Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan motor sistemleri serisinin altıncı bölümüdür. Eğitmen, motorla ilgili toplam 12-13 video çekmeyi planladığını belirtiyor.. Video, marş sisteminin görevi, çalışma prensibi ve parçaları (akümülatör, kontak anahtarı, marş motoru, volan dişlisi, debriyaj) hakkında detaylı bilgiler içermektedir. Eğitmen önce teorik bilgileri anlatıp, ardından marş sisteminin arızaları ve bunların çözüm yollarını açıklamaktadır. Video, ehliyet sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, son bölümde marş sistemiyle ilgili örnek sorular çözülmektedir.. Eğitmen ayrıca uzun süre ve sıkça marş yapmanın akümülatör ve marş motoruna zarar vereceğini, marş süresinin 10-15 saniye geçmemesi gerektiğini vurgulamaktadır. Marş motoru dönmüyorsa sorunun akünün boşalmasından kaynaklanabileceği de belirtilmektedir.
Bu video, bir kişinin arabadan alınan Yiğit akü kutusunun açılımını gösterdiği bir inceleme içeriğidir.. Videoda akü kutusunun boyutları ölçülüyor ve ağırlığı belirtiliyor. Kutunun boyutları 11x11x7 cm, 6x7x11 cm ve 13 cm olarak ölçülmüş, ağırlığı ise 1 kg 250 gram olarak belirtilmiştir. İçerik üreticisi, internette bu bilgileri bulamadığı için kendi çekimini yapmış olduğunu belirtiyor.
Aküler, aracın motora yakıt ve elektrikli bileşenlere güç sağlayan enerji santralleridir. Aküler zamanla ısı ve şarj-deşarj nedeniyle yıpranır. Akü takviyesi kablosu olmadan bitmiş akü sorun yaratabilir
Motor arıza lambası sarı yanıyorsa servise götürülmeli, kırmızı yanıyorsa araç hareket edemez. Hararet lambası motor suyunun aşırı ısındığını gösterir. Yağ basınç lambası motor parçalarının kilitlenme riski olduğunu belirtir
Bu video, bir kişinin araç takviyesi yapma sürecini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi araçlarını kullanarak (dağ bayır orman arabası ve normal uzun yol arabası) takviye işlemini uygulamalı olarak anlatmaktadır.. Videoda araç takviyesi yapma süreci detaylı olarak gösterilmektedir. Önce araçların yanaştırılması, kaputların açılması, akülerin incelenmesi ve takviye kablosunun doğru şekilde bağlanması (artı-artı, eksi-eksi) anlatılmaktadır. Konuşmacı, takviye yaparken dikkat edilmesi gereken noktaları vurgulayarak, özellikle artı-eksi işaretlerine bakmanın önemini ve kabloların birbirine değdirilmemesi gerektiğini belirtmektedir.
Akü takviyesi, başka bir aracın aküsünü paralel bağlayarak şarj aktarma işlemidir. Manuel vitesli araçlarda vurdurma işlemi yapılabilir, ancak araca zarar verebilir. Her iki akünün de 12V gerilim ve 55Ah-72Ah akım şiddetinde olması gerekir
Bu video, Foto Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araç aküsü sağlam olsa bile aracın marş basmama nedenlerini anlatmaktadır.. Video, aracın aküsü sağlam olsa bile marş basmama durumlarını iki ana kategoride incelemektedir: marş motorunun kömürlerinin bitmesi ve marş motoruna elektrik gitmeyen kabloların olması. Sunucu, marş motorunun kömürlerinin bittiğini anlamak için marşa basıldığında tık sesi duyulması gerektiğini, kabloların gevşediğini ise özellikle araç yıkamalarında ve motor yıkamalarında sık görüldüğünü belirtmektedir. Ayrıca, akünün yeşil ışığının akünün sağlam olduğunu göstermediğini ve akünün ölçülmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir kişinin aküden kaçak testi nasıl yapılacağını ve akünün nasıl şarj edileceğini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Honda Integra motosikletinin aküsünü örnek olarak kullanmaktadır.. Videoda öncelikle aküden kaçak testi yapma yöntemi adım adım gösterilmektedir. Konuşmacı, ölçüm aleti kullanarak LED ve ampul ile kaçak testi yapma tekniğini uygulamalı olarak anlatmaktadır. Ardından akünün şarj edilmesi konusuna geçerek, LED trafosu ve priz kullanarak basit bir şarj sistemi kurma yöntemini göstermektedir. Video, akünün doğru şarj voltajı ve süresi hakkında bilgilerle sonlanmaktadır.
Akülerin net bir kullanım ömrü yoktur, üretim yılı önemlidir. Sulu tip aküler en fazla 6 ay, kuru tip ve jel tip aküler 1 yıl dayanır. Akü üzerinde üretim tarihi eksi kutup, gövde veya garanti belgesinde bulunur
Bu video, bir otomobil uzmanının akü ışığının yanma sebeplerini anlattığı eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, akü ışığının ne olduğunu ve neden yanması gerektiğini açıklamaktadır.. Video, akü ışığının aslında şarj dinasının (alternatör) ışığı olduğunu ve motor çalışırken yanmasının şarj etmediğini gösterdiğini anlatmaktadır. Konuşmacı, akü ışığının yanmasının üç temel sebebini sıralamaktadır: akü bitmesi, şarj dinası arızası ve konjektör arızası. Ayrıca, akü lambası yanarken arabayı sürmemenin önemini vurgulamakta ve Tofaş araçlarında diyot arızası nedeniyle hafif yanma olabileceğini belirtmektedir.
Bu video, bir kişinin internetten satın aldığı Varta marka akünün üretim tarihini nasıl tespit ettiğini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, akünün üretim tarihini tespit etmek için iki yöntem anlatılmaktadır. İlk yöntem, akünün belgesindeki belge numarasını kullanarak internet sitesi üzerinden arama yaparak üretim tarihini öğrenmektir. İkinci yöntem ise akünün arka tarafındaki rakamları kullanarak aynı internet sitesi üzerinden üretim tarihini tespit etmektir. Video, bu yöntemlerin görsel olarak gösterilmesiyle desteklenmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı aküler hakkında yaygın yanlış inanışları anlatmaktadır. Video, Yiğit Akü'nün desteğiyle hazırlanmıştır.. Video, akü hakkında doğru bilinen sekiz yanlış inanışı detaylı şekilde ele almaktadır. Bu yanlış inanışlar arasında akünün takviye sonrası tamamen şarj olması, bakım gerektirmemesi, düşük veya yüksek amperli akü tercih etmenin avantajları, şarjı biten akünün ömrünün tamamlandığı, akü lambasının yanması, akü indikatör ışığının yeşil olması, kampanya aküleri ve taksi aküleri hakkında yanlış bilgiler bulunmaktadır. Her yanlış inanış için doğru bilgiler ve uyarılar sunulmaktadır.
Akü şarj süresi kapasite, voltaj ve boş akü miktarına göre değişir. Yavaş şarj formülü: (Boş kısım/Akü amper) + %25 kayıp. 75 Ah akü yavaş şarjda 9.5 saatte dolabilir. 12V akü hızlı şarjda 15-20 dakikada dolabilir
Bu video, akülerin üretim tarihini nasıl okuyacağınızı anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, akülerin üretim tarihinin önemini vurgulayarak başlıyor ve yeni bir akü aldığınızda veya almayı düşündüğünüzde üretim tarihini sorgulamak için bakmanız gereken yerleri açıklıyor. Artı kutbun üzerindeki altı haneli sayının ilk rakamının üretildiği bant, ikinci rakamının üretildiği yıl, diğer iki rakamının ay ve son iki rakamının gün olduğunu anlatıyor. Ayrıca AGM akülerdeki tek farkın üretim tarihinin artı kutbunun üzerinde değil yan tarafında yazıldığını belirtiyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan motor dersinin yedinci bölümünde araç şarj sistemi hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, daha önce altı bölüm anlattığını belirtmektedir.. Video, şarj sisteminin genel tanımı ve parçalarının (alternatör, regülatör, şarj müşürü, şarj göstergesi, sigorta kutusu ve akü) işlevlerini detaylı olarak açıklamaktadır. Ayrıca şarj sisteminin çalışma prensibi, motor çalışırken aküyü şarj etme ve aracın elektrik ihtiyacını karşılama işlevi anlatılmaktadır. Video yaklaşık 17 dakika sürmektedir.. Eğitmen, şarj sisteminin arızaları ve bunların nasıl tespit edileceği hakkında bilgiler vererek, ehliyet sınavında çıkabilecek soru tiplerinin çözümüne geçmektedir. Gösterge panelindeki ikaz ışıklarının anlamları ve araç sürüşünde dikkat edilmesi gereken noktalar da ele alınmaktadır.
Bu video, bir kişinin evinin çatısında bulunan solar panel sisteminin beş yıllık performansını değerlendirdiği ve sistem güncellemesi yaptığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle beş yıl önce çatıya yerleştirilen polikristal panelin durumu inceleniyor, ardından panel temizleniyor. Daha sonra balkonda solar kontrol sistemi, aküler ve inverter tanıtılıyor. Sistem güncellemesi olarak 12 volt 100 amperlik jel akü ve 3000 wattlık tam sinüs inverter ekleniyor. Video, bu sistemle klima ve saç kurutma makinesi testleriyle devam ediyor.. Testler sonucunda akünün performansı iyi olduğu, 13 volttan 12,48 volta düştüğü ancak herhangi bir çökme yaşanmadığı belirtiliyor. Klima yaklaşık bir saat boyunca 600-1000 watt güç tüketimi ile, saç kurutma makinesi ise 1300 watt güç tüketimi ile sistemin dayanıklılığı test edilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı akü türleri ve bakımı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, alternatörün aküyü yeterince şarj etmediği konusundan başlayarak farklı akü türlerini (sulu tip, AGM, EFB) karşılaştırıyor. Her akü türünün avantaj ve dezavantajları, şarj ve boşalma süreleri, park durumunda dayanma süreleri ve ömürleri detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca aküye düzenli bakım yapmanın önemi, şarj teknikleri ve araç üzerinde şarj etme riskleri hakkında bilgiler veriliyor. Konuşmacı, bir sonraki videoda akü şarj etme konusunu daha detaylı anlatacağını belirtiyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının yeni akülerin neden çabuk bittiğini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, yeni akülerin neden çabuk bittiği konusu ele alınmaktadır. Konuşmacı, akünün motor amperiyle uyumlu olmaması, start stop donanımı, arızalı akü, elektrik kaçağı ve özellikle şarj dinası arızası gibi akünün çabuk bitmesine neden olan faktörleri açıklamaktadır. Video, akü bitmesinin en çok olası sebeplerini sıralayarak, akü sorunları için ilk bakılması gereken noktaları vurgulamaktadır.
Bu video, bir araç uzmanının start stop sisteminin çalışma mantığını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, araçlarda start stop sisteminin bazen devreye girmemesi veya bir devreye girip bir devreye girmemesi durumu ele alınmaktadır. Uzman, bu durumun üç temel nedenini açıklamaktadır: akünün şarjının zayıf olması, araçta çok fazla elektrik akımı çeken donanımların (farlar, sis lambaları, klima) açık olması ve motorun soğuk olması. Ayrıca, start stop sisteminin her durduğunda aracı stop ettirmeyeceğini, aracın motor kontrol ünitesinin en uygun şartlara göre bunu otomatik olarak ayarladığını vurgulamaktadır.