4.34 m uzunluğundaki araç CMF-B platformunda üretiliyor. 1.0 turbo motor benzinde 90 hp, LPG'de 100 hp güç üretiyor. 50'şer litrelik benzin ve LPG deposu bulunuyor. 100 km'de ortalama 7.9 lt LPG tüketimi
Yeni Duster'da kalorifer kazan değişimi için sistem bulunamıyor. Multimedya sisteminde kapanma ve donma sorunları yaşanıyor. LPG'li araçlarda Samandıra vuruntu sorunu devam ediyor. 90-110 km/s arası garip sesler geliyor
Bu video, bir otomobil tamircisinin benzin ve LPG'li araçlarda elektrik sistemi sorunlarını ve çözümlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle seçici düğme sorunu ele alınmakta, düğmenin elektrik bağlantısı ve gaz kesici valflerin bağlantıları (kırmızı-mavi, sarı-kırmızı) detaylı olarak gösterilmektedir. Daha sonra araç elektrik sistemindeki rölemlerin ve valflerin nasıl test edileceği, artı-eksi kabloların nasıl bağlanacağı anlatılmaktadır.. Tamirci, düğmenin bozulduğunda alternatif bir çözüm olarak kablo krokodil uçlu bir muz kullanarak gaz ve benzin kesici valfleri nasıl çalıştırabileceğinizi göstermekte ve oksitlenmiş parçaların temizlenmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, yanlış bağlantıların göstergeyi ve iç tesisatı yakabileceğini belirterek dikkatli olunması gerektiğini ifade etmektedir.
Bu video, bir otomobil tamircisi ve müşterisi arasında geçen bir arıza tespit ve tamir sürecini göstermektedir. Tamirci, müşterinin Tofaş Kartal LPG aracının benzinle çalışmadığını tespit etmektedir.. Videoda, aracın benzinle çalışmadığı sorunu ele alınmaktadır. Tamirci önce vananın off konumunda olması gerektiğini belirtir, ardından benzin filtresinin şişmesi ve şamandıranın içindeki tıkanıklıkları tespit eder. Bu tıkanıklıklar havayla temizlenerek sorun çözülür. Tamirci, arıza tespitine ücret talep etmediğini ve aracın muayeneye hazır hale geldiğini belirtir.
Egzoz manifoldundaki kaçaklar ve patlaklar yanmış yakıt kokusuna neden olur. Yakıt sistemi kaçakları ve hava tahliyelerinin tıkanması kokuya yol açar. Enjektör oringlerindeki kaçaklar mazot kokusuna sebep olabilir
Turbo, egzoz gazlarının enerjisiyle motora daha fazla hava ve yakıt karışımı sağlar. Turbo olmayan araçlara sonradan turbo takılması mümkündür. İşlem maliyeti 15.000 TL ile 20.000 TL arasında değişmektedir
"Dosta Gider" kanalında yayınlanan bu video, Volkan abi ve bir arkadaşı tarafından gerçekleştirilen 1999 model Toyota Corolla Terra'nın kapsamlı bir inceleme içeriğidir.. Video, aracın dış tasarımından başlayarak iç mekan özelliklerine, sürüş deneyimine ve teknik detaylarına kadar uzanan bir yapıya sahiptir. İnceleme, aracın 1.3 motor hacmine sahip, 86 beygir güç ve 150 Nm torka sahip olduğunu, 390 litrelik bagaj hacmine sahip olduğunu ve LPG ile çalıştığını belirtmektedir.. Videoda ayrıca aracın yakıt tüketimi (7,5-8 litre), performansı, koltuk konforu, vites sistemi ve iç mekan kalitesi gibi özellikler detaylı olarak ele alınmaktadır. İnceleme sonunda, performans beklentisi olanlar için 1.6 motor hacmini tercih etmeleri önerilmektedir. 1999 model olması nedeniyle yaşla gelen gevşemeler ve seslerin tiz çıkması gibi sorunlar da belirtilmektedir.
Bu video, Oto Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araçlarda görülen benzin kokusunun nedenleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, araçta benzin kokusunun farklı durumlarda (ilk çalışma anında, devamlı olarak ve LPG'li araçlarda) neden oluştuğunu detaylı şekilde açıklamaktadır. İlk çalışma anında gelen benzin kokusunun genellikle egzozdan çıkan çiğ yakıt nedeniyle olduğu, devamlı olarak gelen kokunun ise depo şamandıra kapağı contası, depo dolum ağzı kaçakları, benzin hortumlarında kaçaklar, ateşleme sistemi sorunları ve aracın yağ yakması gibi nedenlerden kaynaklandığı anlatılmaktadır. Ayrıca LPG'li araçlarda benzin kokusunun LPG ve gaz kesici arızaları ile benzin pompası arızası nedeniyle yaşanabileceği belirtilmektedir.
Soğuk havalarda LPG'li araçlarda yoğuşma nedeniyle su damlar. Dizel araçlarda SCR sistemi adblue ile tepkimeye girerek su üretir
15-16 bin TL'ye alınabilen otomatik vites hatchback model. Marea motoruyla aynı motora sahip. LPG'li versiyonu mevcut ve LPG uyumu yüksek. İkinci el piyasası uygun fiyatlı
Bu video, bir kişinin araç oksijen sensörleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda oksijen sensörlerinin (lambda sensörü olarak da bilinen) araç içindeki konumları, işlevleri ve önemi anlatılmaktadır. Konuşmacı, sensörlerin katalitik konvertörden sonra egzoz borusu üzerinde bulunduğunu, özellikle LPG'li araçlarda arıza ışığı yakması durumunda kesinlikle değiştirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, arıza ışığı yakması durumunda gerçek hata kodlarının tespit edilemeyeceği ve bu durumun yol ortasında kalma riski taşıdığı belirtilmektedir.
Bu video, araçlarda rölanti dalgalanması ve bunun sonucunda stop etme olayının nedenleri ve çözümleri hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, rölanti dalgalanmasının hem benzinli hem LPG'li araçlarda en çok rastlanan sorunlardan biri olduğunu belirterek başlıyor. Ardından rölanti dalgalanmasının çeşitli sebepleri detaylı olarak anlatılıyor: emme manifoldu, ateşleme sistemi (bobin, buji, buji kablosu), EGR valfi, MAP sensörü, fren sistemi parçaları (westinghouse), rölanti düzenleyen parçalar (rölanti valfi, boğaz kelebeği, akışmetre) ve boğaz kelebeği kirlenmesi. Son olarak, LPG'li araçlarda rölanti dalgalanmasının nedenleri ve çözüm yolları açıklanıyor. Video, sorunun tespit edilmesinin çözüm için önemini vurgulayarak sonlanıyor.
"Nadir Ağaçlar" kanalının sahibi tarafından sunulan bu video, Türkiye'de üretilen ve ÖTV muafiyetli olarak satın alınabilen yeni Renault Duster modelini detaylı olarak incelemektedir.. Video, aracın dış tasarımından başlayarak iç mekan özelliklerine, multimedya ekranına ve güvenlik sistemlerine kadar kapsamlı bir inceleme sunmaktadır. Özellikle 1.0 Eco G10 LPG versiyonunun teknik özellikleri, motor performansı, yakıt tüketimi ve menzili gibi detaylar paylaşılmaktadır.. Videoda ayrıca aracın 453 litrelik bagaj hacmi, 1300 km'ye varan menzili, 209 mm yerden yüksekliği ve arazi kabiliyeti gibi pratik bilgiler de verilmektedir. ÖTV muafiyetinin sadece 1.0 LPG versiyonuna uygulandığı ve diğer versiyonların (hibrit, my hibrit) bu muafiyetten yararlanamadığı da belirtilmektedir.
Bu video, Kum Saathanem Otomobil kanalından bir otomobil tanıtım içeriğidir. Sunucu, 2024 Dacia Duster'ın özelliklerini detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, üçüncü nesil Dacia Duster'ın tanıtımını içeriyor. Bursa'da üretilen bu model, Dixter konseptinden esinlenerek tasarlanmış ve dizel motora veda ederek yarı hibrit, tam hibrit ve LPG seçenekleriyle sunuluyor. İç mekanda dijital gösterge paneli ve 10.1 inçlik bilgi-eglence ekranı bulunuyor. Bagaj hacmi 472 litreye yükseltilmiş ve LPG sistemiyle birlikte toplam 1300 kilometre yol gidilebiliyor.
Bu videoda bir kişi, oksijen sensörünü değiştirdikten sonra bu parça hakkında bilgi veriyor. Konuşmacı, kendi deneyimlerini paylaşarak oksijen sensörünün önemi ve arızalandığında yaşanan sorunları anlatıyor.. Video, oksijen sensörünün konumu, işlevi ve arızalandığında yaşanan etkileri hakkında detaylı bilgiler sunuyor. Konuşmacı, yeni tip araçlarda iki, eski tip araçlarda bir oksijen sensörünün bulunduğunu, bu sensörün yakıt tüketimi, gaz kelebeği ve enjektör sistemi üzerindeki etkilerini açıklıyor. Ayrıca, LPGli araçlarda oksijen sensörü hatası alındığında olası nedenleri ve sensör değişiminin maliyetini de paylaşıyor.
Bu video, Autoclinic olarak kendini tanıtan bir uzmanın araç sorunları hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, araç sorunlarıyla ilgili sıkça aldığı soruları yanıtlamak amacıyla bu videoyu hazırladığını belirtiyor.. Video, aracın rölantide vuruntulu çalışması ve rölantinin sürekli oynaması sorunlarının nedenleri ve çözümlerini detaylı şekilde anlatıyor. İçerikte LPG'li araçlar için öneriler, ateşleme sistemi sorunları (buji, buji kablosu, ateşleme bobini), map sensörü, maf sensörü, subap sorunları ve triger kayışı değişimi gibi konular ele alınıyor. Her bir sorun için belirtiler ve çözüm önerileri sunuluyor.
"Otomobil Günlükleri Mahallesi" kanalında yayınlanan bu otomobil inceleme videosunda, sunucu ve 4-5 yıldır Citroen C4 Sedan kullanan Furkan (Semih Oğuzhan'ın kuzeni) aracın detaylı bir incelemesini yapıyor.. Video, 2008 model Citroen C4 Sedan'ın teknik özellikleri (1.6 benzinli motor, 109 beygir güç, 147 Nm tork, 5 ileri manuel şanzıman), dış tasarım, bagaj hacmi, iç mekan özellikleri, koltuk konforu, sürüş deneyimi, süspansiyon sistemi, yalıtım özellikleri, motor performansı, yol tutuşu ve yakıt tüketimi gibi konuları kapsıyor.. Araç, Atiker LPG'li olup çift taraflı klima, otomatik far, otomatik silecek, otomatik kararan iç dikiz aynası gibi özelliklere sahip. 26 bin liraya satın alınan aracın şu anki fiyatı 35-40 bin lira civarında olduğu belirtiliyor. Ayrıca 2007-2011 yılları arasında üretilen bu modelin Türkiye'de 20 benzinli, 1.6 dizel, 1.6 benzinli ve 1.4 benzinli versiyonları bulunduğu bilgisi de paylaşılıyor.
Bu video, Autoclinic tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araçların geç çalışması sorununu ve bunun sebeplerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, araçların geç çalışmasının temel mantığını açıklayarak başlıyor ve ardından benzin-LPG ve dizel araçlarda bu sorunun en çok görülen sebeplerini inceliyor. Benzinli araçlarda ateşleme sistemi (buji, buji kablosu, ateşleme bobini), gaz ayarı, enjektörler, hava filtresi, yakıt basınç regülatörü, yakıt pompası ve grand sensörü gibi parçaların arızaları ele alınıyor. Dizel araçlarda ise kızdırma bujileri, yakıt pompası, enjektörler ve yakıt basınç regülatörü gibi sorunlar açıklanıyor. Ayrıca, aracın geç çalışmasıyla birlikte görülen duman atma gibi belirtiler de değerlendiriliyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının PCV valf sistemi (karter havalandırma sistemi veya yağ buhar hortumu) hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, PCV valf sisteminin ne olduğu, nasıl çalıştığı ve araç performansına etkisi hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Sistem, motor içindeki yağ buharını tahliye etmek için tasarlanmış olup, LPG'li araçlarda subapların yağlanması açısından faydalı olabilir. Ancak genel olarak performansa zarar verebileceği ve arızalı olduğunda rölanti ve çekiş problemleri yaratabileceği belirtilmektedir. Video, sistemin fiziksel yapısını göstererek ve iptal edilebilir kısımlarını açıklayarak, özellikle LPG'li araçlarda bu sistemin iptal edilmemesi gerektiğini vurgulamaktadır.