• Buradasın

    Münazara

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Türk Dizisi: Başarı İçin Çalışma mı Şans mı?

      Bu video, bir Türk dizisinin bölümüdür ve Duygu, Oktay, Gamze, Eda, Barış, Sibel, İbo, Büşra, Kemal Bey, Sema Bey ve diğer karakterlerin yer aldığı çeşitli hikaye hatlarını içermektedir.. Dizinin ana teması "başarı için çalışmak mı yoksa şans mı daha önemlidir?" sorusu etrafında şekillenmektedir. Video, okul ortamında geçen bir münazara etrafında şekillenmekte, iki grup (Oktay ve arkadaşları ile Saffet ve arkadaşları) her iki konuyu da savunmakta ve çeşitli örneklerle desteklemektedir. Aynı zamanda, karakterler arasındaki aşk hikayeleri, aile ilişkileri ve günlük yaşam sorunları da paralel olarak işlenmektedir.. Videoda ayrıca Büşra'nın hastalığı, Barış ve Gamze'nin sözlenmesi, bir depodan kaçan bir kızın hikayesi ve bir grup kişinin onu kurtarma çabaları gibi yan hikayeler de yer almaktadır. Münazara sırasında Alexander Fleming'in penisilin keşfi, Ertuğrul'un bulduğu cüzdan ve Ferhat'ın Şirin'i kazanma çabaları gibi örnekler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları Soruları

      Bloom'un Tam Öğrenme Modeli'nde öğretim etkinlikleri altı aşamada uygulanır. Yapılandırmacı yaklaşımda öğrenciler kendi kararlarını vermeye teşvik edilir. Carroll'ın modelinde fırsat ve sebat önemli öğrenme ögeleridir

      • sinavtime.com
    • İlkokullarda Münazara Etkinliği Nasıl Yapılır

      Bu video, ilkokullarda sınıf içi etkinlik olarak münazara etkinliğinin nasıl yapılacağını adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, münazara etkinliğinin kurallarını ve aşamalarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Önce konu belirlenmesi, tez ve antitez savunucularının seçilmesi, jüri oluşturulması, araştırma yapılması, masa düzeni yapılması, kuralların belirlenmesi ve münazara sürecinin nasıl ilerleyeceği anlatılmaktadır. Video, münazara örneğinin izlenmesiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Erkek-Kadın Sürücüler Münazarası

      Bu video, bir aile içinde gerçekleşen münazara formatında bir tartışmayı göstermektedir. Katılımcılar arasında Tuna, Gönül, Merve, Meltem, Haluk ve Abidin (jüri) bulunmaktadır.. Videoda, "Kadın sürücüler mi yoksa erkek sürücüleri mi daha başarılıdır?" konusu tartışılmaktadır. Erkekler, kadın sürücülerin trafik kazalarında daha fazla olduğunu ve kurallara uymadığını savunurken, kadınlar ise erkeklerin kurallara uymadığını ve kurnaz olduklarını iddia etmektedir. Münazara sonunda kızlar takımı (Gönül, Merve ve Meltem) doğru cevabı vererek kazanır ve Haluk kaybeder.. Münazara sırasında motosiklet işaretinin anlamı gibi sorular sorulmakta ve her iki taraf da kendi argümanlarını desteklemek için çeşitli örnekler vermektedir. Kaybeden Haluk, çay servisi yapmak zorunda kalır ve bu durumda Tuna'nın da yardım etmesi gerektiği anlaşılır.

      • youtube.com
    • Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri

      Anlatım yöntemi bilgi düzeyindeki davranışların kazandırılmasında kullanılır. Örnek olay yöntemi öğrencilerin aktif katılımıyla problem çözme becerilerini geliştirir. Problem çözme yöntemi bilimsel basamaklarla gerçek yaşam sorunlarına çözüm bulmayı sağlar. Gösterip yaptırma yöntemi psikomotor becerilerin kazandırılmasında etkilidir. Proje yöntemi disiplinler arası yaklaşımla yeni ürünler ortaya koyar

      • kaanonaran.wordpress.com
    • Tartışma Türleri ve Özellikleri

      Tartışma türleri farklı düşüncelerin açığa çıkmasını amaçlar. Amaç kazanmak değil, farklı bakış açılarını sunmaktır. Tüm tartışma türleri nezaket ve eşit haklara dayanır

      • webtekno.com
    • Haydi Konuş Bakalım Münazara Yarışması

      Bu video, Konya Büyükşehir Belediyesi ve Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün işbirliği ile düzenlenen bir münazara yarışmasının kaydıdır. Çeltik Çok Programlı Anadolu Lisesi ve Bozkır Anadolu Lisesi temsilcileri, "İnsan sevdiği işi yapmalıdır" ve "İnsan çok para kazandıran işi yapmalıdır" tezlerini savunmaktadır.. Yarışma, iki etap halinde gerçekleşmektedir. İlk etapta para ve meslek seçimindeki etkileri tartışılırken, ikinci etapta ise her iki okul değerler temalı sunumlar yapmaktadır. Jüri tarafından değerlendirilen yarışmada Çeltik Çok Programlı Anadolu Lisesi 453 puanla çeyrek finale yükselirken, Bozkır Anadolu Lisesi 449 puanla yarışmaya veda etmektedir.. Yarışmada öğrenciler, meslek seçiminde paranın etkisi, mutluluk, iş ve hobiler arasındaki ilişki, ekonomik kaygılar ve sosyal durumlar gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca Vefa ve Sadakat gibi değerlerin kişilikteki önemi ve toplumsal hayatta yarattığı etkiler de tartışılmaktadır.

      • youtube.com
    • GDO Münazara ve Aile Draması

      Bu video, bir Türk dizisinin bir bölümünü içermektedir. Videoda Paşa, Sevil, Güneş, Ferit, Bihter, Esma Hanım, Murat, Filiz ve diğer öğrenciler yer almaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Özel Girişim Koleji'nde GDO (Genetik olarak Değiştirilmiş Organizmalar) konulu bir münazara hazırlanması ve aile içi bir gizem ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise GDO münazarası gerçekleşmektedir. Münazarada öğrenciler, GDO'ların faydaları ve zararları konusunda farklı görüşlerini savunmaktadır.. Videoda ayrıca Bihter'in aileye yaptığı sürpriz ziyareti, Murat ve Filiz arasındaki ilişki, Sevil ve Paşa'nın duygusal bağları gibi aile ve romantik hikaye hatları da bulunmaktadır. Münazarada GDO'ların dünyadaki açlık sorununa çözüm olup olmadığı, insan sağlığına etkileri ve tarihsel bağlamda bilimin gelişimi gibi konular tartışılırken, GDO'lu ve GDO'suz ürünlerin tat farkı deneyi de yapılmaktadır.

      • youtube.com
    • Sözlü Anlatım Türleri ve Özellikleri

      Sözlü anlatım, dilin aracılığıyla bir konunun bildirilmesidir. Tartışmalar, bir görüşün çeşitli yönleriyle ele alındığı grup konuşmalarlarıdır. Tartışmalarda bir başkan bulunur ve tarafsız olmalıdır

      • eokultv.com
    • Rafadan Münazara: Gezmek mi Okumak mı?

      Bu video, "Rafadan Tayfa" adlı bir çocuk dizisinin bir bölümüdür. Hikâyede Hayri, Kamil, Mert ve Ayşe gibi karakterler yer almaktadır. Ayrıca Basri Bey ve Saadettin gibi yetişkin karakterler de bulunmaktadır.. Video, iki arkadaşın (Hayri ve Kamil) hangi filmi izleyeceklerini belirlemek için yapılan bir münazara etrafında şekillenmektedir. Hayri, gezmek ve görmek yoluyla bilgi edinmenin önemini savunurken, Kamil ise okuyarak bilgi edinmenin değerini vurgulamaktadır. Münazara, "Gezginler" ve "Kitap Kurtları" olarak adlandırılan iki takıma ayrılır ve her iki takım da 17 puan alarak berabere kalır. Münazara sonunda, her iki taraf da hem gezmek hem de okumak gerektiğini anlar ve hangi filmi izleyeceklerini belirlemek için yeni bir oylama yapmaya karar verirler.

      • youtube.com
    • Münazara Yüzbir Serisi: Nefret Söylemi

      Bu video, Zeynep Anne Kaymaz tarafından sunulan "Münazara Yüzbir" serisinin bir bölümüdür. Sunucu, münazara ortamında nefret söylemi kavramını açıklamaktadır.. Video, nefret söyleminin tanımı ve gerçek hayattaki etkileriyle başlayıp, münazarada nefret söyleminin yeri ve yaptırımları hakkında bilgi vermektedir. Nefret söyleminin din, dil, ırk, cinsiyet, yönelim, mezhep gibi özelliklere yönelik kışkırtıcı, kızdırıcı, aşağılayıcı veya ötekileştirici söylemler olduğu anlatılmaktadır. Ayrıca, münazarada nefret söylemi yapmanın sonuçları, adalet komitesinin işleyişi ve yaptırımların nasıl uygulandığı detaylı şekilde açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Aile İçindeki Münazara ve Kavga

      Bu video, bir aile içi diyalogu gösteren bir dizi veya film sahnesidir. Karakterler arasında Tuna, Gönül, Merve, Meltem ve aile üyeleri bulunmaktadır. Tuna ve Gönül arasında münazara konusunda yaşanan bir tartışma yer almaktadır.. Video, Tuna ve Gönül arasındaki münazara konusundaki kavga ile başlar. Tuna, münazaranın doğasında argümanları savunarak bağırdığını iddia ederken, Gönül bu durumu ciddiye alır. Daha sonra Merve'nin münazarası için Tuna ve Gönül'ün farklı takımlara ayrılması kararlaştırılır. Video, aile içi ilişkiler, münazara kültürü ve gençlerin aile içindeki durumları üzerine odaklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Münazara Sanatı ve Temel İlkeleri

      Münazara, zihinsel yetkinliği ve iletişim becerilerini geliştiren bir sanattır. Bir tezin savunulması veya reddedilmesi üzerine kuruludur. Katılımcılara argümanlarını oluşturma ve ifade etme fırsatı tanır

      • turkau.com
    • Münazara: Karşıt Görüşlerin Tartışıldığı Platform

      Münazara, karşıt görüşleri savunan takımların fikirlerini tartıştığı platformdur. Türkçeye Arapçadan geçmiş, İngiliz Parlamentosuna dayanmaktadır. Yarışmacılar 15 dakika önceden konuyu ve savunacakları tarafı öğrenir. Her takımda 2'şer kişi olmak üzere toplam 8 kişi yarışır

      • tr.wikipedia.org
    • Masal Kahramanları Kraliyet Konseyi Münazarası

      Bu video, masal kahramanlarının yer aldığı bir animasyon veya çizgi film sahnesini göstermektedir. Apple White ve diğer karakterler (Sincap, Ayı gibi) yer almaktadır.. Videoda, Apple White'ın başkanlık seçimlerinde rakibi olmadığı için kendini daha iyi çalışmayacağını düşünmesi ve bunun üzerine yapılan bir münazara gösterilmektedir. Münazarada Apple White'a sorular yöneltilmekte ve onun kraliyet yönetimi hakkındaki görüşleri sorgulanmaktadır. Ayrıca, kale kapılarının genişletilmesi ve gelgitin gücünün değiştirilmesi gibi konular da ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Tartışma Yöntemleri

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan "Öğretim Yöntem ve Teknikleri" dersinin 19. bölümüdür.. Video, tartışma yöntemlerinin ne olduğunu, özelliklerini, amaçlarını ve sınırlılıklarını detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte tartışma sürecinin doğru kullanımı, hassas konuların tartışma konusu olarak getirilmemesi, kalabalık sınıflarda tartışma yönteminin etkinliği ve münazara tekniği gibi konular açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca münazara sürecinin aşamaları, tez-antitez belirlenmesi, jüri'nin karar verme kriterleri ve münazaranın sınırlamaları da anlatılmaktadır. Video, ÖSYM sınavlarında tartışma yöntemlerinden ortalama her yıl iki soru çıktığını belirterek bu konunun sınavlarda önemini vurgulamakta ve bir sonraki videoda forum, açık oturum, zıt panel, kolle, vızıltı, philips, sempozyum ve workshop gibi tekniklerin tanımlanacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Ebu Hanife'nin Dehri ile Münazara Hikayesi

      Bu video, bir konuşmacının Ebu Hanife'nin (İmam Azam) hayatından bir anekdotu anlattığı bir dini anlatımdır. Konuşmacı, Ebu Hanife'nin çocukluğunda Rum Kralının elçisini nasıl cevapladığını ve daha sonra Dicle Nehri kenarında ateist dehri ile yaptığı münazara hikayesini aktarmaktadır.. Video, Ebu Hanife'nin dehri ile yaptığı münazara üzerine odaklanmaktadır. Dehri, Allah'ın varlığını inkar eden bir ateist olarak karşımıza çıkmakta ve Ebu Hanife'ye "Kereste ile Dicle Nehri'ni nasıl geçtiğini" sormaktadır. Ebu Hanife, kereste ile Dicle Nehri'ni nasıl geçtiğini anlatarak dehri'nin kendi kendine yaratılış teorisini çürütmekte ve dehri'nin kendi kendine yaratılış teorisini reddetmesiyle sonuçlanmaktadır. Konuşmacı, bu hikayenin ilmi tartışmalarda hazır cevaplıkın önemini vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Okul Hayatı ve Münazara Yarışması

      Bu video, bir okul ortamında geçen bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Videoda Ada, Baran, Ayşe, Bahar ve diğer öğrenciler yer almaktadır.. Video, öğrencilerin günlük okul yaşantılarını konu almaktadır. İlk bölümde, Ada ve Baran arasında "toplumu bireyi etkiler mi, yoksa birey mi toplumu etkiler?" konusunda bir münazara yarışması düzenlenmektedir. Ada, modern toplumlarda bireyin toplumu etkilediğini savunurken, Baran aile değerlerini ve toplumsal yapıyı vurgulamaktadır. Daha sonra Bahar'ın arkadaşlarıyla olan ilişkisi ve Bahar'ın kitap okuma alışkanlığı hakkında konuşmalar yer almaktadır.

      • youtube.com
    • Yılanlar Yarışıyorum: Münazara Programı

      Bu video, TRT'de yayınlanan "Yılanlar Yarışıyorum" adlı münazara programının bir bölümüdür. Programda sunucu Gaye, konuklar Şebnem Bozoklu, Serkan Keskin, Tarkan Bey ve Melikşah yer almaktadır.. Program, iki takıma ayrılan katılımcıların çeşitli konularda tartıştığı bir formatı içermektedir. Her turda farklı konular ele alınmaktadır: "Aile sağlığa zararlıdır", "Tiyatroda ne olursa olsun perde kapanmaz", "Uzayda yaşamak dünyada yaşamaktan çok daha kolaydır", "Çok okuyan değil çok gezen bilir" ve "Hayvanlar insanlardan daha zekidir mi". Her turda katılımcılar kendi savunmalarını yapmakta ve jüri tarafından değerlendirilmektedir.. Programda ayrıca joker hakları (pas geçme, karşı takımı anlattırma ve ekstre alma) bulunmaktadır. Programın önceki bölümünde Inovv takımının kazandığı belirtilmekte ve bu bölümde kazanan takımın bir sonraki bölümde terasta kutlanacağı açıklanmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor