Narsistlik, aşırı öz güven ve kendine hayranlık ile karakterize psikiyatrik bir bozukluktur. Dünya genelinde insanların %6,2'sinde görülür ve erkeklerde daha yaygındır. W. Keith Campbell'a göre şişirilmiş benlik imajı olarak tanımlanır
Duygusal anılar amigdala nedeniyle daha akılda kalıcıdır. Anılar kodlama, depolama ve geri çağırma süreçlerinden geçer. Güçlü duygularla bağlantılı bilgiler daha iyi hatırlanır
Kaygılı bağlanma, çocuklukta ebeveyn ayrılığı sonucu oluşan güvensiz bağlanma stilidir. Mary Ainsworth'ün deneyinde anneden ayrı kalan çocuklar tedirgin ve şaşkın olmuştur. Aşırı koruyucu ebeveynlik veya travmatik olaylar bu stili tetikleyebilir
Bu video, bir konuşmacının kaygı konusunu metaforlarla anlattığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, daha önce kaygı ile ilgili bir video çektiğini ve bu videonun devamı olacağını belirtiyor.. Video, kaygının tanımı ve nedenleri üzerine odaklanıyor. Konuşmacı, kaygının aslında bizim dikkatimizi çekmeye çalışan, düşünce yapımızda oluşan bir şey olduğunu anlatıyor. İki yaşındaki bir çocuğun oyuncakları fırlatması gibi metaforlar kullanarak, kaygının bedenimizde titreme, terleme, uyuşma gibi fiziksel belirtilerle nasıl yansıtıldığını açıklıyor. Ayrıca, kaygıyla başa çıkma stratejileri, olumsuz düşünceleri mantıklı yönde çevirme ve bedenimize yansıyan kaygı belirtilerini nasıl fark etme konularında pratik öneriler sunuyor.
Saplantılı düşünceler, zihne kendiliğinden giren ve tekrarlanan davetsiz fikirlerdir. Genellikle felaket ve zarar verebilecek konular hakkında oluşurlar. Bilinçaltındaki çözülmemiş sorunlar ve suçluluk duygusuyla ilişkilidirler
Bu video, bir kişinin kendi kavga anılarını ve kişisel deneyimlerini paylaştığı bir röportaj formatındadır. Konuşmacı, sinirli, yapıcı ve aktif bir yapıya sahip olduğunu belirtiyor.. Videoda konuşmacı, çeşitli kavga anlarını anlatıyor: annesiyle babasına laf söyleyen biriyle yaşadığı kavga, Manisa'da deplasman sırasında yaşadığı dayak, kız arkadaşına bakılan biriyle yaşadığı kavga, Türkiye'nin ilk erkek poto modeli olarak tanınmasıyla yaşadığı küfür ve dayak, komşularıyla yaşadığı kavga ve hastanede toplanan babalarıyla yaşadığı olaylar. Konuşmacı, kavga yerine konuşarak sorunların çözülebileceğini vurguluyor.
Öfke, karşılanmayan isteklere verilen doğal ve evrensel bir duygusal tepkidir. Öfke kişiyi tehditlere karşı uyarır ve koruyucu işlev görür. Öfke sağlıklı ifade edildiğinde iletişimi düzeltici olabilir
Bu video, bir konuşmacının psikolojik sağlık konusunda bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, insanların farkına varamadığı dört temel psikolojik sorunu ele almaktadır.. Video, dört ana başlık altında yapılandırılmıştır: paylaşamadığımız sırlar ve duygular, duyguları yönetme sanatından mahrumiyet, ilişkilerimizde ve işyerlerimizde kendimiz gibi davranamama, ve hayatımızın büyük resmini görememe. Her bir konu detaylı olarak açıklanmakta ve konuşmacı, bu sorunların psikolojik sağlık üzerindeki etkilerini anlatmaktadır. Video, izleyicilere dört soru sorarak kendi durumlarını değerlendirmeleri için teşvik etmektedir.
Bu video, bir kişinin Osman adlı biriyle barış anlaşması yapmaya çalıştığı bir sahneyi göstermektedir. Konuşmacı, Osman'ın öfkeli ve sinirli olduğunu belirterek onunla anlaşma yapmaya çalışmaktadır.. Videoda konuşmacı, Osman'la barış anlaşması yapmak için üç temel şart belirlemektedir: öpülmesine izin vermesi, parmağını uzattığında ısırmaması ve konuşurken kendisine bağırmaması. Video, bu anlaşmaların uygulanmasıyla devam eder ve sonunda Osman'ın sakinleşmesiyle sona erer.
Sinirlenen insan değişir, sakin insan bile farklı biri olur. Her sinirlenme anında eşik değerini yükseltmek faydalı olabilir. Sinirlendiğinizde dengeyi bozmayacak şekilde umursamayın
Bu video, bir konuşmacının kıskançlık konusunu ele aldığı bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, kıskançlığın psikolojik boyutlarını ve ilişkilerdeki etkilerini açıklamaktadır.. Video, kıskançlığın türleri (gıpta, haset ve kaybetme kaygısı) hakkında bilgi vererek başlıyor. Ardından kıskançlığın yönetilmesi gerektiği, ilişki kalitesini artırıyorsa belli bir dozda olması gerektiği vurgulanıyor. Konuşmacı, kıskançlığın olmadığı ilişkilerde "patolojik hoşgörü" olduğunu ve bu tür ilişkilerin uzun vadede sağlıklı olmadığını belirtiyor. Video, kıskançlığın ilişkilerde doğru dozda yönetilmesinin önemini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir hoca/psikolog ve sunucu arasında geçen, mahremiyet eğitimi ve duyguların yönetimi konularını ele alan bir sohbet programıdır. Konuşmacılardan biri "Nezaket ve Zarafet İçin Mahremiyet Eğitimi" adlı kitabın yazarıdır.. Video, mahremiyet eğitiminin ne olduğunu, önemini ve duyguların yönetimi konusunu ele almaktadır. Konuşmacılar, duyguların yasaklanmak yerine serbest bırakılıp yönetilmesinin önemini vurgulamakta, duyguların iki ana kategorisine (hoşnutluk ve hoşnutsuzluk duyguları) ayırarak bu duyguların nasıl yönetilmesi gerektiğini tartışmaktadır.. Ayrıca, okullarda verilen mahremiyet eğitiminin ve cinsel eğitimin birbirinden ayrı olduğu, mahremiyet eğitiminin ailede başladığı ve kültürel hassasiyetlerin pedagojik prensiplerle nasıl dengelenmesi gerektiği tartışılmaktadır. Konuşmacı, geçmişte duyguların bastırılması ve mahremiyet eğitiminin nasıl yapıldığını, günümüzde ise duyguların yeterince yönetilmeden serbest bırakılmasının sonuçlarını anlatmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının öfke duygusu hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, öfkenin bir duygu olarak işlevini, amacını ve nedenlerini açıklamaktadır. Öfkenin genellikle kontrol kaybı, ifade edilememe veya beklentilerin karşılanmaması gibi durumlarda ortaya çıktığı anlatılırken, öfkenin altında yatan temel ihtiyaçların (anlaşılmak, kendini ifade etmek, değerli hissetmek) fark edilmesi ve bunların daha sağlıklı çözümlerle karşılanması gerektiği vurgulanmaktadır.. Konuşmacı ayrıca öfke durumunda ortaya çıkan tepkiler (kaçmak, donmak, tepkisiz kalmak) hakkında bilgiler sunmakta ve duyguları bastırmak yerine onları anlamak ve dönüştürmek gerektiğini, bu sayede öfke gibi duyguların zarar verici tepkilerini önleyebileceğimizi açıklamaktadır. Duyguların üzerinde hakimiyetin mutlu bir yaşam için ve özgür bir birey olabilmek için önemli olduğu da belirtilmektedir.
Bu video, Yeni Bir Yaklaşım Akademi'nden bir eğitimci tarafından sunulan sınav performans eğitiminin ikinci dersidir. Eğitimci, katılımcılara potansiyel enerjiyi hareket enerjisine dönüştürme tekniklerini öğretmektedir.. Videoda, "Ne kadar hızlıyız" adlı bir analiz gerçekleştirilmekte ve katılımcıların toplama, çıkartma, çarpma ve bölme işlemlerini 500 milisaniyede cevaplamaları istenmektedir. Eğitimci, bu testin katılımcıların potansiyel enerjisini hareket enerjisine dönüştürme sürecindeki duygusal ve davranışsal değişimleri gözlemlemelerine yardımcı olduğunu açıklamaktadır. Ayrıca, beyin frekansını ölçmenin ve yüksek frekansa uyum sağlamanın önemi de anlatılmaktadır.. Eğitimci, ilerleyen derslerde kaygı döngüsü, depresyon döngüsü, huzur döngüsü ve başarı döngüsü gibi duygusal döngüleri tarif etmeyi planladığını belirtmektedir. Ayrıca, ilerleyen derslerde oyun tabanlı öğrenme sistemi, bilinçaltı teknikleri ve nefes teknikleri gibi farklı uygulama tekniklerinin de ele alınacağını ifade etmektedir.
Bu video, bir grup arkadaşın kıskançlık konusunu tartıştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Esra Erol, Elif ve diğer katılımcılar bulunmaktadır.. Videoda katılımcılar "Kıskanç mıyız?" sorusu etrafında çeşitli görüşlerini paylaşıyorlar. Bazıları kıskançlığın sevginin bir parçası olduğunu, bazıları ise kıskançlığın aşırı derecede zararlı olabileceğini belirtiyor. Bazı katılımcılar kıskançlık krizleri geçirdiğini, bazıları ise kıskançlık seviyesinin maksimum olduğunu ifade ediyor. Video, kıskançlığın ne olduğu, neden olduğu ve nasıl yönetilebileceği üzerine eğlenceli bir sohbet formatında ilerliyor.
Bu video, bir hikaye anlatımı formatında sunulmuştur. Hikayede bir işveren, bir ustaya ve bir ağaç arasında geçen diyaloglar yer almaktadır.. Video, bir işverenin ustaya sorduğu sorularla başlar ve ustaya ait "dert ağacı" hikayesine geçiş yapar. Usta, yaşadığı dertleri ailesine yansıtmamak için her gün eve girerken dertlerini bu ağaca asarak ertesi sabah daha az derdi olduğunu fark ettiğini anlatır. Hikaye, dertlerin nasıl yönetilebileceği ve aile ilişkilerine etkisi üzerine odaklanmaktadır.
Bu video, meditasyon konusunda bilgi veren bir konuşmacının, meditasyonun başlangıç aşamalarında karşılaşılan zorluklar ve bunlarla başa çıkma yöntemleri hakkında yaptığı bir anlatımdır.. Konuşmacı, meditasyonun başlangıç aşamalarında analitik zihin, huzursuzluk ve duygusal tepkiler gibi zorlukların normal olduğunu vurguluyor. Video, meditasyon sırasında dikkat dağılma durumunda nasıl odaklanılacağını, duygusal tepkileri nasıl yönetileceğini ve bu süreçte kendini aşmanın önemini anlatıyor. Konuşmacı, meditasyonun bir beceri olduğunu, sürekli pratikle geliştiğini ve bu süreçte bedenin şimdiki anda nasıl olunacağını öğrendiğini açıklıyor.
Bu videoda psikolog Yakup Adıyaman, sınav kaygısı konusunda bilgilendirme yapıyor.. Video, sınav kaygısının öğrenciler arasında yaygın bir durum olduğunu ve sınav öncesi veya esnasında yoğun kaygı, panik ve dehşet gibi semptomlarla kendini gösterdiğini anlatıyor. Kaygının seviyesinin önemli olduğu vurgulanıyor; düşük kaygı yaşayan öğrencilerin performans açısından daha iyi sonuçlar elde ettiği, yüksek kaygı yaşayan öğrencilerin ise bu durumdan olumsuz etkilendiği belirtiliyor. Ayrıca kaygı ile başa çıkmanın mümkün olduğu ve psikoterapi esnasında kaygı ile ilgili düşüncelerin incelendiği ifade ediliyor.
Bu video, Beyza Hakan YouTube kanalında yayınlanan, spiritüel araştırmacı Mehmet Saka ile yapılan bir röportajdır. Röportajda Beyza ve Mehmet Saka, duygular, farkındalık ve spiritüel gelişim konularını ele almaktadır.. Videoda doğada ve sosyal hayatta yaşanan olayların insanı nasıl etkilediği, duyguların doğası, tekamül süreci ve farkındalık konuları detaylı olarak incelenmektedir. Konuşmacılar, duyguların kabul edilmesi ve yönetilmesi, istikrarın önemi ve kişisel gelişim teknikleri hakkında pratik öneriler sunmaktadır. Ayrıca, toplumsal sorumluluk, teknolojinin etkileri ve kolektif bilinç gibi konular da tartışılmaktadır.. Röportajda ayrıca Baba Dağı'nda yapılacak "farkındalık kampı" ve Haziran ayındaki "Pandora'nın kutusu" adlı kamp etkinliği hakkında bilgiler verilmektedir. Kamp programında ses masajı, kakao seremonisi gibi farklı aktiviteler yer alacaktır. Video, insan olmanın yüksek bir mertebe olduğu ve bu yolculuğun insan olabilmek üzerine odaklandığı mesajıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir uzmanın obsesyon ve kompülsiyon problem döngüsünü anlattığı eğitici bir içeriktir.. Video, "nefes alamayacağının" düşüncesi üzerinden obsesyon ve kompülsiyon problem döngüsünün nasıl oluştuğunu adım adım açıklamaktadır. Önce rahatsız edici düşünce ortaya çıkar, ardından bu düşünceyi azaltmak için rahatlatıcı davranış (örneğin derin nefes alma) uygulanır. Ancak bu davranış zamanla rahatsız edici hale gelir ve yeni bir problem döngüsü oluşur. Video, bu döngüden kurtulma yöntemleri hakkında bilgi vererek, duygusal yoğunluğu azaltmanın ve alternatif çözüm yollarına ulaşmanın önemini vurgulamaktadır.