değerlendirilme süreci adım adım anlatılmaktadır. Değerlendirme sırasında çocuğa "eşle" yönergesi verilir ve çocuğun elindeki nesneyi masadaki eşinin üzerine koymasını beklenir. Doğru tepkilerde değerlendirme tablosuna artı, yanlış tepkilerde ise eksi işareti konulur. Doğru tepkilerde pekiştirme yapılmaz, yanlış tepkilerde ise hata düzeltilmez. Video, bir örnek değerlendirme ile sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından geliştirilen deneme sınavları değerlendirme programının tanıtımını içermektedir. Konuşmacı, yaklaşık 15-20 gün çalışarak geliştirdiği bu programı detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, programın üç temel özelliğini açıklayarak başlıyor: optik form türlerini parametre girmeden değerlendirebilme, yıl boyu yapılan denemeleri öğrenci grafikleriyle görüntüleme ve öğrencilerin optik formlarda yaptığı hataları okul listesiyle karşılaştırma. Ardından programın ana sayfası, veri girişi, optik formların tanımlanması, düzeltme işlemleri, net hesaplamaları ve değerlendirme özellikleri adım adım gösteriliyor. Özellikle AYT ve LGS sınavlarında farklı hesaplama yöntemleri ve öğrenci sonuçlarının grafiksel gösterimi detaylı olarak anlatılıyor.
Bu video, "Öğretmen Olma Oyunu" adlı bir oyunun 4. ve 5. bölümlerini içermektedir. Videoda bir öğretmen karakteri, Sarı, Mert, Tuna, Kerem, Yeşim ve Bedirhan gibi öğrencilerle etkileşim halindedir.. Videoda öğretmen, sınıfındaki öğrencilerle çeşitli derslerde (genel kültür, spor, beden eğitimi ve yemek) sınav yapmakta ve öğrencilerin sınav kağıtlarını kontrol etmektedir. Öğrencilerin çoğu soruları yanlış cevaplamakta, bazı öğrencilerin kopya çektiği tespit edilmekte ve disiplin odasına gönderilmektedir.. Öğretmen, sınıfı "adam etmeye" söz vermiş ve öğrencilerin gelişimlerini gözlemlemektedir. Video, öğretmenin öğrencileri değerlendirmesiyle ve Sarı'nın adaya veda etmesiyle sona ermektedir.