6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Etkinlikleri
Sayfa 189'daki tangram parçaları kesilip resme yapıştırılacak. Resimde insanlar top oynuyor, uçurtma uçuruyor ve kitap okuyor
- onlineodev.com
Sayfa 189'daki tangram parçaları kesilip resme yapıştırılacak. Resimde insanlar top oynuyor, uçurtma uçuruyor ve kitap okuyor
Hande çocukluğundan beri mor menekşeleri severdi. Öğretmeninin aksine bitkilerin güneş ışığına ihtiyacı olduğunu öğrendi. Farklı olmanın hayatta değerli olduğuna inandı
Prefer + object shows general preference between two things. Prefer + gerund expresses general preference for an activity. Prefer + to-infinitive indicates specific preference moment
Bu video, Pepee adlı çocuk programının bir bölümüdür. Programda Pepee, Şila, Ege, Eke, Şuşu, Zezee, Bibi Dudu, Keke Tutu, Mimi ve Bebee gibi karakterler yer almaktadır.. Video dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Pepee ve arkadaşları misketlerle saymayı öğrenmeye çalışırlar. İkinci bölümde Pepee'nin dedesi ile gölde balık tutma ve kürek sporu aktiviteleri gerçekleştirilir. Üçüncü bölümde çocuklar tahta misket boyama etkinliği yapar ve tırnak kesme günü düzenler. Son bölümde ise farklılık kavramı çeşitli aktivitelerle anlatılır.. Videoda sayma, balık tutma, kürek sporu, çevre temizliği ve farklılık gibi konular eğitici bir şekilde işlenmektedir. Özellikle farklılıkların hayata renk kattığı ve herkesin kendi farklılıklarıyla benzersiz olduğu mesajı vurgulanmaktadır.
Bu video, bir kişinin herkesin farklılığı ve bunun önemini anlattığı kısa bir düşünce içeriğidir.. Video, herkesin aynı olması durumunda nasıl olacağını sorgulayarak başlıyor ve bu durumun sıkıcı olacağını vurguluyor. Ardından aile üyeleri ve arkadaşların birbirinden farklı olması gerektiğini, bu farklılıkları kabul etmenin önemini anlatıyor. Video, "en iyisi aileni, arkadaşlarını olduğu gibi sevmek" ve "hatalarını tatlı tatlı söyleyip hoş görmen" mesajıyla sonlanıyor.
Hande çocukluğundan beri mor menekşeleri severdi. Öğretmeninin menekşelerin gölgeyi sevdiğini söylemesinden etkilendi. Farklı olmanın hayatta değerli olduğunu fark etti
Bu video, bir grup arkadaşın KTP (muhtemelen bir oyun veya uygulama) içinde "farkları değiştirme" adlı bir oyunu oynadığı bir içeriktir. Videoda Esin, Lidya, Mine ve diğer karakterler yer almaktadır.. Videoda arkadaşlar, KTP'de bir oyun içinde karakterleri değiştirerek farklı sonuçlar elde etmeye çalışıyorlar. İlk sıradan sonra birlikte çalışmak istiyorlar ve Lidya'yı seçiyorlar. Oyun sırasında karakterlerin yerlerini değiştirerek farklı sonuçlar elde etmeye çalışıyorlar ve sonunda başarılı olduklarını düşünüyorlar. Video, arkadaşların oyun sonrası sohbetiyle sona eriyor.
Clear describes transparency and absence of obstructions. Clean signifies absence of dirt, filth, and contamination. Clear implies lucidity and straightforwardness. Clean denotes hygiene, tidiness, and orderliness
These, that, these, those are demonstratives used to point to people and things. This and that are singular, these and those are plural. They function as both determiners and pronouns
Bu video, farklı ve ilginç aşk hikayelerini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda ruh eşlerini bulan, boy farkı olan, yaş farkı olan, engelli kişilerle evlenen ve hatta hologramla evlenen çiftlerin hikayeleri paylaşılmaktadır.. Video, aşkın her formda girebileceğini gösteren on farklı hikayeyi numaralandırarak anlatmaktadır. Her hikaye, farklı koşullarda (boy farkı, yaş farkı, sağlık sorunları, fiziksel engeller, sanal gerçeklik) aşık olan çiftlerin aşk hikayelerini içermektedir. Videoda, 300 yaşındaki bir korsanın ruhuyla evlenen kadın, Brezilya'nın en uzun insanı olan Hoalison Fernandes da Silva ile Medeiros, 102 yaşında bir adamın 17 yaşındaki bir kızla evlenmesi gibi ilginç hikayeler yer almaktadır.
Bu video, Pepee, Bebee, Şila, Bibi, Dudu, Keke, Mimi, Susu, Tutu, Kutucuk, Cucu, Ege, Enes gibi çocuklar ve onların aile üyeleri (anne, dede, nene) yer alan eğitici bir içeriktir.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çocukların futbol oynamayı öğrenmeleri ve farklılık kavramını anlamaları anlatılır. İkinci bölümde Pepee ve Bebee kardeşler arasındaki anlaşmazlık ve bunun çözümü gösterilir. Son bölümde ise çocukların vücut parçalarını (göbek, karn, bel) öğrenmeleri, denizde yüzmeleri, resim çizmeleri ve televizyon izleme alışkanlıkları konu edilir.. Videoda "Farklılıklar Hayata Renk Katar" şarkısı söylenir ve aile üyeleri birlikte denize gitmek, sinemaya gitmek gibi aktivitelerde bulunur. İçerik, çocukların günlük yaşamını, aile bağlarını ve farklılık kavramını eğlenceli bir şekilde anlatmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine sosyal bilgiler dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Tonguç" adında bir öğrenciyle etkileşimli bir şekilde dersi sunmaktadır.. Video, "Farklıyız, arkadaşız" konusunu ele alarak başlıyor ve birey ve toplum konusunu detaylı şekilde anlatıyor. İçerikte kimlik (TC kimlik numarası, nüfus cüzdanı, kimlik yerine geçen belgeler), kronoloji, ilgi, yetenek ve empati kavramları açıklanıyor. Ayrıca bireysel farkların bir zenginlik olduğu ve herkesin ırk, dil, din, cinsiyet ayrımı gözetmek için saygıya değer bir varlık olduğu vurgulanıyor.. Videoda empati kavramı örneklerle anlatılmakta ve "Sıfırdan Dört'e" kitabından kimlik belgesi hakkında bir soru çözülmektedir. Dersin sonunda kimliğimiz, yaşam öyküm, ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri ile bireylerarası farklılıklar ve saygılıyız konuları özetlenmektedir.
Bu video, bir konuşmacının kültürel farklılıklar, empati ve farklı yaşam tarzları hakkında düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Video sonunda iki kişi arasında geçen bir sohbet de yer almaktadır.. Video, farklı ülkelerin farklı dilleri ve yaşam tarzları olduğunu vurgulayarak başlıyor ve Van-Doğubeyazıt gezisindeki bir deneyimle devam ediyor. Ardından farklı kültürlerdeki bakış tarzları, saygı ifadeleri ve iletişim biçimleri örneklerle anlatılıyor. Son bölümde ise evlilikte farklı yaşam tarzlarının kabul edilmesi ve toplumsal bağlantılar ele alınıyor.. Konuşmacı, farklı kültürleri doğru okumak, empati kurmak ve değişime açık olmanın önemini vurguluyor. Ayrıca, farklı milletlerin bir araya gelmesi, birbirlerine destek olması ve insanlığın birlikte çalışması gerektiği mesajı veriliyor. Video, farklı kültürlerdeki yaşam tarzları arasındaki farkları ve bunların kabul edilmesi gerektiğini örneklerle açıklıyor.
Bu video, Pepee, Bebee, Zezee, Bibi, Dudu, Şila, Keke, Maymun, Zulu, Yürüge ve Nene gibi karakterlerin yer aldığı eğitici bir animasyon veya çocuk programıdır.. Video dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çocuklar meyve şenliği düzenler ve arkadaşlık değerlerini öğrenirler. İkinci bölümde müzikal oyunlar oynayarak tahmin etme kavramını öğrenirler. Üçüncü bölümde Pepee'nin okula başlama deneyimi anlatılır. Son bölümde ise farklılık kavramı günlük hayattan örneklerle açıklanır ve herkesin benzersiz olduğu vurgulanır.. Videoda arkadaşlık, birlikten kuvvet doğar, farklılıkların hayatın renklerini katması gibi değerler eğitici bir şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca çocuklar çeşitli oyunlar oynayarak ve şarkılar söyleyerek eğlenceli bir şekilde öğrenmektedirler.
Bu video, farklı animasyon bölümlerinden oluşan bir seridir. İlk bölümde yapay zekalı sürücüsüz elektrikli araba No 42'nin hikayesi, ikinci bölümde Tinky, Minki, Kukuli ve Torik adlı karakterlerin iyilik defteri hikayesi, üçüncü bölümde ise karakterlerin ormanda sönmeyen bir ışığın kaynağını bulma macerası anlatılmaktadır.. Video, farklılık, kabul ve iyilik temalarını işleyen üç farklı hikayeyi içermektedir. İlk bölümde No 42'nin dağıtım testleri ve "Yollar Benden Sorulur" adını alması, ikinci bölümde Torik'in iyilik defteri ve diğer karakterlerin de kendi defterlerini yazması, üçüncü bölümde ise karakterlerin ormanda sönmeyen ışığın kaynağını ateş böcekleri olarak keşfetmesi anlatılmaktadır.. Her bölümde karakterlerin farklı zorluklarla karşılaştığı ve bu zorlukları aşarak başarıya ulaştıkları gösterilmektedir. Video, "her zaman başka bir yol var" mesajıyla sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin çocuklara yönelik hazırladığı sosyal bilgiler dersi eğitim içeriğidir.. Video, "Farklıyız Arkadaşız" ünitesini ele alarak dört ana konuyu işlemektedir: kimlik, yaşam öyküsü, ilgi, ihtiyaç ve yetenekler, bireysel farklılıklar. İlk bölümde kimlik belgesi ve Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı hakkında bilgiler verilirken, ikinci bölümde farklılıklara saygı kavramı ve bunun günlük hayattaki uygulamaları anlatılmaktadır.. Videoda farklılıklara saygı sadece "saygı duyuyorum" demek değil, yaşamı herkes için daha güzel kılmaya çalışmak olduğu vurgulanmaktadır. Futbolcular arasındaki saygı örneği ve farklı fiziksel özelliklere sahip insanlar için şehir düzenlemelerinde yapılan değişiklikler (yaya geçitleri, rampalar, sarı yollar) gibi pratik örneklerle konu açıklanmaktadır.
Bu video, ormanda yaşayan filler arasında farklı olan Enver'in hikayesini anlatan bir çocuk hikayesi formatındadır. Enver, rengarenk her tarafı olan ve komik renkli şapka takan bir karakterdir.. Hikaye, Enver'in ormanda yaşayan diğer fillerden farklılığını anlatarak başlar. Enver'in griye boyandığı bir anlatım yer alır ve filler onu tanımadıklarında "Bo" diye bağırır. Video boyunca "komik renkli şakacı" ve "çok çok farklı" ifadeleri tekrarlanır. Son bölümde ise "Alper" adında bir karakterden bahsedilir.