Akü Takviyesi ve Bakımı
Akü, aracın elektrik enerjisini üreten kritik bir parçadır. Akü takviyesi, aynı amper gücüne sahip iki akü arasında yapılır. Takviye işlemi için emniyet şeridi ve ikaz işareti gereklidir
- inciaku.com
Akü, aracın elektrik enerjisini üreten kritik bir parçadır. Akü takviyesi, aynı amper gücüne sahip iki akü arasında yapılır. Takviye işlemi için emniyet şeridi ve ikaz işareti gereklidir
Bu video, araç aküleri hakkında teknik bilgiler sunan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, akülerin çalışma prensipleri ve doğru seçim kriterleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, akülerin soğukta performansının düşmesi ve start-stop sistemi bulunan araçlarda yaşanan sorunlarla başlayıp, akünün temel görevlerini açıklamaktadır. Ardından akü etiket bilgilerindeki CCA (Cold Cranking Amps) değerinin önemi, soğuk ve sıcak iklimlerde akü seçimi, akü zayıflatan faktörler ve doğru akü seçimi için dikkat edilmesi gereken noktalar anlatılmaktadır. Video, bir sonraki bölümde BAM kodu hakkında bilgi verileceğini belirterek sona ermektedir.
Akü, aracın elektrik enerjisini kimyasal olarak depolayan ve üreten parçadır. Akü kendi kendini şarj edebilme özelliğine sahiptir. Akü ortalama beş yıl sonra deşarj olabilir
Bu video, bir kişinin eski bir akü kutup başının nasıl tamir edileceğini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 13 volt gösterdiği halde arabayı çalıştırmayan bir akünün kutup başının kırılması ve tamiri anlatılmaktadır. Önce akünün temizliği yapılarak oksitlerin temizlenmesi, ardından elma parçası kullanılarak kutup başının kalıbı çıkarılması, sıcak hava tabancasıyla kurşun eritilmesi ve kırık kutup başının yerine kurşun dökülmesi gösterilmektedir. Video, akü kutup başının kırılması durumunda bu yöntemle nasıl tamir edilebileceğini detaylı olarak açıklamaktadır.
Motor yağı ışığı, yağın değişim zamanının geldiğini gösterir. Servis ışığı, aracın servise gitme zamanının geldiğini belirtir. Lastik basıncı ışığı, lastiklerin yetersiz basınçta olduğunu gösterir. Akü ışığı, aküye yeterli şarjın gitmediğini belirtir
Aküler, aracın motora yakıt ve elektrikli bileşenlere güç sağlayan enerji santralleridir. Aküler zamanla ısı ve şarj-deşarj nedeniyle yıpranır. Akü takviyesi kablosu olmadan bitmiş akü sorun yaratabilir
Sık dur-kalk yapan araçlar için tasarlanmış yüksek performanslı aküdür. Start-Stop sistemine mükemmel uyum sağlar. Ortalama 4-6 yıl arası güvenilir performans sunar
Bu video, akülerin üretim tarihini nasıl okuyacağınızı anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, akülerin üretim tarihinin önemini vurgulayarak başlıyor ve yeni bir akü aldığınızda veya almayı düşündüğünüzde üretim tarihini sorgulamak için bakmanız gereken yerleri açıklıyor. Artı kutbun üzerindeki altı haneli sayının ilk rakamının üretildiği bant, ikinci rakamının üretildiği yıl, diğer iki rakamının ay ve son iki rakamının gün olduğunu anlatıyor. Ayrıca AGM akülerdeki tek farkın üretim tarihinin artı kutbunun üzerinde değil yan tarafında yazıldığını belirtiyor.
Bu video, akü hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, akü seçiminde üretim tarihinin önemini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, akü üretim tarihinin nasıl kontrol edileceğini farklı akü türlerinde (sulu, AGM, jel) açıklamaktadır. Ayrıca, akü raf ömrü, sıcaklık değişiminin akü performansına etkisi ve aracın uzun süre yatması durumunda akü kutup başlarının nasıl korunması gerektiği gibi konular ele alınmaktadır. Konuşmacı, akü ömrünü uzatmak için mümkün olduğunca yeni üretilmiş akülerin tercih edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Motor arıza lambası sarı yanıyorsa servise götürülmeli, kırmızı yanıyorsa araç hareket edemez. Hararet lambası motor suyunun aşırı ısındığını gösterir. Yağ basınç lambası motor parçalarının kilitlenme riski olduğunu belirtir
Bu video, bir Fiat Egea sahibinin aküsünün bitmeye başladığını nasıl anlayabileceğimizi ve soğuk havalarda aküsü bitmeye yakın olan aracın nasıl çalıştırılacağını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle Fiat Egea'nın aküsünün bitmeye başladığını gösteren belirtiler uygulamalı olarak gösterilmektedir. İbrelerin normal olmayan hareketleri akünün bitmeye başladığını göstermektedir. Ayrıca, soğuk havalarda aküsü bitmeye yakın olan aracın çalıştırılması için özel bir taktik anlatılmaktadır: kontağı çevirdikten sonra uzunlar yakılması, vites değiştirilmesi, el freni indirilmesi ve hafif gaz verilerek marşın çevrilmesi.
Bu video, bir kişinin karavan aküsünün volt değerini nasıl ölçtüğünü gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, multimetre kullanılarak karavan aküsünün volt değerinin nasıl ölçüldüğü adım adım gösterilmektedir. Konuşmacı, beş gün önce 12,35 volt olan akünün, bu süre içinde 95 amper tüketimle 1,50 volt düştüğünü belirtiyor. Ayrıca, 12 voltun altına düşen akünün doluluk oranının yaklaşık %50 civarında olduğunu ve bu akünün beş gün önceki doluluk değerinin %50 civarında olduğunu açıklıyor.
Bu video, bir kişinin araba aküsünün neden bittiğini açıklayan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, araba aküsünün bitmesinin nedenlerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Konuşmacı, akünün yeterli şarj olup olmadığını kontrol etmenin önemini vurgulayarak başlıyor ve ardından akünün bitmesinin en önemli nedenlerini açıklıyor: teybin kontağa bağlı olup olmadığı, tavan lambasının doğru pozisyonda olup olmadığı ve bagaj lambasının kapandığında kapanmaması. Ayrıca, akünün amper değerinin aracın ihtiyaçlarına uygun olması gerektiği ve sağlıklı bir şarj dinamonunun önemi de belirtiliyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının yeni akülerin neden çabuk bittiğini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, yeni akülerin neden çabuk bittiği konusu ele alınmaktadır. Konuşmacı, akünün motor amperiyle uyumlu olmaması, start stop donanımı, arızalı akü, elektrik kaçağı ve özellikle şarj dinası arızası gibi akünün çabuk bitmesine neden olan faktörleri açıklamaktadır. Video, akü bitmesinin en çok olası sebeplerini sıralayarak, akü sorunları için ilk bakılması gereken noktaları vurgulamaktadır.
Bu video, bir araç uzmanının start stop sisteminin çalışma mantığını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, araçlarda start stop sisteminin bazen devreye girmemesi veya bir devreye girip bir devreye girmemesi durumu ele alınmaktadır. Uzman, bu durumun üç temel nedenini açıklamaktadır: akünün şarjının zayıf olması, araçta çok fazla elektrik akımı çeken donanımların (farlar, sis lambaları, klima) açık olması ve motorun soğuk olması. Ayrıca, start stop sisteminin her durduğunda aracı stop ettirmeyeceğini, aracın motor kontrol ünitesinin en uygun şartlara göre bunu otomatik olarak ayarladığını vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı akü türleri ve bakımı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, alternatörün aküyü yeterince şarj etmediği konusundan başlayarak farklı akü türlerini (sulu tip, AGM, EFB) karşılaştırıyor. Her akü türünün avantaj ve dezavantajları, şarj ve boşalma süreleri, park durumunda dayanma süreleri ve ömürleri detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca aküye düzenli bakım yapmanın önemi, şarj teknikleri ve araç üzerinde şarj etme riskleri hakkında bilgiler veriliyor. Konuşmacı, bir sonraki videoda akü şarj etme konusunu daha detaylı anlatacağını belirtiyor.
Bu video, bir araç uzmanının araç enerji sistemi, akü ve şarj dinamosu hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, aracın enerji sisteminin çalışma prensibini açıklayarak başlıyor. Akülerin aracın ilk marş anında enerji sağladığı, araç çalıştıktan sonra ise şarj dinamosunun (alternatör) elektrik gereksinimlerini karşıladığı anlatılıyor. Ayrıca akü ve şarj dinamosu arızalarının belirtileri, sık karşılaşılan problemler (kayış kopması, kömürlerin bitmesi) ve arıza tespiti için voltmetre kullanımı gibi pratik bilgiler paylaşılıyor.
Bu video, bir kişinin çeşitli aküler ile çalıştırılabilen pil makinesini tanıttığı bir ürün inceleme içeriğidir.. Videoda pil makinesinin dört farklı bağlantı seçeneği (standart jel/kura akü, 3000 mAh kapasitör, 12 volt araç aküsü ve lipo batarya) anlatılmaktadır. Ürünün dijital ekranı sayesinde 0,1-0,20 mm arasında punta ayarı yapılabildiği gösterilmektedir. Video, makinenin kurulum aşamalarını adım adım göstererek, farklı nikel şeritlerle (0,1, 0,15, 0,20 mm) yapılan punta testlerini ve paralel bağlantılı pil grubu oluşturma sürecini içermektedir.