Gestalt Kuramı ve Algı Özellikleri
Gestalt kuramcıları algıyla ilgili ilk araştırmaları yapmıştır. Duyum, uyarıcıların duyu organlarıyla alınıp beyne iletilmesidir. Algı, duyumların anlamlı hale getirilmesidir
- acikders.ankara.edu.tr
Gestalt kuramcıları algıyla ilgili ilk araştırmaları yapmıştır. Duyum, uyarıcıların duyu organlarıyla alınıp beyne iletilmesidir. Algı, duyumların anlamlı hale getirilmesidir
Bu video, Vedat ve Evren adlı iki karakterin yer aldığı bir diyalog formatındadır. Vedat, felsefe konusunda bilgili biri olarak görünmektedir.. Videoda, Vedat'ın "gerçeklik" kavramı üzerine yaptığı felsefi açıklamalar ve Evren'in bunlara verdiği tepkiler yer almaktadır. Vedat, gerçekliğin sadece algıladığımızla ilgili olduğunu, her insanın kendi gerçekliğini yaşadığını savunurken, Evren bu görüşe karşı çıkarak farklı algıların gerçekliğini tartışmaktadır. Video, iki karakter arasındaki gergin bir diyalogla ilerlemekte ve gerçeklik kavramının farklı yorumlarını göstermektedir.
Gestalt hareketi 1912'de Wertheimer'in makalesiyle başlamıştır. Bütün, parçaların toplamından farklı anlam taşır. Organizma dışarıdan gelen duyumlara kendi katkısını katar. Algı bir örgütlemedir ve altı temel ilkeye dayanır
Optik illüzyon, göz veya beynin çalışma prensiplerinin manipüle edilmesiyle oluşan yanılsamalardır. Algıladığımız şey zihnimizin yaptığı yorumlardır, gerçekle uyuşmadığında illüzyonlar oluşur. İnsan beyni görsel dünyayı saniyenin onda biri kadar sürede işler
Duyumsama, çevreden uyarıcı enerjilerin alınması ve temsil edilmesidir. Algı, duyusal bilgileri düzenleme ve yorumlama sürecidir. Beş temel duyu: görme, işitme, tat, koku ve dokunma
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılardan biri Bahar Canan adında bir oyuncu hakkında konuşmaktadır.. Sohbetin ana konusu boy uzunluğu ve zeka arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Konuşmacılar, boy uzunluğunun insanlar üzerinde yarattığı yanlış algıları tartışmaktadır. Bir konuşmacı, kısa boylu insanların daha zeki olduğu, uzun boylu insanların ise daha zeki olmadığı düşünüldüğünü belirtirken, diğer konuşmacı bu algının yanlış olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, Mesut Kahveci tarafından sunulan, algı kavramı ve gerçeklik algısı üzerine bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, önceki videolarda da benzer konuları ele aldığını belirtmektedir.. Video, algının temel prensiplerini, duyguların algının kaynağı olduğunu ve duyuların elektromanyetik spektrumun farklı frekans aralıklarında bilgi aldığı konularını incelemektedir. Gerçek algı ve sanal algı kavramları karşılaştırmalı olarak ele alınmakta, algı genişlemesi ve daralması, bilginin algı üzerindeki etkisi ve algı yanılgısı gibi konular işlenmektedir.. Videoda ayrıca şizofrenik durumlar ve kişisel gelişimde algı değişiminin önemi vurgulanmakta, kişisel gelişimin temel unsurlarından birinin kişinin kendi içine yönelmesi olduğu belirtilmektedir. Dijital çağda gerçeklik algısını korumanın önemi de videoda ele alınan konular arasındadır.
Algı, duyusal bilginin alınması, yorumlanması ve düzenlenmesidir. Duyu organlarının fiziksel uyarılmasıyla oluşan sinir sistemi sinyallerinden oluşur. Öğrenme, dikkat ve beklenti ile şekillenebilir. Aşağıdan yukarıya ve yukarıdan aşağıya işlemlerle gerçekleşir
Bu video, Gestalt kuramı hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Gestalt kuramının temel prensiplerini açıklamaktadır.. Video, Gestalt kuramının Almanya'da Max Wertheimer, Kurt Koffka ve Wolfgang Köhler tarafından 1920'li yıllarda psikolojik bir felsefe olarak ortaya atıldığı bilgisini vererek başlıyor. Ardından Gestalt kuramının temel prensiplerini örneklerle açıklıyor: benzer parçaları gruplandırma, simetriyi tercih etme, hareket halindeki nesneleri kümelendirme ve karmaşık nesneleri basitleştirme. Kuramın temel prensibi olarak, insanın parçaları ayrı ayrı değil, bir bütün olarak algılaması vurgulanıyor.
Bu video, Harun Yahya'nın eserlerinden yararlanılarak hazırlanmış bilimsel ve felsefi bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, beyin, algı ve gerçeklik konularını detaylı bir şekilde ele almaktadır.. Video, duyu organlarımız aracılığıyla aldığımız bilgilerin beynimizde elektrik sinyallerine dönüştüğü ve tüm algıların beynimizde oluştuğu bilimsel gerçeği açıklamaktadır. İçerik, görme, dokunma, koklama, tatma ve duyma gibi tüm duyuların beynimizdeki küçük bir bölgede oluşan görüntü ve hisler olduğunu, dış dünyaya ait gerçek asılların beynimizin dışında olup olmadığı bilgisinin bizim için mümkün olmadığını vurgulamaktadır. Video, materyalist felsefenin temellerini sorgulayarak, Allah'ın tek mutlak varlık olduğunu ve insanın Allah'a teslim olması gerektiğini savunmaktadır.. Video, simülatörler ve rüyalar üzerinden beyinde oluşan algıların maddesel gerçeklikten bağımsız olarak nasıl oluşturulabildiğini anlatmakta ve materyalist felsefenin bu gerçeğe karşı tepkilerini ele almaktadır. Konuşmacı, 21. yüzyılın maddenin bir hayal olduğu gerçeğinin yayılacağı ve materyalizmin yeryüzünden silineceği tarihi bir dönüm noktası olduğunu belirtmektedir.
Kişilerarası iletişim doğrusal değil, dairesel bir süreçtir. İletişimde hem içerik hem de süreç vardır. Sözel olmayan iletişim (duruş, mimikler, ses tonu) önemli rol oynar
Bu video, Açık Lise TV'de yayınlanan bir psikoloji dersidir. Videoda Handan Hoca ve Kezban Hoca, algı konusunu anlatmaktadır.. Video, algı konusunun devamı niteliğindedir ve özellikle tatma, koklama, dokunma, ağrı, sıcak-soğuk duyumu, hal duyumu, kas hareket duyumu, denge duyumu, zaman ve mekan algısı gibi temel duyuları detaylı şekilde ele almaktadır. Her duyunun uyarıcısı, duyu organları ve beyne iletimi hakkında teknik bilgiler verilmekte, ayrıca sınavlarda çıkabilecek önemli noktalar vurgulanmaktadır. Video, izleyicilere rehberlik amacıyla hazırlanmış olup, psikoloji dersinde algı konusunu öğrenmek isteyenler için faydalı olacaktır.
Bu video, Sinan Canan adlı bir bilim adamı ile Emre Dorman arasında geçen bir sohbet programıdır. Konuşmacılar, bilim ve gerçeklik arasındaki ilişkiyi tartışmaktadır.. Videoda, arayüz teorisi üzerinden insan algısının nasıl çalıştığı anlatılmaktadır. Konuşmacı, bilgisayar arayüzü benzetmesiyle dış dünyayı nasıl algıladığımızı açıklamakta ve bu algının gerçeklikle olan ilişkisini ele almaktadır. Ayrıca, bilimin sadece maddi dünyayı anlamamıza yardımcı olduğunu, ancak insanın bilgi kaynaklarının sadece bilim olmadığını, sezgiler, duygular, vahiy ve yaşam bilgeliği gibi diğer kaynakların da önemini vurgulamaktadır. Video, bilimin ve diğer bilgi kaynaklarının bütüncül bir şekilde değerlendirilmesinin önemini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin Gestalt (Bütüncül) Kuramı konusunu anlattığı eğitim dersidir. Öğretmen, tahtada görseller göstererek konuyu açıklamaktadır.. Video, davranışçı kuramlardan bilişsel öğrenme kuramlarına geçiş yaparak Gestalt Kuramı'nın temel prensiplerini ele almaktadır. Öncelikle duyum ve algı kavramları açıklanmakta, ardından altı farklı algı yasası (şekil-zemin, benzerlik, yakınlık, süreklilik, basitlik, tamamlama) detaylı şekilde anlatılmaktadır. Daha sonra algı özellikleri ve yanılmaları (illüzyon ve halüsinasyon) ele alınmakta ve kavrama yoluyla öğrenme konusu incelenmektedir.. Videoda ÖSYM sınavlarında sorulabilecek konular vurgulanmakta, özellikle Gestalt kuramının temel kavramları (duyum, algı, kavrama yoluyla öğrenme, yaşam alanı) üzerinde durulmaktadır. Bilgi işleme kuramına geçiş yapılacağı da belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan psikoloji dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, psikolojiye giriş kapsamında temel kavramları anlatmaktadır.. Video, organizma ve çevre ilişkisi konusunu ele almaktadır. Öncelikle organizma ve çevre kavramları tanımlanmakta, ardından duyum, algı, uyarıcı eşikleri, farklılaşma eşiği, uyarılma düzeyleri (aşırı uyarılma ve yetersiz uyarılma), homeostatis (denge kurma), alışma (duyusal uyum) ve duyarsızlaşma gibi kavramlar açıklanmaktadır. Video, duyuların sınıflandırılmasıyla (birincil ve ikincil duyular) sona ermektedir ve güdülen ve motivasyon konusuna geçileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının zihin, algı ve hipnoz konularını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilere hipnotik kelimeler ve ses tonunun etkisini örneklerle göstermektedir.. Video, hipnotik kelimelerin etkisini göstererek başlıyor ve ardından algı kavramını detaylı şekilde inceliyor. Konuşmacı, insanların yarattığı algıların hayatlarını nasıl etkilediğini, başarılı olmanın ve yükselmek için doğru algı yaratmanın önemini anlatıyor. Ayrıca, zihnin nasıl çalıştığını ve bu zihni doğru kullanmanın hayatımızı nasıl değiştirebileceğini açıklıyor. Video, akıl ve beyin kullanımının önemini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir konuşmacı ve Hazal adlı bir moderatör arasında geçen, gerçeklik ve algı konusunu ele alan bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, nörobilim ve felsefe alanlarında bilgi sahibi biri olarak görünmektedir.. Video, "Bir hayatın gerçek olup olmadığını belirleyen ölçü nedir?" sorusuyla başlayıp, gerçeklik ve hayal arasındaki ayrımın nörolojik açıdan nasıl işlediğini açıklamaktadır. Konuşmacı, gerçekliğin tamamen zihinsel bir tercih olduğunu, algıların kişiden kişiye değiştiğini ve bu algıların bizi biz yaptığını vurgulamaktadır. Ayrıca, bir sonraki bölümde görsel illüzyonlar hakkında konuşacaklarını belirterek, anıların ve algıların geçmiş ve gelecek üzerindeki etkisini tartışmaktadır.
Bu video, Avrasya Hospital Sağlık Rehberi kapsamında yoğun bakım konusunda bilgi veren bir sağlık uzmanıyla yapılan bir röportajdır. Uzman, yoğun bakımda uzun yıllar çalışmış bir sağlık çalışanıdır.. Video, yoğun bakımda entübe halinde veya komada olan hastaların algıları ve hasta yakınlarının rolü üzerine odaklanmaktadır. Uzman, derin komada bile hastaların algılarının devam ettiğini ve hasta yakınlarının olumlu düşünmeleri, pozitif enerji yansıtmaları ve hastalarına dokunmaları gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca yoğun bakımda hasta tedavisinin üç ayaklı olduğunu (hasta, hasta yakını ve sağlık çalışanları) ve bu üçünün birlikte çalışması gerektiğini belirtmektedir.
Bu video, bir psikiyatrist ile Cüneyt adlı bir kişinin arasında geçen bir sohbet formatındadır. Psikiyatrist, Cüneyt'in psikolojik durumunu anlamaya çalışırken, algı, kimlik ve gerçeklik kavramları üzerine derinlemesine konuşmaktadır.. Sohbet, psikiyatri mesleğinin diğer tıp dallarından farkını açıklayarak başlar ve ardından algı, gerçeklik ve manipülasyon konularına geçer. Psikiyatrist, beyin kapasitesi, rüyalar, meditasyon ve zikir gibi konuları ele alırken, Cüneyt'in annesiyle ilgili bir rüyası da videoda yer alır. Video, algıların nasıl manipüle edilebileceği ve gerçekliğin nasıl şekillendirilebileceği üzerine düşündürücü bir şekilde ilerler.
Bu video, beyin jimnastiği olarak adlandırılan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, izleyicilere algı seviyelerini ve bakış açılarını değiştirme yeteneğini ölçmek için çeşitli örnekler sunmaktadır.. Video, iki farklı algı testi üzerinden ilerlemektedir. İlk testte doğa manzarasına gizlenmiş bir bebeği bulma zorluğu, ikinci testte ise iki Hollywood yıldızının bakış açısını değiştirme deneyimi sunulmaktadır. Sunucu, beynin algı aritmetiği ve duyu organlarıyla iletilen sinyallerin farklı algılanma biçimlerini açıklamakta, bu farklılıkların keşfedilmesinin zihin gelişimi açısından önemini vurgulamaktadır.