Ret kelimesinin zıt anlamlısı onay ve kabul kelimeleridir. Ret kelimesi Arapça kökenli olup "herhangi bir durumu kabul etmemek" anlamına gelir. TDK'ya göre kelimenin doğru yazımı "ret"tir
Manastırdaki rahip Andronikos, resim tapınmasını sorgulayıp kaçar. Galata, Halkedon ve Nicomedeia'ya giderek adaya ulaşır. Adada yiyecek ve su kıtlığıyla mücadele eder. Adada yenilik kavramını sorgular ve eski yalanı kabullenmek istemez
Özgürlük, insan doğasının temel ihtiyacı ve başkalarının kontrolünden bağımsız yaşama arzusudur. Demokratik toplumun temel değeri ve insan haklarının korunmasında önemli rol oynar
Bu video, bir Türk dizisi veya filminden bir bölüm olup, Karina adlı Hollanda'dan gelen bir araştırmacı, Aziz Nesin, Sultan Hanım, Ali Bey, Yasemin ve diğer karakterlerin yer aldığı bir hikayeyi anlatmaktadır.. Video, Karina'nın Türkiye'deki kadınların durumunu araştırmak için Sivas'a gelişinden başlayarak, şehirdeki toplumsal gerilimleri ve protesto hareketlerini konu almaktadır. Hikaye, kadınların inançları nedeniyle yaşadığı baskılar, akraba evliliği ve toplumsal sorunlar üzerine odaklanırken, Aziz Nesin'in konuşmaları nedeniyle Müslümanlar tarafından düzenlenen bir festivalde yaşanan protestoları ve bunun sonucunda şehirde 15 bin kişinin toplandığı olayları göstermektedir.. Videoda ayrıca Pir Sultan Abdal heykelinin kaldırılması, devlet yetkililerinin asker ve polis takviyesi istemesi ve sonunda asker ve polisin geri çekilmesi gibi olaylar da yer almaktadır. "Koca Sivas'ta devlet yok oldu" sözleriyle sona eren video, farklı inanç gruplarının ilişkilerini ve toplumsal bölünmeyi göstermektedir.
Almanya'da iki başörtülü kadın, işverenlerine karşı dava açtı. ABAD, işyeri düzenlemelerinin din ve inanç özgürlüğü kapsamında ayrımcılık oluşturmayacağına karar verdi. Karar, AB ülkeleri arasında konuya ilişkin uzlaşma bulunmamasından kaynaklandı
Apoloji, Yunanca kökenli olup savunma anlamına gelir. Bir düşünce, inanç veya davranışı saldırı karşısında savunmayı ifade eder. Amacı savunulan şeyin doğruluğunu göstermek ve ikna etmektir
Bu video, bir canlı yayın formatında sunucu ve izleyiciler arasında geçen sohbeti içermektedir. Videoda "dayı" olarak hitap edilen bir kişi de bulunmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde sunucu, izleyicilerden gelen mesajları okuyup yanıtlamakta, özellikle "Recep Baltaş olayı", dinlere hakaret etme, ırkçılık ve kişisel eleştiriler üzerine tartışmalar yapmaktadır. İkinci bölümde ise konuşmacılar futbol hakkında kısa bir sohbet edip, Omegle videosu, spoiler verme konusu ve Kurtlar Vadisi dizisi hakkında yorumlar yapmaktadır.. Videoda ayrıca bazı izleyicilerin banlandığı ve bunların nedenleri hakkında açıklamalar yapılmakta, konuşmacıların inançlarına hakaret etmeyi doğru bulmadıkları ancak kendi inançsızlık özgürlüklerini ifade ettikleri belirtilmektedir.
Bu video, bir tartışma programı formatında olup, konuşmacılar arasında Abdurrahman Bey ve diğer katılımcılar bulunmaktadır. Konuşmacılar arasında Fatih'te büyüyen ve tarikatları tanıyan kişiler de bulunmaktadır.. Video, inançsızlığın özgürlüğü, devletin dinle ilişkisi ve tarikatların toplumda etkisi üzerine bir tartışma içermektedir. Konuşmacılar, tarikat yurtlarının devlet parasıyla inşa edilmesi, öğrencilerin bu yurtlarda kalması ve para ödemeleri gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca, "Adak" adlı bir film üzerinden dinin farklı anlayışları ve bunların toplumsal etkileri tartışılmaktadır. Video, farklı görüşlerin karşılıklı olarak ifade edildiği ve fikir bazında bir tartışma formatında ilerlemektedir.
Bu video, konuşmacının başbakanla yaptığı bir sohbetten sonra başörtüsü ve çarşaf konularına dair düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır. Konuşmacı, Didem adında bir kişiyle de görüşmüş olduğunu belirtiyor.. Video, Türkiye'de başörtüsü serbest bırakılmasının ardından çarşaf konusuna yönelik endişeler üzerine odaklanıyor. Konuşmacı, kıyafet özgürlüğünün her inanç için önemli olduğunu, yasaklamalarla değil özgürlüklerle bir ülke kurulabileceğini vurguluyor. Ayrıca doğru eğitim konusuna değinerek, eğitim sadece akademik bilgi değil, doğru bilgiye sahip olmanın ve aklını kullanmanın önemini anlatıyor. Video, demokrasinin yasaklamalarla değil, doğru bilgiye sahip insanların varlığıyla mümkün olduğunu vurgulayarak sona eriyor.
Hoşgörü, farklı düşünce, inanç ve kültürlere saygı göstermektir. Farklılıklar insanları zenginleştirir ve yeni perspektifler sunar
Bu video, Mehmet Yılmaz tarafından sunulan bir analiz içeriğidir. Sunucu, "Cübbeli Ahmet Hoca" olarak bilinen sosyal medya fenomeni ve Hiranur tarikatının liderinin altı yaşındaki kızını bir müridi ile evlendirmesi üzerine başlayan tartışmaya değinmektedir.. Video, tarikatların Türkiye'deki durumu, özellikle küçük yaşta evlilik uygulamaları ve bunların yasal çerçevesi üzerine odaklanmaktadır. Sunucu, delil ve şahitlik önemi, tarikatların kamu kaynaklarıyla desteklenmesi ve bunların denetim altına alınması gerektiği konularını ele almaktadır. Ayrıca, tarikatların özel hayata ilişkin alanlar olduğu ve inanç özgürlüğü kapsamında değerlendirilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, başörtüsü mücadelesi konusunda bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, başörtüsü mücadelesi yapan ve Meclis başkanlığında eşinin başörtüsü nedeniyle yaşadığı zorlukları anlatan bir kişidir.. Videoda başörtüsü mücadelesi ve bunun toplumsal etkileri ele alınmaktadır. Konuşmacı, başörtüsü giyen ve dindar olduğunu söyleyen bir kadının asmaktan ve kesmekten bahsetmesinin başörtüsü nefretini dolduracağını ve komşuların ondan korkacağını belirtiyor. Ayrıca, başörtüsü giyen ve dindar olduğunu söyleyen bir kadının asmaktan, kesmekten bahsetmesinin başörtüsü nefreti dolduracağını ve komşuların ondan korkacağını belirtiyor.
Bu video, bir din adamının izleyicilerden gelen soruları yanıtladığı bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, izleyicinin "tekfir ettiği anne-babasına inandıklarını dayatabilir mi?" sorusunu ele almaktadır.. Videoda konuşmacı, Bakara Suresi 256. ayetini örnek alarak İslam'da dinde zorlama olmadığını açıklar. Anne-baba hakkı konusunda ise, anne-babaya karşı iyi davranmanın Allah'ın emri olduğunu, onların kafir olsa bile onlara karşı iyi davranmanın, onlara hakaret etmemenin ve onları evden kovmamanın gerekliliğini vurgular. Konuşmacı, anne-babaya dinini anlatmanın ve onların İslamiyet'e girmesini istemenin bir şey olduğunu, ancak bunu zorla yapmanın İslam'a aykırı olduğunu belirtir.
Bu videoda bir konuşmacı, 28 Şubat darbesi sonrası yaşadığı deneyimleri ve Türkiye'deki özgürlükler konusundaki düşüncelerini paylaşıyor. Konuşmacı, felsefe bölümünde okuyan ve başörtülü bir öğrenci olarak yaşadığı zorlukları anlatıyor.. Video, konuşmacının insan hakları dersinde sınıftan kovulmasıyla başlayan kişisel deneyiminden başlayıp, 28 Şubat darbesinin Türkiye'deki özgürlükler üzerindeki etkilerine odaklanıyor. Konuşmacı, bu dönemde yaşanan mağduriyetleri, eğitim ve kariyer kayıplarını, aile hayatındaki sorunları ve bu mağduriyetlerin telafi edilmesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, Türkiye'nin İslam'la müslüman bir ülke olduğu için başörtüsü gibi inanç özgürlüklerinin kısıtlanmaması gerektiğini savunuyor.
Bu video, bir kişinin namaz kılma hakkını savunma amacıyla yaptığı kısa bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, patlamış ampullerin olduğu yerlerde namaz kılmak isteyen insanların durumunu anlatmaktadır. Yüz yıldır aşağılanan ve en kötü çöplerin olduğu yerlerde kadın mahfili yapılan insanların durumunu eleştirmektedir. Konuşmacı, kavga ve gürültü çıkmadan ortaça halledilebileceğini belirterek, bu durumun yaşanmasını istemediğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının başörtüsü örten kızlara hak verdiğini ve din eğitimi konusundaki düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, başörtüsü örten kızların harp okuluna alınmaması ve imam hatip liseden çıkanların diğer fakültelere girebilmesi gibi yasal kısıtlamaları eleştiriyor. Ayrıca, din eğitiminin sadece sünnilik mezhebini kapsaması ve başörtüsü örten kızların üniversiteye girdikten sonra saçlarını açması gerektiğini savunuyor. Konuşmacı, günümüzde dinlere karşı hoşgörünün eksik olduğunu ve aydınların bu konudaki sessizliğini eleştiriyor.