Karahanlılar ilk Türk-İslam eserlerini oluşturmuş ve Türkçeyi kullanmıştır. Türkiye Selçukluları uluslararası ticarette ikta sistemini uygulamıştır. Büyük Selçuklularda medreseler açılmış ve pozitif bilimler okutulmuştur. Gulaman-ı Saray doğrudan sultana bağlı muhafız birlikleri oluşturmuştur
Bu video, birkaç kişinin katıldığı bir sohbet programıdır. Konuşmacılar arasında Aslan, Zafer ve Emir adlı kişiler bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu, Türk kadın programlarında yer alan kavga ve dövüş içeriklerinin eleştirisi ve bunun yerine daha iyi programlar sunulması gerektiği görüşüdür. Konuşmacılar, günümüz kadın programlarının Türk kültürüne uygun olmadığını, kurgu olduğunu ve bu programların Türk kadınlarını rahatsız ettiğini belirtirler. Ayrıca, Türk kadınlarına daha iyi programlar sunulması gerektiğini ve bu sayede toplumun temelini oluşturan çocukların da bu olumsuz etkilerden kurtulabileceğini vurgularlar.
Fads are short-lived collective behaviors that gain popularity quickly. They include trends, trends, and crazes in various aspects of life. Fads often result from peer pressure and social networks promoting "cool" behavior
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, birey ve toplum ünitesinde yer alan medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü anlatmaktadır.. Video, kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişiminden başlayarak günümüzdeki çeşitliliğini, medya kavramını ve kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini açıklamaktadır. İçerikte kitle iletişim araçlarının olumlu ve olumsuz yönleri, kamuoyu oluşturma etkisi ve Türkiye'de Radyo-Televizyon Üst Kurulu'nun yayın denetimi görevleri detaylı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca, teknolojinin gelişmesiyle birlikte kitle iletişim araçlarının eğitim ve öğretim aracı olarak kullanımı da anlatılmaktadır.
Bu video, bir köy ortamında geçen bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Videoda Übeyt Mehmetoğlu, ailesi ve Amerikalı misafirler yer almaktadır.. Video, Amerikalıların köye gelişini konu almaktadır. Köy sakinleri Amerikalıların köye gelmesini beklerken, bazıları onları düşman olarak görürken, bazıları ise umut ve medeniyet getireceğini düşünmektedir. Amerikalı misafirler köye geldiğinde, köy sakinleri onları karşılamak için hazırlanır ve aile üyeleri sırayla tanıtılır. Video, köy yaşamının ve yabancı ziyaretçilerin köye etkisini göstermektedir.
Bu video, bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Ana karakterler arasında bir beekeper, onu takip eden kişiler ve bir kadın (Mrs. Parker) bulunmaktadır.. Video, bir beekeper'in parmaklarının kesilmesi ve ardından yaşanan olayları konu alıyor. Beekeper, "hive" (hive) korumak için özel bir program kapsamında görev yapmaktadır. Hikaye, bir kadının intihar etmesi, beekeper'in takip edilmesi ve onu durdurma çabaları etrafında şekilleniyor. Video, beekeper'in "hive" koruma görevi ve bunun toplumsal etkileri üzerine odaklanıyor.
Popular culture encompasses dominant practices, beliefs, and objects in society. Term "popular culture" emerged in 19th century or earlier. Industrial Revolution in 18th-19th centuries increased literacy rates. Penny serials became popular literature in 1830s
Museum is a non-profit institution displaying and preserving cultural or scientific objects. Term "museum" comes from Latin, derived from Ancient Greek "mouseion". Earliest known museum is Ennigaldi-Nanna's museum in Iraq (530 BC)
Bu video, bir kişinin TikTok yayıncılığı hakkında eleştirel bir inceleme yaptığı bir içeriktir. Konuşmacı, Reynmen ve Rado gibi popüler TikTok yayıncılarının yayınlarını izleyerek yorumlar yapmaktadır.. Video, TikTok yayıncılığının nasıl işlediğini ve bu platformun toplumsal etkilerini ele almaktadır. Konuşmacı, yayıncıların izleyicilerden para toplama yöntemlerini, "para yağmuru" gibi etkinlikleri ve bu durumun toplumsal standartları nasıl düşürdüğünü anlatmaktadır. Ayrıca, bu tür yayınların izleyicilerin günlük rutinlerine nasıl dönüştüğünü ve bu durumun toplumsal bir sorun haline geldiğini vurgulamaktadır.
Sicil müdürü Cavit Bey karasinekler nedeniyle uyuyamıyor. Çocuklarının okul taksitleri ve eşinin maddi sıkıntıları var. Yanlışlıkla işten çıkarılan memuru müsteşar hemen eski işine gönderiyor
Bu video, Cem adlı bir konuşmacı ve farklı bölümlerde farklı konuklarla (bir hoca, psikolog, New York'tan bağlanan bir kişi) geçen felsefi bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında dostane bir ilişki olduğu ve videonun bir dizi formatının bir bölümü olduğu belirtilmektedir.. Video, "ben" ve "öteki" kavramlarının felsefi ve psikolojik analizine odaklanmaktadır. Benlik inşasının nasıl gerçekleştiği, ötekinin bakış açısının benlik üzerindeki etkisi, aynada kendini görmenin benlik algısına etkisi ve toplumsal uyuma süreci ele alınmaktadır. Konuşmacılar, benlik inşasının üç temel faktörü (kişisel deneyimler, toplumsal ötekinin baskısı ve içten gelen arzular) üzerine derinlemesine bir analiz sunmaktadır.. Videoda ayrıca dedikodu kavramı, toplumsal normların korunması, "sunum üstatları" olarak adlandırılan kanaat önderlerinin rolü ve toplumsal akıntıya karşı mücadele konuları da incelenmektedir. Konuşmacılar, "en yakın beş kişinin ortalamasıyız" teorisini tartışarak, toplumsal akıntıya karşı mücadelede dört-beş kişilik grupların önemini vurgulamaktadırlar.
Journal of Ethnobiology'de yayınlanan analiz, köpek-insan ilişkilerinin evriminde cinsiyetin önemli rol oynadığını gösterdi. 144 toplumda 844 etnografın verileri incelendi. Kadınların köpeklerle etkileşimi, köpeklere sağlanan faydayı %127 artırdı. Erkeklerle etkileşim, köpeklere verilen faydayı %37 artırdı
Bu video, gazeteci-yazar Erkan Doğan'ın geliştirdiği "İyilik Yap" projesinin tanıtımını içermektedir. Videoda kadın doğum uzmanı Emre Can Verenlerle ile bir röportaj gerçekleştirilmektedir.. Videoda, iyilik yapmanın topluma, insanlara ve doğaya olumlu etkileri vurgulanmaktadır. Proje kapsamında fidan bağışı gibi çeşitli iyilikler sunulmakta ve bu iyilik zinciri devam etmektedir. Emre Can Verenlerle, fidan bağışı seçeneğini seçerek projeye katılmakta ve bir sonraki iyilik zincirinin kalp damar cerrahisi uzmanı Dr. İlker Kiriş'e devredileceğini belirtmektedir. Video, "iyilikle kalın" ve "sevgi bulaşıcıdır, iyilik bulaşıcıdır" mesajlarıyla sonlanmaktadır.
Bu video, "Dizide Oynar Mısın?" adlı interaktif bir programın bir bölümüdür. Sunucu, izleyicilerle birlikte dizilerdeki saçma sahneleri canlandırıyor ve gelecekteki projeleri için yeni yüzler seçiyor.. Videoda, "Fırtına" adlı Karadeniz temalı Türk dizisinin eleştirisi yapılmaktadır. Sunucu, dizinin Yunanistan'dan Trabzon'a kadar uzanan hikayesini, karakterlerin saçma davranışlarını, mantıksız ilişkilerini ve oyuncuların performanslarını detaylı şekilde analiz ediyor. Ayrıca, dizinin ilk bölümünün 20 milyon izlenme sayısına ulaşması gibi istatistiksel bilgiler de paylaşılıyor.. Video sonunda, dizi içeriklerinin toplumsal davranışlara etkisi eleştiriliyor. Özellikle suç temalı dizilerin çocukların suça yönelmesine neden olduğu, güç kavramının sadece silahla kazanılabilen bir şey olarak gösterildiği ve bu durumun toplumsal bir moda haline geldiği belirtiliyor.
Bu video, üç yıldır diziler üzerine yorum yapan bir içerik üreticisinin Netflix'in en çok izlenen dizisi Squid Game (Kalamar Oyunu) hakkında yaptığı detaylı bir analiz sunumudur.. Video, Squid Game'in sadece bir dizi değil, toplumsal bir olay haline geldiğini vurgulayarak başlıyor ve dizinin neden bu kadar popüler olduğunu inceliyor. İçerik üreticisi, dizinin şiddet dolu ve yetişkin temaları içerdiği için 18 yaşından küçük izleyicilere önerilmemesi gerektiğini belirterek, dizinin kapitalizm eleştirisi yaptığını ve Güney Kore toplumundaki sorunları yansıttığını açıklıyor.. Videoda ayrıca dizinin Netflix'e milyonlarca dolar kazandırdığı, Belçika'da dizideki oyunları oynayan ve kaybedenlerin arkadaşları tarafından dövüldüğü, Türkiye'deki bir özel okulun velilere dikkatli olmaları çağrısı yaptığı gibi toplumsal etkileri ele alınıyor. Dizinin basit ve çocukça bir öyküye sahip olmasına rağmen, 2000 sonrası dünyaya gelmiş genç seyircilere ulaşabildiği ve sosyal medya algoritmalarının bu başarıya katkıda bulunduğu da tartışılıyor.
Bu video, bir içerik üreticisinin komik videoları izleyerek yorumladığı bir içeriktir. İçerik üreticisi, sosyal medyada popüler olan komik videoları izleyerek kendi görüşlerini paylaşmaktadır.. Video, içerik üreticisinin komik videoları izlerken yaşadığı tepkileri ve düşüncelerini içermektedir. İçerik üreticisi, bu videoların çoğu zaman gerçek bir komiklik yerine, insanların karakteristik özelliklerini vurgulamaya çalıştığını ve bu durumun toplumu nasıl etkilediğini yorumlamaktadır. Ayrıca, sosyal medyada popüler olan bu tür videoların, insanların gerçek hayatlarındaki davranışlarını yansıtmadığını ve toplumun bu tür içeriklere nasıl tepki verdiğini de ele almaktadır.