Designed for power generation between 230-365 kVA at 50 Hz and 288-438 kVA at 60 Hz. Features Class H insulation and shunt excitation. Operates at 2250 RPM with IP 23 protection. Complies with IEC 60034, NEMA MG 1.32-33, ISO 8528-3 and UL 1446
Power range: 1100-1640 kVA at 50 Hz, 1250-2000 kVA at 60 Hz. Class H insulation with 2/3 pitch winding. IP 23 protection level for clean environments. Available in 6-wire (6S) and 12-wire (6) versions
Bu video, bir otomobil teknik bilgi videosu olup, konuşmacı şarj dinamosu (alternatör) hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, şarj dinamosunun ne olduğu, nasıl çalıştığı ve arıza belirtileri hakkında bilgiler içermektedir. İlk olarak alternatörün çalışma prensibi anlatılmakta, ardından arıza belirtileri (akü ışığının yanması, farların sönük yanması, korna sesinin zayıflaması, gösterge panelindeki ışıkların zayıflaması, motor çekişinin düşmesi, yanık kokusu çıkması, sürtme sesi) detaylı şekilde açıklanmaktadır. Son olarak, alternatörün arızasının nasıl anlaşılabileceği ve test edilebileceği konusunda bilgiler verilmektedir.
Designed for power generation from 1860 to 3400 kVA at 50 and 60 Hz. Features Class H insulation and 2/3 pitch winding with 6 wires. Operates at altitudes up to 1000 meters. Includes IP 23 protection level
Bu video, bir sunucu tarafından hazırlanan eğitim içeriğidir. Sunucu, araç alternatörünün nasıl çalıştığını ve elektrik ürettiğini göstermektedir.. Videoda araç alternatörünün yapısı, çalışma prensibi ve elektrik üretim süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. Sunucu, alternatörü boşta çalıştırarak elektrik üretmediğini göstererek, 3,7 volt uyarı akımı uygulayarak alternatörü aktif etme ve LED lambaları yakarak elektrik üretimini test etme sürecini açıklamaktadır. Ayrıca, araç motorunun devrinin elektrik tüketimi ile ilişkisi örneklerle gösterilmektedir.. Video, araç alternatörü ile ilgili proje yapacak kişiler için faydalı bilgiler sunmakta ve bir sonraki projede motorlu tırpanın monitöre çevrileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir otomobil sahibinin Renault Megane 2 model aracında yaşadığı arızaları ve çözüm süreçlerini anlattığı bir deneyim paylaşımıdır.. Videoda öncelikle rölantide kendi kendine 1200-1300 devirlerde gaz vermesi sorunu ele alınıyor ve alternatör konjektörü kontrol edilerek çözüldüğü anlatılıyor. Daha sonra akü lambası arızası ve alternatör konjektörü değiştirme, voltaj regülatörü değiştirme gibi yanlış tamir yöntemleri ve bunların sonuçları detaylı şekilde açıklanıyor.. Konuşmacı, usta ustaların bu sorunları çözemediğini, ancak YouTube'da yabancı bir kanalda alternatörün arızalı olabileceğini öğrenerek sorunu çözdüğünü belirtiyor. Video, benzer arızalarla karşılaşan Megane 2 sahiplerine alternatif çözümler sunmak amacıyla hazırlanmış ve araba toplama projeleri hakkında da bilgiler içermektedir.
Bu video, bir kişinin modifiye edilmiş elektrikli bisiklet tekerinin özelliklerini ve kullanımını gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 3000 watt gücündeki ve 100 amperlik diyot içeren modifiye edilmiş elektrikli bisiklet tekerinin özellikleri anlatılmaktadır. Tekerinin DC akım çıkışı, su türbini ve rüzgar türbini ile uyumlu olması, akü şarj etme kapasitesi ve farklı motorlarla (350 wattlık çamaşır makinesi motoru ve normal birber) nasıl çalıştırılabileceği gösterilmektedir. Ayrıca, alternatörün ileri geri dönüşlü olması ve dimmer devresi ile kontrol edilebilmesi de videoda açıklanmaktadır.
Araçta elektrik gücü akü ve alternatörden sağlanır. Akü motoru çalıştırır ve aksesuarları çalıştırır. Alternatör motor çalışırken elektrik üretir
Generators convert mechanical or fuel-based energy into electric power. First electromagnetic generator, Faraday disk, invented by Michael Faraday in 1831. Generators consist of rotating rotor and stationary stator with magnetic field
Bu video, "Yedek Parça 101" serisinin bir bölümü olup, sunucu alternatör hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, alternatörün ne olduğu, işlevi, arıza belirtileri ve fiyatları hakkında bilgiler içermektedir. Sunucu önce alternatörün mekanik enerji alternatif akıma çeviren elektromanyetik bir aygıt olduğunu açıklar, ardından alternatörün aracın elektrik ihtiyacını karşıladığını ve aküyü şarj ettiğini anlatır. Daha sonra alternatörün arıza belirtilerini (arıza ışığının yanması, loş ışık, bitik akü, çalışmayan ekipmanlar) detaylı şekilde açıklar ve son olarak alternatör fiyatlarının 600 TL ile 3000 TL arasında değiştiğini belirtir.
Bu video, bir eğitim seti kapsamında alternatör hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Sunucu, alternatörün çalışma prensibini ve parçalarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, alternatörün ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve Faraday prensibini kullanarak elektrik üretim mekanizmasını gösteriyor. Ardından alternatörün temel parçaları (stator, rotor, diyot tablası, fırçalar) tanıtılıyor ve alternatif akımın nasıl üretilip doğru akıma dönüştürüldüğü grafiklerle açıklanıyor. Son bölümde ise alternatörün arızaları ve akü ikaz lambası yandığında yapılması gerekenler anlatılıyor.. Videoda ayrıca alternatörün aracın olmazsa olmazı olduğu ve akü ikaz göstergesi olarak işlev gördüğü belirtiliyor. Sunucu, bu videonun bir uzun versiyonu olacağı ve bu versiyonda alternatörün nasıl test edildiği ve kontrol edildiği anlatılacağını ifade etmektedir.
Bu video, bir otomobil uzmanının V kayışı hakkında bilgilendirme yaptığı eğitici bir içeriktir.. Videoda V kayışının araçta önemli bir parça olduğu, alternatör, akü, klima sistemi ve devir daim sisteminin birbirine bağlanmasında rol oynadığı anlatılmaktadır. V kayışının koptuğunda alternatörün aküye enerjiyi keseceği, klima kompresörünün arızalanma ihtimalinin yüksek olacağı ve bu nedenle hayati bir parça olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca hasarlı V kayışının nasıl tespit edileceği ve değiştirilmesi gerektiği konusunda bilgiler verilmektedir.
Alternator converts mechanical energy to alternating current using rotating magnetic field. Most alternators use rotating magnetic field with stationary armature. Rotating magnetic field induces AC voltage in stationary stator windings. Output voltage controlled by automatic voltage regulator
Bu video, Oto Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, şarj dinamosu (alternatör) arızası ve belirtileri hakkında bilgi vermektedir.. Video, şarj dinamosunun ne olduğu ve aracın çalışması için önemi ile başlayıp, arızalandığında ortaya çıkabilecek belirtileri detaylı şekilde anlatmaktadır. Akü lambasının seyir halinde yanması, rölantide çalışırken elektrik tüketen donanımların açıldığında dalgalanmalar, şarj dinamasından gelen bilya sesi ve nadir olarak görülen koku gibi belirtiler açıklanmaktadır. Sunucu, özellikle şarj dinamasından gelen bilya sesinin tehlikeli olduğunu ve bu durumda tamir ettirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir kişinin çeşitli modifiye edilmiş alternatör motorlarını tanıttığı bir ürün inceleme içeriğidir.. Videoda çamaşır makinesi motoru, klima fan motorları, elektrikli bisiklet tekerleği motoru ve oto alternatörü gibi farklı motorların alternatör haline dönüştürülmesi gösterilmektedir. Her motorun güç değerleri (72 watt, 250 watt, 350-400 watt, 150-200 watt, 70-80 watt) ve voltaj değerleri (12, 24, 48 volt, 220 volt, 380 volt) detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca bazı motorların su türbini veya rüzgar türbini olarak da kullanılabileceği belirtilmektedir.
Bu video, "Elimden Her Şey Gelir" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, motorlu taşıtlarda alternatör mekanizmasının işlevini ve çalışma prensibini anlatmaktadır.. Videoda alternatörün ne olduğu, şarj dinamosu veya şarj motoru olarak da bilindiği açıklanmaktadır. Alternatörün aracın aküsünü sürekli güncel tutarak elektrik ihtiyacını karşıladığı, motor çalışırken mekanik enerjiyi alternatif enerjiye dönüştürdüğü anlatılmaktadır. Sunucu, alternatörün çalışma prensibini bir değirmen ve pervane örneğiyle açıklamakta ve video sonunda öğrencilere matematik derslerine odaklanmaları konusunda tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup konuşmacı konjektör hakkında bilgi vermektedir.. Videoda konjektörün ne olduğu, yapısı ve işlevi anlatılmaktadır. Konjektörün araçlarda alternatif akımı doğru akıma çevirmek için kullanılan bir parça olduğu, alternatörden gelen faz kablolarını düzenleyerek aküye ve alıcılara doğru akım gönderdiği açıklanmaktadır. Konuşmacı ayrıca konjektörün içindeki diyotlar ve bunların çalışma prensibini de anlatmaktadır. Bir sonraki videoda konjektörün ölçme tekniğinin anlatılacağı belirtilmiştir.
Bu video, bir kişinin aracında yaşadığı elektriksel problemleri ve bunların çözümlerini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle araçta yaşanan üç elektriksel problem gösterilmektedir: araç çalışmadığında radyoda cızırtı olmaması ancak araç çalıştığında cızırtı oluşması, farların gaz verildiğinde parlaklığının artması ve voltajın sabit tutulamaması. Ardından bu problemlerin muhtemelen alternatörün içindeki konjektör (voltaj regülatörü) ile ilgili olduğu açıklanır. Son olarak, konjektörün değiştirilmesi ve ölçümlerin tekrar yapılmasıyla sorunların çözüldüğü gösterilir.
Bu video, bir kişinin alternatör ve akü arıza tespit cihazının nasıl kullanılacağını adım adım anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, cihazın artı ve eksi uçlarının işlevlerini açıklayarak başlıyor ve ardından akü test sürecini detaylı şekilde gösteriyor. Önce aracın aydınlatma sistemlerinin açılıp 10 dakika bekletilmesi, ardından akü test edilmesi anlatılıyor. Daha sonra alternatör test süreci gösteriliyor. Cihazın farklı ışıklarının (fault, good, full, middle, low, okey) anlamları ve hangi durumlarda yanması gerektiği açıklanıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan motor dersinin yedinci bölümünde araç şarj sistemi hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, daha önce altı bölüm anlattığını belirtmektedir.. Video, şarj sisteminin genel tanımı ve parçalarının (alternatör, regülatör, şarj müşürü, şarj göstergesi, sigorta kutusu ve akü) işlevlerini detaylı olarak açıklamaktadır. Ayrıca şarj sisteminin çalışma prensibi, motor çalışırken aküyü şarj etme ve aracın elektrik ihtiyacını karşılama işlevi anlatılmaktadır. Video yaklaşık 17 dakika sürmektedir.. Eğitmen, şarj sisteminin arızaları ve bunların nasıl tespit edileceği hakkında bilgiler vererek, ehliyet sınavında çıkabilecek soru tiplerinin çözümüne geçmektedir. Gösterge panelindeki ikaz ışıklarının anlamları ve araç sürüşünde dikkat edilmesi gereken noktalar da ele alınmaktadır.