• Buradasın

    Edebiyat Tarihi

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Türk Dili ve Edebiyatı Soru Çözümü

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türk Dili ve Edebiyatı dersinin soru çözümlerini içeren eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 13 soru çözülmektedir. Sorular edebiyat tarihi, dilbilgisi, hikaye türleri, Türk edebiyatı akımları, kelime anlamlarının değişimi (anlam kayması) ve saf öz şiir anlayışı gibi konuları kapsamaktadır. Her soru için 10 saniye süre verilip, ardından doğru cevap açıklanmaktadır.. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için faydalı olabilecek bir soru çözümü formatında hazırlanmış olup, Türk dili ve edebiyatı dersinin çeşitli konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır.

      • youtube.com
    • 10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Soru Bankası

      MEB kazanımlarına uygun başlıklar altında hazırlanmıştır. Farklı soru tipleriyle çeşitlendirilmiştir. Her sayfanın ortasında çözüm rehberliği ve örnek sorular bulunur. Akıllı tahtaya uyumlu ve video çözümlüdür

      • lisedestek.com
    • Türk Halk Edebiyatında Koşma Nazım Biçimi

      Koşma, İslamiyet öncesi koşuk türünün devamı olan ladinî halk edebiyatı nazım biçimidir. Genellikle 11'li hece ölçüsüyle söylenir ve 3-12 dörtlükten oluşur. İlk dörtlüğün uyak düzeni genellikle axax, bbbx, cccx şeklindedir. Saz eşliğinde söylenen koşmalar, halk ozanları tarafından geliştirilmiştir

      • tr.wikipedia.org
    • Edebi Akımlar ve Özellikleri

      Edebi akımlar, sanatçıların ortak ilkeler doğrultusunda yapıtlar ortaya koymasıyla oluşur. Toplumsal değişimler ve bilimsel yenilikler akımların oluşmasında etkili olmuştur

      • turkedebiyati.org
    • Parnasizm Akımı Eğitim Videosu

      Bu video, edebiyat tarihi konusunda eğitim içeriği sunan bir ders formatındadır.. Video, 19. yüzyılın ortalarında Fransa'da ortaya çıkan Parnasizm akımını detaylı şekilde anlatmaktadır. Parnasizmin özellikleri, romantizme karşı tepkisi, şiirde gerçekçilik anlayışı, biçim güzelliğine verdiği önem ve önemli temsilcileri (Buti, Lil, Prudom, Heredia) açıklanmaktadır. Ayrıca Türk edebiyatındaki Parnasizm temsilcileri (Tevfik Fikret ve Yahya Kemal) ve akımın önemli özellikleri (duygunun yerini düşünce alması, nesnel tabiat tasvirleri, sanat için sanat anlayışı) vurgulanmaktadır. Video, Parnasizm ile ilgili soru-cevap bölümüyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Türk Edebiyatı Dersi: Hüseyin Baykara ve 15. Yüzyıl Edebiyatı

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Türk edebiyatı dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, önce kaldığı yerden devam edeceğini belirterek dersi başlatmaktadır.. Ders, Hüseyin Baykara'nın eserleri ve 15. yüzyıl Türk edebiyatı üzerine odaklanmaktadır. Öncelikle Hüseyin Baykara'nın "Hamse" adlı beş mesnevi'li eseri (Ferhat-Şirin, Leyla-Mecnun, Hayretü'l-Ebrar, Mahsen-Esrar, Tuhev'l-Ahrar, Sebai, Seyyare, Seddi, İskender) detaylı olarak incelenmektedir. Ardından 15. yüzyılda Anadolu'da yazılan eserlerden örnekler verilmekte ve dönemin önemli şairleri hakkında bilgiler sunulmaktadır. Ders, Türk edebiyatının tarihsel gelişimini ve önemli eserlerini anlatarak ilerlemektedir.

      • youtube.com
    • Türk Halk Edebiyatı ve Özellikleri

      Halk edebiyatı Tanzimat'tan sonra "edebiyat" terimi olarak kullanılmaya başlandı. Batı'da XVI. yüzyıldan itibaren halk edebiyatı kavramı ortaya çıktı. İslamiyet öncesi Türk edebiyatı kopuz eşliğinde sözlü gelenekle gelişti

      • turkedebiyati.org
    • Açık Öğretim Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı 6. Ünite Eğitim Videosu

      Bu video, açık öğretim lisesi Türk Dili ve Edebiyatı dersinin 6. ünitesini kapsayan eğitim materyalidir. Video, soru-cevap formatında hazırlanmış olup, edebiyat tarihi ve dil bilgisi konularını ele almaktadır.. Video, Cumhuriyet dönemi Türk romanının tarihsel gelişimi ve önemli yazarlarıyla başlayıp, anlatım bozuklukları, tiyatro tarihi, eleştiri türleri ve mülakat türleri gibi konuları kapsamaktadır. İçerikte Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Yaşar Kemal, Necip Fazıl Kısakürek, Adalet Ağaoğlu gibi Türk edebiyatının önemli yazarları hakkında bilgiler verilmekte ve çeşitli anlatım bozuklukları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca sıralı ve bağlı cümlelerde oluşan anlatım bozuklukları, eleştiri türleri (izlenimsel/nesnel eleştiri, eser eleştirisi, sanatçı eleştirisi, toplum eleştirisi) ve mülakat türleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, edebiyat tarihi ve dil bilgisi konularında soru-cevap formatında hazırlanmış olup, sınav hazırlığı için faydalı bilgiler içermektedir.

      • youtube.com
    • Divanu Lugatit Türk'ün Özellikleri ve İçeriği

      1072-1074'te Kaşgarlı Mahmut tarafından Arapça olarak yazılmıştır. Türkçenin ilk sözlüğü ve dil bilgisi kitabıdır. 7500 Türkçe kelimenin Arapça karşılığını içerir. Araplara Türkçe öğretmek amacıyla hazırlanmıştır

      • turkedebiyati.org
    • Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı Dersi

      Bu video, Kadir Gümüş adlı bir Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeninin Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı hakkında verdiği eğitim dersidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak ve öğrencilere sorular sorarak dersi ilerletmektedir.. Video, Tanzimat Dönemi'nin tarihsel arka planından başlayarak, dönemin önemli yazarlarını, çevirilerini ve gazetecilik tarihini kapsamlı şekilde ele almaktadır. Tanzimat Dönemi'nin iki temel dönemden oluştuğu, Osmanlı'nın Avrupa'ya göre gerilemesi ve Batı'nın örnek alınması anlatılmaktadır. Ayrıca dönemin önemli gazeteleri (Takvim-i Vekayi, Ceride-i Havadis, Tercüman-ı Ahval, Hürriyet, İbret, Kafiye, Devir, Bedir, İttihat, Tercüman, Hakikat, Sabah, Mizancı Murat, Kayıt, Ebu Ziya Tevfik) ve dergileri (Diyojen, Miras, Mümeyyiz, Vekayıt Tıbbiye, Mecmua-i Fünun) hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.. Ders, Tanzimat Fermanı'nın 3 Kasım 1839'da Abdülmecid döneminde Mustafa Reşit Paşa tarafından Gülhane Parkı'nda okunması ve Tanzimat Dönemi'nin edebiyat tarihindeki önemi ile sonlanmaktadır. Öğretmen, bir sonraki videoda Tanzimat dönemi ile devam edeceğini belirterek videoyu sonlandırmaktadır.

      • youtube.com
    • Humpty Dumpty: Nursery Rhyme and Cultural Icon

      First recorded in 1797 in Samuel Arnold's Juvenile Amusements. Original rhyme contained four-score men and "could not make Humpty Dumpty". Modern version published in 1882 with trochaic meter and external rhymes

      • en.wikipedia.org
    • 11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı: Hikaye Ünitesi

      Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin "Hikaye" ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir.. Ders, hikayenin tanımı ve özellikleriyle başlayıp, hikaye yapı unsurlarını, anlatıcı bakış açılarını ve hikaye anlatım tekniklerini detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından Türk edebiyatındaki hikaye türünün tarihsel gelişimi kronolojik olarak incelenmekte, Türk destanları, efsaneler ve masallardan modern hikayeye geçiş süreci anlatılmaktadır.. Dersin ana odak noktası Cumhuriyet dönemi hikayesidir ve bu dönem iki ana bölüme ayrılmıştır: 1923-1940 ve 1940-1960. Her bir dönemde yazılan hikayeler dört başlık altında (bireyin iç dünyasını esas alan hikayeler, toplumcu gerçekçi hikayeler, milli ve dini duyguları yansıtan hikayeler, modernizmi esas alan hikayeler) incelenmekte ve önemli yazarlar hakkında bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • 11. Sınıf Türkçe Dili ve Edebiyatı Yazılı Sınavı Hazırlık Dersi

      Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf öğrencilerine Türkçe dili ve edebiyatı dersinin birinci dönem yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir.. Video, edebiyatın toplumsal işlevi ve edebiyat-sosyoloji ilişkisi ile başlayıp, Türk edebiyatındaki akımları (klasisizm, romantizm, realizm, natüralizm, sembolizm, milli edebiyat, toplumcu gerçekçi, modernist) detaylı şekilde ele almaktadır. Ayrıca Cumhuriyet dönemi hikaye akımları ve Tanzimat dönemi şiirleri hakkında bilgiler verilmekte, son bölümde ise cümlenin ögelerinin tespiti konusuna değinilmektedir.. Öğretmen, sınav soruları üzerinden konuları pekiştirmekte ve öğrencilere sınav hazırlığı için önemli yazarlar, eserler ve kavramlar hakkında bilgiler sunmaktadır. Video, edebiyat tarihi bilgileri ve dil bilgisi konularının bir arada işlenmesiyle 11. sınıf Türkçe dersinin yazılı sınavına hazırlık için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.

      • youtube.com
    • Türk Edebiyatı Tarihi Sunumu

      Bu video, Türk edebiyatının önemli yazarlarını ve eserlerini tanıtan bir sunum formatındadır. Tevfik Fikret, Cenap Şahabettin, Halit Ziya, Ferdai Karam, Cahit Yalçın, Süleyman Naif, Faik Ali Ozansoy, Namık Kemal, Rahmi Türkpınar ve Ahmet Rasim gibi önemli Türk yazarlarının hayatları ve eserleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, Türk edebiyatının farklı dönemlerini ve akımlarını ele almaktadır. Parnasizm, realizm, romantizm, psikolojik roman, toplumcu edebiyat ve naturalizm gibi edebi akımlar hakkında bilgiler sunulurken, her yazarın önemli eserleri, yazdıkları türler ve edebi özellikleri detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca yazarların kişisel hayatları, edebi görüşleri ve edebi etkileri de sunumun bir parçasıdır.

      • youtube.com
    • Meşrutiyet Dönemi Türk Tiyatrosu Dersi

      Bu video, Türk tiyatrosu dersi formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Meşrutiyet dönemi tiyatrosunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, Meşrutiyet dönemi tiyatrosunun başlangıcını, dönemin siyasi ve toplumsal ortamını, tiyatro ortamını, Avrupa tiyatrosundaki hareketlerin etkilerini, dönemin oyun yazarlarını ve tiyatro eleştirisini ele almaktadır. İçerikte Meşrutiyet'in ilan tarihi olan 23 Temmuz 1908'den başlayarak, dönemin önemli oyunları ve yazarları (Hüseyin Kamil, Ahmet Bahri, Hüseyin Suat, Cenap Şahabettin, Ahmet Cevat, Saffet Ziya, Mehmet Sadullah, Salah Jim Jose, Celal Esad, Ziya Gökalp, Alp Arslan, Tunalı Hilmi, Servet-i Fünun yazarları, Edebiyat-ı Cedide yazarları, Fecriati yazarları, Milli Edebiyat Çığırı yazarları, Reşat Nuri) hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca dönemin tiyatro eleştirisi ve tiyatro kültürü de incelenmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor