Redif, mısra sonlarında aynı görevdeki eklerin veya kelimelerin tekrarlanmasıdır. Redif her zaman kafiyeden sonra gelir ve kafiye ile birlikte bulunur
Bu video, bir kişinin Türkçe şiirleri okuduğu bir performanstır.. Videoda üç farklı şiir parçası okunmaktadır. İlk şiir "dost nazarından esir, gözde kaşa beni ettiler" ile başlayıp, ikinci şiir "karım zor gelir, diley, sözüm, sohbetim mertle nicen olunmaz derler" ile devam etmekte ve üçüncü şiir "başım arşa değil, cüz yeterse başım arşa de gücünüz yeter" ile sonlanmaktadır. Her şiir parçası tekrarlanarak okunmaktadır.
Osmanlı Türkçesi, XIII. yüzyıldan XIX. yüzyıl ortalarına kadar kesintisiz varlığını sürdürdü. Edebiyat, Arap ve Fars edebiyatlarıyla paralel olarak gazel, kaside, mesnevî türlerinde gelişti. Tanzimat'la birlikte batılı edebî türler kullanılmaya başlandı
17. yüzyılda yaşamış göçebe Türkmen boylarına mensup şair. Gerçek adı Hasan veya İsmail olabileceği düşünülmektedir. Kanuni döneminde orduda görev yapmış olabileceği düşünülmektedir
Bu video, Türkçe bir şiir performansıdır. Videoda bir kişi şiirsel sözler okuyor veya söylüyor.. Video, derin duygusal bir şiirin sunumunu içeriyor. Şiirde karabatak, taş, gece, gemi gibi imajlar kullanılarak birbirine bağlı duygusal anlar anlatılıyor. Şiirin ana teması acı, hasret ve keder gibi duygular etrafında dönmekte, "ne kralın tacı, ne kısa günün kazancı, garibin harcı, acının ilacı" gibi tekrarlanan dizelerle vurgulanmaktadır.
Haiku, dünyanın en kısa şiir türüdür. 5-7-5 ölçülü üçlü kelime öbeklerinden oluşur. Somut ve halihazıra bağlı bir yapıya sahiptir. Kigo kelimeleriyle mevsimlere imada bulunur
Ali Şir Nevai, 370 eser bırakan büyük bir hayırsever ve şairdir. İlk Türkçe tezkire yazan ve Muhakemetü'l-Lugateyn'i yazan şairdir. Çağatay sahasında ve klasik şiirin en büyük şairi kabul edilir
Bu video, rüzgar teması üzerine yazılmış bir şiirin sesli performansını içermektedir.. Video, "ses, ses üstüne koyma" ile başlayıp, "rüzgar" kelimesinin tekrarlandığı ve çeşitli imajlarla işlenmiş bir şiirsel metin sunmaktadır. Şiirde yüreğin kanaması, işkence, zincirler, kırbaçlar gibi zorlayıcı imajlar ve "Kuran" kelimesi de yer almaktadır. Video boyunca rüzgar teması ve bu imajlar arasındaki ilişki vurgulanmaktadır.
Abdülhak Hamit Tarhan 1852-1937 yılları arasında yaşamış diplomat ve şairdir. Üç dönem İstanbul milletvekilliği yapmış ve çok sayıda eser vermiştir. Avrupai Türk Şiiri akımını başlatan Makber en bilinen eseridir
Bu video, bir kişinin Türkçe şiir okumasını içermektedir. Şiirde Cihan, Vezir, Kenan, Merdan, Süleyman gibi tarihi şahsiyetlerden bahsedilmektedir.. Video, bir şiirin okunmasını içermektedir. Şiirde zenginlik, mağruliyet ve gönül ilişkileri gibi temalar işlenmektedir. Şiirde "mala mülke noksan gibi eser bir sabri diyar dağdır" gibi tekrarlanan dizeler bulunmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan Türk aşık şiiri geleneği ve edebiyatı hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, 16. yüzyıldan 19. yüzyıla kadar yaşamış önemli aşık şairlerini kronolojik olarak tanıtmaktadır. İlk bölümde Köroğlu, Karacaoğlan, Kayıkçı Kul Mustafa, Aşık Ömer, Gevheri, Ercişli Emrah, Levni, Dertli, Erzurumlu Emrah, Dadaloğlu ve Bayburtlu Zihni gibi şairler ele alınırken, ikinci bölümde Aşık Şenlik, Seyrani, Aşık Veysel ve Feymani gibi şairler incelenmektedir.. Her şair için yaşam tarihi, şiir tarzı, kullandığı vezin türleri, konuları ve önemli eserleri hakkında bilgiler verilmekte, ayrıca örnek şiirler sunulmaktadır. Video, aşık edebiyatı ile ilgili örnek sorular çözülerek konu pekiştirilmektedir.
Bu video, bir kişinin Türkçe şiir okumasını içermektedir. Okuyucu, "dostlar selamımız aldıktan ki" ile başlayan bir şiir parçasını seslendirmektedir.. Video boyunca okuyucu, dostluk, aşk ve yolculuk temalarını işleyen şiir dizelerini okumaktadır. Şiirde Kerem, Mecnun gibi karakterlerden bahsedilmekte ve "koymak şu garibi yolundan ya dost" gibi tekrarlanan dizeler bulunmaktadır. Video, şiir okumanın tamamlanmasıyla sona ermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan aruz dersinin ikinci bölümüdür. Eğitmen, öğrencilere aruz vezinleri ve kalıpları hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, sekmeli aruz kavramını ve meful ile başlayan vezinlerin (failun, mefa failine, var meful failatun, mef'ulu mefailu, mefailu feulun) nasıl tespit edileceğini örneklerle açıklamaktadır. Eğitmen, açık-kapalı hece düzenini inceleyerek kalıpları bulma yöntemini göstermekte ve ÖSYM sınavlarında sıkça çıkan kalıpları vurgulamaktadır.. Eğitmen ayrıca, kalıpları ezberlemek yerine fotoğraf çekmek, yazmak veya videoyu duraklatıp not almak gibi pratik tavsiyeler vermektedir. Video sonunda, Yahya Kemal'in bir beyti üzerinden vezin bulma yöntemi gösterilmekte ve hece değerlerinin nasıl belirleneceği açıklanmaktadır.
Bu video, Mecnun ve Leyla aşk hikayesini anlatan bir anlatım formatındadır. Hikayede zengin bir Arap emiri, oğlu Kays'ın Leyla ile olan aşk hikayesi, Mecnun'un deliliği ve sonunda ikisinin ölümü anlatılmaktadır.. Video, Kays'ın Leyla ile tanışması ve aşkının başlamasıyla başlar, ardından Leyla'nın zorla evlendirilmesi, Mecnun'un çöllere düşmesi ve Leyla'nın ölümü ile devam eder. Hikaye, iki sevgilinin cennette buluştuğunu ve mezarlarının ziyaret edilmeye başlandığını anlatarak sona erer. Mecnun'un şiirleri ve Leyla'nın aşk acısı, hikayenin önemli unsurlarını oluşturmaktadır.
Bu video, Türkçe bir şiir performansıdır. Performans, tekrarlanan dizeler ve nakaratlar içeren bir şiirsel yapıya sahiptir.. Video, kişinin kaderi ve yazılanı konu alan bir şiir performansını içermektedir. Şiirde "ervah-ı ezelde levh-i kalemde" gibi klasik ifadeler kullanılarak, kişinin yazılanı, kaderi ve aşk hayatındaki zorluklar anlatılmaktadır. Ayrıca "Leyla'nın Mecnun kitabın" referansı da yapılmaktadır.
Bu video, bir şiir okuma ve tartışması içermektedir. Videoda Arif adında bir kişi ve diğer katılımcılar bulunmaktadır. Arif, Ankara Üniversitesi Kimya Mühendisliği'nden bir araştırmacı olarak tanıtılır.. Videoda bir şiir okunmakta ve ardından şiirin içeriği tartışılmaktadır. Şiirde "kuzular uyandı, kuşlar uyandı, güller uyandı, sen uyuyor musun?" gibi ifadeler yer almaktadır. Şiirin bir kızın vefatını anlattığı ve okuyucunun Trabzon'dan kaybolduğu, ellerini boyadığı, parmaklarıyla dudaklarını saydığı gibi detaylar konuşulmaktadır. Video boyunca şiirin bazı bölümleri tekrarlanmakta ve katılımcılar şiirin anlamını ve duygusal içeriğini tartışmaktadır.
Bu video, bir kişinin Türkçe şiir okumasını içermektedir. Şiirde "zülfü", "kah gülleri", "erguvan", "gonca" gibi imajlar kullanılarak bir kadının güzelliği anlatılmaktadır.. Video, tekrarlanan "güzelsin, güzel, güzelsin" nakaratıyla ilerleyen bir şiir okumasını içermektedir. Şiirde kadının yüzü, gözleri, kaşları ve sözleri övülerek, onun Mihr-i Süleyman'dan, Padişah Yusuf'un Kenan'dan olduğu gibi övgüler sunulmaktadır.
Bu video, Osmanlı dilinde yazılan bir şiirin okunup günümüz Türkçe'sine tercüme edildiği bir içeriktir.. Videoda "Şiirler pençe-i kahrımda olurken" başlıklı bir şiir okunmaktadır. Şiirde konuşmacı, kendisine yapılan bir büyüden bahsederek durumunu anlatmaktadır. Şiirin anlamını açıklamak için günümüz Türkçe'sine çeviri yapılmakta ve şiirin anlamlı kısımları vurgulanmaktadır. Ayrıca şiirde arslan ve ceylan arasındaki ilişki de anlatılmaktadır.
Bu video, Leyla Mecnun hikayesinin bir bölümünü anlatan bir müzik videosu veya film sahnesidir. Videoda Leyla, Mecnun ve padişah karakterleri yer almaktadır.. Video, Leyla'nın Mecnun'a olan aşkı ve padişahın Mecnun'un Leyla'ya olan tutkusunu anlamadığı bir diyalogla başlar. Padişah, Leyla'yı "maymun" olarak nitelendirirken, Leyla "sen ona bir de benim gözümle bak" diyerek Mecnun'un bakış açısını değiştirmeye çalışır. Video, Leyla'nın Mecnun'a olan derin sevgisini ve padişahın bu sevgiyi anlamadığını gösteren tekrarlanan bir diyalogla ilerler.
Bu video, bir kişinin şiir okumasını içermektedir. Konuşmacı, "kardeşim bunu bilsin" ifadesiyle başlayıp, "söylemeyin, bu akşam" sözleriyle sonlanan bir şiir okumaktadır.. Video, bir şiirin okunmasını içeriyor. Şiirde "korulara, dağlara, asmalara, kırlara" seslenen ve "bunun bilsin" ifadesiyle başlayan bir mesajın aktarıldığı, ardından "söylemeyin, bu akşam" diyerek sona eren bir şiir okuma süreci sunulmaktadır.